• Test panel 8.9 okt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE-FP9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Marcel 11-05-2022

Behoorlijke tegenvaller.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik vind deze oordopjes zeer slecht, de eerste indruk was goed en ze bevielen ook primatot bij mijn eerste setje de nois canceling begon te brommen en suizen.
Setje terug gestuurd voor reparatie maar kon niet gemaakt worden, en netjes geld terug.
Vervolgens een nieuw setje gekocht , maar na 2.5 maans doen de oordopjes ineens niks meer.
Dus behoorlijk teleur gesteld en ga nu op zoek naar betere oordopjes.

Pluspunten

• Eerste indruk was goed
  • Mooi geluid

Minpunten

• Storing noise canceling
  • Geluid valt links wel eens weg
  • Storings gevoelig

Thierry.dinane@gmail.com 07-10-2021
  • Product gekregen

In ear lg

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Pas vorm solide, leuk verschillende oorkapjes er bij kwa pasvorm
App LG Nice extra features en instellingen
Equaliser kan naar believen worden aangepast
Nc je voelt de druk als ook 't geluid dat w onderdrukt als ook ruis mogelijkheid top
Makkelijke app connecties, als ook switchen TS apparaten...
Mooi deftig prijs kwaliteits eindproduct
Zou deze inears zeker aanraden
Met dank

Pluspunten

• Nice fit
  • Good nc
  • Extra features
  • Connection between divices

Anshari 04-10-2021

Mooi design en fantastisch geluid!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik mocht dit product een paar weken testen. Ik werd al blij bij het openen van het doosje. Mooi design, verlichting wat aanspringt bij het openen en mijn telefoon herkende de oordopjes meteen.

De software werd geïnstalleerd en de tone werd geupdate. Hierna kon ik meteen aan de slag. De muziek klinkt erg mooi door de speakertjes. Zuivere tonen en een heerlijke bass. De equalizer heb ik zelf op 3D soundstage staan. Het geluid klinkt dan erg mooi en alsof het surroundspeakers zijn.

De batterij gaat lang en zodra deze opgeladen moet worden stop je de dopjes in het doosje. De batterij van de tone zijn erg snel opgeladen in het doosje. Erg fijn! Je kunt snel weer gebruik maken van de oordopjes.

De ruisonderdrukking werkt prima. Geen omgevingsgeluid en andere mensen hebben geen last van je muziek. Als je een gesprek wilt voeren schakel je omgevingsgeluid in en je hoort alles.

Een telefoongesprek voeren verloopt vlekkenloos. Erg goede communicatie.

Kwalitatief goede oordopjes met een prachtig design.

• Diepe bass
  • Zuiver geluid
  • Batterijduur
  • Oplaadtijd

AlexxVD 03-10-2021

Hoge aanrader voor muziek liefhebbers

Geluidservaring:
Het geluid van de oortjes is erg fijn, Ze geven een mooie diepe bass en heldere hoge tonen. Wat mij persoonlijk wel opviel, is dat de oortjes een beetje schel kunnen klinken op kwart noten.

Verder vindt ik persoonlijk, dat de ruisonderdrukking van de oortjes bijzonder goed werkt. Tijdens het hardlopen buiten, rijden in de auto of in de trein, hoor ik alleen maar mijn muziek. Iets wat ik vaak niet heb bij ondere oortjes.

Ook is de app die bij de oortjes komt heel erg handig. Door middel van meerdere voor ingestelde luisterprofielen (Van het gevoel van een grote ruimte tot een speciale modus voor het kijken van films en series), kan je gemakkelijk je luisterervaring veranderen en optimaal van muziek genieten.

Plug & Wireless:
Een briljant iets aan deze oortjes zijn de plug &wireless optie. Je steek de USB-C kant in de case, en de AUX-in je laptop of je computer. De case zend het geluid probleemloos naar de oortjes toe. Echter, kan het wel zijn dat er soms een kleine vertraging zit tussen beeld en geluid.

Maar als je daar een beetje langsheen kijkt, is het zeker weten echt geweldig. Je waant je totaal in de film en waar je ook bent in huis, je kan de film blijven volgen.

Batterijduur:
De batterij van de oortjes gaan lang mee, en ze laden bijzonder snel op. Op een volle ladig, gaan de oortjes zelf ongeveer 6 uur mee, en met de case kan je ze ongeveer 2 keer volledig opladen.

Case en UV:
De case is een mooi slank rond design gegeven. Aan de linkerkant zit een schuifje voor de wanneer je de AUX-kabel wilt gebruiken. Hier moest ik even in begin aan wennen. Aan de voorkant van de case, zit een led lampje welke rood (leeg), geel (medium) en groen (vol) welke rood kleurt aanvankelijk van de hoeveelheid stroom die nog de oortjes zitten.

Wanneer je de case oplaad met de oortjes erin. Gaat er een soort blauw lampje branden. Hiermee worden de oortjes ontdaan van eventuele bacterieen. Of het daadwerkelijk schoner worden? Geen idee, maar het ziet er zeker cool uit wanneer je de case open maakt!

Draagcomfort:
De oortjes zijn bijzonder prettig om in te hebben. Mede door de hoogwaardige siliconen oorstukjes die je erbij krijgt in verschillende maten, kan je ze langdurig inhouden zonder irritatie inhouden.

Ook zitten de oortjes erg stevig in het oor. Tijdens het hardlopen en tijden het oefenen van verschillende choreochrafieen, bleven ze goed op kun plek en vielen totaal niet uit.

Conclusie:
Ik kijk met veel plezier terug op deze testperiode. LG heeft zeker weten een goed product af geleverd waar ze trots op mogen zijn. Voor mensen die veel naar arabische muziek luisteren, kunnen de kwartnoten wat schel overkomen, maar met een paar kleine aanpassingen, is dit absoluut te verbeteren!

Daarnaast, voor mensen die op een flat wonen waar je gemakkelijk de tv van de buren kunt horen, is de Plug & Wireless modus, echt ideaal. Ik zweer erbij!

Pluspunten

• Geweldige bass
  • Zeer prettig om te dragen
  • Gemakkelijk te koppelen met apparaten

Minpunten

• Kwart noten zijn schel
  • Vertraging in Plug & Wireless.

MvO 02-10-2021

Nette set, maar niet de beste voor mij.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze in-ear headphones mogen testen voor een paar weken. Vormgeving en uiterlijk vind ik erg mooi. Ze zijn heel licht en je voelt ze eigenlijk niet als je ze in hebt. Ook de opbergunit is heel makkelijk mee te nemen en werkt erg fijn.

Geluid qua muziek ben ik zelf persoonlijk niet heel erg over te spreken, ik mis toch echt een wat vollere bas geluid, iets wat ik bij mijn goedkopere set juist wel goed heb. Ook moest ik wel even oefenen om de oordopjes juist in mijn oren te plaatsen, toen werd de bas wel iets beter, maar nog steeds mis ik het volle geluid. Tijdens telefoon gesprekken is het geluid heel helder zowel voor de beller als degene aan de andere kant.

De bediening en verbinding van de oordopjes gaat wel heel soepel, alleen jammer dat de beller of degene die het bericht stuurt in het engels word aangekondigd. Misschien word dit in een update veranderd. Ook dit doet mijn andere headset wel.

