Bose QuietComfort 25 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose QuietComfort 25 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Pieter 07-03-2017

Indrukwekkend - Overstap van IE2's naar de QC25

Geschreven voor: Bose QuietComfort 25 zwart

Na 5 jaar mijn Bose IE2's in ear helemaal te hebben versleten werd het toch tijd om te gaan kijken voor een vervanger. Ik was al in het bezit van een Sennheiser koptelefoon en was toch nooit echt overtuigd door een koptelefoon. Dus ging in eerste instantie mijn voorkeur voor de IE2 opvolgers van Bose. Na veel uur op het internet gezocht te hebben naar recensies die soortgelijk waren aan mijn situatie stond ik op het punt om in een elektronica zaak de nieuwe in-ear headphones van Bose te kopen.
Eenmaal in de zaak aangekomen toch nog even snel de QC25 opgezet, direct verkocht.

Het zeer zuivere geluid wat je van Bose gewend bent komt uitstekend tot zijn recht voor elke muziek genre. Misschien wat minder als het om house en dance muziek gaat maar dat is niet het genre waar ik veelal naar luister. Ook gebruik ik de koptelefoon voor het kijken van films en series. Ook dit is kraakhelder geluid met de ideale aanwezigheid van de lage tonen.
De Active Noise Cancelling werkt geweldig. Ik zit dagelijks in het openbaar vervoer en het gebrom van een bus of trein reduceert al heel erg op het moment dat je de koptelefoon opzet. Maar zodra je de koptelefoon aan zet is het achtergrond geluid nagenoeg verdwenen.
Comfortabel is de koptelefoon zeker. Als je eenmaal de hoofdband juist heb ingesteld kun je met gemak de koptelefoon de hele dag dragen.
Batterij van de koptelefoon (AAA batterij) gaat lang genoeg mee om het niet storend te vinden. Expres gekozen voor de koptelefoon met batterij aangezien ik het makkelijker vind om altijd een AAA batterij bij me te hebben dan iedere keer me koptelefoon te moeten opladen. Overigens komt de QC25 met een mooie bescherm etui waarin je een AAA batterij kan bewaren.

Ik was erg bang dat ik gauw teleurgesteld zou zijn na de IE2's maar de QC25 heeft zijn statement gemaakt. Voor iemand die veel muziek luistert en zich er graag in terug trekt is de Noise cancelling ideaal. Ik heb ook ervaring met de Beats van Dr Dre maar het geluid van de Bose is zoveel zuiverder. Bose laat dan wel wat liggen als het gaat om de lage tonen.
Inmiddels 4 maanden in het bezit van de QC25 en nog iedere dag onder de indruk van de koptelefoon. Nog geen gebreken of min punten kunnen vinden.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuiver geluid
  • Mooi
  • Werking Noise Cancelling indrukwekkend
  • Levensduur van de batterij is goed

Minpunten

• Ouders/vrienden hoor ik zo nu en dan niet praten

Sylvesterrr 01-11-2016

Slechte oorkussens

Geschreven voor: Bose QuietComfort 25 zwart

De bekleding van de oorkussens van deze hoofdtelefoon gaat bij matig gebruik (max 2x per week in het vliegtuig) na een jaar of twee afbladderen. Een nieuwe set kost bij Bose 35 euro en dat zul je moeten betalen, want bij klagen verwijst men naar de garantietermijn. Gelukkig zijn er goedkopere alternatieven voor de oorkussens, maar je zult wel om het jaar een nieuwe set aan moeten schaffen.
Verder is de hoofdtelefoon een prima ding.

Pluspunten

• Prima noice reduction

Minpunten

• Duurzaamheid oorkussens

Sylvesterrr 01-01-2019

Klopt. Die heb ik 2 jaar geleden eveneens aangeschaft en een jaar probleemloos gebruikt. Desalniettemin natuurlijk een aanfluiting voor zo'n dure koptelefoon. Inmiddels heb ik de Sony MDR-1000X en die bevalt een stuk beter dan de Bose qua draagcomfort, geluidskwaliteit en ruisonderdrukking. Dat laatste heeft ook een nadeel: als een stewardess vraagt of ik suiker in de koffie wil, verstond ik dat met de Bose nog wel, maar met de Sony echt niet meer.

Arthur 25-12-2018

Ken het probleem. Ali Express. €6,95. en zijn zeer goed. na een jaar (48 vluchten) nog steeds goed.

Sylvesterrr 01-01-2019

Maarten82 25-03-2016

Wat een uitvinding!

Geschreven voor: Bose QuietComfort 25 zwart

Wat een uitvinding! Heb deze koptelefoon een paar dagen in mijn bezit en vind 'm echt fantastisch! De noise-cancelling doet echt heel goed haar werk en je merkt een verschil van dag en nacht als je de koptelefoon (nodige-Cancellara) aan en uitzet.

Toevallig deze koptelefoon op de luchthaven gekocht en gelijk in het vliegtuig gebruikt. Je hoort echt niets anders dan alleen je muziek. Toen ik 'm afdeed merkte ik pas hoeveel omgevingsgeluid er was. Heerlijk rustig gevlogen.

Ook de geluidskwaliteit was fantastisch. Mooi helder geluid en de bass verpest de klank niet. Ik zou 'm, ondanks de aardige forse aanschafprijs, zeker aanraden.

Koptelefoon wordt geleverd met een handigereisverpakking en een verloopstekker waarmee je 'm ook in het vliegtuig kunt gebruiken.
Koptelefoon ziet er afgewerkt uit en de oorkappen sluiten je oren volledig en comfortabel af. Qua duurzaamheid vind ik het nog iets te vroeg om te beoordelen maar ik heb geen twijfels dat hieraan iets zal schorten.

Anoniem 23-08-2015
Geschreven voor: Bose QuietComfort 25 zwart

Ik heb gekocht omdat hij beter zou zijn dan de audio technika,maar nee wel 4 keer zo duur. Bij veel herrie heb ik meer plezier van partyplugs, dam maar zonder muziek.

sjocolaatje 24-05-2016

Noise cancellation is niet hetzelfde als earplugs. Ik snap niet helemaal de 4 voor duurzaamheid.