Denon AH-C50MA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AH-C50MA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

superpeegee 23-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Kwalitatief hoogwaardige oordopjes. Voor het rustig luisteren naar muziek zijn ze uitstekend met een goede geluidsweergave. Voor hardlopen wat minder geschikt. Doordat bediening aan de hoge kant zit trekt dit aan het oortje waardoor 1 oortje sneller uit het oor gaat. Met de standaard rubbers vallen oortjes tijdens hardlopen snel uit, heb nog geen tijd gehad om andere rubbers te proberen (standaard worden 4 maten meegeleverd)

jwdefockert 18-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Geluid is echt top. Draagcomfort is goed.
Voor mij een goede aankoop

Tommelot 17-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Nadat mijn vorige Denon oordopjes (AH-C560R) kapot waren gegaan door kabelbreuk was ik in tranen.

Ik was bang dat ik deze klap nooit meer te boven zou komen, maar na 2,5 uur met mijn kleren aan onder een koude douche te hebben gestaan, riep mijn vriendin dat ik nog een tweede nier had!

Omdat mijn lever nog niet volledig hersteld was van de vorige operatie kon ik geen betere oordopjes kopen dan de AH-C50 serie. Het geluid is beduidend minder dan de C560R, vooral te merken aan de lage tonen, en de mid-range klinkt een stuk minder 'crisp' dan ik gewend ben.

Wel fijn dat deze serie 1 functionerende knop heeft, in plaats van 3 niet-functionerende knoppen.

Al met al de moeite waard!

lebbe02 17-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Erg lichte oordopjes die tijdens het luisteren niet uitvallen. Bas is goed aanwezig en is mooi vol. draad raakt wel iets wat sneller in de knoop dan platte/stoffen draden.

initials 17-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Op vakantie mee geluisterd samen met mijn sennheiser in ears op mijn iPhone5. Ze klinken even lekker kwa hoog en laag. Geluidsvolume van Denon is harder wat ik fijner vindt. Bij beide zitten de rubberen oor siliconen, wat ik persoonlijk niet lekker vindt zitten en wat er voor zorgt dat de bass niet diep en laag klinkt. Bij beide in ears heb ik de bijgeleverde siliconen vervangen voor foam dopjes wat het draagcomfort sterk verbeterd en ook de geluidskwaliteit. Door de kromming in de drivers vind ik de Denon lekkerder zitten en het geluid in zijn totaliteit net iets helderder en beter. Ik zou dus zeker gaan voor de Denon en gebruik deze nu ook :-)

aerocam 16-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

De Denons zien er mooi uit, passen goed, maar zijn zeker geen studiokwaliteit. Ze klinken in het hoog nogal schel en missen een mooie bas. Ik had gehoopt dat ze beter zouden klinken dan de standaard Apple oordopjes. Dat is evenwel niet het geval.
Mogelijk mag je dat voor rond 30 euro per set niet verwachten, maar adverteer ze dan ook niet als 'studiokwaliteit'.
Ik heb ze weer teruggestuurd.

wwauben 16-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Mooie, moderne en heel goed afgewerkte koptelefoon. Super geluid. Zeer compact en handzaam. Verder is de bediening heel fijn.

rayansarah 16-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Op zoek naar een geschikte koptelefoon kwam ik bij denon uit. mij wel bekend van de grotere geluidsapparatuur maar kunnen ze het ook op een kleiner gebied. Een volmondig ja, koptelefoon past prima in de oren en de prijs kwaliteit verhouding is zeer gunstig. In vergelijking met de orginele koptelefoon bij mijn samsung telefoon een verademing. Zeker bij verschillende soorten muziek merk je het onderscheid bij bastonen. kortom een aanrader voor degene die op zoek is naar een in ear headphone met kwaliteit.

Knelis57 16-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Geluidskwaliteit zoals je van Denon mag verwachten. Zit prettig in je oor en voelt gedurende lange tijd nog steeds prettig aan.

nvrijenhoek 16-06-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Prima headphones! Goede kwaliteit! Goed geluid! Design had van mij iets 'sexier' en elegant gemogen...

