Philips A1PRO/00 - Reviews

gesloten
Kleuren
zwart

Wipkip51 19-07-2015 Product paar dagen in bezit

degelijke gooi en smijtkoptelefoon. prima snoer, kan echt tegen een stootje. Koptelefoon beetje strak op het hoofd en het is even schuiven voor brildragers.

Giorgio Ranciaro 15-07-2015 Product paar dagen in bezit

good products for my recording studio here in Holland. I need it to share with other musicians my experience with Philips audio products

Thomas Bos 13-07-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig product, strak design en een prachtig geluid. Ook zit de A1 erg comfortabel en is de actie perfect!

Okkie74 13-07-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een prettig zittende koptelefoon. Je kan het snoertje van oor verwisselen. met een goed geluid.

SytzePieter 12-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ziet er goed uit, stevig, en een prettig gebalanceerd geluid. mooi dat het snoer aan 2 kanten aangesloten kan worden, en dat ook de kussens gewisseld kunnen worden.

Gebruik zowel oordopjes als koptelefoons, en in het gebruik wat ik er mee doe gaan ze soms niet lang mee, heb voor deze goede hoop.

Henk1090 11-07-2015 Product paar weken in bezit

Super geluid, diepe bas, zit goed om je hoofd. Geen last van schelle hoge tonen. mooie kleur. Alle omgevingslawaai blijft buiten

Alexbuggenum 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben blij met mijn aankoop en het product werkt naar behoren. Ik heb meerdere Philips producten in mijn bezit en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Het is een erg betrouwbaar merk met een goede reputatie.

Jerry1288 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Sluit goed aan het hoofd.
Kan plat neergelegd worden.
Spiraalsnoer gedeelte voorkomt te hoge trekbelasting.
Linkse en rechtse kabeluitgang.

Groninger25 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer comfortabel om te dragen. Bas is mij iets te hoog als ik toch een min punt moet noemen. Overall zeer tevreden!

geert surf 07-07-2015 Product maand in bezit

Super hoofdtelefoon voor op mn ipod
draagcomfort is prima
geluidskwaliteit is upfront
sjieke uitstraling
ben er kortom superblij mee

Erik Muskens 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

Nog moeilijk te beoordelen. Net aangeschaft, maar eerste indruk is goed. Eenvoudig aan te sluiten. Per salco, met de cashback, is het een goedkope koptelefoon.

MvdH11111 01-07-2015 Product paar dagen in bezit

7,3
Duurzaamheid nog onbekend.
Geluid kwaliteit goed

Oorkussen zijn lekker zacht.
Zit echter wel erg strak

LizaWeta 30-06-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Philips A1-pro vandaag gekocht omdat hij omgevingsgeluid goed afschermt en erg mooi geluid geeft. De koptelefoon is wat strak, na een uur dragen had ik er nog geen last van maar ik ben benieuwd hoe dat is als ik hem een dag op heb.

Mark Myshop 30-06-2015 Product paar weken in bezit

Headset zit prima, echter zijn de oorschelpen naar mijn mening te klein. De headset begint wat te knellen na langere tijd dragen. Geluid is niet altijd even zuiver, zeker bij de hoge tonen en ook de bass valt iets tegen. Verder werkt voor mij de "isolatie voor in luide omgevingen" zoals op de verpakking vermeld staat voor mij niet optimaal omdat deze niet lekker op/om mijn oren zit. Voor een "Armin van Buuren" headset had ik er persoonlijk meer van verwacht. Desalniettemin is het voor de prijs een prima headset waar ik voorlopig nog wel even mee vooruit kan.

erikklok 21-06-2015 Product paar dagen in bezit

Prima koptelefoon! Goed geluid en mooi gevormd.Ik heb deze koptelefoon gekregen voor vaderdag en ben er zeer tevreden over.

moosjo12 21-06-2015 Product paar dagen in bezit

mooi afgewerkte koptelefoon met goed (ietwat)strak draagcomfort maar met een uitstekende pasvorm en mooi helder geluid, voor klassieke muziek iets te zware bas, met als voordeel een afkoppelbare kabel (links en rechts aansluitbaar)

DjNRG 20-06-2015 Product paar dagen in bezit

Betreft een mooie koptelefoon, met een mooi geluid. Strakke bas en ook de tonen op de midden range worden juist weergegeven.Enkel het wat strakkere draagcomfort is wennen.

Heja1 18-06-2015 Product paar dagen in bezit

Prima hoofdtelefoon in vergelijking met andere merken in z'n prijsklasse. Draagcomfort is wat strak, maar wordt vast beter na langer gebruik. Duurzaamheid moet nog blijken, maar ziet er solide uit. Geluid is dik in orde.

Jos Abbenhuis 18-06-2015 Product maand in bezit

Voor de prijs kwaliteit verhouding is dit een mooie waardevolle aankoop. sluit goed/lekker om de oren. het geluid is van goede kwaliteit.

D-JAY IBIZARRO 16-06-2015 Product paar dagen in bezit

De A5-pro is een professionele koptelefoon, ontwikkeld door Philips in samenwerking met Armin van Buuren. Hoewel hij in principe is ontwikkeld voor DJ'ing en live optredens, is hij ook prima te gebruiken om thuis wat te mixen of gewoon als koptelefoon tijdens je werk / studie.

Kwaliteit
Als je de A5-pro uit de doos haalt, valt meteen de degelijkheid op. De koptelefoon bestaat uit aluminium en stevig dik plastic en voelt aan alsof er een olifant nodig is om hem te slopen. Dit komt wel met een prijs; de A5-pro is behoorlijk zwaar. Bij de eerste keren opzetten was dit wat wennen, zowel het gewicht als het drukken op de oren, maar na een uur of tien was ik hieraan gewend en is hij ook wat meer naar mijn hoofd "gezet". Inmiddels valt het totaal niet meer op.

De bijgeleverde kabel is ook erg degelijk, deze is ongeveer een meter lang met een spiraal om hem verder te kunnen uitrekken, al trekt het dan uiteraard wel aan je hoofd en is dat dus niet fijn om lang te werken. Persoonlijk vind ik de kabel met spiraal ook wat vervelend omdat hij er daarmee wat lomp uitziet en voelt, maar gelukkig zijn beide einden van de kabel gewone 3,5mm jacks en kun je dus makkelijk zelf een eigen kabel inpluggen.

Het geluid van de koptelefoon is uitstekend, de tonen zijn erg helder en de lage tonen zijn ook prima. Ik heb echter geen apparatuur om het te meten, maar zo op het gehoor heb ik geen opmerkingen. Hij kan ook erg hard, op sommige apparaten is zelfs het laagste volume behoorlijk luid. Misschien hangt dat van het apparaat af, maar op m'n MacBook is het laagste volumestandje toch best hard in een rustige omgeving, en moet ik dus ook het geluid in de applicatie zelf halveren.

Al met al een prima koptelefoon van goede kwaliteit, wat ook verwacht mag worden voor deze prijs.

Features
De A5 pro heeft enkele bijzondere features:

De oorkussens zijn te wisselen. Buiten de standaard oorkussens kun je nog over-ear en on-ear kussens kopen. Ik heb de on-ear er nog bij, wisselen is super eenvoudig met een draai-meganisme. De standaard bijgeleverde oorkussens zijn bij mij eigenlijk zo goed als over-ear. De kussens sluiten goed af voor omgevingsgeluid, ideaal in drukkere omgevingen of in het vliegtuig. De grotere (standaard bijgeleverde) sluiten natuurlijk beter af dan de on-ear.
Het snoer kan zowel links als rechts in de koptelefoon worden ingeplugd, zo zit het snoer dus nooit in de weg.
De koptelefoon is op te klappen tot een redelijk klein bolletje, wat wel aanzienlijk ruimte scheelt. Met een schudbeweging kun je hem weer uitklappen, wat er wel cool uitziet :9.
Conclusie
Al met al ben ik goed te spreken over de koptelefoon; hij ziet er goed uit, werkt goed, is super stevig en makkelijk mee te nemen. Het gewicht is voor thuisgebruik wat wennen, maar valt na een tijdje totaal niet meer op. Aanrader!