Sony WF-1000XM4

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Sjoerd 06-10-2022

Binnen geweldig op de fiets bar slecht

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Ik ben een muziek liefhebber en heb vele oordopjes.
Deze oordopjes zijn verre weg de beste die ik gehoord heb.
Het geluid is heel goed. Veel diepte wat de meeste oordopjes niet hebben.
De noise cancelling werkt ook heel goed ALS je binnen bent.

Deze oordopjes zijn buiten op de fiets echt een ramp, daarvoor gebruik ik liever mijn jabra's.

Pluspunten

• Geluid
  • kwaliteit
  • Noise Cancelling binnen

Minpunten

• Noise cancelling buiten op de fiets

Fred 26-06-2022

Miskoop

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Miskoop: geluid matig, onderdrukking buitengeluiden NUL. Die kan retour. Helaas.

Pluspunten

• Zit goed

Minpunten

• Geluid matig
  • Active noise suppression waardeloos

Frans 17-06-2022

Super muziek maar belt steeds mensen uit contactlijst

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Geluid is super, noise canceling modus is super!

Helaas hebben deze earbuds een heel groot nadeel. Ongeveer 2x per dag bellen ze per ongeluk random mensen uit mijn contact lijst. Als er druppels water op komen in de regen of nat haar en het blijft er meer dan een seconde op zitten gaat hij automatisch naar stembediening, Alles dat warm of vochtig is en de earbuds aan raakt kan stembediening inschakelen. Een iPhone 12 zal dan vervolgens in je broekzak iemand bellen, zelfs al staat deze functie in de iPhone uitgeschakeld. Ik raad je dus aan deze enkel te kopen als je geen iPhone hebt.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise cancellation
  • Batterij
  • Ear fit

Minpunten

• Belt mensen zonder dat je dit wil

Michel K 11-06-2022

Sony WF-1000XM4 is top!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Deze earbuds hebben een zeer mooi design. En de geluidskwaliteit is uitstekend. De bass klinkt erg goed en omgevingsgeluid wordt goed buiten gehouden.
De prijs is niet gering, maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Het geluid
  • de pasvorm
  • het design
  • de baterijduur
  • noiscanseling

Minpunten

• de prijs

h*******@x******** 02-06-2022

Zelfs over het beste product is wel wat te mekkeren.

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zilver

Oordopjes doen wat ze beloven. Geluidskwaliteit is prima. Bediening uitstekend. Heel veel instelmogelijkheden (via app). Noise canceling is prima alhoewel dit nooit 100% kan zijn omdat geluid ook via andere wegen je binnenoor bereikt. Belangrijk hierbij is de juiste pasvorm en maat van de (memoryfoam) eartips. Standaard zijn er 3 maten meegeleverd. Hier dan ook meteen het nadeel: Vervangende originele Sony eartips zijn haast onmogelijk te verkrijgen en zijn ook erg duur. Zeer zeer jammer!!! Hier kan Sony nog veel verbeteren. Zeker omdat dit slijtage-onderdelen zijn.
Draagcomfort is prima alhoewel alles wat je in je oor propt op den duur voor enig discomfort zal zorgen. Ze blijven (bij mij) ook prima zitten met sporten, alhoewel dit wel afhankelijk is van de juiste maat eartips. En natuurlijk gemaakt voor standaard oren. Wel oppassen met gladde of droge vingers. ze floepen zo uit je vingers. Een klein ribbeltje links of rechts zou dit al kunnen verbeteren.
Accuduur en oplaadsnelheid zijn prima. Ik vraag me wel af hoe lang deze meegaan en of deze vervangen kunnen worden. Dit gezien de toch niet geringe prijs van de WF-1000XM4.

Pluspunten

• Prima geluidkwaliteit
  • Goede Noise canceling
  • Draagcomfort
  • Instelmogelijkheden
  • Automatisch in- en uitschakelen

Minpunten

• Reserve eartips moeilijk verkrijgbaar
  • Floepen makkelijk uit je vingers

Test 04-01-2022

Sony WF-1000XM4 vs airpods pro

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4 zilver

De Sony WF-1000XM4 gekocht voor de Noise-cancelling omdat ze zo goed zouden zijn maar viel mij tegen, je hoort het minder maar dat komt omdat die oordopjes in je oor zitten, ook zitten ze niet lekker, je moet ze echt in je oor proppen, die van mijn zoon airpods pro die haalt het geluid echt weg.