Noise cancelling scheelt wel aardig, maar haalt het ook niet met mijn huidige set. Misschien zijn mijn oren voor deze set minder geschikt gezien de vele goede reviews.

Of ik ze zal kopen? Persoonlijk niet, ik heb betere sets gehoord , die goedkoper zijn. Toch is dit een set die het goed doet, lange accu duur heeft en waar je geen spijt van zal krijgen.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Werkt makkelijk
  • helder spraak geluid

Minpunten

• mis de bas
  • prijs

ilhendriks@gmail.com 01-10-2021

Goede kwaliteit oortjes individueel aanpasbaar

Geschreven voor: LG TONE-FP9

In de afgelopen weken heb ik de LG Tone Free DFP5 uitgebreid mogen testen en ervaren.

Gebruiksgemak:
De oordopjes hebben een goede pasvorm, irriteren niet en blijven goed zitten ook bij activiteiten als fietsen en hardlopen. Na volledig opladen is een gebruiksduur van 9 uur haalbaar, waarna via de case nog zeker voor dezelfde gebruiksduur kan worden opgeladen. Opladen van de oortjes gaat snel: na ongeveer 5 min. kun je al ongeveer een uur luisteren. Aan hygiëne is gedacht: de oortjes worden in de case door middel van UV-licht ontsmet.

Geluid:
de oortjes hebben een prima geluidskwaliteit met name ook omdat de klankkleur via de app LG Tone free naar smaak is te wijzigen - van diepe bas tot heldere spraak - voor diverse typen muziek (pop/jazz/ klassiek) dan wel spraak via standaard instellingen, maar ook kun je kiezen voor twee persoonlijke voorkeuren via de aangepaste equalizer instellingen en zelfs voor surround geluid. Wat handig kan zijn als je regelmatig in vergaderingen zit is de fluistermodus zodat je fluisterend een gesprek kunt voeren. De active noise cancellation werkt goed en is op twee niveau’s (hoog of laag) in te stellen en makkelijk met lichte druk op een oortje in of uit te schakelen.
Een ander handig item is dat de muziek automatisch stopt als je een oortje uit het oor haalt en verder gaat als je het terugplaatst.
Nuttig kan het ook zijn dat je de case via een aux-plug aansluiten op een geluidsbron zonder bluetooth waardoor de oplaadcase een bluetooth functie krijgt en je via de case met de oortjes kunt luisteren naar een apparaat zonder bluetooth.
Als je de oortjes onverhoopt niet kunt vinden dan is de ‘find-my-ears’-funktie op de app handig: laat ze piepen en je vind ze terug.

Minpunt:
gebruik van twee apparaten (bv. telefoon en tablet) met één paar oortjes is lastig omdat de oortjes met het laatst gebruikte toestel verbinden en dus zo nodig eerste bluetooth van het laatst gebruikte toestel moet worden uitgeschakeld. Ook is de app op het tweede apparaat niet te gebruiken vanwege foutmelding: kan geen oortjes vinden.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • zeer lange batterijduur
  • goede pasvorm
  • goede noise cancelling
  • snel opladen in kleine case

Minpunten

• lastig met meerdere toestellen te gebruiken

Kevin 01-10-2021

Top draadloze oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP9

De oorddopjes hebben een geweldige geluidservaring. De kwaliteit van het geluid is heel prettig, alle tonen worden goed weergegeven zonder dat bepaalde tonen overheersen. Daarbij is de intensiteit van het geluid zeer goed zonder dat de kwaliteit van het geluid afneemt bij hoger volume. De Bass is goed aanwezig, maar zelfs als ze heel zacht staan is nog steeds alles goed hoorbaar.

Bellen met de oordopjes is zeer prettig, gesprekspartners merken niet eens dat je met oordopjes belt, zelf in een rumoerige omgeving als de auto wordt dit niet hoorbaar.

De case als bleutootpunt werkt perfect om muziek naar de oortjes te streamen. De active noise cancelling is iets minder goed dan mijn eigen oortjes, maar dit is zeker niet storend of vervelend en werkt nog altijd zeer goed.

Kwa gebruiksgemak is het heerlijk werken, even de paar stapjes volgen en ze zijn aangesloten. Zodra je ze erna uit het doosje haalt werken ze altijd direct. De batterijduur is meer dan voldoende want ze gaan de hele dag mee en het opladen is binnen een uurtje gebeurd.

De pasvorm van de oortjes is eenvoudig in te stellen met de bij geleverde dopjes en zodra je de juiste gevonden hebt zitten ze zonder pijn of irritatie. Je voelt ze haast niet zitten en het design van de zeer korte "stokjes" is ook zeer fraai.

Pluspunten

• Kraakhelder geluid
  • Zitcomfort

Theo 29-09-2021

Geweldige oortjes met een heel goed instelbaar geluid

Gebruiksgemak
Het koppelen met mijn Android toestel ging zeer gemakkelijk. Ik ontving direct een pop-up in mijn scherm om te koppelen. Er werd mij ook direct gevraagd de bijbehorende app te downloaden wat ik heb gedaan.

De app is overigens zeer handig. Je kan via de app gemakkelijk de oortjes instellen (geluidsweergave, ANC, etc.).

Vervolgens heb ik de oortjes geprobeerd te koppelen met mijn iOS toestel zijnde een iPad. Dit is helaas niet gelukt.

Op de batterijduur en wijze van opladen heb ik niks aan te merken. Je kan gemakkelijk 10 uur met de oortjes doorbrengen zonder je druk te maken over de batterij. De UV-nano technologie werkt alleen als case aan de oplaadkabel ligt.

Design
Bij het openen van de verpakking was ik positief verrast over het ontwerp van de case en de oortjes. De case is zeer compact, evenals de oortjes. Deze pas in iedere handtas of in elke broek met zakken. Mooi klein en compact en door de antislip coating valt hij niet zomaar uit je handen, glijd niet zomaar van tafel af of uit je broekzak. Na de snelle verbinding met mijn Android toestel heb ik de oortjes gelijk ingedaan en enkele uren ingehouden zonder hier last van te hebben. De oortjes worden geleverd met verschillende maten plugs.

Geluidservaring & ANC
Bij het eerste muzieknummer dat ik opzette vond ik de bass te hard. Dit is gemakkelijk aan te passen via de app (de default setting is voor mij perfect, maar je kan alles naar wens aanpassen). Op de kwaliteit van het geluid is niks aan te merken. Hetzelfde geldt voor de gesprekskwaliteit.
Bij het aanzetten van de ANC is het verschil duidelijk merkbaar. Ook voor ANC zijn via de app verschillende modi beschikbaar zodat dit naar wens ingesteld kan worden. De ANC mitigeert niet 100% van de omgevingsgeluiden maar wel ruim voldoende om hier niet door geprikkeld te worden.
Alleen vindt ik dat bij een beetje wind dit goed te horen is.

Conclusie
Ik ben dik tevreden. De prijs is gezien de mogelijkheden en designed even als draag comfort niet overdreven hoog.

