JVC HA-NC80 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 1 review

• Slecht

Linuxer 02-02-2011 Product paar dagen in bezit

De actieve 'noise cancelling' werkt aardig. Mooi is ook dat je twee soorten 'anti-geluid' kunt kiezen.

De geluidskwaliteit van deze koptelefoon van bijna € 40 is slecht vind ik. De bastonen zijn eerder een bromtoon dan bas (dit blijkt niet op te lossen met equalizer standen). De middentonen zijn niet goed aanwezig en er mag wel wat bij in het hoog. Dat laatste is redelijk te compenseren met de treble van je versterker (of de equalizer van je MP3 speler). Als koptelefoon voor je MP3-speler onderweg is deze wel aardig geschikt, als koptelefoon voor je stereo installatie (als je geen geluidsoverlast veroorzaken wilt bijv.) is deze koptelefoon bij lange na niet geschikt voor een optimaal luisterplezier.

Verder vind ik dat 'ie er niet goedkoop uitziet en hij is goed op te vouwen. Als je deze op je hoofd hebt steekt de beugel nogal uit links en rechts. Dat kan lastig zijn in trein of vliegtuig en het staat een beetje stom. Het snoer is van een heel apart "springerig" type dat je even na het uitpakken recht moet zien de buigen. Maar daarna zorgt de weerbarstigheid van het snoer er voor dat die nauwelijks meer in de knoop gaat! Zeer handig!

De AAA batterij verdwijnt netjes in de linker oorschelp en hangt niet in de weg zoals bij sommige andere actieve noise-cancelling koptelefoons.

Kortom: een ideaal maatje voor onderweg/vakantie vanwege de noise-cancelling, maar verwacht geen Hi-Fi geluidskwaliteit.