GV26 23-12-2021

Goede in-ears!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Fijne in-ears met goed geluid. Je kunt hem gerust meerdere uren achter elkaar gebruiken, zonder last te krijgen je oren. Bluetooth connectie is erg stabiel vergeleken met andere in-ears die ik gehad heb. Vergeleken met de vorige versie (WF-1000XM3) is de "ambient sound" modus sterk verbeterd. Ook de knoppen op de oortjes reageren een stuk beter. Iets wat ik minder goed vind ten opzichte van de vorige versie is de noise cancelling. Ik heb het idee dat er minder geluid geneutraliseerd word.

Pluspunten

• Geluid
  • Comfort
  • Batterijduur
  • Ambient sound

Minpunten

• Noise cancelling

m******@h********** 17-12-2021
Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Niet verwacht van oordopjes, maar de noise-cancelling van de sony WF-1000XM4 werken super! Ik ben al een klein jaartje in het bezig van de sony WH-1000M4 koptelefoon. De noise-cancelling van de WF-1000XM4 werkt even goed als van de grote koptelefoon!
Door op het linker oordopje je vinger te leggen stopt de muziek en gaat de noise-cancelling tijdelijk op pauze hierdoor kan je makkelijk met iemand praten zonder het hele oordopje uit je oor te moeten halen. Door twre keer snel op het oordopje te klikken wordt het volgende liedje afgespeeld.
De kwaliteit van geluid is uitstekend.
Bij de sony oordopjes wordt drie verschillende opzet stukjes geleverd. Hierdoor is er altijd een opzetstukje dat past. De oplaad case is erg handig en ziet er super mooi uit!

George 16-12-2021

Aanrader voor diegene die wil upgraden vanuit de XM3's

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Allereerst wil ik starten met dat ik ervaring heb met de voorganger, de WF-1000XM3. En dat ik hier naar zal refereren.

Draagcomfort
Draagcomfort is top, veel beter dan de voorganger, Sony heeft hier gekeken naar de balans in het gewicht van de dopjes. Deze lijkt beter uitgelijnd en resulteert in een prettig draagcomfort. De pasvorm (let op, dit is persoonlijk) van de dopjes is vele malen beter dan de voorganger. Een echte upgrade. Ze draaien gemakkelijk je oor in en passen goed in de oorschelp waarden de grip die de oordoppen hebben hoog is. Beter dan de voorganger. Hierom gebruik ik ze ook op de fiets en tijdens sporten. Alle andere oordoppen die ik heb, vallen uit.

Oplaaddoosje:
Doosje voelt minder luxe dan de voorganger, echter niet minder in bouwkwaliteit. De afwerking hier is een soft plastic welke erg fijn aanvoelt. Het oplaaddoosje is ook significant kleiner dan de voorganger, wat in mijn ogen een vooruitgang is.

Batterij:
Daar waar ik ongeveer vier uur deed op een lading met de voorganger, doe ik er nu ongeveer 8 uur mee, een werkdag dus. Dit is inclusief gebruik van de dopjes in vergaderingen waarbij de microfoon wordt gebruikt.

Noisecancelling:
De noisecancelling is heel erg goed. Er is weinig ruis aanwezig en geen “druk” op de oren. Zeker t.o.v. de voorganger. Op de fiets kan ik niet aanraden de noise cancelling aan te zetten, dit zorgt voor veel windgeluiden. Het beste is om deze dan uit te zetten.
Al met al een aanrader voor diegene die een handzame noise cancelling set zoeken voor een goede prijs.

Pluspunten

• Batterij
  • Geluid
  • Noise cancelling
  • Dopjes met siliconen en schuim

Minpunten

• Batterij doosje is minder groot

dennisvandijk 15-12-2021

Goeie oortjes voor een dag vol muziek.

