LG TONE Free FN7 zwart

• Test panel 8,2 feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE Free FN7 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Wiger 28-02-2021

Klein van formaat, groot van mogelijkheden

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Deze oortjes heb ik van Kieskeurig gekregen om te testen en ik ben heel erg onder de indruk.

Setup:

Dit kan eigenlijk niet simpeler. Zodra het doosje geopend werd herkende mijn telefoon de oortjes en vroeg of ik ze wilde koppelen. Het was niet nodig om eerst naar de bluetooth instellingen te gaan. De app die erbij hoort werd op dezelfde manier aangeboden. Die hoefde ik niet speciaal nog op te zoeken in de appstore.
Het koppelen met een tweede telefoon werkte precies hetzelfde. De eerste hoefde niet eens losgekoppeld te worden. Dit is een handig feature als je deze oortjes erft van iemand die je vaak tegenkomt.

Pasvorm:

Het doosje is heel klein. Het past met gemak in dat kleine vakje in mijn broek.
De oortjes zitten heerlijk. Ze worden met drie maten silicone tips geleverd zodat ze bij iedereen passen. Ze zitten stevig in de oren, en vallen er niet eens uit als je probeert ze er uit te schudden.
Indrukwekkender is dat ze ook bij mijn vriendin goed passen. Zij heeft namelijk al meerdere draadloze oortjes geprobeerd, maar bij haar vallen ze er allemaal heel makkelijk uit (zelfs die witte die bij iedereen moeten passen).
Ook bij langdurig gebruik (2,5 uur) zitten ze nog prettig.

Functionaliteit:

De app installeren is niet nodig om gebruik te maken van de oortjes. Met uitzondering van het aanpassen van de EQ is alles te bedienen de touch knopen op de oortjes en met een beetje experimenteren zijn de toetsen combinaties wel te ontdekken. De verschillende toontjes voor de functies maken dit nog makkelijker.
Het meeste nuttig vind ik dat de automatische pauze als je één oortje uit je oor trekt.
Officieel heeft dit model ook Active Noise Cancellation ( Actief geluid vermindering). Dit kan een heel stuk beter. Zie kopje "Active Noise Cancellation".

Geluid:

Ze klinken goed. Zowel de speakers als de microfoon. Ik zou ze de hele dag in kunnen houden om naar muziek te luisteren. Ze klinken helder en hebben een redelijk breed geluidsbeeld al helemaal als je "ambient sound" aan hebt.
De microfoon is duidelijk alleen de wind zorg soms voor verstoring, al is dat minder vergeleken bij veel andere oortjes met ingebouwde microfoon.
Tegelijk denk ik dat hier de meeste verbetering mogelijk is. Als je gaat spelen met de EQ word duidelijk dat de drivers dof en beperkt klinken.
En dan komen we bij mijn grootste kritiek op LG. In één van de reclame spotjes van de FN7 zegt een zangeres dat ze deze gebruikt voor haar opnames in de studio. Naar mijn mening schept dit oneerlijke verwachtingen. Hier zijn de drivers gewoon niet precies genoeg voor.
Het geluid van deze oortjes heeft een heerlijk warm karakter waar ik met vreugde de hele dag naar kan luisteren, maar juist dat karakter zorgt ervoor dat ze in de studio niet te gebruiken zijn. Daar wil je juist speakers/oortjes die de kleine nuances in de muziek weergeven (daarom zijn studio monitors vaak vermoeiend om langere tijd naar te luisteren).

Active Noise Cancellation:

Het is zonde dat ze geprobeerd hebben dit in te bouwen want het werkt niet goed genoeg. Dat ligt niet aan de ANC technologie van LG. Met mijn schuim tips op de oortjes werkte het heel goed. Het werkt niet goed omdat de meegeleverde tips gewoon niet genoeg isoleren. Jammer genoeg passen de schuim tips niet in het laaddoosje, anders was dat mijn advies geweest.
Om volledig te zijn in mijn advies moet ik wel duidelijk zijn dat stemmen zeker gedeeltelijk verminderd doorkomen met ANC aan, al helemaal als er muziek aan staat vallen deze minder op. Auto, trein en andere lage geluiden worden helemaal niet geblokkeerd, en persoonlijk vind ik die het meest storend.

Conclusie:

Perfecte oortjes voor mensen die graag de hele dag muziek luisteren terwijl ze met andere dingen bezig zijn. Goed om onderweg telefoontjes mee te plegen.
(Net) niet goed genoeg voor audiofiles of mensen die goede geluidsisolatie nodig hebben.