Pluspunten

• Kwaliteit en geluid
  • Compact en pasvorm
  • Lange batterij duur
  • Zeker waar voor je geld

Minpunten

• Windruis
  • Prijs maar dan heb je ook een goed product

c*******@g******** 29-09-2021

Aanrader

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze earbuds nu een aantal weken getest. De earbuds zitten lekker en je kan verschillende soorten rubberen dopjes op plaatsten die meegeleverd worden. Ze zitten in een erg mooi doosje waar blauw licht uit schijnt, dat is de UVnano led die de bacteriën dood.
De earbuds zelf zijn lekker licht waardoor je amper voelt dat je ze in hebt.
Het aansluiten op mijn telefoon of iPad was ook erg gemakkelijk.
De oplaad tijd is heel snel en de batterij duur is heel lang dus dat is wel heel erg fijn.
Al met al ben ik erg tevreden op deze earbuds.

+ uvnano
+ snel opladen
+ lange batterij duur

gmterhaar 28-09-2021

Superfijne lichtgewicht oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Dit zijn hele fijne oortjes. Ze wegen bijna niks en dragen heel fijn. Je voelt ze niet eens zitten.
Heb ze gedragen tijdens het schoonmaken, tuinieren en sporten. Dit is prima bevallen.
Connectie met telefoon via bluetooth ging gemakkelijk. Als je de oortjes wilt gebruiken open je de laadcase en er wordt automatisch verbinding gemaakt, echt super makkelijk.
Er zit een hele fijne app bij. In de app kun je de equalizer instellingen wijzigen voor bv muziek of film.
In de app kun je zien hoe vol de oortjes zijn en ook de oplaadcase.
Bediening van de oortjes is heel makkelijk via knopje aan de zijkant.
Als een oortje uitdoet stopt de muziek en zodra je deze indoet gaat de muziek weer verder.
Batterijduur is goed. Heb ze nog niet heel lang achter elkaar gedragen maar na 1 uur was er 15% af.
Je stopt de oortjes in de oplaadcase en ze worden weer opgeladen.
Telefoneren gaat ook prima. Het gesprek was heel duidelijk.
Je kunt de case als bluetoothpunt gebruiken. Heb dit getest en werkt prima al hebben de meeste apparaten tegenwoordig wel bluetooth.
In de oplaadcase zit een UVnano-Led deze doodt de bacterien.
Tot nu toe maar 1 nadeel kunnen ontdekken en dat is dat je tijdens het fietsen wel de windruis hoort. Maar als je dat niet wilt moet je oortjes nemen die echt in je oor zitten en die vind ik persoonlijk niet fijn zitten.

Pluspunten

• draaggemak
  • goede batterijduur
  • snel opladen
  • uvnano
  • kleine oplaadcase

Minpunten

• windruis hoor je wel tijdens het fietsen

dickc 27-09-2021

Hygienisch oorplezier

Gebruiksgemak
Het koppelen met mijn Android toestel ging zeer gemakkelijk. Ik ontving direct een pop-up in mijn scherm om te koppelen. Door de koppelen zijn de oortjes direct gekoppeld met andere Android-toestellen die bij hetzelfde Google account zijn aangemeld. Er werd mij ook direct gevraagd de bijbehorende app te downloaden wat ik heb gedaan. De app synchroniseert echter niet met de actieve connectie met mijn Android toestel, dus moest ik telkens de oortjes opnieuw koppelen via de app om gebruik te maken van de functies in de app. Dit kan echter aan mijn specifieke toestel liggen.

Vervolgens heb ik de oortjes geprobeerd te koppelen met mijn iOS toestellen. Dit verliep minder vlot en is uiteindelijk gelukt door middel van trial-and-error. Het schakelen tussen mijn Android toestel en iOS toestel ging wel gemakkelijk.

Op de batterijduur en wijze van opladen heb ik niks aan te merken. Je kan gemakkelijk een dag met de oortjes doorbrengen zonder je druk te maken over de batterij. De UV-nano technologie werkt alleen als case aan de oplaadkabel ligt.

Design
Bij het openen van de verpakking was ik positief verrast over het ontwerp van de case en de oortjes. De case is zeer compact, evenals de oortjes. Na de snelle verbinding met mijn Android toestel heb ik de oortjes gelijk ingedaan en enkele uren ingehouden zonder hier last van te hebben. De oortjes worden geleverd met verschillende maten plugs.

Geluidservaring & ANC
Bij het eerste muzieknummer dat ik opzette vond ik de bass te hard. Dit is gemakkelijk aan te passen via de app (de default setting is voor mij perfect, maar je kan alles naar wens aanpassen). Ik ben geen audiofiel, maar op de kwaliteit van het geluid is niks aan te merken. Hetzelfde geldt voor de gesprekskwaliteit.

Conclusie
Ik ben dik tevreden. De enige minpuntjes zijn de connectiviteit met andere toestellen (bij mij toevallig iOS toestellen) en de software issues met mijn specifieke Android toestel. Verdere werking en design zijn uitmuntend.

Pluspunten

• Compact design
  • Handige app
  • ANC en geluidskwaliteit

Minpunten

• Connectiviteit
  • Synchronisatie app

Franny van Dort 26-09-2021

goed werkend product

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Een onopvallend maar mooi design, Prijs is het waard daar product voldoet aan omschrijving.
Fijn ook dat er verschillende maten oortjes bij zitten.
Muziek ervaring is mooi maar raad wel aan geluidsniveau tot 75% te houden en niet hoger, dan klinkt het wat schel. Noice canceling werkt zoals verwacht, de geluiden die ik nog hoorde waren minimaal.
De verschillende functies die de touchpad heeft ervaar ik als prettig. Gebruiksaanwijzing was ook erg duidelijk. Batterij houd lang vol, ook handig dat je de percentage van batterij en het doosje op de bijbehorende app kan zien, daarin kan je ook de functie gebruiken ; find my device. Dit vind ik geweldig, scheelt me veel zoekwerk. De oortjes zijn al snel weer opgeladen. Bellen is makkelijk, je bent goed verstaanbaar door de microfoon.

Pluspunten

• Find my device
  • Noicecanceling
  • Lange batterijduur
  • Verschillende maten oortjes
  • Bijbehorende App

Minpunten

• Schel geluid bij volume boven 75%

DanielleMD 26-09-2021

kwaliteit en comfort in een piep klein doosje

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Na het flink uittesten van de DFP9 oordopjes gedurende 2 weken op zijn kunnen en doen, kan ik alleen maar zeggen: schaf ze aan, laat de prijs je niet tegenhouden.
Lees hieronder waarom.

De LG TONE Free DFP9, kleur zwart.

Om direkt met de deur in huis te vallen: ja ze zijn best prijzig met een retail waarde van 199,99 euro, maar! you get what you pay for. een brok kwaliteit in een klein compact doosje vol met technologie waar je U tegen kunt zeggen.

App: LG TONE free, zeker installeren en gebruiken om je gebruikersgemak volledig te gaan benutten. Ook handig, vind mijn oordopjes! Zeker met kinderen die aan de haal gaan met kleine onderdelen, ben ik gebruik gaan maken van de Vind mij oordopjes in de TONE app. Als je druk op links en rechts geluid afspelen, maken de oordopjes beide een afzonderlijk geluid, een bepaald piepje dat steeds luider wordt. Hierdoor zul je de oordopjes veel sneller terug vinden.
Ook kun je via de app de software updaten, spelen met de equalizer-instellingen en vele andere opties, probeer het uit zou ik zeggen en pas hem naar jouw wensen aan.