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Voor enkele weken heb ik nu de mogelijkheid gekregen de WF-1000XM4 noice cancelling oortjes van Sony te testen. Deze oortjes worden als premium oortjes verkocht en zo voelen de oortjes en oplaadcase dan ook aan. De oortjes zitten in een stevig doosje en beschikken over fijne vervangbare earplugs in 3 verschillende maten. Zelf heb ik geen kleine oren, maar toch moest ik geloven aan de kleinste variant.

De Sony oortjes waren snel en gemakkelijk te verbinden aan mijn telefoon. Tijdens het luisteren vond ik de bass in de oortjes wat aan de lage kant, gelukkig was dit makkelijk en goed in te stellen via de app die gratis te downloaden is via de Android playstore (ook beschikbaar voor de iPhone). In deze app kan je veel instellingen van de oortjes naar wens aanpassen. Zo kan je de equalizer van de oortjes aanpassen, of zijn er verschillende functies voor het (de)activeren van de noice-cancelling. Dit kan via de linker ear-bud of automatisch via de speak-to-chat functionaliteit. Deze werkt naar mijn idee minder goed dan verwacht en heb ik daardoor na een tijdje uitgezet. Verder werkt de besturing via de oortjes erg goed en zijn deze gevoelig genoeg om de muziek of noice canceling te besturen. Wat de oortjes doen bij aanrakingen kan je via de app gemakkelijk aanpassen.

Vanwege mijn baan ben ik vaak in het ov of werk ik zo nu en dan in een kantoortuin. Hierbij merkte ik dat de noice-cancelling in mindere mate werkte dan ik verwacht had. Ik had verwacht dat ik mijzelf helemaal had kunnen afzonderen van geluiden in het openbaar vervoer of van gesprekken die collega’s voeren. Deze feature had ik voor de premium oortjes dan ook van grotere meerwaarde verwacht dan dat ze nu zijn.

De oortjes zitten goed en doen geen pijn aan de gehoorgang bij het dragen. Na verloop van tijd vergeet ik zelfs dat ik ze inheb en daardoor kan ik ze voor lange luister sessies gebruiken. De batterij gaat hiervoor ook lang genoeg mee en met de oplaad-case zijn ze zo weer klaar voor gebruik.

Qua geluid ben ik erg te spreken over de oortjes. Na het eenmalig instellen van de equalizer via de app, heb ik altijd met genot genoten van de muziek die uit de oortjes komt. Daarnaast ben ik tijdens het bellen voor collega’s en vrienden altijd goed te verstaan en kan ik hen ook goed horen. Er lijkt weinig vertraging te zitten in de lijn vanuit de bluetooth verbinding, wat natuurlijk erg belangrijk is.

Al met al ben ik zeer tevreden over de oortjes. Vanwege de premium prijs en de naar mijn inzien minder goed werkende noice canceling geef ik ze een 8/10. Voor de fanatieke muziek luisteraar zijn deze oortjes zeker een goeie envestering.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Muziekkwaliteit
  • Robuust
  • Bellen

Minpunten

• Noice-cancelling
  • Speak-to-chat

jeeeeeemmiee 15-12-2021

bevalt erg goed, aanrader!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Het geluid van de oordopjes werken goed, mooi zuiver geluid. De noise cancelling werkt ook na behoren.
Gebruik de oortjes ook om mee te bellen via telefoon en via Teams dat werkt ook prima.

Er zitten 3 soorten maten bij de oordopjes zodat er zeker een past.
Echter heb ik misschien een ander soort gehoor gang, bij mij zijn de kleinste dopjes nog wat te groot waardoor ze sneller uitvallen.
Ik kan er niet mee gaan sporten/hardlopen. -- Vandaar 9 ipv 10.
Verder vind ik de app die je kunt downloaden en gratis is fijn werken. Als ik de oortjes in me oren stopt detecteert mijn telefoon meteen de oortjes en hoef ik niet te verbinden etc. gebeurd automatisch.

