Philips SHP2000/10 - Reviews

Klankkast
open

sjefke0007 05-10-2015 Product jaar of meer in bezit

6,5
Super geluids kwaliteit (op de pc via een verstekker)
Klinkt goed,vol en warm, stem geluid helder,muziek erg goed.
Zonder versteker nog steeds goed, alleen minder hard.

Dus geluids kwaliteit erg goed, zeker voor deze prijs(gekocht voor tien euro)

Enkel valt de duurzaamheid flink tegen,in een jaar tijd al 3 moeten kopen, steeds het zelfde probleem, aan een kant het geluid kapot.
Maar voor deze prijs klinkt het zo goed dat ik hem gewoon opnieuw koop.

Wilsonn 08-08-2015 Product maand in bezit

4,8
Het ding is echt enorm groot, volgens mij voor mannen ontworpen met een groot hoofd. Ook is hij iets te zwaar om lang op te hebben.
Je hoort enkel voldoende als je je mp3 op max. volume zet. Zo raakt de batterij van mijn mp3 in no time op. Echt vervelend. Nochtans niets mis met mijn gehoor. En dan mag er ook geen achtergrond lawaai zijn dus je moet in een stille ruimte zitten. Dus geluidsisolatie is erg slecht. Ook is het geluid schel, schreeuwerig, van de beloofde bas niets te merken.
Verleidelijke prijs maar het is weggesmeten geld, enige positieve hieraan is de lange kabel.

4000ds devil 04-07-2015 Product maand in bezit

Voor het geld een idioot goede koptelefoon, klinkt prima.
Kan zich meten met duurdere koptelefoons. Draag comfort is prima. Ook zit er genoeg snoer aan.

borowitz 10-04-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik was op zoek naar een cheapo koptelefoon voor op m'n werk. Ik luister voornamelijk MP3's (320Kbps) op m'n laptop en zet 'm dan op shuffle. Komt werkelijk van alles voorbij.

Mijn keuze was gevallen tussen de Senheisser HD201 en de Philips SHP2000. Ik zag de Philips in de etalage en vond 'm best lelijk dus koos ik voor de Senheisser. Die heb ik gelijk weer terug gebracht omdat het geluid zwaar tegenviel. Dus toch omgeruild voor de SHP2000.

Wat bedriegt de schijn zeg. Ondanks dat deze koptelefoon niet moeders mooiste en het vrij goedkoop plastic is (wat wil je ook voor die prijs), is het geluid een wereld van verschil vergeleken met de HD201. Lekker vol en met genoeg warmte, ongeacht wat er via shuffle voorbij komt (Rock, Trance, Reggae, klassiek etc). Hij zit ook best comfortabel eigenlijk.

Voor die prijs is het zeker geen koptelefoon die je kunt laten liggen. Toppertje en als je een low budget koptelefoon zoekt met een lekker geluid (voor werk e.d.) is dit zeker een aanrader.

Jvb1989 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

Deze koptelefoon gekocht voor circa 8 euro bij de blokker.
Zeer goede koptelefoon,met een goede geluidskwaliteit en draag comfort.

sauvill 01-09-2014 Product jaar of meer in bezit

zeer tevreden,had voordien altijd sony van rond de 50 euro.
bas van dit merk was altijd veel te zwaar in verhouding met mid en treble tonen.
zag de shp2000 hangen in de gb voor 10 euro en dacht ach waarom niet eens proberen.
was aardig verrast. zowel bas mid als treble is heel goed bij deze koptelefoon.
eindelijk gevonden wat ik zocht qua kwaliteit en vooral nog eens goedkoop.
dacht eerst 10 euro dat gaat weer wat worden.
zo zie je maar dat het niet altijd duur moet zijn.
en aangezien ik op een jaar gemiddeld 2 koptelefoons verslijt is deze een betaalbaar product.
er zijn duurdere merken die aan deze koptelfoon een voorbeeld kunnen nemen.
heb me dan ook nadien 3 gaan bij halen kwestie een vooraadje te hebben. men snoeren van hoofdtelefoons begeven het nogal snel omdat ik met dat ding veel bezig ben. maar dat is bij elke hoofdtelefoon die ik heb :-)

guest91111 15-07-2014 Product paar dagen in bezit

De Philips SHP2000 is een goede headphone voor zijn prijs. Je ziet tegenwoordig overal headsets (Headphones + Microphone) voor 80+ euro verschijnen, dit kost veel en het geluid kan moeilijk beter dan met deze headphones! Het geluid is bijna perfect, zelfs voor gesloten headphones. Het sluit geluid alleen erg slecht buiten. Vormgeving is geweldig en draagcomfort is gewoon ongeloofelijk, behalve als je hem net als ik regelmatig van je oren af doet op je nek. Een van de grotere nadelen is dat de headphones niet geweldig stevig zijn. Ik heb de mijne al voor ongeveer 2 jaar, 2e hands (van mijn vader), en de twee stukken waar de speakers aan vast zitten zijn al van het middenstuk afgebroken. Maar ze zijn wel makkelijk weer aan elkaar te zetten me plakband.

