Sennheiser HD 205

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 205 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Coricoo 23-01-2018

Goed (Sennheiser) geluid maar zeer zwakke constructie

Na vervanging van een defect exemplaar, was ik sinds 13-01-2016 wederom in het bezit van de koptelefoon HD 205.
Ook deze koptelefoon heeft binnen 2 jaar een minuscule draadbreuk bij de overgang van de jacket (plug) naar de draad. Uitwendig onzichtbaar maar bij lichte bewegingen van de draad verlies ik het geluid van 1 kanaal.
Nu kan dit uiteraard weleens voor komen maar ik maak zo'n breuk nu voor de 3de maal mee. De vorige HD 205 maar ook een eerdere HD 239 heb ik weg kunnen doen vanwege eenzelfde draadbreuk. Uit "coulance" heeft Sennheiser de eerste HD 205 binnen de garantie-termijn vervangen maar het teruggestuurde exemplaar niet onderzocht.

De koptelefoon wordt alleen door mij, alleen maar binnenshuis, statisch (ik loop niet rond) aan tafel en, zeker na eerdere ervaringen, zeer voorzichtig gebruikt. Hoe komt het dat me dit inmiddels voor de 3de keer overkomt? Ik ben hier zeer ontevreden over en doet geen goed aan de kwaliteits-naam die Sennheiser probeert hoog te houden. Gezien eerdere ervaringen met de draad ben ik bijzonder zorgvuldig mee omgegaan. De breuk kwam uit niet. Er knakte niks, er stond geen spanning op de draad, gewoon ineens kapot.

Sennheiser is er, in onze communicatie, van overtuigd dat het geen productiefout betreft maar gebruiksschade (die sowieso niet vergoed zou worden door hen). Zij baseren zich hierbij op de beperkt terug ontvangen defecten en/of ontvangen klachten betreffende deze koptelefoon.

Toch ben ik er van overtuigd dat de constructie ten grondslag ligt aan dit defect. En doet zich voor bij meerdere, 1 snoerige, Sennheiser koptelefoons. Sennheiser onwaardig.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• constructie van de jacket
  • erg strak op je oren

Wouter van Willigen 06-05-2017

MISKOOP

Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Ik had altijd oortjes in als ik aan de computer wek. Ik wilde iets beters: dus heb ik lokaal (Oegstgeest) deze koptelefoon gekocht.
Geluid is redelijk, beter dan oortjes. Maar valt me tegen voor de prijs, want erg het geluisd is wel erg schel.
Draagcomfort is een drama. Strak op je hoofd, oorkussentjes te klein. Het lieftse zou ik 'm 'oprekken' maar dan kraakt alles zo gevaarlijk dat ik het maar niet doe ...
a

Pluspunten

• geen

Minpunten

• weinig kwaliteit voor prijs

alfred 26-11-2016

Goed geluid, matige bouwkwaliteit

Zoals de meeste Sennheiser produkten een goed geluid, maar matig in duurzaamheid, bij deze na 2 jaar draadbreuk bij de plug, zelf maar nieuwe kwaliteitsplug gekocht. Ook bij de "in-ears" van de kinderen (intensieve gebruikers) altijd snel draadbreuk. Zelfs bij mij dure Ovation problemen met de voering van de oorschelp na 5 jaar (commentaar van Sennheiser; kunnen wij vernieuwen, niet gratis naruurlijk, kan je bijna een nieuwe van kopen). Ik heb ook een Pioneer uit 1977, die is nog helemaal intact...

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• snoerkwaliteit
  • te strak

Marco Lucas 27-07-2016

HD 205 zit veel te strak

Koptelefoon uitgeprobeerd bij de Mediamarkt. Klinkt prima, zeker voor dat geld. Als je ziet welke (goede) geluidskwaliteit je al krijgt voor een paar tientjes, begrijp ik niet dat sommigen honderden euro's uitgeven. Verhouding van dure koptelefoons is voor mij volkomen zoek.