Een goede toevoeging blijft het UV-licht, om de oordopjes voor 99,9% bacterie vrij te krijgen.
Let wel, dit gebeurt in ongeveer 5 minuten en alleen als de case wordt opgeladen, alleen dan zal het UVlicht zijn werk doen. En open je de case en doe je deze net zo hard weer dicht, dan start hij opnieuw zijn UV-nano cyclus gedurende 5 minuten. Dan weet je zeker dat die laatste 0,1% ook niet meer aanwezig zal zijn.

Er worden 3 verschillende groottes silicone kapjes meegeleverd, maat M zit standaard op de oordopjes. Ikzelf heb tragus piercings, wat het indoen van de dopjes iets bemoeilijkt, eenmaal goed in de gehoorgang zitten ze als een huis en sluiten ze mooi aan. De vorm van de oordopjes zelf maakt het een comfortabel product welke bij flink wat schudden van het hoofd ook prima op hun plek blijven zitten.

Geluid technisch moet je echt even spelen met de instellingen, de standaard instellingen zijn opzich goed, echter niet geheel naar mijn wensenpakket, heel handig dus om wél de app te installeren zodat je zelf de instellingen naar eigen wens kunt instellen.

grootte van de ompakking, hij pas in iedere handtas of in elke broek met zakken. Mooi klein en compact en door de antislip coating valt hij niet zomaar uit je handen, glijd niet zomaar van tafel af of uit je broekzak.

Batterijduur: 10 uur gebruik zonder ANC (active noise cancelling), 6 uur met ANC, dit lijkt een hele hap uit je batterijduur, maar is het meer dan waard. Met flinke achtergrondgeluiden ben je nog altijd goed verstaanbaar. Met 5 minuutjes opladen kun je weer 1 uur gebruikmaken van je oordopjes. En binnen 1 uur zijn je oordopjes weer volledig opgeladen.

Gebruiksgemak: via de app kun je gemakkelijk de instellingen wijzigen als de gebruiksaanwijzingen vinden van gebruik van de oordopjes. Per oordopje kun je aanpassen wat hij moet doen wanneer je hem aanraakt.

Pluspunten

• kwaliteit geluid
  • compact
  • pasvorm
  • waar voor je geld

Minpunten

• prijs, echter dubbel en dwars waard

Rutger 25-09-2021

Geweldig geluid, gebruiksgemak en opties

Vormgeving
De oortjes zitten in een compact mooi vormgegeven case. In de case zit een accu om de oortjes bij te laden en UV om de oortjes te reinigen. Naast dat dit laatste erg nuttig is ziet het er erg gaaf uit door het blauwe licht onder de oortjes als je de case opent.
De oortjes zijn slank vormgegeven in een mooie donkergrijze kleur. Door hun formaat en lage gewicht dragen ze erg comfortabel en vallen niet erg op.
Al met al ben ik erg onder de indruk van de vormgeving die mooi, functioneel en van hoge kwaliteit is.

Gebruiksgemak
Het gebruikersgemak is fenomenaal! Dit begon al toen ik de oortjes via bluetooth aan mijn telefoon verbond, ik kreeg de vraag of ik de Tone Free app wilde installeren. De app loopt je door de handleiding heen en geeft heel gemakkelijk toegang tot alle instellingen. Naast ANC en Equalizer ook hele gemakkelijke opties als het automatisch pauzeren van muziek als je een oortje uit doet en de optie om berichten als sms voor te lezen.
Op de oortjes zit een knopje dat je kunt gebruiken om ANC aan en uit te zetten, muziek te pauzeren , volume en naar het volgende nummer te gaan. Er zijn 4 commando’s door respectievelijk 1-3 keer te klikken en het knopje lang ingedrukt te houden. Het is mogelijk andere commando’s aan deze handelingen te koppelen.
Door de snelle verbinden als je ze uit de case haalt, het gemak waarmee de commando’s te geven zijn en vooral ook het automatisch pauzeren en de Tone Free app is het gebruikersgemak geweldig!

Geluidskwaliteit en ANC
De kwaliteit van het geluid is erg goed. De Meridian Equalizer heeft 5 modi en twee extra die jezelf kunt instellen. Het bereik is erg top en met de mogelijkheden in de app is er altijd een goede geluidservaring te realiseren.
De active noise cancellation werkt goed voor oortjes. Ik heb lang een over ear headphone gehad met ANC en dat gaf een andere ervaring maar ik ben hier eigenlijk enthousiaster over. In mijn ervaring lijkt het alsof geluiden vanuit een andere kamper komen, alles is duidelijk gedempt.
Ook hier geeft de Tone Free app een paar verschillende opties die de oortjes ideaal maken voor een paar belangrijke specifieke situaties. Er zijn drie modi: ruisonderdrukking, uit, omgevingsgeluid. De eerste blokkeert heel goed de omgeving, opvallend is wel dat de bass in de muziek ook veel sterker lijkt. De uit stand spreekt voor zichzelf. De laatste maakte mij met name heel erg enthousiast: in deze modus kun je omgevingsgeluid onderdrukken (wel minder dan bij ruisonderdrukking) maar je eigen stem heel duidelijk horen in deze modus zit ook een optie om omgevingsgeluid zoals het verkeer wel te horen. De ANC werkt ook vrij goed tegen windgeruis als je buiten loopt of fietst.

Eindoordeel
De LG Tone Free is een alleskunner. Mooie vormgeving, goed geluid, geweldige features en toegankelijke uitgebreide handige app en geweldige opties! Met name de manier waarop de verschillende ANC opties werken maken de oortjes perfect voor veel situaties! Ik heb ze met veel plezier en succes gebruikt op mijn werk in een kantoortuin. De optie van dempen omgevingsgeluid in praat stand maakt dat je heel plezierig, natuurlijk en geconcetreerd gesprekken kan voeren omdat je je eigen stem heel natuurlijk hoort maar de omgeving gedempt wordt, echt geweldig! Op weg naar huis in de trein is het opgaan in de muziek met prachtig geluid en ruisonderdrukking een traktatie. Plus daar het goede accuduur en het gebruiksgemak bij op en ik ben verkocht. Mijn over ear headphone en mijn andere oortjes kunnen de kast in. De LG Tone Free doet het beter en makkelijker.

Pluspunten

• de ANC modi
  • Meridian Equalizer
  • vormgeving
  • draagcomfort

Minpunten

• klikgeluidje bedieningsknopje op oordopjes

Emstelon 25-09-2021

Geweldige geluidservaring

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb deze LF Tone Free DFP9 1 week mogen testen en vind de geluidservaring geweldig, het is een genot om muziek te beluisteren.
Door de Meridian sound technologie te gebruiken, lijkt het wel dat hetzelfde van alle kanten komt.
Echte kwaliteit met een mooie krachtige bass, die goed zijn werk doet.
In elke oortje zitten 3 microfoons, die goed hun werk doen. Je bent duidelijk hoorbaar en als je privacy wil hebben, kan je een oortje kort bij je mond houden en fluisteren. Dan op ben je goed hoorbaar voor de andere kant aan de lijn.

