Philips CitiScape Frames SHL5705BKP/00 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MSDJ 14-07-2014

Heb deze headphones vanochtend binnen gekregen en heb ze voor het grootste deel van de dag al gebruikt. Ze zitten lekker, noise cancelling is goed. Je hoort nog wel je omgeving heel zachtjes, wat ik alleen maar fijn vind, bijvoorbeeld als ik aan het fiesten ben. Geluidskwaliteit is echt goed, hoef het volume helemaal niet hard te hebben om de muziek te kunnen horen. Hier moet ik wel nog aan wennen, maar het is een hele verbetering voor mijn oren. De microfoon werkt ook uitstekend, hoef helemaal niet hard te praten.

Hans5508 25-04-2014

Een mooie koptelefoon voor onderweg met een goed geluid. Doet weinig onder voor de Fildelio L1 die ik thuis gebruik. Fraai design en voelt degelijk aan. Geluid is met de 40mm drivers echt goed te noemen. Bas mag iets sterker, maar dat kan je ook regelen met je mp3 speler of smartphone.

daisylangenberg 19-04-2014

Sinds een tijdje ben ik de blije eigenaar van deze koptelefoon. Ik ben er erg over te spreken. De oortjes sluiten goed af waardoor het geluid van buitenaf zoveel mogelijk wordt tegengehouden. Ook zijn ze verstelbaar in hoogte, dit zorgt voor een comfortabele pasvorm.
De koptelefoon heeft een mooi design wat niet te opvallend is. De kabel is van stof waardoor ik hem nog geen een keer uit de knoop heb hoeven halen. De oortjes zijn in te vouwen waardoor hij gemakkelijk mee te nemen is in het bijgevoegde hoesje, wat tevens schade beperkt.
Er komt een mooi geluid uit de koptelefoon met een prima bas.

JanineLou 08-04-2014

Mooi design erg comfortabel makkelijk in gebruik en erg comfortabel en indrukwekkend geluid.

De headset heeft een modern en sportief design, is niet te groot of te zwaar en zit erg comfortabel op je hoofd en bij je oren.

Tevens is de headset makkelijk verstelbaar naar het gewenste formaat en stabiel waardoor de headset goed blijft zitten ook tijdens het hardlopen.

Het leer geeft de headset een luxueuze uitstraling en persoonlijk vind ik het mooi dat alle onderdelen van de headset dezelfde kleur wit zijn.

De headset is erg makkelijk in gebruik je plugged hem in je laptop, smart Phone of tablet en je hoort direct geluid.
Het geluid is helder en indrukwekkend echter kan het soms zijn dat als je het volume heel hard zet het geluid in de toonhoogte een beetje schel klinkt. Maar verder is een uitstekende headset een echte aanrader!!

Brabant1993 03-04-2014

Mijn ervaring m.b.t. deze headphone is zeer positief! Ik had al een Philips headphone, maar deze bevalt mij beter om de volgende redenen:

1. Het draagcomfort is beter dan mijn vorige headphone omdat ik deze langer kan dragen zonder oor-, of hoofdpijn te krijgen.

2. De vormgeving is top! Ik vind het vervelend om een opvallende koptelefoon op te hebben. Deze koptelefoon is subtiel maar trendy vormgegeven.

3. Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit! Zeer goede bass!

Nog een pluspunt is het reistasje dat je erbij krijgt. Ik heb een koptelefoon altijd in mijn tas zitten en door dit reistasje is de kans op beschadiging erg klein.

Laura Hendriks 28-01-2014

Mijn ervaring met de Philips Citiscape Frames is zeer positief. Ik heb deze onlangs gekregen en ik ben er erg over te spreken. Zelf heb ik de bruine variant, het design is erg mooi. De 'print' in de hoofdtelefoon vindt ik erg mooi, niet zo standaard als andere hoofdtelefoons. Het geluid is heel zuiver en duidelijk. (ik gebruik het voor de Iphone en Ipad) Als ik de hoofdtelefoon in gebruik heb, hoor ik niks van de omgeving. Dit vindt ik ook een pluspunt. Een ander groot pluspunt vind ik dat je de kabel kan loskoppelen en dan het inklapbaar is. Ondanks mijn zeer positieve ervaring heb ik 1 minpuntje, de hoofdtelefoon drukt erg op mijn oren. Dit gaat na langere duur knellen. Ik heb de hoofdtelefoon pas een week, misschien ligt het daaraan.

Kelss 07-11-2013

Mooie koptelefoon, met goed geluid

ik vind dit een uitstekende koptelefoon, en hij ziet er erg mooi uit.

Waar ik altijd op let bij een product is hoe het geleverd wordt.
Deze koptelefoon zat in een prachtige doos met een ideaal hoesje er bij, zo bijft hij ook in je tas netjes en schoon. de koptelefoon is licht en makkelijk opvouwbaar.

het geluid klinkt heel goed alleen de bass is wat minder, ook is het voor op school niet handig want als je hem te hard zet kan de hele klas mee luisteren. En ik hou er van om mijn muziek lekker hard aan te hebben dus daar waren mijn klagenootjes niet zo bij mee. Ik denk dat niet iedereen hardstyle mooie muziek vindt.

de microfoon werkt uitstekend en je kunt makkelijk je telefoon opnemen zonder hem uit je broekzak te halen.
dit is voor op school dan wel weer ideaal.

al met al ik vindt dit een uitstekend product.