Pros:
*Geweldige Prijs/kwaliteit ratio
*Comfortabel
*Heeft groot bereik
*Top geluidskwaliteit voor gesloten headphones

Cons:
*Breekt makkelijk, maar makkelijk te repareren met plakband

bert2004 29-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik wil eerst even vertellen dat ik qua geluid niet gauw iets goed vind.
Heb deze hoofdtelefoon niet gekocht maar beluisterd bij de Makro vandaag.
Dit geluid is voor deze prijs ongehoord goed waar Senheiser een puntje aan kan zuigen.
Het hele bereik van 15.000 tot 22.000 Hz. Wordt waar gemaakt.
Ik heb thuis geen kinderachtige installatie staan, en kan dit gerust van hoog niveau noemen.
Wat een laag en wat een hoog. Een natuurgetrouw geluid en dus niets te horen van schel of boemerige bassen geluid.
Draagcomfort is goed te noemen, heerlijk om het oor inplaats van op het oor.
Stof zoals bij deze hoofdtelefoon vind ik beter dan kunstof nep leer wat zweet.
Deze koptelefoon is zijn geld meer dan waard.
Ook heb ik een minpuntje kunnen ontdekken.
Jammer en dit blijk maar weer uit hoog ohmige speakers die een flinke input moeten hebben voor ze een beetje luid willen klinken.
Aangesloten op mijn Samsung S4 komt er een goed geluid uit, maar weinig volume, jammer, jammer Philips.

JayDieNL 07-11-2013 Product paar dagen in bezit

Mooi geluid, sluit volledig om de oren (niet erop). Stoffen oorcaps, niet van dat schuim van de walkmans van vroeger. Stevige snoer.

SHP in 'ruststand', wanneer je hem niet op hebt, liggen de oorschelpen ca. 10cm uit elkaar. Hij knelt dus een beetje op het hoofd.

Goede prijs / kwaliteit!

Hoewel schelpen volledig over-ear zijn, hoor je de omgeving toch nog (voor mij prettig in werk-sfeer). Dempt alleen iets.

willemk 06-11-2013 Product paar dagen in bezit

goed geluid zeker voor deze prijs
is degelijk gemaakt
stevige snoer
besteld bij Foto Klein zeer slechte ervaring.
kreeg aangebroken verpakking met losse onverpakte koptelefoon zonder accessoires.
het keek wel een tweede hansje.
er word niet gereageerd op mail grote onvoldoende Foto Klein

tminus3 19-10-2013 Product paar dagen in bezit

Als vervanging voor een plusminus 20 jaar oude Sennheiser waarvan het schuimrubber is vergaan, ben ik afgelopen week op zoek gegaan naar een nieuwe koptelefoon.
Ik ben verre van een audiofiel, gebruik geen high-end hifi-apperatuur. Ik wilde maximaal €50,- kwijt aan een koptelefoon voor(binnenshuis) tv en films kijken, muziek luisteren en gamen).
In de Blokker folder kwam ik de Philipes SHP2000 tegen voor slechts €9,95. Ik ging er vanuit dat voor die prijs de kwaliteit niet veel soeps zou zijn. Maar mede door de positieve reviews op Kieskeurig er toch eentje aangeschaft.

Eenmaal uitgepakt blijkt het een forse maar lichte koptelefoon van overwegend zijdeglans zwart plastic. Beslist geen luxe uitsraling, maar het geheel ziet en voelt wel vrij degelijk.
Het draagcomfort is (voor mijn vrij forse hoofd) uitstekend. De oorschelpen vallen netjes over mijn oren en zijn heerlijk zacht. De hoofdband heeft geen voering, maar dat geeft voor mij totaal geen hinder.
De SHP2000 wordt geleverd met een 3,5-6,3mm verloopplug, heeft volgens de verpakking speakers van 40mm. De snoer meet iets meer als 2 meter. Voor mij net voldoende om TV te kunnen kijken vanuit mijn luie stoel. Een half metertje langer was wat royaler geweest, maar zal voor mobiel gebruikt vast weer te lang zijn.

Dan kom ik tot de geluidskwaliteit. In tegenstelling tot de meeste reviewers ben ik niet laaiend enthousiast. Ik vind de bassen in de SHP2000 te nadrukkelijk aanwezig, en het totale geluidsbeeld behoorlijk vlak. De wat hogere tonen hebben weinig details zodat dialoog in films en zang in muziek niet erg helder zijn.
Zeker als ik wissel tussen de 20 jaar oude Sennheiser van plusminus 60 ouderwetse guldens en de SHP2000 valt het vlakke en weinig gedetailleerde geluid op. Zodra ik mijn Sennheiser oordopjes (van zo'n €20,-) vind zal ik de Philips ook hiermee vergelijken.
Mijn conclusie; Comfortabele koptelefoon met wat bassig en vlak geluid. Voor €9,95 zeker geen miskoop. Maar zeker niet de geweldige geluidskwaliteit die de meeste reviewers er hier aan toekennen.