Verder wordt deze oortjes oplaadhouder met 2 kabels geleverd. 1 oplaadkabel en 1 kabel met aux aansluiting om de oplaadhouder met een apparaat te verbinden dat geen Bluetooth ondersteunt.
Plug & Wireless. Dit werkt gemakkelijk door een schakelaartje om te zetten op de oplaadhouder.

De Active Noise cancellation werkt op zich goed, maar kan niet alles op de achtergrond laten verdwijnen. Op de fiets blijt het windgeruis aanwezig. Zonder ANC is dit zeker veel erger aanwezig.

De oortjes zijn gemakkelijk in gebruik maar de touchpad op de oortjes zijn erg gevoelig, maar werkt verder goed. Oortjes eruit in oplaadhouder en muziek wordt gestopt , gebruik je de oortjes weer dan gaat de muziek automatisch verder. Je kan ook 1 oortje gebruiken. Dit kan je aan- of uitzetten.
De Bluetooth verbinding komt snel en gemakkelijk tot stand. Met de LG Tone free app kan je gebruik maken van 5 voorgeprogrammeerde equalizer-instellingen, maar je kan ook zelf 2 instellingen naar wens maken. Verder zit er een handige zoekfunctie om je oortjes te vinden als je ze kwijt bent.
Ook de bediening van de touchpad op de oortjes kan je naar wens instellen.

De batterijduur van de oortjes is circa 10 uur, maar met de oplaadhouder nog eens 14 uur.
Hetopladen gaat snel, na 5 minuten heb je al 1 uur luisterplezier.
Verder heeft de oplaadhouder UV-Nano technologie, hetgeen inhoud dat je oortjes in de oplaadhouder voor 99.9 % bacterievrij wordt gemaakt. Werkt alleen met de oplaadkabel.
De oortjes zijn verder van hypoallergeen medische kwaliteit, dit betekent dat er een lage kans is op een allergische reactie.
Door de slanke pasvorm zitten deze oortjes als gegoten en zijn ze fijn om te dragen. Bijna niet voelbaar, dus ook langer in te houden zonder irritatie.

De oortjes kan je ook voor het sporten gebruiken, want ze zijn spatwaterdicht. Ze blijven goed zitten en vallen er niet uit.

Conclusie: zeer mooie oortjes met een geweldige geluidservaring die ik zeker aanbeveelt.
Enigste minpunt dat ik heb ervaren is dat de verbinding geregeld haperde tijdens diverse activiteiten.
Dit heb ik ervaren met meerdere apparaten. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat zoiets met dure oortjes mogelijk is, echter kan ik ook de pech hebben gehad dat ik een maandagochtend product heb ontvangen.

Pluspunten

• Geweldige geluidservaring
  • Perfecte pasvorm
  • Geluidinstellingen
  • Snelle oplaadtijd
  • UV-NANO technologie

Minpunten

• Prijs
  • Verbinding hapert geregeld

f********@g******** 25-09-2021

Top oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Deze LG DFP9 geeft super geluid en draagt fijn.
Geluidskwaliteit is zeer goed.
Bass (Flex action bass) is perfect
Plug & wireless is simpel en werkt met de LG Tone Free app.
In deze app pas je makkelijk je persoonlijke EQ geluids wensen van jou muziek smaak aan.
Active noise canceling werkt simpel en goed dmv lange druk op het oortje en je merkt duidelijk verschil.
Met de Ambient mode ben je bewust van wat er om jou heen gebeurt (omgeving/ verkeer)
Design van de oortjes en case is mooi en case is voorzien van een batterij status indicatie
Baterij duur is 10 uur opladen 2 uur.
Snelladen 5 min voor 60 minuten afspeeltijd.
Er worden 2 kabels bij geleverd 1 USB C kabel en 1 AuX kabel met deze kabel Plug je aan op het apparaat van keuze en streamt muziek naar de oortjes.
Gel dopjes zijn van medische kwaliteit en wat helemaal super is dat de UV Nano techniek de oorbacterien doodt en voorkomt Oorontsteking! 99,9% effectief

Pluspunten

• UvV Nanotechnologie doodt 99,9% oor bacteriën
  • Flex action Bass
  • Geluidskwaliteit
  • LG Tone Free APP

Dave 25-09-2021

Aangenaam verrast

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Aangenaam verrast door deze wireless bluetooth oortjes. Ik heb hiervoor nog nooit deze mogen en kunnen testen, maar ik was verrast daar er zo een goed geluid uit komt.

Bij het afleveren van de oortjes was ik al verrast door het kleine doosje waar alles in zit. Maar alles zat er in een laadkabel en ook een kabel om deze op een analoge uitgang aan te sluiten. Dit laatste heb ik helaas niet kunnen testen daar ik nauwelijks apparaten heb die dit nog ondersteunen.

Bij gebruik dacht is voor gebruik van deze oortjes dat ze makkelijk zouden uitvallen daar ik dat vaak met oortjes heb. Dat is met deze niet gebeurd. Ze blijven goed zitten en zijn comfortabel in de oren. Het geluid is prachtig te noemen, hoewel ik wel iets mee van de bass ben en dat doen de oortjes heel goed maar er zit een maximum aan natuurlijk. Wat ik wel merkte dat als ik de oortjes op pauze zette in de sportschool dat ze met IOS soms niet meer van pauze af wilde. Ik moest dan terug naar mijn telefoon om de muziek weer aan te zetten.

De kwaliteit is stevig te noemen. Ik merk wel dat de rubberen oordopjes met mijn oren soms willen terugrollen maar dat zit binnen een seconde weer goed. Ik heb ze ook meerdere keren bij meetings gebruikt en mijn collega's waren door de dual mic call clarity goed te verstaan en ik was ook goed te verstaan. De diverse instellingen ook in de app gebuikt en ik was vooral een fan van de Bass Boost en de 3D Surround stand.
Tijden de testperiode is het mij niet geluk om de oortjes leeg te krijgen daar deze elke keer door de case bijgeladen worden. De batterijduur is dus goed te noemen.

Wat mij ook opviel is het UV schoonmaken van de oortjes. of dit echt werkt weet ik niet maar ik vind het een leuke feature, maar is niet onmisbaar.

Pluspunten

• Kristalhelder geluid
  • Zitten goed
  • lang speelduur
  • mooi design

Minpunten

• duur
  • soms niet reageren op controls

Frank 24-09-2021

Geweldige oortjes

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de LG Tone Free DFP9 mogen testen en ben zeer aangenaam verrast.
Bij het openen van de verpakking wordt het volgende meegeleverd.
- Oplaad snoer (USB-C naar USB)
- Kabel voor de Plug & Wirelles optie
- Oplaad case met de oortjes
- Extra oor kussentjes

Ik heb de oortjes met namen getest voor het werk. Ik bel enorm veel en zit vaak in conference calls.
Hiervoor maak ik veel gebruik van de Active Noise Cancellation om achtergrond geluid te weren. Ik ben hier zeer over te spreken, deze optie werkt echt goed met dit type oortjes. Het is niet dat je niets meer hoort maar het dempt wel genoeg. Heb zelf 2 zeer kleine kinderen die op de achtergrond vaak gillend in beeld hebben gelopen en heb daar weinig last van gehad.
Als ik niet aan het bellen ben dan luister ik muziek. Ook hiervoor heb ik niks aan te merken. Geluid kwaliteit is dik in orde.

