Teufel Aureol Real

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Aureol Real op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

M.T.J. Jansma 06-05-2015
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Ondertussen ruim anderhalf jaar in het bezit van deze koptelefoon. En wat een geluid voor deze prijs! Niks extra betalen voor het merk wat er op staat. Alle instrumenten komen tot hun recht bij deze koptelefoon, bas is prachtig gebalanceerd en de hoge tonen zijn prachtig helder. Absoluut een aanrader voor iemand die niet teveel betalen maar wel een goede geluidskwaliteit wil.

brouwerij8261 11-02-2015
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Prachtig gedetailleerd geluid met voldoende bas. Bij deze koptelefoon hoor je alle instrumenten uit de juiste hoek komen. Een genot om je muziek mee te luisteren en hij zit erg prettig! Echte aanrader.

T.H. Bakker 27-12-2013

Wass, zum Teufel!?

Wauw!

Voor de zomervakantie kwam een collega met dit stuk plasic aangelopen.
Wellicht de reden waarom "gerenormeerde" audio-sites geen review van deze hoofdtelefoon maken en dat is een grote fout!

Ik heb de Teufel beluisterd met muziek op mijn iPhone 4S en was onder de indruk van het geluid.
Omdat het vrij rumoerig was op de kamer, vroeg ik hem later of ik nog eens naar zijn Teufel mocht luisteren, maar hij ging eerst op vakantie.

Tijdens zijn vakantie kwam Teufel met de aanbieding voor €85,-, dus heb ik de Real maar gekocht.

Ik heb zo'n 10 hoofdtelefoons met als referentie de Shure SRH840. Ik hou dus in eerste instantie van het kunnen horen van de details in de muziek.

De Aureal Real komt in een mooie doos.

Heb de Real meteen geprobeerd op mijn Mac met Roland Quad Capture en vergeleken met de Shure.
Dat klonk prima, maar redelijk gemiddeld; ik kreeg niet de smile die ik op het werk kreeg.

Aangezien ik ook wel eens Battlefield 3 speel op de Xbox, heb ik de Real toen gebruikt om niemand te storen en toch verbluffend goed te kunnen horen waar de vijand vandaan kwam.

Een paar weken geleden vond ik het tijd om wat spullen te verkopen en aangezien ik de doos van de Real nog had, zette ik deze ook te koop.
Een paar dagen daarna ging ik shoppen met mijn vrouw en mocht ik even naar een Sennheiser HD518 luisteren ;-)
Dat klonk erg goed, maar ja; in een winkel met een open hoofdtelefoon, dat is niet echt representatief. 's Middags bij een andere winkel de HD518 en de HD558 kunnen beluisteren, maar ik kon de HD598 nergens vinden.

Thuis op de bank zat ik mij te bedenken of ik de HD598 gewoon maar zou gaan bestellen, toen ik de Teufel weer zag liggen en besloot die nog eens een kans te geven.

Intussen was ik al een paar weken op mijn iPhone 4S naar muziek aan het luisteren via Spotify en had ik ook een Audioengine D1 en AudioQuest DragonFly gekocht om met mijn Netbook naar Spotify te kunnen luisteren.
Deezer, MyJuke en nog wat andere muziekdiensten heb ik geprobeerd, maar de kwaliteit van de muziekbestanden bij Spotify is echt superieur, dus dat gebruik ik (ik heb in de huiskamer een uitgebreid audiosysteem staan van Naim Audio).

Toen ik de Teufel aan had gesloten op mijn iPhone en naar het album Hotel California van The Eagles ging luisteren, viel mijn mond letterlijk open!
WAAROM had ik deze hoofdtelefoon te koop gezet???

Ik sloot de Teufel aan op de Audioengine D1 en hoorde waarom: hiermee klonk de Teufel minder ruimtelijk, wel iets steviger, maar redelijk middelmatig.
Éénmaal weer aangesloten op de iPhone... Ja hoor; daar was ie weer: een BIG SMILE!
Sindsdien luister ik zo vaak ik kan via mijn iPhone 4S en deze Teufel Aureal Real naar muziek op Spotify.

Deze hoofdtelefoon IS GEMAAKT voor de iDevices. Één van de Highlights waarmee Teufel adverteert is: Neutraal, Natuurlijk, Gedetailleerd en niets is minder waar, mits ik luister via mijn iPhone 4S!
De muziek wordt werkelijk weergegeven, zoals opgenomen. Donald Fagen's The Nightfly (het nummer) is redelijk schel (maar niet pijnlijk), zoals het is opgenomen. De Vocoderzang op Daft Punk's Random Access Memories klinkt echt statisch. De plaatsing van instrumenten en stemmen heb ik NOG NOOIT zo delicaat gehoord, als via deze Real. Stemmen en instrumenten klinken heerlijk echt en met veel detail. Als de drummer roffelt over zijn Toms, dan zit je achter het drumstel en hoort de roffel voor je van links naar recht gaan. Bass? Geen probleem, mits het in de opname zit en het wordt zeer gedetailleerd weergegeven. Ik heb een paar keer in mijn leven Magnetostaten van Magnepan mogen beluisteren en deze Reals benaderen de helderheid daarvan.