laurien21 15-05-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb hem één dag in mijn bezit gehad en daarna metteen terug gedaan om hem te wisselen tegen een iets duurdere: met zo'n groot gevaarte durf ik mezelf echt niet op straat te tonen. De kwaliteit is goed maar de koptelefoon is echt afzichtelijk groot en lomp. Hij is ook veel te groot voor mij, ookal zet ik hem op z'n kleinste.

reinensjoukje 13-05-2013 Product paar dagen in bezit

Vanmiddag gekocht bij een grote ( oranje) winkelketen. Echt voor de allerlaagste prijs 7.99 Aanbieding is geldig tot 22 mei 2013. Inmiddels 2 uren op mijn hoofd gehad. Ik moet zeggen een prima geluid. Zeker voor dit geld.
Ik was reeds in het bezit van een draadloze AKG (inmiddels 13 jaar oud)en nog steeds prima. Daarnaast wou ik nog een goedkopere voor aansluiting op de computer en zag deze in een krantje van de keten staan. De reviews op kieskeurig waren prima, waarna ik heb besloten tot aankoop. Hier krijg je zeker geen spijt van. Zeker niet voor dit geld

Bartjeee20 01-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze hoofdtelefoon ondertussen al enkele jaren.
Qua geluidskwaliteit bevalt hij mij zeer goed, ik gebruik hem zelf nu nog om te gamen en de kwaliteit bevalt me zeer goed.

Het draagcomfort is soms wat minder, omdat hij soms na een tijdje pijn begint te doen als ik hem op heb.

De duurzaamheid vind ik persoonlijk wat minder, eerst ontstond er een slecht contact aan de 3,5 inch connector. Na er een nieuwe connector op te zetten werkte de hoofdtelefoon terug een tijdje goed, maar toen brak aan beide kanten het stuk af dat de oorschelpen met de rest van de hoofdtelefoon verbind. Ik heb hem nu al een aantal keren opnieuw aan elkaar gezet maar dit blijft volgens mij toch een redelijk zwak punt.

osito 19-06-2012 Product paar dagen in bezit

Dit is dus zo'n zeldzaam product, waar je niet veel van verwacht, maar uiteindelijk ZO goed presteert, dat je 't haast niet kunt geloven...
Philips heeft altijd wel goede hoofdtelefoons gemaakt, en voor heel redelijke prijzen. Maar dit slaat echt alles: hier ligt ook een sennheiser van ruim € 100,- in de kast,en die is toch zeker beter van klank???

Nee dus, (snap jij 't nog??)

fs1997 12-06-2012 Product half jaar in bezit

deze philips shp2000 koptelefoon is echt een aanrader !
voor dit geld is het moeilijk om een beter alternatief te krijgen.
De geluidskwaliteit is erg goed en de bass klinkt mooi diep.
De lage tonen klinken ook goed.
hij is niet bijzonder mooi om te zien maar hij is zeker niet lelijk.
na een tijdje kan je wel last van je oren krijgen omdat de hoofdband van hard kunststof is gemaakt.
voor dit geld is het denk ik de beste keus, en je zal geen spijt hebben van deze aankoop.

BramS 29-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Gisteren voor het belachelijke bedrag van 8 euro mijn 2e SHP2000 gekocht, omdat mijn vorige inmiddels 2 jaar oud was en een beetje versleten raakte.
Dit is echt voor het geld een super goede hoofdtelefoon, ik gebruik hem in combinatie met mijn IPod. Je moet wel even zoeken naar de goede instelling van de IPod en het geluid is aan de zachte kant, maar desalniettemin aanvaardbaar.

Walvisch65 13-04-2012 Product paar dagen in bezit

Prima en zeer betaalbare koptelefoon maar helaas niet erg geschikt icm mijn Sony MP3-speler. Geluid is veel te zacht en zelfs met volume op max. is het gewoon niet hard genoeg. Op gewone stereo wel prima volume en dito geluid. Gezien prijs geen wonder dat geheel wel wat plasticachtig aandoet maar dan nog, supergeluid voor appel en een ei!

RolandFeyenoord 06-02-2012 Product paar weken in bezit

Voor deze prijs een goede koptelefoon. Draagcomfort is heel goed, met name door de grote en zachte schelpen. De muziek die ik luister klinkt er goed door(Red Hot Chili Peppers etc.). De bass is natuurlijk niet te vergelijken met een Beats by Dr. Dre, maar een ideale koptelefoon als je comfortabel met goed geluid muziek wil luisteren, maar niet veel geld wil betalen.

Nickert 30-01-2012 Product kwartaal in bezit

Prachtig ding. Het geluid, en vooral de bass, is geniaal, en dat voor een paar euro. Er zullen vast betere koptelefoons zijn, maar in deze prijsklasse is het zeker de beste.