JBL Live Pro TWS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Live Pro TWS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Sophie 26-11-2021

Super oortjes met erg goed geluid

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

Super oortjes! Fijn voor in de trein. Noise cancelling werkt erg fijn. Je hoort nog wel wat van de buitenwereld, maar het is grotendeels gedempt. Geluid is heel goed, veel bas ook.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Goed geluid
  • Compacte oplaadcase
  • Fijne pasvorm

Nicol1 04-09-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

De JBL Live Pro heb ik de afgelopen tijd gebruikt. Het de batterij duur van de oortjes zijn voor mij goed, het geluid is helder en het design is vertrouwd.

Dit model komt zonder draadjes en komt met verschillende opzetstukjes om ervoor te zorgen dat ze goed in de oren passen. Voor mij is dit erg handig. Mijn oren zijn kleiner dan gemiddeld, waardoor dit voor mij noodzakelijk is dat ze goed blijven zitten. Ik moet ze wel goed in mijn oren “vastdraaien” omdat ze anders tijdens het lopen eruit vallen. Wanneer ik dit doe blijven ze goed zitten.

De connectie via mijn telefoon gaat erg gemakkelijk en het is fijn dat ik via de app mijn oortjes het besturingssysteem – wat werkt door te tikken op mijn oortje – van mijn oortjes kan personaliseren. Het verbinden via mijn laptop gaat een stukje moeizamer. Iedere keer dat wanneer ik de oortjes verbind met mijn laptop, moeten de oortjes in de case zitten. Als ze op een andere locatie zijn – in mijn oor of in mijn handen, kan er geen goede verbinding worden gemaakt.

De oortjes zijn fijn om standaard in te hebben tijdens het werk. De noise-cancelling werkt hierin fijn wanneer je in een omgeving werkt met hier en daar wat achtergrond geluid. Het bel geluid is goed. In het begin had ik nog eens last dat het geluid niet synchroon in beiden oortjes binnenkwam, maar daar had ik na de eerste week ineens geen last meer van.

Pluspunten

• goed geluid
  • gepersonaliseerde instellingen mogelijk

Minpunten

• oortjes in case bij verbinden laptop

Tester Denise 26-08-2021

Nog meer functies ontdekt!

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

Dit is een toevoeging op mijn vorige review, zie de review onder mijn naam Tester Denise.

Afgelopen week kwam ik erachter dat de bediening op beide oortjes anders ingesteld kan worden. Je kan dus op je linker oordop bijvoorbeeld de functie volume aanzetten en op je rechter oordop de functie nummer. Wel prettig om meerdere functies te kunnen bedienen. Daarnaast kwam ik erachter dat je bij de functie volume bij het aantikken van de oordop en vasthouden de Nederlandse stemassistent kan activeren. Dus ben blij dat het ik nu op deze manier de functie van assistent kan activeren. De oordoppen kunnen enorm lang gebruikt worden voor dat ze opgeladen moeten worden. Mij nog niet gelukt overigens omdat ik ze na gebruik weer terug in het oplaaddoosje doe. Dan zitten ze op 80 of 60 procent. Eenmaal in het oplaaddoosje duurt het niet zo lang voordat ze weer volledig zijn opgeladen. Wel heb ik gemerkt dat de batterij van mijn telefoon veel sneller leeg is wanneer ik de oordoppen gebruik. Dat komt natuurlijk ook doordat de applicatie van JBL dan op de achtergrond aanstaat. Wel moet ik zeggen dat ik wat oudere telefoon heb, Samsung Galaxy S9. De bluetooth verbinding is perfect als de telefoon maar wel in de buurt is.

Daarnaast heb ik de oordoppen flink gebruik met sporten, touwtje springen, wandelen, Ze zijn geen één keer uitgevallen maar ik heb ze wel een paar keer moeten aandrukken. Tijdens het touwtje springen leek de verbinding ineens weg te vallen, dan ging de muziek ineens op pauze en duurde het even voordat de verbinding weer terug was. Wanneer ik de oordoppen niet op de juiste manier in doe, vallen ze al snel uit. Een paar keer dacht ik ze goed erin te hebben gedaan maar vielen ze evengoed uit. Dit is iets wat mij nog wel erg tegenvalt helaas. Ik hoop dat ik hier nog wat vertrouwen in ga krijgen of erbij kan neerleggen dat ik ze af en toe goed moet aandraaien. Wel een 9 vanwege de vele functies en het perfecte geluid.

m*********@o********** 26-08-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

