Sony MDR-10RBT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-10RBT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jaap 11-03-2016

Uitstekend geluid MDR-10RBT

Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

De hoofdtelefoon draagt prettig. Op mijn laptop eenvoudig via bluetooth aan te sluiten.
Op mijn tv-home cinema is mij dat niet gelukt.
Er komt een zeer goed geluid uit.

Mark Krone 29-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Het draagcomfort van de koptelefoon is erg goed. Mijn oren passen er precies in waardoor het niet gaat irriteren bij langer gebruik. Ook de geluidskwaliteit is hierdoor beter doordat het achtergrondgeluid wordt gedempt.

De koptelefoon ziet er mooi uit. Wat jammer is, is het feit dat de oorschelpen niet ingeklapt kunnen worden. Dit maakt het wat onhandiger om hem mee te nemen.

Het geluid is erg goed, zowel draadloos als bedraad.

De bouwkwaliteit lijkt wel goed. De koptelefoon is grotendeels van plastic gemaakt, maar het uitschuifmechanisme is van metaal, waardoor ik verwacht dat dit anders zwakke punt bij deze koptelefoon wel duurzaam is.

Al met al kan ik deze koptelefoon aanraden, al is hij wel wat aan de dure kant.

EdW 12-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Het geluid is echt waanzinnig goed. Draagcomfort in principe ook, maar aangezien ik soms de hele dag met de koptelefoon op zit, krijg je uiteindelijk wel een beetje warme oortjes. Bijzonder handig is de ingebouwde microfoon, zodat je prima een telefoongesprek kan voeren als je muziek luistert vanaf je telefoon.

Marcel 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Goede pasvorm, oorschelpen lekker zacht. Ook voor het "grotere" hoofd geschikt. Geluidkwaliteit is erg goed. Mooie ronde bass met een mooie balans tussen mid en hoog.
Ik heb veel plezier van deze koptelefoon.

klavander01 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Lang gezocht naar een goed zittende koptelefoon met bluetooth en een uitstekend geluid,gevonden bij BAX-Shop voor een prima prijs.

Maaik 23-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Zeer makkelijk in gebruik en goede geluidskwaliteit hoofdtelefoon met top pasvorm en de laadcapaciteit is perfect gaat langgenoeg mee bij mij meer als 10 uur je voelt niet als je hem op heb.

Machiel 15-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Ik zit dagelijks 2x 45 minuten in het openbaar vervoer en ik werd helemaal gek van de discomfort van mijn oordopjes. Met mijn oude koptelefoon (met snoer) wilde ik niet gezien worden in de bus, want die viel half uit elkaar en één kant gaf trouwens ook geen geluid meer. Na een tip ben ik gaan zoeken naar een draadloze koptelefoon. Omdat ik hem graag ook voor mijn telefoon wil gebruiken zocht ik naar een bluetooth draadloze koptelefoon.

De verkoper in de winkel adviseerde de Sony MDR-10RBT vanwege de goede ervaringen van anderen wat betreft de geluidskwaliteit. Nu ben ik niet heel kieskeurig wat betreft de kwaliteit van geluid en als anderen vinden dat het goed is, is het uiteraard meegenomen. Nu een paar weken later heb ik zelf ook ervaren dat het geluid van een goede kwaliteit is. Vooral de 'noise reduction' is erg fijn en beïnvloed de geluidservaring van de muziek positief. Nu is het wegfilteren van omgevingsgeluiden niet van de kwaliteit van een Bose koptelefoon (met snoer), waarbij je nauwelijks meer iets van de omgeving hoort, maar voor een draadloze koptelefoon is de filtering erg goed.

Wat ik het allerbelangrijkste vond en vind is de draagcomfort van een koptelefoon. Ik heb vrij grote oren en ik ben brildragend. Als eerste: de koptelefoon klemt niet op mijn hoofd, met als gevolg dat het niet hard op mijn oren drukt en daardoor voorkomt dat mijn bril tussen mijn oren en hoofd ingeklemd wordt. Tweede positieve punt is: mijn volledige oorschelp valt in de koptelefoon, waardoor er geen extra druk op gedeeltes van mijn oorschelp is en bovendien is er geen extra lekkage van geluid doordat de koptelefoon goed op mijn hoofd aansluit. Kortom, de koptelefoon zit zeer prettig.

Er is 1 minpuntje dat ik heb kunnen vinden en dat is de bijgeleverde koptelefoon hoes. Het is gemaakt van een flexibel materiaal, dus biedt geen bescherming voor de koptelefoon. Ik heb nu een beschermhoes van een steviger materiaal voor de koptelefoon gekocht. Het is wel een klein minpuntje, want ik heb de koptelefoon niet gekozen vanwege de hoes.

Rudi 13-12-2015
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Mooie koptelefoon met goed geluid. Tot 10 meter goed draadloos. Moest er voor de PC en de laptop nog wel een blue tooth connector bij kopen.

MDV 30-11-2015
Geschreven voor: Sony MDR-10RBT

Zeer fijn zittende hoofdtelefoon met een sprankelend geluid. Mooie bassen, met voldoende detail in de hogere frequenties. Bluetooth verbinding is eenvoudig tot stand te brengen en is stabiel. De duurzaamheid zal in de loop der jaren nog moeten blijken. Aanrader!