JBL Tour One zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Tour One zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Sandra 27-03-2023

Top product

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Eerste indruk echt super.
Begint al met een mooie verpakking.
De headset zelf zit in een mooie stevige hoes met rits, blij mee.
De eerst indruk van de headset zelf is ook positief.
Het is lichter dan ik verwachtte, omdat het beste grote doppen zijn.
Volgende wat opvalt is hoe ongelooflijk zacht de oorkussens zijn. Ik draag een bril en dat zit eigenlijk nooit comfortabel.
Maximaal 5 minuten heb ik nodig gehad om de doos open te maken, de app te downloaden en de koptelefoon te starten volgens gebruiksaanwijzing; geweldig.
Het geluid is top, koppelen met apparatuur in de sportschool gaat snel: een aanrader.

Joan430 03-01-2022

Genot voor je oren

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Wow wat een fijne koptelefoon is de JBL tour one. De koptelefoon wordt geleverd in een zwarte opbergtas waarin je hem ingevouwen netje kan opbergen. De koptelefoon sluit goed aan met de zachte oorkussentjes en de kussentjes op de hoofdband. Aan de zijkant zit een knopje waarmee je de noise cancelling mee aan en uit kan zetten. Dat is wel prettig als je deelneemt aan het verkeer. Je afsluiten in een gehorige ruimte is ook eenvoudig en werkt super! Geluid is echt super! Een goed bas. Het bereik is uit prima. Regelmatig ligt mijn telefoon nog in de woonkamer als ik door andere ruimtes in het huis loop. Ik ben helemaal om, de prijs vond ik nog wel even een obstakel. Gelukkig is dit het waard geweest. Voorheen gebruikte ik vaak oortjes, maar na verloop van tijd zitten die toch minder fijn. Hetzelfde geldt voor de on ear koptelefoon, geluid is ook niet te vergelijken.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Prijs

w**********************@g******** 03-01-2022
Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Een mooie koptelefoon die lekker zit! Ook de noise cancelling werkt naar behoren. Ik was zelf niet zo'n fan van de 'adaptive noise cancelling' en gebruikte liever de 'daily mode'. Qua design niets op aan te merken, de koptelefoon zit lekker op je hoofd en heeft geen gekke drukpunten. Ik kan 'm gemakkelijk een hele middag dragen. De hoes van de koptelefoon is stevig en de oplaadkabel e.d. werkt ook allemaal prima. Eigenlijk een goede koptelefoon dus. Ik vind 'm qua vergelijking met de bekende sony's denk ik zeker van dezelfde kwaliteit, echter denk ik dat je met noise cancelling alleen wel beter zit bij de sony's. Maar ik gebruik deze koptelefoons dan ook vaak zonder muziek op en alleen de noise cancelling aan. Ik zou deze koptelefoon absoluut aanbevelen aan vrienden en familie!

djes007 01-01-2022

JBL Tour One review

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Mooi Headset qua uiterlijk. microfoon is vele malen beter dan die van de SOny XM10003/4 series. Wat ook fijn is zijn de fysieke toetsen Watik zelf iets minder vind is de soundstage van deze headset. Daar had ik persoonlijk wel iets meer van verwacht.

Pluspunten

• Microfoon tijdens gesprekken
  • fysieke knoppen
  • design

Minpunten

• Soundstage
  • ANC minder dan xm10004

Pg2020 01-01-2022

Fijne koptelefoon

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Dit is mijn eerste over-ear koptelefoon nadat ik altijd gebruik maak van oordopjes. Het grote voordeel van deze koptelefoon vind ik het draagcomfort. Hij is licht, valt over mijn oren en heeft weinig drukpunten en knelpunten. Hij wordt geleverd in een mooie, stevige hoes wat tegen een stootje kan. Bij ontvangst was die gelukkig al opgeladen waardoor ik hem gelijk kon gebruiken. Ook het opladen gaat makkelijk en snel. Het in gebruik nemen is makkelijk met de meegeleverde handleiding. Het koppelen aan mijn telefoon ging makkelijk. Het nadeel vind ik het touchpad wat erg gevoelig is. Als je de headset op hebt wordt er al veel geluid gefilterd van buitenaf. De eerste keer dat hij helemaal leeg was had ik dit niet door en ben ik een tijdje bezig geweest hem te koppelen met bluetooth (wat dus niet werkte omdat hij leeg was). De koptelefoon heeft geen lampje dat hij aan staat (wat soms onhandig is).