Extra puntjes:

Opladen kan met de meegeleverde USB-C kabel (je krijgt geen oplader) of draadloos. Dit gaat heel snel, en is niet vaak nodig want de batterijen gaan over het algemeen een hele dag mee.
De app is simpel en overzichtelijk, en de gebruiksaanwijzing vind ik heel duidelijk geschreven.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Zit heel goed in de oortjes, ook voor sporten.
  • USB-C opladen
  • Draadloos opladen
  • De hele dag te gebruiken

Minpunten

• ANC werkt niet genoeg
  • Geluid kan preciezer

Maxim 28-02-2021

Zeer gebruiksvriendelijk!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik mocht deze Earbuds van kieskeurig testen. Ik moet zeggen dat ze mij zeer goed zijn bevallen.

Installeren:

Het installeren gaat vrij vlot. De Earbuds verschijnen direct op je telefoonscherm, zodat je ze gemakkelijk kan connecten. De beschrijving in de app is duidelijk waardoor het bedienen makkelijk verloopt. Het is sowieso handig dat je Überhaupt alles kan bedienen met de app

Design:

De Earbuds zijn klein en niet te opvallend. Dat vind ik persoonlijk wel fijn. De case waarin de Earbuds zitten heeft een mooie vorm en past makkelijk in je broekzak of binnenzak van je jas.

Pasvorm:

De Earbuds zitten goed in je oor. Ook vanwege de extra siliconen pasvormen die erbij zijn geleverd. Dat is voor mij echt een pluspunt. Ik heb namelijk kleine oren en dan gebeurt het vaak dat oortjes bij mij telkens eruit vallen, doordat ze niet goed blijven zitten. Dat heb ik bij deze niet.

Functionaliteit:

- Bij alle telefoongesprekken die ik heb gevoerd was ik goed hoorbaar en hoorde ik mijn gesprekspartners heel duidelijk.

- Ik luister graag muziek. Dus daar heb ik extra op gelet. Het geluid klinkt helder tijdens het luisteren van muziek. Zelfs wanneer je het geluid op Max zet vervormd het geluid niet. Sterker nog: als je je ogen sluit, waan je jezelf met een beetje fantasie zowaar in een of andere club. Zo goed vind ik het geluid klinken.

- Van de Active Noise Cancellation vind ik dat het naar behoren werkt. Al moet ik zeggen dat sommige geluiden wel doorkomen.

- De batterij gaat lang mee. En opladen in de case gaat snel.

- De UV lichtjes voor het reinigen van de oordopjes vind ik een zeer goede optie. Het viel niet te testen of het werkt, maar ik heb erover gelezen en vind het zeer prettig dat de case deze functie heeft.

- De touchknopjes op de Earbuds zijn best gevoelig. Ik heb een paar keer opgehangen in mensen hun oor tijdens gesprekken, wanneer ik de Earbuds goed wilde zetten. En voor onthouden van de combinatie voor de functies van de touchknopjes heb je wel even nodig.

Tot slot: De Earbuds werken uitstekend en zijn mij zeer goed bevallen. Het enige wat ik zou willen aanbevelen is dat een "find my Earbuds" functie in de app handig zou zijn in het geval dat je ze hebt verlegd of dat ze bijvoorbeeld uit je oren vallen tijdens het joggen in de natuur.

Pluspunten

• Pasvorm is uitstekend
  • Goed geluid
  • Makkelijk te installeren
  • Mooi uitziende case
  • UV stralen voor reinigen oordopjes

Minpunten

• Gevoeligheid touchknopjes

cgmpeters 28-02-2021

Kwalitatief goede oordopjes

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik heb de afgelopen week de LG tone free fn7 mogen testen. Daarbij heb ik kritisch gekeken naar het product en op meerdere vlakken getest en beoordeeld.
Allereerst heb ik gekeken naar de verpakking van de oordopjes en het design. Ik vind ze zeer stijlvol en zitten in een naar mijn idee luxe case. Het materiaal is stevig en van een degelijke kwaliteit. Wat ik lastig vind bij het zoeken naar de juiste oordopjes is de pasvorm. Dit is per persoon verschillend en ik merk dat niet alle soorten/varianten mijn goed pas, dan zitten ze bijvoorbeeld te los in de oren, of je voelt het te duidelijk zitten in het oor. Dat is met deze oordopjes niet van toepassing, ze zitten goed/sluiten goed aan in de oren en door de extra pasvormen kun je nog meer gebruikersgemak creeeren.
Het installeren verliep prima, tijdens het aanzetten van de oortjes kreeg ik een melding op mijn smartphone of ik verbinding wilde maken met de oordopjes en werd het gelijk geactiveerd.
Ik gebruik met name tijdens het wandelen en thuiswerken oordopjes. