Sennheiser Urbanite zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser Urbanite zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

sicka2 27-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Deze koptelefoon ziet er erg goed uit en wanneer je hem in je handen hebt kun je ook voelen dat er erg veel aandacht is besteed aan de kwaliteit.

De koptelefoon voelt er goed aan als je hem op hebt. Dit komt mede dankzij de suède afwerking van de oortjes.

Het geluid is erg goed. De lage tonen worden erg mooi weergegeven en ook aan de hoge tonen doet deze koptelefoon niet onder.

Zuensmoker 27-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

ik ben zeer te spreken over het draagcomfort de eerste week is dit even wennen omdat ze niet helemaal over de oren vallen, het geluid vind ik mooi helder. ik ben zeer te spreken over dit product

Abou92 24-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Het product is designtechnisch gezien goed, geluidstechnisch is het ook goed, maar niet voor de prijs die je ervoor moet betalen. De lage tonen zijn goed, maar de hogere frequenties laten wat te wensen over. Tevens blokkeert de koptelefoon niet geluid van buitenaf waardoor je het volume harder moet zetten. De koptelefoon is vooral geschikt voor het hardere werk zoals house/hardstyle/rap, maar voor fijnere tonen is de prijs/kwaliteitsverhouding niet goed genoeg. Al met al zou ik zeggen dat het geluid goed is, maar niet goed genoeg voor de prijs die je ervoor neerlegt.

Harma1966 22-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

De Urbanite Galaxy ziet er mooi uit. De rand van de hoofdtelefoon is netjes afgewerkt met blauwe canvas.De hoofdtelefoon zit comfortabel op het hoofd dit komt mede door het zachte materiaal want aan de binnenkant van de hoofdband zit.
Het heeft een super mooi geluid zowel bij diepe bass geluiden als bij hoge tonen. De oorkussens zijn erg zacht en zitten ook comfortabel bij het dragen van een bril.
Het gebruik voor de smartphone gaat makkelijk. Via de kabel kun je je binnenkomend gesprek opnemen. Ook voor het kiezen van het volgende nummer of volume regelen gaat via de kabel.
De kabel is plat waardoor deze niet in de knoop raakt.
Doordat je de Urbanite klein kan opvouwen kan je hem makkelijk meenemen in je tas met de bijgeleverde hoes die je erom kan doen.
Het enige minpuntje wat ik heb is bij sporten valt ie van mijn hoofd.
Maar ik vind de Sennheiser Urbanite Galaxy zeker een aanrader van mijn kant.

dickschaap 20-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

ik vind de sennheiser urbanite een perfecte koptelefoon.
hij is qua geluid heerlijk met iedere muziek die je er op luistert waardoor iedereen hem kan gebruiken.
daarnaast nog is de urbanite gemakkelijk te gebruiken en goed op te bergen vanwege het opvouw systeem wat ze er voor hebben gebruik.
al bij al is het een koptelefoon die het waard is om te kopen waar je geen spijt van krijgt!

timondik754 19-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Nu sinds een paar weken de headset in mijn bezit en het volgende valt mij op.

Omdat ik zelf veel onderweg ben was ik op zoek naar een headset met een goed comfort maar ook zeker een goed en vooral ook helder geluid. Ik ben zelf muzikant dus stel hier dan ook vrij hoge eisen aan.

Eerlijk gezegd viel mij dit een beetje tegen. Voor moderne muziek (denk hier bij aan hiphop etc.) is de headset ideaal geschikt maar als je net als ik ook naar veel oudere muziek luistert waar veel instrumenten op diverse frequenties in voorkomen dan heeft de headset er veel moeite mee. Een deel van het geluid valt gewoon bijna weg. Iets wat ik van Sennheiser eigenlijk totaal niet verwachte...

Verder moet ik wel eerlijk zeggen dat het geluid goed helder en warm is en ook de afwerking van het product niets aan de wensen overlaat. Op die punten scoort de headset absoluut hoog.

Ook het vervangbare audio snoer is een absoluut plus punt!
Als je net als ik veel onderweg bent is dat ideaal.

Argeson 19-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Zeer tevreden gebruik hem voornamelijk in de bus.
het geluid is helder en klinkt goed eenmaal de headphones op en ik hoor niks meer. Enige nadeel vind ik is dat de kabel iets te kort is verder prima.

Sandrecht 18-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

De sennheiser urbanite is een erg goede koptelefoon.