Pluspunten

• Goed geluid
  • App bediening en connecten automatisch

Minpunten

• groot/zwaarte
  • kunt er niet mee sporten

IndianaJ 13-12-2021

Erg goede aankoop!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Deze maand heb ik de Sony WF-1000XM4 mogen testen... En wat een fantastische oordopjes zijn dat! Ik had ze al vaak overwogen omdat de noice cancelling geweldig schijnt te zijn, en dat is het ook! Zelfs harde geluiden worden er uit gefilterd waardoor je heerlijk rustig kunt werken. De Sony app geeft veel extra functies waardoor je ook de noice cancelling kunt bijstellen, bijvoorbeeld als je gaat lopen of praat. Dat word allemaal automatisch geregeld als je dat wilt. Daardoor had ik de accu duur kort verwacht, maar ze gaan erg lang mee en met het doosje laat je ze gemakkelijk weer op!

De oordopjes hebben een mooie moderne vorm en passen goed in de oren, hoewel bij mij de linker soms uit mijn oor viel.. maar ik neem aan dat dat te verhelpen is. De andere kant bleef goed zitten! Heerlijke oordopjes, ook om lang te dragen! Het geluid is ook erg goed, met de app kun je dit helemaal afstellen natuurlijk.. ik luister zelf naar veel verschillende genres maar heb nog niet een punt kunnen vinden waarop ik ze niet goed vond.

Mocht je dus opzoek zijn naar goede oordopjes en hele goede noice cancelling, dan kan ik deze zeker adviseren!

Pluspunten

• Noice cancelling
  • Geluid

0*******@l****** 11-12-2021

Echte aanrader

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Deze doppen van Sony heb ik de afgelopen weken kunnen testen.
De doppen laten zich eenvoudig koppelen met diverse apparaten. Voor de GSM is er een app beschikbaar waar je eea kunt instellen, oa de touch functies. Dit is wat mij betreft een feature die elke leverancier zou moeten implementeren.

De doppen komen met een mooie solide case waarin ze opgeladen kunnen worden.
Er zijn 3 sets kussentjes om er voor te zorgen dat ze goed in je oren zitten.

Het geluid van de doppen is echt geweldig. volle klanken, diepe bas. Ik denk niet dat ik nog terug kan naar andere...
De NC werkt super, als je dit aanzet hoor je niets meer van de omgeving. Als er niets afgespeeld wordt hoor je wel je eigen bloed ruizen in je oren. Dat vind ik persoonlijk wat minder.

Bellen en gebeld worden kan ook, maar daar blinken ze niet in uit. Je klink wat hol en je hoort jezelf in je hoofd.
Maar daar zijn ze niet voor gemaakt primair, dus dat is acceptabel.

Wat mij betreft is dit de nieuwe standaard als het gaat om NC oordoppen qua geluid

Pluspunten

• Geluid
  • NoiceCanceling

Minpunten

• zitcomfort

RobertJan 08-12-2021

Beste in-ear tot nu toe, geweldig geluid.

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Na steeds maar de grote broer mee te sjouwen overal heen (WH-1000XM2) heb ik deze gekozen omdat ze klein zijn en eenvoudig mee te nemen. Dat is meteen het eerste voordeel. De case is net wat groter dan die van Airpods Pro maar nog steeds heel handzaam en ziet er goed uit. Ander voordeel is de accuduur; ik kan gerust een week op 1x laden doen, het zijn echt zuinige doppen, zelfs met de noise cancelling aan. De noise cancelling is de reden dat ik ze heb; thuiswerken met kinderen, bellen of een kantoortuin; het werkt echt heel erg goed. Stemmen vallen weg tot een minimum (niet helemaal) maar met muziek of achtergrondmuziek aan is het een zegen. Een over-ear doet dit nog net iets beter maar voor in-ear is het super. De geluidskwaliteit is daarnaast ook het sterkste punt van deze oordoppen, wat een geluid! Zeker nadat de equalizer op je voorkeur staat is het genieten. Waarom dan geen 10? Het is een persoonlijk punt maar je moet wennen aan de fit van de doppen, ze hangen niet in je oor zoals bijvoorbeeld airpods en maken gebruik van een foam-dop ipv een rubber dop waardoor ze echt in je oor mogen vastzitten om optimaal te werken. Dit kost me soms wat moeite om ze goed in te doen maar dat kan ook aan mijn oren liggen. Een first-world problem voor een oordop die echt heel erg goed klinkt en voor in-ear het geluid prima buiten houdt.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Verschillende maten doppen
  • Noise Cancelling
  • Accuduur!