De Plug & Wirelles functie heb ik gebruikt op een handheld gaming console. Hier zat geen bluetooth mogelijkheid bij dus was echt een uitkomst. Zeer eenvoudig aan te sluiten middels de kabel die is meegeleverd. Hierdoor kun je vrijwel alle apparaten mee aansluiten.

Wat mij opvalt bij de Noise Cancellation is dat als je geen geluid hebt en zelf muisstil bent je heel zacht in de verte een soort fluitend geluid hoort. Dit was voor mij niet storend omdat je het echt alleen merkt in absolute stilte en het zeer zacht is. Het viel mij ook pas na een week op dat dit er was.

Conclusie, zeer goede oortjes welke goed in werk doen. Wel voor een serieuze prijs.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Fraai design
  • Plug & Wirelles

Minpunten

• Prijzig

BaritonBart 24-09-2021

Goed geluid en voortreffelijk bedieningsgemak.

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de LG Tone Free DFP9 een aantal weken getest en ben zeker tevreden over de geluidskwaliteit en bedieningsmogelijkheden.

Na installatie van de LG TONE free app lukt het koppelen vrijwel direct, je krijgt in beeld wat de accustatus is van de afzonderlijke oortjes en de laadcase. De oortjes komen met een drietal maten oordopjes welke goed aansluiten, de oortjes blijven stevig zitten tijdens het sporten.

Geluid:
De oortjes geven een helder geluid met een ietwat vlakke bas. De LG Meridian equalizer heeft een aantal voorgeprogrammeerde instellingen en een tweetal eigen in te stellen buttons zodat je het geluid naar eigen wens in kunt stellen.
Bij de set zit een aux-usb kabel waardoor je ook audiobronnen zonder bluetooth kunt koppelen, dit is zeker een pluspunt. Jammer is dat er een vertraging is waardoor het niet mogelijk is om het bijvoorbeeld te gebruiken bij een digitale piano of ander muziekinstrument.

Bediening:
Het inbrengen vergt wat oefening omdat je al gauw per ongeluk de touchpads raakt, je kunt dit ondervangen door de touchpads uit te schakelen in de bedieningssoftware en nadat de oortjes zitten de touchpad in te schakelen, maar dat kost weer wat extra handelingen.
Wat welke touchpad bedient is goed instelbaar zodat je naar hartenlust kunt wisselen tussen de mogelijke instellingen.

ANC:
Wat direct opvalt is bij ingeschakelde ruisonderdrukking is dat de bas behoorlijk aanwezig is, omgevingsgeluid wordt redelijk tot goed weg gefilterd. In de sportschool lukte het helaas niet om de aanwezige stampmuziek te onderdrukken. Ook heb je tijdens het fietsen last van windruis welke volgens mij haast nooit weg te filteren is.
Naast de ruisonderdrukking heb je ook nog de keuze omgevingsgeluid; met de stand luister hoor je het verkeer rondom je, de gespreksmodus geeft je de mogelijkheid om b.v. op kantoor je collega's te volgen.

Accuduur:
Bij volle oortjes kun je met gemak zo'n 7 a 8 uur luisteren, daarna kun je ze binnen no time laden in de case, eenmaal in de case worden de oortjes gereinigd middels de aanwezige UV-nano LED. Of dit daadwerkelijk werkt kan ik helaas niet vertellen.

Conclusie:
LG is er in geslaagd een mooi product op de markt te zetten met een goed geluid en voortreffelijk bedieningsgemak.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Handige instelbare functies
  • Accuduur en laadfunctie
  • Ruisonderdrukking

Minpunten

• Vertraging bij AUX-USB
  • Windruis

MirandaF 24-09-2021

Geluid met veel mogelijkheden gaat samen met comfort

Geschreven voor: LG TONE-FP9

De “LG Tone Free DFP9 Zwart” oordopjes heb ik mogen testen. Bij ontvangst zaten er de volgende items in de verpakking;
- verpakking met 3 extra gelkussentjes in verschillende maten
- oplaadkabel usb a- usb c
- kabel usb c- aux
- recycle beschrijving
- gebruiksaanwijzing (Nederlandse teksten staan niet bij elkaar verzameld maar door het hele boekje heen, maakt het wat onoverzichtelijk)
- simpele gebruiksaanwijzing (veel plaatjes voor een makkelijke en snelle start), hier staat tevens een QR code op die verwijst naar de app
- Uiteraard de oplaadcase met daarin de oordopjes welke reeds voorzien zijn van een paar gelkussens

Opstarten.
Tijdens het opladen heb ik de app gedownload. Al snel blijkt dat de app alleen werkt als je oortjes herkend worden dmv de Bluetooth connectie. De Bluetooth connectie is zo gemaakt als je even naar de simpele gebruiksaanwijzing kijkt, het gaat niet helemaal vanzelf. Als je dan in de app komt, blijkt ook snel waarom; je kan hier de equalizer instellen (erg fijn als je net als mij graag switched tussen muziek en luisterboeken bijvoorbeeld). Maar het eerste wat het echt opvalt is de uitgebreide gebruiksaanwijzing die heel duidelijk is en beter dan de boekjes (op wellicht de sectie probleemoplossen in de toekomst na, die staat alleen in de boekjes).

Geluid.
Tijdens mijn wandelingen, sporten, of gewoon bankhangen met een privefilm op de tablet omdat ik wat anders dan de rest van het gezin wilde zien, ben ik aangenaam verrast. Doordat je zelf de instelling kan bepalen qua omgevingsgeluid, achtergrond geluid of uit; heb ik echt maatwerk ervaren tijdens deze verschillende situaties. De Active Noise Cancelling doet zijn werk prima! Normaal heb ik een overear set, maar dit leverde absoluut niet in op kwaliteit.

Comfort.
Ik ben een brildrager en heb normaal noodgedwongen een overear set. Dit omdat ik voorheen van langdurig gebruik van oordopjes in mijn oren irritaties en ontstekingen opliep en zeker niet omdat ik het klemmen van de overeardoppen op mijn brilpoten zo lekker vind. Deze oordoppen zijn een verademing! Voor het eerst een paar dopjes die geen irritatie of ontstekingen geven, gewoon op hun plaats blijven zitten ook; alsof ze op maat gemaakt zijn voor me.

Connectiviteit.
Er zijn opties, Bluetooth en plug&play door de bijgeleverde kabel. Ik vond het erg lastig dat ik met de Bluetooth verbinding de oordopjes maar bij 1 apparaat tegelijk kon aanmelden. Ik wissel nog weleens tussen telefoon en tablet, het had zoveel makkelijker geweest dan dat ik iedere keer mijn apparaat moet afmelden en aanmelden. Wat de plug&play dan wel weer kan oplossen bij mijn tablet door de bijgeleverde aux kabel icm de oplaadcase te gebruiken. Uiteindelijk werkt het allemaal en prima ook, maar dat had van mij makkelijker gemogen. Voor mij persoonlijk is dit dan ook echt het enige minpuntje.