Hij zit is makkelijk in te stellen op het hoofd, en zit op die manier dus altijd goed. De oorkussens zijn zacht en sluiten goed af. Dit zorgt ervoor dat je geen geluiden van buitenaf hoort. En dat mensen van buitenaf jou muziek niet horen.

Het design van de koptelefoon ziet er goed uit. Hij is wat minder blauw als de foto doet vermoeden, maar dit maakt hem naar mijn idee mooier. Verder zien de scharnieren, waar je de koptelefoon op inklapt er erg degelijk uit. Ze zijn van metaal net als het stuk waar de oorkussens overheen schuiven. Dit zorgt ervoor dat ik denk dat hij erg lang zal meer gaan.

De geluidskwaliteit van deze koptelefoon is erg goed. Er zitten diepe bassen is die je bij sommige nummers kunt voelen. Wat geen afbraak doet aan de kwaliteit van de midden en hogere tonen. Het maakt dat je al je nummer op een prachtige manier te horen krijgt.

Door de combinatie van dit mooie geluid, en het feit dat hij zo goed afsluiten. Lijkt het soms net alsof je in de concertzaal staat.

Door de stevige look die de urbanite heeft heb ik het idee dat hij lang zal meegaan. Wel vind ik het een nadeel dat er alleen een stoffen zakje word meegeleverd, om hem in op te bergen. Dit maakt hem in een rugzak kwetsbaarder als nodig zou moeten zijn.

De kabel ziet er ook erg goed uit, en raakt door zijn design niet in de knoop. Zelfs niet nadat hij een dag in mijn broekzak heeft gezeten.

Ook werken de knoppen die aan de kabel zitten goed, en ben je goed verstaanbaar met de microfoon (mocht je hem gebruiken om mee te bellen).

Kortom een degelijke koptelefoon met een heerlijk geluid, en een mooi design.

falaserio 16-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

De Urbanite is een zeer mooie koptelefoon. De zichtbare materialen zijn een soort van stof en aluminium. Het voelt stevig an ik denk dat het lang zal meegaan.
Het geluidskabel heeft een microfoon en drie knopjes om volumen te regelen en oproepen op te nemen als de koptelefoon aan een telefoon is aangesloten, je kunt de koptelefoon dus ook gebruiken om handsfree te bellen.
Het geluid is scherp maar om de brede frequentie bereik (16-22.000Hz)kunnen waarnemen, voor al de bass, moet je het geluid bij de bron goed equalizeren. Met bass boost aan op mijn tablet, klinkt dit koptelefoon ongelovelijk goed.

ThomE 15-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

De pasvorm van de koptelefoon is erg goed. De oordoppen zijn aangenaam zacht en ook na langere tijd dragen krijg je er geen last van. Het enige nadeel is dat hij niet altijd even stevig voelt op je hoofd, dus voor erg actief gebruik (sporten ed.) lijkt hij me minder geschikt.
Hij heeft een cool design en ziet er strak en minimalistisch uit. Het geluid is erg helder met een diepe bass, en kwam met verschillende soorten muziek goed uit de verf.
De koptelefoon voelt erg stevig aan, onder andere door de dikke kabels en de metalen scharnieren waarmee je de oordoppen naar binnen kan vouwen.
De afstandsbediening werkte prima op mijn telefoon (Nexus5). Hij hangt voor mijn gevoel wel wat hoog aan de draad, maar de knoppen zijn groot en de bediening intuitief zodat hij makkelijk in het gebruik is. Je kunt de koptelefoon ook als headset gebruiken dmv de afstandsbediening, en de kwaliteit van de microfoon is erg goed.
Kortom een goede, stijlvolle koptelefoon die tegen een stootje kan!

bebus 14-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Dit is een koptelefoon die ik vooral gebruik om thuis mee te kunnen bassen (basgitaren...) Het is een groot voordeel dat ik deze lekker hard kan zetten en mijn vriendin naast me er zo goed als niets van mee krijgt. De isolatie van het geluid is fantastisch. Wat ik erg prettig vind is het gevoel dat ik ook de drum heel erg goed kan horen. Verder is de contructie zeer degelijk en voelt het alsof deze jarenlang mee zal gaan. Een minder punt vind ik de afstandsbediening op het snoer. Deze is voor mij te "fijn" afgesteld om met mijn vingers volledig te kunnen gebruiken. Kortom een fijne koptelefoon voor dagelijks gebruik!

samuelsilva 14-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Iets meer dan een week geleden kreeg ik de Sennheiser Urbanite GalaxyTM Denim binnen. Ik gebruik hem vooral onderweg naar school en soms thuis. Ik was erg benieuwd naar de geluidskwaliteit.
De hoge tonen zijn heel sterk met deze headphone vooral de effecten van muziek zoals reverb zijn erg goed zoals je ze niet op speakers kunt ervaren. Waarschijnlijk komt dat door de goede isolatie. De lage tonen zijn niet zo goed als ik had verwacht maar dat betekent niet dat ze slecht zijn. Het geluid mocht van mij toch (vooral qua lage tonen net iets meer kracht hebben. Wat mij ook opviel aan de headphone is dat je hem in een drukke metro gewoon op de hoogste volume kunt zetten zonder dat de persoon naast je er last van heeft.