Minpunten

• Fit van de foam opzetstukken (persoonlijk)

sab10 08-12-2021

Werkelijk fantastisch

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

De WF-1000XM4 van Sony zijn gericht op noise canceling. Geluid uit de omgeving wordt weg gefilterd, maar je kan zelf kiezen in welke mate. Ideaal! Zo hoef je niet direct bezorgd te zijn dat je de pakketdienst mist. En mocht je net een goed nummer luisteren en je krijgt een telefoontje is het maar 1 druk op de oordop en je bent in contact met de beller. Muziek moet klinken alsof je er zelf midden in zit. Tenminste dat is mijn eis als ik oordopjes of een koptelefoon aanschaf. Tegenwoordig wil ik er ook mee kunnen bellen, niet vast zitten en geen last hebben van mijn omgeving.
Het geluid is geweldig met mooie zuivere klanken. Via de app kan je het geluid ook nog helemaal naar je smaak aanpassen. De oordopjes zelf zijn gemakkelijk in gebruik. Wel ogen ze vrij groot en zwaar, maar ze passen goed in het oor en je zou ook nog de maten kunnen aanpassen door de meegeleverde dopjes. De oplaadcase is handig. Compact en door de magnetische trekfunctie schiet je dopje zo in de case. Het uithalen van de dopjes gaat in mijn geval dan ook stroef, ze schieten steeds terug. Maar liever dat, dan eruit vallen. Ze gaan lang mee en laden snel op. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• geluid
  • vormgeving

K 05-12-2021

Goede oordoppen voor muziek

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Al een tijdje was ik op zoek naar nieuwe draadloze oordopjes. Na verschillende besteld, geprobeerd en retour gestuurd te hebben uiteindelijk de knoop door willen hakken voor de xm4’s, maar toen kon ik deze testen via Reviewclub.

Het geluid van de oordopjes is er goed. De hoge, midden en lage tonen zijn duidelijk hoorbaar en via de equalizer van de Sony app naar wens aan te passen.
Zelf was ik nooit op zoek naar in ear oordopjes met actieve noise cancelling omdat goede in ears al goed afsloten, maar het is een leuke toevoeging om op een laag volume in een drukke ruimte goed muziek te kunnen luisteren.
De oortjes gaan een volledige werkdag mee en zijn via de case meerdere keren op te laden. De case past makkelijk in mijn broekzak en is draadloos op te laden.
De bediening van de oortjes door erop te drukken werkt erg goed. Bij andere oordopjes had ik vaak de irritatie dat het niet goed werkte.

Minpunten bij deze oordopjes zijn er helaas ook.
Wanneer je wilt bellen met dr xm4’s, dan hoor je duidelijk dat je omschakelt vanaf je telefoon. De microfoon in de oortjes is niet erg goed.
Ook zijn de oordoppen zelf erg groot van formaat. Hierbij heb ik het niet over de dopjes die je in je oor doet, maar over de doppen zelf. Wanneer je een kleine oorschelp hebt, dan kunnen deze irriteren.

Al met al oordoppen met goed geluid om muziek te luisteren, maar die je gezien de pasvorm beter eerst goed kan uitproberen.

Pluspunten

• Geluid
  • Equalizer via app
  • Noise cancelling

Minpunten

• Prijs
  • Pasvorm niet voor kleine oorschelp

t*******@g******** 04-12-2021

Goede koptelefoon met mooie techniek

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Geweldige koptelefoon, flink verbeterd sinds de vorige versie.

De afgelopen tijd heb ik deze koptelefoon mogen testen. De XM3 had ik al, daarom vergelijk ik de XM4 vooral mijn zijn voorganger.