Bij het testen zat de HD 205 wel wat strak. Probleem waar meer mensen over klagen. En ook ik dacht, dat wordt wel minder na verloop van tijd. Helaas, dat gebeurt dus niet binnen dagen/weken. Oprekken levert geen resultaat op. Uiteindelijk heb ik hem opzettelijk verbogen, maar nu is hij stuk. Niet zo'n probleem want het strakke went niet. Dus ik moet toch een andere kopen.

Geen aanrader dus.

Simon31 06-06-2015

Mooie vormgeving en voor zijn prijsklasse niet slecht. Draagcomfort is goed en de geluidsweergave is oké. Verder kan de omgeving niet meeluisteren. Dicht perfect af.

ZstPos 30-03-2014

In het begin zat de koptelefoon wat strak maar na 1,5 á 2 weken is dat over en zit hij heerlijk. Al zal dit afhangen van hoe vaak je 'm gebruikt (en misschien hoe groot je hoofd is). Ik lees dat er mensen over klagen, naar mijn mening onterecht om de bovengenoemde reden.
De vormgeving is fijn. De schelpen vallen perfect over mijn oren en sluit de boel goed af zodat je geluidsbelevenis optimaal is.
Het geluid is (nagenoeg) perfect te noemen, al ben je ook altijd afhankelijk van de apparatuur waarop je de koptelefoon aansluit en de kwaliteit van het formaat muziek of de opname.
Duurzaamheid is top! Gebruik dit ding nu al bijna twee jaar. Echt een aanrader!!!

Reyno 28-01-2014

De hoofdtelefoon zat aan het begin erg vervelend, na een week of 2 is de druk al weg en is het wat soepeler geworden. De hoofdtelefoon zit er erg goed uit en voldoet ook aan een zeer goede geluidskwaliteit. het enige min puntje is dat de kabel erg gevoelig is als tip zal ik hier voorzichtig mee omgaan. Des al niet te min is het een goede aanrader!!

RichelZeeschelpen 17-11-2013

Klinkt best neutraal, maar draagcomfort houdt niet over en qua duurzaamheid kan ik stellen dat de kabel van nogal matige kwaliteit is. Draadbreuk er af geknipt en nieuwe jack gesoldeerd en paar weken later opnieuw een draadbreuk. Inmiddels ook bij de oorschelp. Ik constateerde het al bij het solderen: erg matige kwaliteit kabel.

2006keesb 26-08-2013

Fijne koptelefoon, geluid is zeer goed. Goede balans tussen hoog en laag.
Als je inderdaad iets grotere oren hebt valt deze daar niet lekker over heen.
Na verloop van tijd wordt het draagcomfort wel beter.
De plug is wel gevoelig voor draadbreuk. De kids hebben de koptelefoon vrij intensief gebruikt waardoor de draad thv de plug nu al een probleem geeft.
Moet dit dus laten maken. Dit valt me wel tegen dat dit relatief snel defect gegaan is.
Voor de rest zeker een aanrader.

Aljosja 13-07-2013

De kwaliteit van de aansluitplug is slecht. Bij eerste aanschaf bleek die al direct niet goed en tot wegvallen van het geluid te leiden. Apparaat toen laten repareren. Nu na een half jaar is de plug weer defect. Toen de plug nog wel goed was, voldeed de koptelefoon prima.

Ray8868 31-01-2013

Goed, na een maandje naar muziek uit deze koptelefoon te hebben geluisterd moet ik mijn vorige review toch even bijstellen. Als je de koptelefoon wat langer gebruikt wordt de drukkracht op de oren wat minder, zal wel kwestie zijn van materiaal dat gaandeweg wat soepeler wordt.