Pluspunten

• Draagcomfort

Minpunten

• Gevoeligheid touchpad

Elodie 28-12-2021

Mooi design en werkt goed!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik ben super blij met m’n JBL Tour One. Voorheen deed ik alles met in-ear oortjes, maar na een dag online vergaderen doet dat pijn aan m’n oren. Met deze koptelefoon heb ik daar geen last van, terwijl deze toch de hele dag op je oren zit. Maar hij is lekker licht en ziet er ook nog leuk uit. Het geluid klinkt goed en als ik mijn collega’s mag geloven, doet de microfoon het ook goed. Ook met muziek luisteren is de kwaliteit goed! Ik ben alleen niet zo enthousiast over de Noice-cancelling/ Ambient Aware functie: ik merkte niet heel veel verschil tussen de functies. De koptelefoon sluit goed af, dus je hoort sowieso weinig van de omgeving. Maar ik vond ook niet dat je heel veel meer hoort als je Ambient Aware aanzet. Als je niks wil meekrijgen van je huisgenoten, dan is dit dus een prima optie 😉 Als je wel graag wat wil horen, zou ik het geluid gewoon wat zachter zetten. De batterij gaat lekker lang mee dus je kunt gewoon de hele dag door. Met de korte handleiding erbij heb je hem zo opgestart en kun je alles bedienen via de koptelefoon zelf, of via je telefoon. Handig.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Licht
  • Goed geluid
  • Goede noice-cancelling

Minpunten

• Ambient Aware werkt niet goed

Edwin76 28-12-2021

Aardige headset met een fors prijskaartje

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik gebruik deze headset nu een week of 3/4 en moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal onder de indruk ben. Dat komt dan eigenlijk wat je voor de prijs krijgt. Ik had meer verwacht misschien. Het geluid vind ik soms niet optimaal mooi klinken. NC werkt aardig goed, dat dan weer wel. Omgevingsgeluid wordt goed weggefilterd. Verder voelt de headset wat fragiel aan. Batterijduur is goed, gaat lang mee en hij draagt comfortabel. Qua instellingen ben je er zo doorheen en dat gaat makkelijk. De app heb ik niet gebruikt. De helft staat in het Duits en de andere helft in het Nederlands. De touchpad is even wennen en zoeken (lees richten met je vinger).

Pluspunten

• Noisecancelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Prijs
  • Voelt plastic achtig fragiel

Didrik 27-12-2021

Mooie koptelefoon met een goede geluidskwaliteit

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

De JBL Tour One kwam binnen in een een mooie cover, dit met een laadkabel, een audio kabel, een vliegtuigadapter en de koptelefoon zelf. Alles goed verpakt.

Tijdens het testen viel direct op dat de koptelefoon ontzettend fijn zit, hij zit fijn over de oren heen.
Het was even wennen aan de touchfuncties aan de zijkant, als je even aan de koptelefoon langs gaat kan hij de muziek op pauze zetten. Als je de touchknop lang ingedrukt houdt, kom je in de talkthrough modus. In de talkthrough modus gaat de muziek naar de achtergrond en kun je fijn en duidelijk praten met de mensen om je heen.

De JBL is te verbinden met meerdere apparaten, hierdoor kun je tijdens het luisteren van muziek direct overschakelen naar de telefoon zodra er gebeld wordt. Ook kun je de equalizer instellen tijdens dat je muziek luistert op de computer ipv de telefoon. Het instellen van de equalizer is ontzettend makkelijk en zorgt ervoor dat je het geluid precies kunt instellen zoals je het graag wil.

Al met al een fijn apparaat die ik zeker zou aanbevelen aan anderen.