De prijs is hevig. Maar wat mij betreft is het ook een kostbaar stukje techniek.
De ANC werkt goed en de pasvorm is goed.
Op de fiets ben ik goed te verstaan. DIt was helaas bij de voorganger niet het geval.
De XM4 heeft een modus om de wind eruit te filteren. Helaas kan je dit alleen gebruiken tijdens de ANC. Op de fiets niet altijd verstandig.
De bediening van de koptelefoon werkt goed. Helaas kan je niet alle opties bedienen. De gebruiker zal een keuze moeten maken welke functionaliteiten hij/zij wil gebruiken.
De geluidskwaliteit is erg goed. De hoogste kwaliteit heb ik niet kunnen testen omdat spotify dit niet levert.
Deze koptelefoon zou ik zeker aanraden aan vrienden.

Pluspunten

• ANC
  • Geluidskwaliteit
  • betere bediening dan XM3

Minpunten

• prijs

Mark F 04-12-2021

Hele fijne oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Ik ben echt heel erg te spreken over deze oordopjes. Ze hebben me verwachting meer dan overtroffen.

Allereerst het geluid. Dit is qua draadloze oordopjes echt goed. Je hoort nummers echt zoals ze bedoeld zijn. Alles klinkt zuiver. Zowel de hoge tonen als de bass. En als je wilt kun je de instellingen via de app naar wens aanpassen. Voor mij zijn de standaard instellingen het prettigst.

Verder zitten er 3 maten dopjes in en kun je via de app ook meten welke dopjes voor jou het beste zijn. Ze zijn van traagschuim waardoor ze zich heel fijn vormen naar je gehoorgang. Hierdoor is de ruisonderdrukking echt heel goed. Je kunt ook via de app instellen hoeveel ruisonderdrukking je prettig vindt. Je kunt dit zelfs per locatie aanpassen. Zo heb ik hem in de sportschool anders ingesteld dan thuis. Zodra ik bij de sportschool aankom springt hij automatisch over.

Ook kun je instellen dat als jij praat, de oortjes op pauze gaan en geluidsomgeving aan gaan. Dit werkt heel goed en is fijn voor als iemand je aanspreekt. Je hoeft niet meer moeilijk op je oortje te drukken of er een uit te doen. Gewoon praten is voldoende.

Ook kun je via de app aangeven welke ‘tik’ functies je op welk oortje wilt hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan schakelen tussen ruisonderdrukking en omgevingsgeluid, volume harder/zachter of volgende/vorige nummer. Ook kun je instellen dat hij de berichtjes op je telefoon voorleest. Fijn voor als je op de fiets zit met je telefoon in je broekzak.

Ik vind de oordopjes echt top. Het geluid klopt en alle functies die er verder bij zitten maken het af. Ze zitten heerlijk (niet te zwaar) en ook de batterij is prima. Dit zijn draadloze oordopjes die ik mijn vrienden zeker zou aanraden.

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheiden

Nfthee 03-12-2021

beste ANC op de markt

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Doosje waar het product inkomt oogt niet heel bijzonder Na unboxing wel direct een super ervaring met dit product. Het apparaat zoekt direct de app voor je op zodra je connect. Iets wat ik bij andere oortjes nog nooit heb meegemaakt.

De ANC is fantastisch. Ik luister heel veel muziek buiten de deur en dan merk je pas echt hoeveel ruis wordt weggehaald. Vooral op de fiets. Bij het topmodel van LG blijft naar mijn ervaring best veel (wind)ruis over en is ook de geluidskwaliteit matig. De WF-1000XM4 zie ik dus als een dikke upgrade.

De audiokwaliteit is zeker voor een draadloos apparaat goed, alleen zou het nog beter kunnen. Ik heb bekabelde earphones die ik mooier vind klinken. waarschijnlijk ligt dit aan mij omdat ik zeer hoge en analytische audiokwaliteit gewend ben en hebben andere mensen wel een wow-effect hierbij. Toch zal ik deze sony headphones veel blijven gebruiken wegens de geweldige ANC.