Over de geluidskwaliteit kan ik melden dat dat aanmerkelijk is verbeterd nadat ik van een andere (jammerlijk defect geraakte Sennheiser HD500) de foamkussentjes heb gehaald, op maat heb geknipt en in de schelpen heb gefroemeld. Scheelt vooral schelheid, het geluid klinkt wat evenwichtiger en prettiger. Natuurlijk kun je met een equalizer een hoop goed maken maar in de basis moet een weergever goed zijn. De rest is fijnafstemming. De laagweergave is krachtig en gaat best diep, het hoog is wat ongedefinieerd en zoals eerder gezegd iets teveel middentonen. Het geluid haalt 't niet bij de duurdere hoofdtelefoons van Sennheiser maar gezien de prijs van deze kan het er nu mee door.

ruben329 09-12-2012

een zeer fijne koptelefoon
ik heb hem gekregen. hij zit niet strak of zo als ik hem op de 3de stand zet en op mijn oren past hij precies dus ook heel fijn altans ik zal hem kopen als je een nieuwe wilt hij is niet duur dus. .

Ray8868 09-12-2012

Wat een teleurstelling......
Ik was altijd in de veronderstelling dat je je met een Sennheiser (heb er 3 versleten) geen buil kon vallen, nou, dat heb ik geweten!

Al na een paar minuten heb je het gevoel dat de schelpen je hoofd in willen, zo hard drukt de beugel de schelpen tegen je oren. De schelpen zijn dan ook net ietsje te klein en vallen niet over je oren maar gedeeltelijk op de oorschelp. Wat een sof!

Het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven. Teveel schelle tonen wardoor er al snel luistermoehied optreedt. Op de iPad heb ik een appje gedownload die de boel nog aardig weet te redden maar het aanshaffen van een app van 8 euro gaat wel wat ver om een koptelefoon van 44 euro te redden.

Miskoop helaas. Voorlopig mijn ouwe trouwe HD330 maar weer uit de kast gepakt(met vergane oorkussens en een snoer wat uit de trekontlasting is geschoten maar wat een geluid in vergelijking met dit ding).

cooper1 02-11-2012

Eerst vond ik hem ook een beetje strak zitten, maar ik heb de schelpen nu op de zevende klik vastgezet en nu zit hij lekker en zeker niet te strak. Ik ben heel blij dat ik hem niet meteen heb terug gebracht of weggegooid, zoals sommige mensen met de HD 205 (de verouderde versie van de 205-II) blijkbaar hebben gedaan. Zet eens een prachtige cd van Radiohead op, en beluister deze via je stereo met deze koptelefon en je geniet volop van de prachtige klanken. Voor relatief weinig geld heb je een prima koptelefoon met deze HD 205. Een echte aanrader!

RogierM 20-08-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Tja, het staat op meer plaatsen. Prima geluidskwaliteit, redelijk uiterlijk. Maar scoort slecht op draagcomfort. Deze koptelefoon heeft te kleine oorschelpen en klemt te strak op je hoofd. Hierdoor krijg ik na vijf minuten last van mijn oren. Ook blijft mijn bril niet op mijn neus staan wanneer ik de koptelefoon gebruik. Grote miskoop dus

Henk-jan-kees 22-07-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

ik heb hem nu een aantal dagen en hij zit inderdaad wat strak op je oren maar daardoor kun je er wel makkelijk mee gaan sporten. Geluid is echt optimaal, kraakt niet, mooie lage tonen Echt super! Alleen een 3meter kabel is beetje veel voor in je broekzak haha

_dennis013 07-06-2012

geweldig ding, lekker geluid, zit een goeie bass in, niet te veel niet te weinig, kabeltje van 3 meter altijd handig voor thuis, niet zo handig om met dit ding over straat te lopen, sluit lekker af, hoort niks van de omgeving als je dit op hebt, perfect ding voor thuis

wesley93 16-04-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

ik vind 'm juist bijzonder prettig zitten en klein zijn mijn oren zeker niet, ik heb die schuifdingen op de 4e gezet en zit prima! geluid is ook super!