Pluspunten

• Goede Noise cancelling
  • Talkthrough
  • Goede equalizer
  • Meerdere connecties

Minpunten

• Duurt lang voordat hij in talkthrough komt

Sharonvp 23-12-2021

Hele toffe koptelefoon!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

De koptelefoon wordt geleverd met een mooie hoes, hierin kun je hem altijd netjes bewaren. Ik nam hem omdat mijn draadloze oordopjes van JBL uit mijn oren stuiteren met sporten. Deze koptelefoon blijft perfect zitten. Het geluid is mooi zuiver en de noicecancelling en aware functies werken erg goed. Design is strak. De koptelefoon reageert als je op de koptelefoon tikt om de pauzeren of een volgend nummer te kiezen. Dit is wel erg gevoelig en in het begin een beetje wennen. Nu al een paar weken in gebruik en nog niet hoeven opladen. Heel erg blij mee, echt een aanrader!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Snelle verbinding met device
  • Erg comfortabel

Minpunten

• Gevoelig bij aanraken

Visser02 23-12-2021

Zware aanrader!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Na drie weken gebruik ben ik enorm blij om iedere keer weer deze koptelefoon op te zetten als ik wat ga doen of als ik gewoon muziek ga luisteren. Het geluid is gewoon super goed, zoals je naar mijn mening kan verwachten van een bedrijf zoals JBL. Naar mijn mening maakt JBL altijd goede producten en van hun top product zou je dan ook top kwaliteit moeten verwachten. En aan deze verwachtingen hebben ze dus super goed voldaan. Wat ik prettig vind aan het geluid is dat het scherp en duidelijk is. Ik heb vaak de behoefte om mijn geluid erg hard te zetten, maar dat is bij deze koptelefoon gewoon niet nodig. Als het geluid niet jouw smaak is, dan kan je altijd een andere instelling kiezen in de app. Er staan er al een aantal voor gedefinieerd, maar daarnaast kan je zelf ook de equalizer instellen. De accuduur van deze koptelefoon is ook echt perfect. In deze drie weken heb ik hem dagelijks gebruikt en ik heb hem nog steeds niet hoeven opladen!

Pluspunten

• accuduur
  • geluidskwaliteit

Meike23 20-12-2021

Aanrader!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik heb de JBL Tour One getest en vind het een aanrader; ik heb besloten hem te kopen.
De zachte oorkussens en hoofdband zijn echt heel zacht waardoor hij lekker zit en geen pijn gaat doen. De batterijduur is lang dus dat is fijn voor een lange werkdag of op reis. De noise-cancelling en ambient-aware werken heel goed, ook in het verkeer werkte de ambient aware heel goed.
Je kunt noise cancelling ook activeren als je hoofdtelefoon uitstaat wat helpt bij geconcentreerd werken. Het bedienen via het aanraken van de oorschelpen gaat erg makkelijk. Opladen kan via dezelfde USB-C als je telefoon dus dat is handig. Alle bij elkaar een hele fijne hoofdtelefoon die ik zeker kan aanraden!

Pluspunten

• Zacht op de oren
  • ambient aware functie

joei84 16-12-2021

Fijne hoofdtelefoon met mooi geluid!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Het merk JBL zijn wij in huis erg bekend mee. Wij kregen de mogelijkheid om deze hoofdtelefoon te testen en waren ons al aan het oriënteren om onze on ear hoofdtelefoon te vervangen gezien deze minder comfortabel wordt als je hem lang draagt.

De eerste indruk is super. We zien de JBL verpakt in een mooie etui met daarin ook plek voor diverse accessoires die worden meegeleverd. Standaard komt de JBL met de etui, oplaadsnoer, vliegtuigstekker en een mini Jack naar mini Jack snoer. Met dit snoer kan je de hoofdtelefoon ook bedraad gebruiken, een functie die hem zeker onderscheid van diverse concurrenten.

Het geluid is super. Het label High RES audio gecertificeerd maakt zeker zijn belofte waar. Het luisteren naar muziek is een feest. Middels de app kan je de hoofdtelefoon aanpassen aan je eigen smaak middels de equalizer.

Ook kan je in de app diverse functies zoals de ambient aware instellen. De kids kijken tv, terwijl papa tijdens het koken een muziekje luistert. Maar door deze functie hoort papa wel wat er gebeurd. Handy! Op straat is het ook zeker handig, tijdens mooie wandelingen of iets dergelijks.

Noise canceling werkt zoals het hoort.. mooi stil om je heen

Middels de app kan je ook de oorschelp instellen. Door een tik op de oorschelp kan je diverse functies activeren zoals de noise canceling of nummer vooruit.

Ook films en tv kijken is een feestje. De dialogen zijn helder en de eventuele explosies zijn gaaf om te horen.