Pluspunten

• Duidelijke app
  • Veel geluidsinstellingen mogelijk
  • Draagcomfort
  • Goede geluidskwaliteit (ook bas!)

Minpunten

• Bluetooth verbinding 1 apparaat ipv 2

Jtk 24-09-2021

Uitstekende oortjes met handige functies

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de LG Tone Free DFP9 inmiddels een aantal weken gebruikt en ben erg tevreden over deze oortjes! De oortjes komen in een klein doosje met daarin de oplaadcase, oplaadkabel, kabel voor 'Plug & Wireless', twee handleidingen en andere maten dopjes voor op de oortjes.

Het geluid van de oortjes klinkt helder en is van goede kwaliteit. Via de Tone Free app die te downloaden is in de App Store kan je verschillende equalizer-instellingen kiezen, dit is erg eenvoudig en snel. De Bass klinkt goed en is goed in balans. Bovendien passen de oortjes uitstekend in je oor. Ik krijg vaak oorpijn wanneer ik lang in-ear oortjes draag. Deze oortjes van LG kan ik uren gebruiken zonder enige vorm van oorpijn, hier ben ik heel blij mee! Ze blijven goed zitten en vallen niet uit met sporten. De oortjes hebben een mooi, strak design en ook de oplaadcase is klein en compact.

Uniek aan deze oortjes is de 'Plug & Wireless' functie en dit werkt fantastisch! Hiermee kan ik de case m.b.v. een 3.5 mm jack aansluiten op mijn oude TV zonder bluetooth, welke vervolgens het geluid van de TV naar de oortjes zend. Dit werkt heel erg goed en is denk ik ook erg handig in een vliegtuig met scherm.

De Active Noise Cancellation (ANC) werkt ook goed. In de sportschool filtert hij al het achtergrond geluid eruit en kan ik genieten van mijn eigen muziek terwijl ik mij op mijn oefeningen focus. Daarnaast kun je ook de Ambient Sound-modus activeren waarmee de ANC actief blijft maar je omgevingsgeluid wel doorlaat of juist gesprekken doorlaat. Dit is erg handig wanneer je toch wilt weten wat er om je heen gebeurd maar ook van je muziek wilt genieten.

De eerste keer dat ik de oortjes wilde gebruiken was het even zoeken hoe ik deze moest koppelen met een nieuw apparaat. Na wat zoeken ben ik er wel uitgekomen. Hierna verbinden de oortjes erg snel met een al eerder verbonden apparaat wat erg gebruiksvriendelijk is. Ook de batterijduur van de oortjes is goed en wanneer ze op zijn laden ze erg snel op in de oplaadcase.

De nieuwe UV-Nano technologie is ook nieuw en zou een groot deel van de bacteriën moeten doden. In het dagelijks gebruik merk je hier niet veel van maar het is een leuke nieuwe functie. De UV-reiniging gebeurd wel alleen als de oplaadcase wordt opgeladen via de stekker en duurt zo'n 5-10 minuten.

Al met al ben ik erg tevreden met deze oortjes en raad ik ze zeker aan!

Pluspunten

• Helder geluid met goede ANC
  • Mooi en passend design
  • Handige functies (geluidmodi/Plug & Wireless)
  • Snel opladen
  • Handige Tone Free app

Minpunten

• Gebruiksgemak eerste koppeling
  • Microfoon kwaliteit

a********@g******** 23-09-2021

Goed geluid en degelijk maar wel duur

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik heb de oortjes een week mogen testen. Allereerst de verpakking. Algemene indruk daarvan is prima. Het product zit in een klein doosje met daarin naast de laadcase met daarin de oortjes ook een aantal boekjes ('snelle' en uitgebreide handleiding), een laadkabel (USB-C naar standaard USB) en 3,5" jack voor aansluiten op een geluidsdrager zonder bluetooth.
Het pairen met de telefoon was nog een uitdaging. Ik haalde de oortjes direct uit het laaddoosje en dacht meteen te kunnen verbinden met de telefoon (iphone) maar dat was dus niet de bedoeling. Oortjes moeten in de lader blijven en je moet lang op een van de oortjes drukken tot een blauw lampje begint te knipperen. Voorafgaand daaraan moest ik de app van LG downloaden waarin allerlei instellingen kunnen worden aangepast. de app werkt prima. Je kunt het geluid en de ruisonderdrukking instellen. In de app is ook digitaal de handleiding in te zien. Daarnaast nog wat algemene instellingen (touchpad instellingen e.d.). Dan het geluid: Belangrijk is om de juiste schelpjes te kiezen (er worden drie paar bijgeleverd). De standaard versie was voor mijn oren te klein. De grootste zijn prima en ik merkte dat de juiste veel invloed hebben op het geluid. Vooral de basweergave. Die is goed maar eerlijkheidshalve voor mijn gevoel wat overdreven aanwezig maar je kan naast de standaard settings ook zelf via een equalizer 2 eigen profielen aanmaken. Ook de hoge tonen zijn helder en sprankelend. De oortjes gaan lang mee; langer dan wat ik tot nu toe gewend was met andere merken dus dat is mooi. Ik luister echter nooit langer dan een paar uur dus hoe lang ze precies meegaan heb ik niet beoordeeld maar in ieder geval dus 2 uur. Opladen gaat vanzelf; oortjes terugplaatsen en het laden begint. De noise-canceling werkt maar omgevingsgeluiden worden niet volledig geblokt. Wellicht lukt dat ook echt alleen met over-ear koptelefoons. Ik geen referentie met andere oortjes dus heb geen idee wat de 'norm' is hiervoor. Bellen ging ook prima en buiten (wind, verkeer) was ik voor degene die ik aan de lijn had goed te verstaan. Het verbinden met een geluidsdrager zonder bluetooth ging goed. Ik heb de 'jack' aansluiting in mijn laptop gestoken en met de laadcase verbonden via de bijgeleverde kabel en heb op die manier muziek van Spotify naar mijn oortjes gestreamd. Aan de zijkant van de case zit een schuifknopje om de functie te activeren. Dat ging pirima al vraag ik me echt af of je dit vaak zal gebruiken. in mijn geval denk ik nooit. Het product heeft een zogenaamde UV-nano technologie om ze "fris en schoon" te houden. Het is voor mij echter niet te beoordelen of dit werkt dus ook hierbij vraag ik me af of het een eigenschap is die consumenten over de streep zal trekken om juist deze aan te schaffen. De oortjes zitten prima. Eenmaal in gebruik merk je eigenlijk niet dat je ze in hebt dus dat is goed. Ze zijn lekker licht en net als de laadcase voelen ze degelijk aan. Al met al een mooi product. Het voelt goed (degelijk, solide) aan; zowel de oortjes als de case en het geluid is mooi. Dit laatste is naast de levensduur van de accu's wel het belangrijkste voor de meeste mensen denk ik. Dat zit dus echt wel goed. Als minpunt zou ik willen noemen dat de oortjes de verschillende settings en actieve functies alleen aangeven met piepjes en geluidjes i.p.v. een stem die verteld wat er gebeurt. Dat vind ik jammer. Een stem geeft meteen duidelijkheid wat je hebt ingesteld. Nu moet je dat proefondervindelijk uitvinden. Daarnaast is de prijs stevig voor wat het product is en kan. Momenteel geldt er een 50 euro cashback dus wellicht valt de prijs dan relatief gezien wel mee.