ArjoTheReviewer 12-01-2015

De Sennheiser Urbanite Review:

Deze koptelefoon is heel erg goed als het gaat om het geluid. De geluidskwaliteit is zeker één van de betere op deze aardbol. Het design ziet er heel erg goed uit en de duurzaamheid van deze koptelefoon is uitstekend.

Ik heb deze koptelefoon via de computer en via mijn telefoon gebruikt en wat mij opviel was dat de geluidskwaliteit super was, alleen de bass was niet goed. Er zit een onregelmatige bass in en dit is heel jammer aangezien ik graag naar hiphop/edm/rap luister. Hier zit zeker ruimte voor verbetering in want zou er een goede bass in deze koptelefoon zitten was het de perfecte koptelefoon geweest.

Het design ziet er gelikt uit en het zit ook heel fijn op het hoofd.

Al met al is dit een hele goede koptelefoon wanneer je naar muziek zonder al te veel bass luistert. Dan is de geluidskwaliteit perfect. Echt perfect!

dahha4 12-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Pluspunten:
- Lekker op de oren, niet te strak.
- Strak design, mooie bescheiden kleuren.
- Zuivere tonen, ook bij hoge volume.
- Geluidsdicht van buiten-binnen en vice versa.
- Geen echo.
- Stevig, goede afwerking.

Minpunten:
- Bijgeleverde houder biedt weinig bescherming.
- Oordoppen kunnen niet draaien, is vooral een minpunt als je er nummers mee wilt mixen.

alex12344321 11-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

zeer mooie koptelefoon met een helder geluid en een diepe bas.
het design van de koptelefoon is erg mooi. mooi stukje denim aan de bovenkant. en scharnieren die gemaakt zijn van metaal. dus een goede levensduur hebben. de kabel zit goed aangesloten op de koptelefoon. deze moet je met een halve slag vergrendelen. aan de andere kant zit een hoek in waardoor de stekker mooi langs je telefoon ligt.

een minpuntje is dat de volumeknop niet correct werkt met een HTC m8. maar voor de rest een prachtige koptelefoon voor dat geld.

blominator 11-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Wat opvalt als je het apparaat uit de doos haalt is dat het een mooie en zeer degelijke on-ear koptelefoon is. De gebruikte materialen zijn mooi (denim/aluminium) en de koptelefoon zit heel prettig. De 2 middelbare scholieren hier in huis roemen het draaggemak. Dit is de enige koptelefoon die ze de hele dag op kunnen hebben bij het gamen/luisteren naar muziek. Een ander sterk punt van de koptelefoon is hij heel goed geluiden van buiten afschermt. Daardoor ben je des te beter in staat om te genieten van de uitstekende geluidskwaliteit die deze Sennheiser biedt. Het geluid is zuiver en de bassen klinken mooi rond.
Verder valt het gebruiksgemak op. De koptelefoon is makkelijk te verstellen, zodat iedereen snel een goede pasvorm vindt. Daarnaast is de telefoon makkelijk in te klappen in een stabiele en compacte vorm; met stabiel bedoel ik dat het mij erg lastig lijkt de koptelefoon in ingeklapte vorm te beschadigen. Dit laat onverlet dat voor mijn smaak het bijgeleverde insteekhoesje voor zo'n topklasse koptelefoon wat magertjes aandoet. Maar dat is dan ook het enige mindere punt van deze top Sennheiser.