Rob Gouda 31-05-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Ik had deze headset besteld omdat mijn oude tussen de fietswielen was gekomen :s. Ik heb een Denon surround sound set dus had hog verwachtingen. De verpakking, bouwkwaliteit e.d. voldoen aan wat ik verwacht had. Helaas is dat anders voor de geluidskwaliteit. Het is alles behalve gebalanceerd. Hoog is uitermate overdadig aanwezig, midden-hoog word al wat minder en midden laag ontbreekt. Laag daarintegen doet het redelijk. Het geluidsbeeld doet aan alsof het een erg goedekope headset is. Deze is gelijk weer retour gegaan

phvg2016 21-05-2014
Geschreven voor: Denon AH-C50MA

Mijn muziekcollectie bestaat voornamelijk uit FLAC en niet gecomprimeerde formaten, waardoor ik ook hoge eisen stel aan een goede geluidsafspeling.

Normaal gebruik ik voor muziek-ervaring open ear headphones, maar deze zijn natuurlijk niet praktisch om mee te nemen onderweg.
Daarom was ik op zoek naar een goede prijs/kwaliteits setje, en gezien mijn slordigheid niet boven de 100 euro. Om deze reden heb ik er dan ook 2 van deze besteld.

Deze Denon AH-C50 uit de serie 'Urban Raver' wil zich onderscheiden van de anderen met een goede basweergave, mede door de grote drivers.

Denon wil deze ook plaatsen in het subtop kwaliteits-segment.

Vormgeving:
Over vormgeving kan ik niet veel kwijt: deze is neutraal zwart met wat zilver en blauwe accenten aan de oordopjes, niets storend.
Ook is op een esthetische manier aangebracht wat L en R is, toch belangrijk voor een goed comfort.

Comfort:
De 1,5m lange kabels zijn gemaakt van een materiaal dat niet snel 'in de war' geraakt, zeer handig als je deze vaak in een broekzak steekt.
Een mogelijk nadeel is dat deze niet eenvoudig oprollen, maar ik zie dat meer als een voordeel dan nadeel.

De Denon komt met 4 setjes voor de oorstukken in diverse formaten, wat ervoor zorgt dat je deze allemaal kan proberen voor een optimaal draagcomfort (S / M / L). Zelf gebruik ik graag S zodat deze zo diep mogelijk kunnen ingebracht worden.

Er zit ook een schuim, meer fragiel setje bij die zich aanpast naar je oorschelp, waardoor je zeker bent dat deze zich goed zullen aanpassen naar je oorschelp.

Functies:
In het snoer zit een afstandsbediening ingebouwd met 3 knoppen: 2 voor volume en één voor andere functies afhankelijk van met welk toestel dit wordt gebruikt.
Standaard werkte de volumeknoppen niet op mijn Galaxy S II op Android 4.1, maar dat kan je bijvoorbeeld behelpen met een app 'JAYS headset control'.
Hierdoor kan je de functies volume, shuffle, pauzeren en nummer terug / verder ook instellen.
De ingebouwde microfoon zit op een goede hoogte en je kan er op een comfortabele manier gesprekken mee voeren, ook in de wagen blijft deze goed verstaanbaar.

Kwaliteit:
De hoge- en middentonen komen ook goed en relatief zuiver over, echter zou ik deze niet in de top plaatsen. De bas is niet overdonderend, maar voelt wel zeer prettig aan en is duidelijk iets zwaarder dan standaard in-ear headphones.

Zelf heb ik, zoals enkelen op dit forum, geen last van een dof geluid en deze zijn ook niet ingespeeld.
Als de standaard geluidsverdeling niet optimaal voor je is, kan je altijd eens met een equalizer spelen, zo kan je de bas verder opschroeven of juist verzachten.
Echter is dit voor mezelf niet nodig geweest.