Pluspunten

• geluid
  • basweergave
  • noise canceling
  • vormgeving
  • handige app

Minpunten

• duur
  • geen stem maar piepjes voor de settings

Angela 22-09-2021

Fijne oordopjes met een zéér goed geluidskwaliteit!

Geschreven voor: LG TONE-FP9

Ik ben zéér tevreden over de LG Tone Free DFP9. Het doosje waarin de oordopjes zich in bevinden is een klein compact zwart doosje met daarin de case met de oordopjes, een handleiding, 2 kabels; één kabel voor het opladen en één kabel voor de functie ‘Plug & Wireless’, De case kun je meenemen in je broekzak, want hij is zeer klein waardoor hij fijn compact is.

De functie Plug & Wireless werkt uitstekend. Er zit een kabel die je in de laptop kunt pluggen in de ingang van de oordopjes. Met de case erop aangesloten ‘streamt’ hij als de ware muziek naar de oordopjes waardoor je vrij kunt rondlopen in het huis.

De geluidskwaliteit is helder, prachtig en van een zeer goede kwaliteit. De Bass (Flex action bass) is perfect. De oordopjes zitten perfect in het oor, er zitten meerdere dopjes bij voor elk type oor, dus je kunt altijd wisselen. Ook tijdens het sporten vallen de oordopjes niet uit. Wat ook een leuk feitje is dat als je de oordopjes terug in case doet om op te laden, zullen ze met zo’n 5 minuten 99,9% van de bacteriën gedood worden.

In de app kun je de voorkeuren aanpassen, zo kun je met een aantal tikken je volume regelen, volgende nummer afspelen en stoppen van muziek. In de app zit ook een gebruikershandleiding waardoor je hier ook al veel informatie kan vinden. Je kunt verschillende omgevingsgeluiden regelen zoals;

- ruisonderdrukking; de active noice-cancelling sluit zich van de hele buitenwereld af.
- omgevingsgeluid; Je kunt gewoon in het verkeer deelnemen terwijl je muziek luistert, je kunt hierbij de omgeving nog horen en dat is wel een prettig gevoel.
- gespreksmodus; ben je met mensen in de buurt die aan praten zijn, kun je het gesprek nog steeds volgen
- of je kunt geen omgevingsgeluid aanzetten.

Voor dit geld heb je een fijne draadloze oordopjes waar je veel plezier van zal hebben!

Pluspunten

• zeer goede geluidskwaliteit
  • Snel laden
  • app van LG Tone Free is overzichtelijk
  • fijn, klein en compact

King Bowser 20-09-2021

Wat een super fijne oortjes met een super goed geluid!

Geluidservaring:
Van deze test heb ik best genoten, omdat de LG DFP9 echt zijn belofte nakomt. Het geluid dat ze weergeven is gewoon uitermate goed, het klinkt zuiver, de bass dreunt lekker. Ik heb een best brede muzieksmaak, maar alle muziek klinkt gewoon echt als muziek in de oren. Met name door de Flex Action Bass, die een krachtigere bass weergeeft zonder dat deze kwaliteit verlies heeft wat betreft de mid en high tonen. Met de fluistermodus ben je ook bij zachtjes praten, prima te verstaan voor degene aan de andere kant, zo hoeft een ander geen last te hebben van je telefoongesprek. De active noise cancellation zorgt ervoor dat je weinig geluid de omgeving mee krijgt, wat in sommige plekken zoals de gym best prettig is zodat je ongestoord kunt doorgaan. De Ambient Sound (die je kunt personaliseren) is best een beleving. Om heel eerlijk te zijn heb ik zoiets nog nooit gehoord, en ik vond het best cool hoe dit werkte, maar vooral ook hoe goed dit werkte. Ik kon mijn eigen oortjes eigenlijk nooit inhouden als ik met iemand aan het praten was, maar dit kan met de LG TONE Free dus wel. En ook de omgeving (verkeer) was nog prima te horen, wel zo veilig.

Plug&Wireless:
De Plug&Wireless was ook nieuw voor mij, maar het is echt een verademing wat betreft muziek luisteren of film kijken. Geen draadjes meer die in de knoop raken, geen twee soorten oordopjes meer mee naar de gym omdat draadloos gewoon lekker traint, en cardio apparatuur alleen oortjes met draad ondersteund. Met deze optie kun je met elk apparaat (mits ondersteund natuurlijk) draadloos genieten.

Gebruiksgemak:
Ik heb de quick guide er even bij gepakt, maar het was eigenlijk heel simpel allemaal. Ik drukte op de juiste knop, en mijn telefoon pakte de LG TONE eigenlijk direct op. Er werd (na mijn toestemming) een software gedownload voor de oortjes, en alles sprak vrijwel voor zich. Geen moeilijke handelingen, geen lastige installaties, alles was heel eenvoudig. Dit zou zelfs mijn moeder nog kunnen. En de app spreekt ook helemaal voor zich. Alles is overduidelijk, en wordt kort maar krachtig uitgelegd. Ik kon zeer snel genieten van mijn muziek.

Batterijduur:
De case waarin ze zaten was niet helemaal vol toen ik hem binnen kreeg. Deze wilde ik voor de beste ervaring wel vol hebben. Ik had hem met 75% op de pc aangesloten om even op te laden. De case was met een kleine 5 minuten vol. De DFP9 maakt ook gebruik van een snel laden manier waarbij je met 5 minuten laden zeker 60 minuten muziek kunt luisteren. Dat vind ik best snel en veel.
Als je de case en oortjes beiden volledig oplaad, heb je zeker 24 uur speeltijd. Dit is 10 uur voor de oortjes, en 14 uur voor de case, dat siert de DFP9 zeker!

UV-Nano technologie:
Zodra u de kabel van de LG DFP9 in de case doet en aansluit op uw laptop/pc, zal ook de UV-Nano technologie worden geactiveerd. Dit zorgt ervoor dat de bacteriën die op de oortjes zitten worden gedood. Wat ik eigenlijk wel fijn vind. Men ziet deze bacteriën natuurlijk niet zomaar met het blote oog. Maar ze zitten er wel. En als deze gedood kunnen worden door deze technologie, graag. Dit kan weer oorontstekingen voorkomen. Het is absoluut fijn dat hieraan gedacht is bij het maken van de oortjes.

Design:
De LG TONE Free heeft gel dopjes van medische kwaliteit. En eerlijk is eerlijk, ze zitten als gegoten. Het is soms even passen welke dopjes het beste zitten in het oor,maar als de juist maat gevonden is, dan zitten ze bijna als of het lichaamseigen is. Ik heb eerder oortjes gehad die na een tijdje wel zeer begonnen te doen, maar dat heb ik met deze helemaal niet ervaren.

Pluspunten

• Super goed geluid en kwaliteit
  • Krachtige bass
  • Plug&Wireless is handig
  • Snel laden is heel fijn
  • Vind mijn oortjes

Minpunten

• Best prijzig