Ik ben best blij met dit product!
De accu gaat lang mee, de noise-reducing functie werkt goed en het is makkelijk in gebruik.
Toen de oortjes binnenkwamen was de verpakking goed, het doosje waar het in zit ziet er mooi uit. Verder zit alles er bij, behalve het blokje wat in het stopcontact moet voor de USB-C kabel. Ik had nog 1 liggen, dus dat was niet zo erg.
Het doosje waar je de oortjes in zitten voelt kwalitatief goed aan en is stevig. Het is niet te groot en kan dus ook makkelijk in een broekzak passen, zodat je het makkelijk mee kan nemen.
Over het algemeen is de geluidskwaliteit ook zeer goed en het is aan te passen door een equalizer in de JBL app, dus je kan het geluidsprofiel gewoon aanpassen naar smaak.
Wat me ook opvalt is dat de oortjes goed in mijn oren blijven zitten, dat is iets wat met veel andere oortjes niet zo is. Ook tijdens het sporten, tuinieren of fietsen.
Tijdens het grasmaaien kon ik de noise-reducing functie goed testen en dat viel ook niet tegen. Ik kon de grasmaaier nog wel horen op de achtergrond, maar dit was veel minder aanwezig dan met de noise-reduction uitgeschakeld.
Wat ook een handige functie is, is dat wanneer je 1 van de oortjes uit je oren haalt de muziek op pauze gaat. Dat is vooral handig voor als iemand je aanspreekt, zodat je de muziek niet apart op pauze hoeft te zetten.
Over het algemeen is het een goed setje oordopjes waar iedereen mee uit de voeten zou kunnen en alhoewel ze niet heel goedkoop zijn, is de prijs/kwaliteit verhouding wel heel goed.

Pluspunten

• Past goed

Minpunten

• Er zit geen volledige noise-cancelling op

nala21 23-08-2021

zeker een aanrader

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

Ik heb sinds 2 weken de oordopjes JBL Live Pro+pro in gebruik.
Het uiterlijk van de oordopjes en oplaaddoosje zijn mooi en compact.
Het oplaadsnoertje mag van mij wat langer.
Vind de oordopjes makkelijk in gebruik, De app was makkelijk te koppelen aan de JBL oordopjes. In de app staan verschillende functies die je makkelijk kan toepassen zodat je het geluid kunt instellen naar jouw wensen en de ruis kunt weghalen mocht dit nodig zijn. De oordopjes geven heel mooi geluid.
Zitten verschillende formaten dopjes bij zodat het voor iedereen comfortabel kan zitten.
Vind de oordopjes makkelijk in te doen en zitten prettig. Vallen niet uit het oor.
Het lukt mij niet om met de alexa app te werken.
Het bellen gaat ook goed. Ik ben goed te verstaan voor de andere persoon.

Tester Denise 17-08-2021

Fantastisch geluid en vele functies

Geschreven voor: JBL Live Pro TWS zwart

Wat een fantastisch geluid klinkt er uit deze oordoppen! Ben je een potentiële koper? Hier spreekt een tester. De afgelopen week de oordoppen flink uitgeprobeerd en vooral ook alle technische snufjes bekeken en getest.

Design

Geluid
Het geluid is echt fantastisch. Zoveel beter dan de oordoppen die ik heb gehad. Het klinkt diep in je oren. Ook tijdens het bellen is het geluid erg goed. Mensen gaven aan mij nu veel beter te kunnen verstaan dan met mijn andere oordoppen (philips met draad).

Applicatie
Er is een handige en overzichtelijke app van JBL. Hier kan je onder andere het geluid aanpassen naar een bepaald thema (Jazz, Bass enz). Ook kan je zelf nog een eigen EQ toevoegen. Wat erg handig in de app is de ruis onderdrukking die je kan aanzetten. Erg handig als je met de trein reist of met het vliegtuig gaat. Ook kan je een functie aanzetten waarbij je het geluid in de omgeving blijft horen. Erg handig als je op de fiets of lopend onderweg bent. Ook kan je met de applicatie instellen welke functie je wilt hebben bij het tikken op je oordoppen.

Batterij
De batterij gaat erg lang mee. In de app van JBL is het goed bij te houden. Ik heb alleen nog niet precies gekeken hoe lang precies. Dat is mijn komende doel en ook om te kijken hoe lang het opladen precies duurt. Dit gaat eenvoudig in het bijgeleverde oplaaddoosje. Ook dit oplaaddoosje moet eens in de zoveel tijd worden opgeladen.