Bronkie85 11-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Heb sinds paar dagen de seinheiser urbanite en ben hier heel erg positief over. Heb voorheen de beats gehad van dr. Maar deze is ver boven verwachten beter.
Het geluid van deze koptelefoon in hemels je hoort alles perfect goeie bas en goeie klanken die je normaal nooit zo goed zou horen. Ik gebruik hem elke dag en wat ook nog ideaal is dat je hem als headset ken gebruiken kortom een prachtig product hebben seinheiser weer op de markt gebracht.

samranzijn 10-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Sinds enkele dagen heb ik de Sennheiser Urbanite in mijn bezit.
Het eerste wat mij opviel toen ik hem uit de doos haalde: wat een stevige en mooie koptelefoon is dit! Sennheiser heeft het voor elkaar gekregen om een mooie koptelefoon te maken die ook nog eens heel goed in elkaar zit. Er wordt gebruik gemaakt van mooie materialen, zoals aluminium, en de hoofdband is erg buigzaam. Ook het verstellen van de oorkussens gaat op een slimme manier. Dat is gewoon een kwestie van omhoog en omlaag schuiven waarbij het snoer in en uit de hoofdband schuift. De oorkussens en het snoer zijn daarbij makkelijk te vervangen mocht het stukgaan.
Design en duurzaamheid; Well done Sennheiser!

Over de Functionaliteit ook niets te klagen. Alles is makkelijk te verstellen en werkt naar behoren. De Urbanite heeft noise cancallation, en dat werkt super! In de trein hoor je de herrie om je heen niet meer en andere horen jou gelukkig ook niet, zelfs als je heel hard muziek op hebt staan! Tot slot zitten er ook nog een microfoontje en een volumeregelaar in de kabel. Je kunt hem dus ook als headset gebruiken en je volume aanpassen/ opnemen/ ophangen/ pauzeren/ etc. Mocht je hem ergens mee naartoe willen nemen; geen probleem. Hij is makkelijk in te klappen en er zit een opberghoesje bij. Ook over de functionaliteit dus geen klachten.

Wel vind ik hem maar matig comfortabel. Op korte termijn is er niks aan de hand, en in eerste instantie zijn de kussentjes ook meer dan prima, maar na ongeveer een uur moet ik hem toch even afdoen. Dan merk je weer dat het on-ear koptelefoon is en ook de urbanite zet aardig wat druk op je oren. Die druk wordt wel minder als je hem wat vaker hebt gedragen gelukkig.

Het geluid dan, dat is toch wel het belangrijkste. Het eerste wat me opviel over het geluid; wat een ongelofelijk fijne bass heeft de Urbanite! Sennheiser heeft het voor elkaar gekregen om een er een sterke bass in te stoppen, maar zonder dat hij te dominant wordt. De lagere tonen zijn sowieso wel goed bij de Urbanite. Veel detail en erg accuraat. Ook de hoge tonen zijn prima. Alle “piepjes en plingeltjes” klinken zoals je verwacht dat ze klinken voor een koptelefoon in deze prijsklasse. De hoge tonen zijn goed aanwezig, maar het geheel wordt niet schel.
Wel merk ik dat de tonen die tussen de midden en hoge tonen inliggen een beetje dof klinken. Dat merk je vooral als je bijvoorbeeld naar klassieke muziek aan het luisteren bent, of naar een nuBmmer met veel zang. Dat is erg jammer, want verder is het geluid indrukwekkend te noemen.

De Urbanite; Hip, duurzaam, bass

casanovas 10-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

De Sennheiser URBANITE is een hoofdtelefoon die een hoogwaardig geluid heeft, én er trendy uitziet. de hoofdtelefoon geeft je muziek met diepe bassen en hoge, heldere tonen, terwijl je onderweg bent. Bovendien schakel je eenvoudig tussen je muziek en telefoongesprekken, via de microfoon en afstandsbediening in de kabel. Dankzij de zachte, fluwelen oorkussens zit de hoofdtelefoon ook nog eens comfortabel, zelfs als je hem langdurig draagt. ook is hij erg compact en zo mee te nemen.

Tollenaar123 08-01-2015
Geschreven voor: Sennheiser Urbanite blauw

Ik kon niet wachten totdat ik mijn nieuwe koptelefoon zou ontvangen en was blij toen ik 'm vlak na de kerst in mijn handen had. Ik heb lang getwijfeld over verschillende koptelefoons maar deze is echt prachtig. Toen ik de doos openmaakte was ik erg onder de indruk van het design. Dat geldt ook voor mijn vriendin die 'm nu het liefst elke dag op heeft om muziek te luisteren.

De geluidskwaliteit is top. En wat ik erg fijn vind, is dat het leer dat op mijn oren drukt, een soort van geborsteld is, waardoor het lekker zacht aanvoelt. Na een uurtje dragen doen mijn oren wel een beetje pijn, maar dat komt omdat de koptelefoon nog nieuw is en ingedragen moet worden, denk ik.