rene040 05-11-2013

Design, comfort en prachtig geluid

Het eerste wat opvalt is de verpakking. De koptelefoon is stijlvol verpakt. Goed dat hier aandacht aan is besteed. Bij het uitpakken komen de koptelefoon en een opberg hoesje tevoorschijn. Dat stoffen hoesje is tamelijk klein om het product in op te bergen.
Dan de koptelefoon zelf. Die ziet er stijlvol uit en is er praktisch in te klappen, waardoor die makkelijk is op te bergen en mee te nemen,
Wat mij, en ook andere mensen die hem even probeerden, meteen opviel is het draagcomfort. De hoofdtelefoon zit heerlijk en knelt niet. Het geluid is vol, krachtig en kristalhelder. Heb verschillende muziekgenres beluisterd van dance tot klassiek en het klinkt eigenlijk allemaal even goed en natuurgetrouw. Geen overdreven zware bass , wat voor liefhebbers van een vette bass sound een minpuntje zou kunnen zijn.
Nog een sterk punt is dat je echt afgesloten bent van omgevingsgeluid. In een ruimte met veel mensen en rumoer hoor je echt alleen de muziek. Dat is enigszins verrassend omdat de oorschelpen van deze hoofdtelefoon relatief klein zijn.
Mijn conclusie is dat Philips erin is geslaagd een stijlvolle hoofdtelefoon te maken waar je mee gezien kan worden met een prachtige geluidsweergave.

Janneke93 31-10-2013

Super fijne koptelefoon met prachtig geluid

Ik moet zeggen dat ik heel erg te spreken ben over deze koptelefoon. Hij is ten eerste licht en goed opvouwbaar. Er zit een beschermhoesje bij waar hij perfect in past en heel handig is om bijvoorbeeld in je tas te stoppen. (Dat is voor de vrouw natuurlijk erg belangrijk ;))

Hij heeft een heel mooi design, ik heb de witte en ik vind hem alleen al prachtig om te zien. Je doet hem niet alleen op voor de muziek die er uit komt maar ook omdat hij zo mooi is.

Ik vind ook dat hij heel erg lekker zit. Hij sluit de oren helemaal af waardoor je de muziek echt heel goed hoort en niet wordt gestoord door geluiden van buitenaf.
Echter kan dit evt een nadeel zijn voor mensen die hem op de fiets gebruiken, aangezien je dan geen geluiden in het verkeer hoort. Ik zou dan aanraden maar 1 schelp op je oor te doen en de andere er achter, want zelfs dan heb je nog ontzettend goed geluid.

Over het geluid heb ik het eigenlijk nog niet gehad. Er zit een heel mooi warm geluid in. Het doe de muziek echt ontzettend goed. Je zit echt helemaal in de muziek. Echt heel mooi. Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat de bass niet zo heel duidelijk aanwezig is. Iets waar ik weinig last van heb, maar mijn vriend merkte dat wel op.

Over het algemeen een heel fijn ding en ik kan hem zeker aanraden!

Donder 29-10-2013

Lichte koptelefoon, goed design, weinig bas.

Mooie koptelfoon, zit prima omdat hij zo licht is.
Nadelig vind ik dat er relatief weinig bass is te horen en dat de noisecanceling niet heel goed is.

Miquelo08 29-10-2013

Mooie hoofdtelefoon met leuke eigenschappen

Toen ik de verpakking opende was ik meteen verrast. Het mooie ontwerp van de hoofdtelefoon was direct zichtbaar.

De Philips cityscape frames zit fijn op het hoofd en beschikt over een hoog draagcomfort. Het geluid valt enigszins tegen omdat het geluid van de omgeving ook goed hoorbaar is. De bass is voldoende.

Na het testen met muziek heb ik de hoofdtelefoon getest met een telefoongesprek, dit is heel gemakkelijk en de microfoon werkt uitstekend.

De cityscape frames is een prima hoofdtelefoon, die goed gebruikt kan worden met je mobiele telefoon. Daarnaast is het design een lust voor het oog en kan men de hoofdtelefoon gemakkelijk inklappen en opbergen.

kipa 26-10-2013

prachtig retro design , met een vlakke bas weergave

Dit product is als een geschenk bij mij terecht gekomen en bij het uitpakken van de smaakvolle verpakking, was ik erg te spreken over de mooie retro look koptelefoon.

Eenmaal op mijn hoofd voelde de 'frames' Cityscape erg prettig en lichtgewicht aan.

Eerst een telefoongesprek gevoerd, in dit geval met de Iphone en dat werkt en klinkt goed. kraak helder stemgeluid en de andere kant verstond me heel duidelijk.

Dan de muziek. Daar werd mijn enthousiaste 'first impression ' teniet gedaan. Tenslotte draag ik een koptelefoon voor de muziek. Ik speel graag dans muziek waar een volle bas aanwezig dient te zijn. En eerlijk gezegd was dat meteen teleurstellend. Een vlakke , wat holle bas, is wat ik hoorde.

Na het horen van een podcast van 1,5 uur , is mijn mening niet bijgesteld. Naturlijk hou je het 1,5 vol en geniet je van de muziek. Maar niet op de manier zoals ik zou wensen.

Ik heb nog andere muziek afgespeeld zoals: Queen en Motown music waar de bassen in die tijd een mindere rol speelde. Maar ook hier schiet de Cityscape te kort.

Helemaal als ik het vergelijk met mijn andere koptelefoons die ik gebruik. Waarvan 2 in het zelfde prijssegment. Mijn andere koptelefoons die ik gebruik voor DJ doeleinde hebben niet een 'on the go' karakter en de Frames Cityscape zou hier een mooi reismaatje kunnen zijn. Maar de 40mm drivers bekoren mijn orden niet.

Ik begon postief en wil zo ook eindigen tenslotte geef ik 3 sterren. De uitstraling is prachtig en als je hiermee over straat loopt heb je een eye catcher op je hoofd/oren. Een matching zonnebril er bij en 'trendy' wordt je bijnaam.