Foamtips zijn wat ruw en tijdens het inbrengen voelt het niet altijd even prettig, hoewel geen ramp. Ook blijven de dopjes niet altijd even goed zitten. Ondanks het zeer nauwkeurig van alle appinstructies en het testen van meerdere tips. Oorkanaal is volgens de app wel goed afgesloten, maar voelt soms nog wat losjes en kunnen uitvallen als er een capuchon ofzo tegen aankomt.

Al met al waarschijnlijk wel de beste ANC earbuds op de markt, dus vandaar ook gewoon een 10

Pluspunten

• ANC
  • Accuduur
  • Gebruiksgemak
  • Koppeling

Minpunten

• Foamtips
  • Volume mag hoger en geluid nog krachtiger

EddJohnsen 03-12-2021

Beste oordoppen van dit moment

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Wat een mooie set oordopjes zijn de Sony WF-1000XM4 zeg! In de doos zitten de battery case met oortjes, wat meer maten maten eartips en een USB-A naar USB-c kabeltje. In de doos zit geen oplader, je moet het doen met een wat aan de korte kant kabeltje. Gelukkig ondersteund de case ook draadloos opladen, dus je kan de case ook gewoon elke Qi oplader zetten, dit is dan weer erg handig! Het eerste wat mij dan ook opviel bij het uitpakken was dat zowel de case en oordopjes eigenlijk veel kleiner zijn ze op de product foto’s eruit zien. Het is allemaal veel compacter dan verwacht. De oortjes zitten met magneten vast in de case. Deze worden hiermee echt heel goed op z’n plek gehouden; je kan met de klep open de case ondersteboven houden en schudden zonder dat de oortjes eruit vallen.

De earbuds worden geleverd met drie maten eartips, deze zijn van een soort schuimrubber en zijn erg comfortabel en zorgen direct voor een passieve vorm van noice-cancelling . In de app van Sony kan je testen of jouw gekozen maat eartips de juiste maat zijn voor je oren en of ze goed afsluiten, dit is een handige feature die ik nog niet eerder heb gezien. Ik kan deze oortjes prima een aantal uren achter elkaar dragen zonder last te krijgen, wat bij andere in-ear oortjes wel eens het geval kan zijn. De oortjes zijn ook heel featurerijk : touch control wat je kan instellen naar eigen wens, detectie wanneer je ze uit je oren haalt om te pauzeren, praat modus wat detecteert wanneer je praat en dan het volume even laag zet en ambient mode aanzet. Maar het beste aspect van deze earbuds is veruit de actieve noise-canceling. Mijn over-ear headphones (Bose 700) zijn nog steeds wel iets beter, maar het feit dat zulke kleine in-ear oortjes ontzettend dicht in de buurt kunnen komen van een full-size over-ear koptelefoon vind ik echt ongelofelijk! De geluidskwaliteit is, zoals je van oordoppen in dit prijssegment wel mag verwachten, gewoon heel erg goed en valt verder niks op aan te merken. Deze oordoppen zijn echt een aanrader als je gewoon net even wat beter geluid en meer features wilt!

Pluspunten

• geluid
  • ANC
  • ambient mode

Minpunten

• oplaadkabel

NikkiMeeuw 02-12-2021

Uitstekende noise-cancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Kwalitatief uitstekende oordopjes. Mooi design, perfect formaat, niet overduidelijk aanwezig in je oren.
De oordopjes zijn gemakkelijk te bedienen en ook de app is gebruiksvriendelijk. Je hebt de handleiding maar een keer nodig.
Geluid klinkt goed (is in te stellen naar smaak) en de noise-cancelling werkt perfect.
Enige nadeel voor mij is het draagcomfort. De kleinste dopjes (S) lijken nog te groot, wat snel leidt tot irritatie.

Pluspunten

• Noice-cancelling

Minpunten

• Prijs
  • Draagcomfort

r*****@h********** 29-11-2021

Top kwaliteit oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Zeer hoge kwaliteit oordopjes, makkelijk in gebruik en top geluid met vele opties.

Design van de dopjes en het basis station ziet er top uit mooi strak en solide.