De accuduur is prima. Ook telefoongesprekken en online vergaderingen zijn fijn te voeren met deze hoofdtelefoon.

Al met al een fijne hoofdtelefoon die veelzijdig inzetbaar is!

Pluspunten

• Compleet
  • Mooi geluid
  • Comfortabel te dragen

de Kruijter 15-12-2021

Prachtig geluid en zit comfortabel

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Wat een fijne koptelefoon! Zit lekker, mooie vormgeving en het geluid is werkelijk fantastisch! De koptelefoon wordt geleverd in een stevige cover en dat geeft meteen een luxe gevoel. Ideaal om hem mee te nemen en dan niet in je tas te hoeven proppen. Om hem goed in de case te krijgen ben je wel even aan het vouwen. De koptelefoon zit lekker op je hoofd en oren, goed draagcomfort.
Ik ben zeer slechthorend (draag gehoorapparaten) en kan dus niet vaak genieten van een goed geluid. Dat is deze koptelefoon helemaal gelukt! Wauw! Ik was gewoon even emotioneel van de klanken die ik ineens wel kon horen.
De koptelefoon is erg gevoelig voor aanraking en dat is even wennen. Als je weet hoe het werkt ook erg handig maar dit kost wel even eerst wat tijd en zelfs wat frustratie.
Hij maakt snel en makkelijk connectie met verschillende devices, erg prettig. De lange batterijduur is ook een groot pluspunt! Ik ben dus erg tevreden en luister nog graag even door.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Stevige opbergcase
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Zeer gevoelig

Maaike 14-12-2021
Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik ben een van de grootste muziekliefhebbers die er is. Was ook super blij dat ik deze koptelefoon mocht testen. De verwachtingen waren nogal hoog omdat de beschrijving gewoon al erg goed klonk. Het wordt mooi geleverd en zit mooie beschermhoes bij. De koppeling via Bluetooth ging echt super snel en gemakkelijk. Heb meteen de app van JBL gedownload voor optimaal gebruik van koptelefoon! Je kan het geluid helemaal aanpassen naar eigen wensen! De noise canceling is echt een verademing! Heerlijk alleen horen wat je wilt horen zonder gestoord te worden van geluiden buiten! Ook vind ik het draagcomfort echt fijn! Waar ik snel last heb van druk op oor, heb ik dat met deze helemaal niet! Zit echt fijn en bovendien ziet de koptelefoon er ook nog eens super mooi uit! De batterijduur is ook prima, heb het nu al paar dagen volop gebruikt en batterij is maar 25 procent gebruikt! Echt aanrader deze fijne koptelefoon! Wat ook super handig is; dat het stopt wanneer je koptelefoon afzet en weer door speelt zodra je het opzet. Ook door simpel te tikken op de koptelefoon schakelt het uit en aan! Super!

Feline 15-07-2021

JBL koptelefoon

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik vind het een geweldige koptelefoon. Het design is mooi en de opties om via de koptelefoon muziek te pauzeren en door te spoelen is superhandig! Ook is de noice cancelling en fijne opties als je vaak reist met het ov of muziek wil luisteren in een luide omgeving. Het enige ding want minder is, is er iets kleins los zit in de koptelefoon wat onderweg een tikkend geluid maakt. Verder is het een geweldige koptelefoon met geweldige geluidskwaliteit en opties!

robertowhh 02-07-2021

Top product

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Op het moment dat ik het product de JBL Tour One binnen kreeg, was ik al blij verrast over het design van de box. Deze heeft een luxe uitstraling en hierdoor ben je gelijk benieuwd naar het product. Eenmaal na het uitpakken van het product valt het simpele maar toch strakke design gelijk op. Het product ziet er erg netjes en strak uit, door de verchroomde rand geeft het ook gelijk een luxe uitstraling. Om de pasvorm maakte ik me in eerste instantie wel zorgen, want de oorschelpen lijken erg klein en bescheiden. Aangezien ik redelijk grote oren heb was ik bang dat het product niet lekker zou zitten over mijn oren. Dit bleek na het passen van het product een zorg wat totaal niet nodig was, want dit product zit heerlijk op mijn hoofd en rond mijn oren.

Ik heb zelf voor het gamen de JBL qauntum 800 waar ik erg tevereden over ben, daardoor viel in het begin de volume van de JBL Tour One enorm tegen. Deze gaat namelijk volume technisch niet zo hard als de qauntum 800. Uiteindelijk vond ik dat een minder relevante issue, omdat de JBL Tour One geluidstechnisch veel beter gebalanceerd is en het is ook beter voor mijn oren dat het volume minder hard kan 😊. Het gebruiksgemak van het product is echt top, aanzetten, connecten met bluetooth en genieten maar van het mooie geluid. Ook is de JBL headset app enorm handig om de ruisonderdrukking, ambient-sound regelaar en smart audio & video aan te zetten en aan te passen. Ook is het aanpassen van de equalizer enorm makkelijk door de aantal vooraf ingestelde presets en ook kan je zelf de hele eq aanpassen naar hoe je het zelf wilt. Het enige waar ik erg aan moest wennen is de plaatsing van de knoppen op het toestel zelf.

Wel heb ik al een aantal keer tijdens telefoongesprekken gehad dat de persoon waar ik mee belde mij niet kon horen, zelf ben ik er nog niet helemaal achter waar dit door komt. Dit kan ook aan mijzelf liggen omdat ik het misschien nog niet helemaal door heb hoe het werkt. De noise canceling werkt erg makkelijk en is ook erg fijn als je afgesloten wilt zijn van de rest, maar het is ook erg makkelijk om wel geluiden van buiten af door te laten komen door de talkthru functie. De batterijduur is meer dan goed, ik kan meer dan een week met de headphone doen met regelmatig gebruik. Mijn verwachting over dit product waren zeer hoog door het feit dat ik de JBL qauntum 800 gebruik voor het gamen. Dit product heeft mijn verwachtingen zeker overtroffen door het goed gebalanceerde geluid en de perfecte pasvorm van dit product. Ik produceer zelf namelijk muziek en heb daarvoor speciale studio monitoren (boxen). Deze boxen zijn bedoelt om een zo zuiver en gebalanceerd mogelijk geluid te creëren. Daarom heb ik ook extra getest hoe het geluid van bepaalde muziek klinkt op mijn studio monitoren en op de JBL Tour One (dit doe ik vaker met al mijn geluidsgeralateerde producten om zo de kwaliteit van mijn muziek en de producten te kunnen testen). Zo kwam ik erachter dat de JBL Tour One een geluidstechnisch top product is en de verschillende opties maken het product echt af. Al met al raad ik dit product zeker aan!

Robertowhh

KGAR97 02-07-2021

Goede headphone met een minpunt

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Deze JBL Tour One gebruik ik nu enkele weken. De koptelefoon levert volle en hoogwaardige klanken. Mede door een zeer goede noise cancelling, waardoor omgevingsgeluid echt buitengehouden, komen deze klanken goed tot zijn recht. De koptelefoon wordt geleverd met enkele kabels en instructieboekjes. Maar vooral heel handig is de harde reiscase die erbij zit. Je kunt je koptelefoon zo overal mee naartoe nemen zonder dat deze beschadigd. De accu is geschikt om je hele reis zonder te laden. En met slechts enkele minuten laden kun je weer uren vooruit. Een nadeel van deze koptelefoon is dat het niet mogelijk is, danwel zeer moeilijk om twee devices tegelijk te koppelen. Ik kan mijn PC niet koppelen als de headphone nog 'onthouden' is op mijn telefoon. Dit komt het gebruiksgemak zeker niet ten goede. Al met al wel een goede, stevige koptelefoon waar je prima muziek mee kunt luisteren of vergaderingen mee kunt volgen.

Pluspunten

• zeer goede noise cancelling
  • goede geluidskwaliteit

Minpunten

• moeilijk/onmogelijk om 2 devices te koppelen

McKa 01-07-2021

Koptelefoon met perfecte noise cancelling

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Deze noise cancelling koptelefoon is echt een aanrader. Je krijgt echt waar voor je geld. De noise cancelling zorgt er echt voor dat al het geluid word buiten gesloten. Het geluid van de muziek en bellen is erg mooi. Met een tik op de koptelefoon kan je er voor zorgen dat omgevingsgeluiden wel door komen of juist versterkt worden. De koptelefoon zit erg comfortabel. De batterij gaat heel erg lang mee. Ook met noise cancelling. Gaat langer mee dan word beloofd. Bij de koptelefoon zit een hardcase hoes om hem in te bewaren. De Bluetooth verbinding is erg sterk. Verliest niet snel verbinding. Het snoertje om te gebruiken is heel fragiel.