GvKl 11-04-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Mijn zoon wilde een Dr Dre van € 399,00. Echt niet dus deze maar aangeschaft en is goed gekeurd.
Voor die prijs een super kwaliteit geluid en een mooie vormgeving. Echt een aanrader. Ga er zelf ook nog één aanschaffen

Okke77 10-04-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Ik heb deze koptelefoon gekocht in de veronderstelling dat hij beter zou zijn dan de HD202 die ik eerst had. Hij sprak me ook erg aan vanwege het feit dat je de rechteroorschelp kan draaien, wat voor studiowerk handig is. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik kan deze koptelefoon nog geen kwartier op omdat ik anders hoofdpijn krijg. En dan heb ik het niet eens over de geluidskwaliteit, maar over het feit dat deze koptelefoon extreem strak zit. Zo strak dat ik hem na 2 keer dragen in een hoek heb gegooid en nooit meer op heb gedaan. Ook is de geluidskwaliteit werkelijk verschrikkelijk. Heel veel schel hoog en geen definitie. Voor iedereen die er over nadenkt er 1 te kopen, doe het alsjeblieft niet. De mensen die zeggen dat het wel een goede koptelefoon is, zijn klaarblijkelijk niks gewend, want dit is echt de slechtste koptelefoon die ik ooit in mijn leven in bezit heb gehad. Ik heb er echt heel erg veel spijt van.

Tim Kalb 07-04-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Het is nu een paar weken geleden dat ik de Sennheiser HD 205 kocht. Ik vind dat ik echt waar voor mijn geld heb gekregen. Er zit echt een top geluidskwaliteit in. Ik gebruik deze zowel thuis als buiten. Thuis zet ik alle schelpen op mijn hoofd zodat ik geen last heb van ander geluid (Ik gebruik deze vooral bij het gamen). En buiten klap ik 1 van de schelpen naar achter zodat ik alles nog hoor van buiten af. Want weet wel. Deze koptelefoon sluit voor 60% het geluid van buiten af als er muziek speeld. Ik vind het draag comfort wat minder. Hij klemt nog al op de oren. Dit gevoel heb je de eerste paar minuten(meestal de 1e 10-20 minuten) Maar daarna verdwijnt het gevoel wel. Daarbij gaan je oren nogal zweeten. Maar dat vind ik persoonlijk geen groot probleem. Ik zet ze gewoon even af.

Willem123456 13-03-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Erg goede geluidskwaliteit. Oorschelpen zijn inderdaad klein, maar voor iemand met kleine oren (zoals bij mij het geval is) zit de koptelefoon heerlijk. er komt weinig geluid van buitenaf doorheen en ook bij lage tonen is hij erg goed!

Maximilian Windesheim 03-03-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Jullie zullen vast wel allemaal gelijk hebben over het draagcomfort, omdat ik het niet zolang heb gedragen. Maar ik vond hem juist erg lekker zitten omdat hij niet van je hoofd af zakte zoals bij veel andere koptelefoons. Ik heb een klein hoofd waardoor het waarschijnlijk niet zo erg is dat het een beetje strak zit.

Miquelskie 01-03-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 205

Ik heb de Sennheiser HD 205 vandaag gekocht omdat mijn logitech g35 kapot was gegaan. Sennheiser maakt over het algemeen goede producten en het leek me dus een goed plan om deze te kopen. Echter bevalt het me helemaal niet. Ik heb een beetje naar muziek zitten luisteren, en het klinkt goed maar je krijgt zo'n last van je oren als je de koptelefoon op hebt. Verder is het logo niet van metaal maar van plastic , en vindt ik het allemaal maar een beetje 'goedkoop' aanvoelen doordat alles plastic is.

Morgen ga ik ze meteen terug brengen !!!

renze59 27-01-2012

Mooie koptelefoon om te zien en goede geluidskwaliteit, alleen slecht draagcomfort. Klemt na een vijf minuten verschrikkelijk op je hoofd en oren met als gevolg pijnlijke oren. Heb 'm ingeruild voor de PX100-II die qua geluid er weinig voor onderdoet maar een geweldig draagcomfort heeft.