Ik denk dat mijn tekst wel boekdelen spreekt en aannemelijk is geworden, dat ik mij aan heb gesloten bij Der Teufel! ;-)

Hallo! Deze hoofdtelefoon kost €99,-, wat betekent, dat het de prijs en het plastic tegen zich heeft, om meteen serieus te worden genomen.
Spijtig voor hen die dat NIET doen! :-D

Zou ik deze hoofdtelefoon nogmaals kopen?
JAZEKER! Waarschijnlijk koop ik er sowieso nog één, omdat ik wel bang ben dat deze kapot gaat en ik moet er niet aan denken, dat ik dan niet dezelfde weer kan kopen en op zoek moet gaan naar een andere hoofdtelefoon.

De bouwkwaliteit is wel goed, maar om de hoofdtelefoon licht te houden is deze niet zo stevig als bijvoorbeeld de Shure SRH840. Die gebruik ik nu alleen nog als ik niemand wil storen met mijn muziek en als ik zelf geen bijgeluiden wil horen, want de Teufel is gewoon open!

De Audioengine D1 en de AudioQuest DragonFly heb ik verkocht, want ik heb alleen mijn iPhone 4S, Spotify en Teufel Aureal Real nodig om met een big smile van muziek te kunnen genieten!
Heb zelfs het idee om ook nog eens een FIIO E12 aan te schaffen laten varen.

5 Sterren, want alles wat als nadeel zou kunnen worden gezien, wordt gewoon van tafel geveegd door de SUBLIEME weergave van de muziek.

WAY TO GO, TEUFEL!

Disclaimer: Ik werk niet bij Teufel, heb geen familie of vrienden daar en weet niets van aandelen!

T.H. Bakker 27-12-2013

Ik had niet snel genoeg door dat de reviews werden verzorgd door Kieskeurig, dus het zou op 10 sterren moeten uitkomen!
O, en het is natuurlijk Aureol ipv Aureal... :-)

Piraat12 16-08-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Ik las eind vorig jaar op nu.nl dat teufel een nieuwe koptelefoon uit ging brengen. Ik was benieuwd, want met behulp van zeewater is mijn vorige gesneuveld. Mijn aandacht was getrokken. Na het lezen van een paar reviews over deze koptelefoon, raakte ik ervan overtuigd, dat deze goed bij mij zouden passen. En die gedachte klopte. Ik heb m nu een half jaar, en ik heb deze veel liever dan enig andere koptelefoon.
Geweldige geluidskwaliteit
Zit heerlijk op je hoofd
Ziet er super uit!

Hoogjedr88 10-08-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Een fijne lichte hoofdtelefoon, met een supergeluid, er zou wel iets meer bas nmogen zittten, maar super netjes geleverd en top produckt !

Dunky13 09-07-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Het is een prachtige koptelefoon.
Het draagcomfort is in mijn opinie niet geweldig omdat hij op mijn hoofd knelt. Beetje jammer maar het lichte gewicht compenseert dit.
De vormgeving is heel mooi alleen de stoppers moeten losser gemaakt worden dmv. een kleine schroef wat het ietwat minder maakt.
Geluidskwaliteit is echt goed op hoge en middel tonen. Ik vind zelf de bass wat aan de lage kant, maar hij is nog steeds te horen. Als je een zwaar bass nummer opzet dan hoor je de bass aardig goed en ontstaat er geen ruis of gekraak.
Over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen gezien ik het net een paar dagen heb.

m.rutte 27-05-2013

Sinds een aantal weken de troste bezitter van de Teufel Aureol Real. Ik zocht een goede koptelefoon en wilde niet al te veel geld uitgeven.
Door een kennis werd ik erop attent gemaakt dat deze koptelefoon van Teufel aan die eisen voldeed.

Toen ik de koptelefoon eenmaal uitgepakt had viel gelijk op hoe licht deze is. Als je ‘m op je hoofd zet merk je bijna niet dat je een koptelefoon draagt.
Eerst een paar van mijn favoriete nummers geluisterd en deze klonken zeer goed. Ik ben geen audiofiel maar ik hou gewoon van een goed geluid met een stevige bas.
Al met al een dikke plus voor het geluid.

Verder heb ik de hooftelefoon ook op straat gedragen en omdat dit een open hooftelefoon is hoor je ook goed je omgevingsgeluid. Wel zo veilig in het verkeer.

De koptelefoon voelt erg solide en ziet er stoer/mooi uit.

Er is in deze prijsklasse echt geen betere koptelefoon te krijgen. Ik ga zeker in de toekomst nog meer apparatuur ven Teufel bestellen!

camarero 18-04-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Ik ben echt erg blij met mijn koptelefoon van Teufel: ziet er gewoon goed uit maar vooral: echt goede geluidskwaliteit! Daarmaast, ook niet onbelangrijk, is dat 'ie omgevingsgeluid echt goed weert. Ik werk in een soort 'kantoortuin' dus ik weet waar ik over praat. Na lang zogenaamde hippe koptelefoons gehad te hebben, die het toch telkens net niet zijn maar wel erg duur... eindelijk blij!

FamHouten 26-02-2013
Geschreven voor: Teufel Aureol Real zwart

Koptelefoon gekocht voor de kinderen om te gebruiken met telefoon, tablet en/of computer. Koptelefoon wordt geleverd in een mooi pakket en extra snoer. Bijgeleverde hoes is net iets te klein om makkelijk en snel de koptelefoon erin te doen. Qua gebruik zeer prettig en solide. Geluid prima, maar je hoort wel de omgeving waardoor je het geluid soms harder moet zetten dan eigenlijk nodig is.