Aronv06 29-06-2021

Fantastische koptelefoon

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Deze ontzettend mooie koptelefoon bevalt mij hartstikke goed. Naast dat deze koptelefoon super mooi is geeft die ook prachtig geluid. Ik gebruik hem voor verschillende muzieksstijlen, podcasts en online vergaderingen. Voor al deze vormen is het geluid top en bij het vergaderen werkt de microfoon (of eigenlijk microfoons) ook perfect.

Een ding wat mij tegenvalt is de noise cancelling. Dit merk ik voornamelijk als ik op de fiets zit. Helaas heb ik dan ondanks de noise cancelling flink last van het geluid van de wind.

De accuduur van de koptelefoon is perfect. Hij gaat super lang mee zonder te hoeven laden. Als die leeg is kan je met een kwartiertje laden alweer een paar uur vooruit. Heel prettig.

Pluspunten

• Accuduur
  • Microfoon

Minpunten

• Noise cancelling

Laura 28-06-2021

Aanrader!

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik heb de JBL Tour One nu een paar weken in huis en wat een mooi geluid! Dat is natuurlijk het eerste dat opvalt. Het geluid is heel helder en er zit een goede bass in. De koptelefoon wordt geleverd met een hele handige opbergcase. Echter vind ik deze persoonlijk wel iets te groot om mee te nemen en kost het mij wat moeite om de koptelefoon weer precies terug in de case te krijgen, maar hij wordt in elk geval goed beschermd. De bediening is erg makkelijk, veel kun je regelen door te tikken aan de zijkant van de koptelefoon. De pasvorm is ook erg fijn. De koptelefoon past mooi helemaal over mijn oren heen en hij is licht, dus drukt niet op je hoofd. Hij zit bij mij wel wat los en zakt daarom soms af en met warm weer zit hij wat minder prettig. Binnen bellen ging prima, al vond ik het wel jammer dat de ambiant aware functie niet werkt wanneer je aan het bellen bent. Zo kun je jezelf niet horen en weet je dus niet of je (te) hard praat. Buiten bellen ging wat lastiger omdat het waaide en de persoon aan de andere kant mij dus niet goed kon horen. De noise cancelling werkt daarentegen wel fantastisch. Hij houdt echt veel geluid tegen, wat er ook voor kan zorgen dat ik goed ermee kan werken.

Pluspunten

• geluid
  • licht
  • opbergcase

Minpunten

• zakt af
  • vrij groot
  • bellen

Olthuys 28-06-2021

Fijne ergonomische hoofdtelefoon met goede geluidskwaliteit

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Inmiddels hebben wij de JBL Tour One enkele weken in huis en hij bevalt boven gemiddeld. We hebben hem in eerste instantie willen testen met betrekking tot de thuiswerksituatie van mijn man in combinatie met het geluidsniveau wat onze kinderen en vriendjes en vriendinnetjes produceren. Is er een koptelefoon die omgevingsgeluiden dusdanig kan reduceren en daarmee rust kan creëren? Deze vraag kunnen we inmiddels beantwoorden met; Jazeker!!

De JBL-tour One heeft een perfecte Noise Cancelling, die veel geluid filtert. De koptelefoon heeft een uitstekende geluidskwaliteit met de mooie bijkomstigheid dat zowel de laptop als de telefoon te koppelen zijn, waarbij hij zelf overschakelt naar het apparaat waarom het gesprek binnen komt. Switchen tussen online teammeetings en de gewone telefoontjes gaat probleemloos, waardoor je bij telefoon gesprekken niet constant de hoofdtelefoon hoeft af te doen om de telefoon te kunnen aannemen. De tour one pakt zelf het gesprek op.

We waren in eerste instantie sceptisch over lange werkdagen met een hoofdtelefoon over de oren, maar de koptelefoon heeft een fijne ergonomische vorm en past zich goed aan. Enkel met het warme weer is hij minder fijn en geven we de voorkeur aan oortjes.