Voor het in gebruik nemen is de app een perfect hulpmiddel waarmee iedereen de dopjes perfect naar smaak kan instellen en de juiste oor pluggen kunt uitzoeken.

Na het in gebruik nemen ben ik de diverse opties gaan proberen audio presets die prima zijn met genoeg keuze en daarnaast ook altijd nog zelf naar smaak aan te passen. Dan de ruis onderdrukking en noice cancelling werkt perfect en ver boven verwachting zelfs zonder muziek of bellen merk je het verschil in de diverse settings. Ook bij harde omgevings geluiden kun je rustig bellen of muziek luisteren.

Pluspunten

• Prima geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs

Jeffm 28-11-2021

Feestje voor je oren

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Een feestje voor je oren. Deze mooie Sony oortjes ontvangen en uitgebreid getest. Zeer mooie vormgeving. De pasvorm is voor mijn oren perfect en ik denk ook voor ieder ander. Je krijgt namelijk 3 verschillende maten. Het geluid is geweldig. Ik ben erg kritisch maar deze oortjes hebben een geweldig geluid. De touchfunctie op de oortjes werken erg goed. Met deze functie kun je de muziek pauzeren, doorspoelen, terugspoelen of je telefoontje opnemen die tussen het luisteren door binnenkomt. De noice cancelling functie werkt beter dan de AirPods pro. Al met al zal ik deze oortjes aanschaffen indien je van een goede sound houd en je het beste van het beste wil hebben. Enige minpunt van de oortjes zijn de prijs. Ze zijn duur maar je krijgt er zeker wat voor terug.

Pluspunten

• Noice cancelling
  • Applicatie
  • Geluid

Minpunten

• Prijs

d**********@g******** 27-11-2021

Bevalt erg goed, aanrader!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

De afgelopen weken heb ik met veel plezier deze oordopjes getest. Ze worden geleverd in een handige case die multifunctioneel is. Handig als opberger en tegelijkertijd worden de oordopjes er ook in opgeladen. De oordopjes gaan op deze manier erg lang mee voordat je de case weer moet opladen Inter stopcontact, ideaal!
Het design en draagcomfort van deze oordopjes is prima. De bediening gebruiksvriendelijkheid zijn ook goed. Je kunt heel gemakkelijk schakelen van ambient sound naar NC.
Voor deze prijs verwacht je een prima product en dat is het in mijn ogen ook: prima voor onderweg, tijdens het sporten of voor thuis op de bank. De NC doet zijn werk! Het geluid is ook goed, ik heb voornamelijk podcasts geluisterd met deze oordopjes.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Bluetooth koppeling eenvoudig
  • Mooi geluid

Minpunten

• NC nodig op de fiets

Fredericka 26-11-2021

Sony WF-1000XM4

Geschreven voor: Sony WF-1000XM4

Ik ben al voor een lange tijd opzoek naar draadloze oortjes met noise cancling. Tot op heden heb ik alleen standaard oortjes gebruikt met draad. De Sony WF-1000XM4 maakt mij zo gelukkig! De oortjes worden in een super handig doosje geleverd. Hierdoor hoef je niet bang te zijn dat ze kwijt of kapot gaan. Er zitten verschillende functies op de oortjes die je via de app makkelijk aan kan passen naar je eigen voorkeur. Hierdoor kan je de oortjes personaliseren. De batterij gaat heel lang mee, en je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de oortjes zomaar uitvallen. Bij het indien van de oortjes wordt ook het batterij percentage genoemd, hierdoor weet je hoe lang je nog hebt voor je op moet laden. De geluid kwaliteit is echt super en bellen gaat erg goed. Het enige nadeel is dat er een ruis op de achtergrond te horen is wanneer je aan het bellen bent. Dit is aanwezig, maar niet super vervelend. Ik zou de oortjes zeker aanraden!

Pluspunten

• Super geluid!
  • Makkelijk in gebruik
  • Leuke technische snufjes
  • Lange batterij duur
  • Goed te verstaan bij bellen

Minpunten

• Wat achtergrond ruis tijdens bellen