TDK ST750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de TDK ST750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Scharrelaar 12-07-2014
Geschreven voor: TDK ST750

Heb de st750 nog maar net in bezit maar ben er nu al helemaal weg van! Ik ben er even voor gaan zitten en heb de koptelefoon eens flink laten zweten met zeer uiteenlopende muziekstijlen. Van Populair tot klassiek, van gospel tot jazz en ook instrumentaal zoals orgelmuziek en nog wat geluidseffecten. Waarbij ik getest heb met zowel de ingebouwde versterker ingeschakeld als uitgeschakeld.
Hierbij is het verschil in volume vooral groot maar wat de geluidskwaliteit betreft scheelt het niet heel veel.

Wat direkt opvalt bij de populaire, jazz, en gospel muziek is dat de vocalen echt superhelder klinken en de gebruikte instrumenten erg mooi uit de verf komen afhankelijk van de kwaliteit van de opnames natuurlijk. Midden en hoge tonen klinken zeer strak en de bas is erg mooi gedoseerd en niet te dik aangezet zoals bij sommige populaire koptelefoons van tegenwoordig.

Bij de instrumentale muziek is de kwaliteit van de opname misschien nog wel het belangrijkst en tijdens het beluisteren van een aantal orgelnummers zat ik er letterlijk middenin!

Tot slot heb ik nog even een cd met geluidseffecten geprobeerd (Transformer FX geluiden) en het volume eens flink opgeschroefd. Ongelooflijk hoe alle effecten zó duidelijk en helder doorkomen. De bas speelt ook weer een belangrijke rol en die staat z'n mannetje ook hier weer zeer goed en is goed aanwezig maar niet té.

Al met al ben ik dus zeer te spreken over de geluidskwaliteitvan deze koptelefoon. Hij valt mooi over de oren, is goed af te stellen, comfortabel voor langdurig gebruik en sluit prima af al lekt hij in een stille omgeving wel wat geluid. Ook zijn de bouwkwaliteit en de gebruikte materialen erg goed.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe zou kunnen bedenken is dat het snoer met z'n 1,20 mtr wat aan de korte kant is en niet afneembaar. Ps batterijen worden meegeleverd.