De JBL Tour One heeft naast het zakelijk gebruik inmiddels ook prive een rol gekregen. Heerlijk muziek luisteren tijdens het wandelen of tijdens een dutje op het terras. Met de handige app stel je het geluid compleet af op je eigen voorkeuren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Design en ergonomie
  • Noise cancelling
  • Simpele app

Minpunten

• (Over) gevoeligheid in de touch op de oordoppen

JessicaN94 28-06-2021

Fijn product

Fijn product.
Komt mooi, goed en helder geluid uit en sluit goed af. De koptelefoon is makkelijk in gebruik ook is hij goed op te bergen in het tasje wat meegeleverd word. Hier kunnen ook de accessoires in die er bij in geleverd worden. Verder is de koptelefoon niet volledig noise canceld, als je dit aan hebt staan blijf je wat geluid van de omgeving op de achtergrond horen. Zit verder wel erg comfortabel en is goed aan te passen aan je hoofd. De koptelefoon heeft ook een erg aangenaam lange batterij duur zodat je hem niet vaak hoeft op te laden. De talk thru functie is ook wel erg fijn, als je deze aan zet als je wilt praten hoef je de koptelefoon niet perse af te zetten als je dat niet wilt. Door het opberg tasje is de koptelefoon dragend of in het tasje ook makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid
  • Opberg tasje

Minpunten

• Niet volledig noise canceld

Jonathan 26-06-2021

Kwaliteit over kwantiteit

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik ben inmiddels deze koptelefoon nu 1,5 week aan het testen en het valt me niet tegen. Waar ik nooit echt weg was van het 'overbassed' geluid van JBL, maakt deze koptelefoon een hoop goed. De koptelefoon rondt het hoog mooi af, het mid komt goed naar voren en het laag is niet té laag.

Bij het uitpakken van de koptelefoon viel mij wel gelijk het gebruik van plastic en nep-chromen tegen. Voor een bedrag van 300 euro, had JBL best een beetje meer op de materialen mogen letten van de koptelefoon. De koptelefoon voelt namelijk vrij fragiel en goedkoop aan door deze keuze van materialen.

Groot pluspunt van de JBL Tour One is de noisecancelling. Ikzelf ben ook in het bezit van de AirPods Max en ik moet eerlijk zeggen dat de JBL Tour One dicht in de buurt komt van de AirPods Max. Bepaalde functionaliteiten mis ik wel bij de JBL Tour One.

Als AirPods en AirPods Max gebruiker ben ik gewend dat de muziek pauzeert wanneer ik één oortje of één schelp optil. Dit is bij de JBL Tour One niet het geval. De intergratie met iOS mag wat mij betreft wel een beetje beter.

Maar alles opgesomd en bekeken te hebben krijgt de JBL Tour One toch een 7 van mij.

Pluspunten

• Noisecancelling
  • Geluid

Minpunten

• Materiaalgebruik
  • iOS-integratie

Katoens010 25-06-2021

Mooie koptelefoon met noisecancelling

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Ik heb deze koptelefoon nu enkele weken mogen testen en ben super enthousiast. Een koptelefoon met noise cancelling is iets wat ik graag wilde, maar ik vind het altijd zo lastig kiezen. Nu kreeg ik de kans om deze te testen en ben eigenlijk heel tevreden erover. De noise cancelling zorgt ervoor dat je vrijwel geen geluiden meer hoort van buitenaf. Ideaal voor als ik thuis aan het werk ben. Als ik ga fietsen met deze koptelefoon kan ik omgevingsgeluiden toelaten. Ook fijn! Zo kan ik evengoed veilig door het verkeer fietsen en hoor ik auto’s aankomen. De koptelefoon is gemakkelijk met mijn iPhone en Windows werk laptop te koppelen. Je kan het volume regelen op de koptelefoon en hij gaat lang mee. Ah met al ben Ik erg tevreden over de koptelefoon en zou ik hem iedereen aan kunnen raden. Het geluid is ook mooi met een mooie bas.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Draadloos
  • Laad snel op

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Shan Jan 23-06-2021

Fijne compacte koptelefoon

Geschreven voor: JBL Tour One zwart

Het is een mooie, lichte koptelefoon. Hij heeft verschillende functies waarbij de functie met de omgevings geluiden toelaten erg fijn is. Hierdoor ben je niet helemaal afgesloten van de omgeving maar ervaar je toch genoeg rust. Laadt snel op en de functie om te pauzeren op zijkant van de rechterkant is ook erg fijn.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Omgevingsgeluiden toelaten