Comfort
Voor mij is dit een ideale test om te kijken of draadloze oordoppen wat voor mij zijn. Aangezien bij mij oordoppen snel uitvallen. In het begin was het erg wennen en had ik de neiging om ze steeds in mijn oor te drukken. Tip: om ze goed in je oor te drukken, moet je de onderkant aanraken. Zodra je op de oordop zelf drukt dan kom je aan de functie knop, zoals hierboven beschreven. Ze blijven wel goed zitten, al moet ik zeggen dat ik nog niet alle vetrouwen erin heb. Ik druk ze nog steeds regelmatig even in mijn oren omdat dan één van de twee losser in mijn oren zit. Ik had verwacht dat bij deze dure JBL oordoppen wel een beter schroefdraad zou zitten om ze steviger in je oor te draaien
Niet erg als je gewoon zit of ligt natuurlijk. De komende week ga ik ze vooral testen tijdens het sporten en andere activiteiten. Dit zal je in mijn volgende review kunnen lezen ;-)

Assistent
Je kan in de applicatie van JBL aangeven welke assistent je wilt gebruiken, Google of Alexa. Alleen bij Google kan je Nederlands invoeren. Ik had alleen verwacht dat het makkelijker zou zijn om deze de assistent aan de oordoppen te koppelen. Althans om te kunnen bedienen via de oordoppen. Het werkt wel uitstekend als ik de app van Google assistent zelf gebruik. Ik heb de juiste software en ook ruimte vrij gemaakt op mijn telefoon. Dit stond overigens niet duidelijk aangegeven in de beknopte handleiding, moest echt opzoek. Verder filmpjes bekeken en tips/adviezen gelezen maar het is nog niet gelukt.

De komende weken hoop ik meer vertrouwen te krijgen in de oordoppen, lees mijn volgende review hierover.

• Geluid
  • Vele functies
  • Applicatie van JBL

Minpunten

• Weinig info over het verbinden met Google A
  • Losser dan verwacht
  • Geen adapter voor oplaaddoosje

Tester Denise 13-08-2021

Strak design, fantastisch geluid en vele functies

Design
Allereerst zien de JBL live pro TWS oordoppen er strak uit, mooi zwart afgewerkt met oranje ring aan de binnenkant van de oordoppen. Ik had verwacht dat dit meer te zien zou zijn maar die oranje ring is nauwelijks te zien. Bijgeleverd zit een compact en strak afgewerkt oplaad doosje, beknopte handleidingen, kabeltje voor het oplaaddoosje en formaten van oordoppen. Het zijn veel formaten dus zelfs voor mijn kleine oren kon ik de perfect passende oordoppen vinden. Daarnaast vind ik dat ze hun merknaam heel netjes hebben verwerkt op de onderkant van de oordoppen (niet te opvallend, zwarte letters)

Geluid

Applicatie
Er is een handige en overzichtelijke app van JBL. Hier kan je onder andere het geluid oaanpassen naar een bepaald thema (Jazz, Bass enz). Ook kan je zelf nog een eigen EQ toevoegen. Wat erg handig in de app is de ruis onderdrukking die je kan aanzetten. Erg handig als je met de trein reist of met het vliegtuig gaat. Ook kan je een functie aanzetten waarbij je het geluid in de omgeving blijft horen. Erg handig als je op de fiets of lopend onderweg bent. Ook kan je met de applicatie instellen welke functie je wilt hebben bij het tikken op je oordoppen. Dit zijn de functies die er zijn: afspeelregelaar (bij één keer rikken gaat het nummer op pauze, twee keer tikken naar het volgende nummer, drie keer tikken naar het vorige nummer. Zo heb je dat ook voor de functies ambient sound regelaar (de ruis, omgevingsgeluiden enz), volumeregelaar en spraakassistent. De laatste werkt bij mij niet, zie het kopje spraakassistent.

Batterij

Comfort
Niet erg als je gewoon zit of ligt natuurlijk. De komende week ga ik ze vooral testen tijdens het sporten en andere activiteiten (fietsen, wandelen enz). Dit zal je in mijn volgende review kunnen lezen ;-)

Spraakassistent
Je kan de assistent van Google of Alexa gebruiken. Bij mij doet de Google assistent het alleen als ik de applicatie hiervan gebruik. Dus moet eerst mijn telefoon ontgrendelen enz, erg onhandig. Laat ik wel wezen dat ik niet had verwacht dat überhaupt deze functie erop zou zitten. In principe zou deze het dus wel moeten doen. Inmiddels alles geprobeerd, handleidingen meerdere keren gelezen, filmpjes bekeken, tips en vragen bekeken. Daarnaast wat geheugen op mijn telefoon gewist om meer ruimte te maken. De gewenste software (Android 6 of hoger) heb ik op mijn telefoon. Ik had wel verwacht dat het beter beschreven zou staan, ook wanneer het niet zou werken.

Strak design en kwalitatief goede oordoppen. Alleen nog het vertrouwen krijgen dat ze blijven zitten. Zie mijn volgende review over het gebruik tijdens sporten/activiteiten en meer over de batterij.

• Geluid
  • Merknaam nauwelijks zichtbaar
  • Vele functies
  • Batterij duur

Minpunten

• Schroefdraad (steviger verwacht)
  • Beschrijving Google Assistent beter verwacht
  • Adapter voor oplaaddoosje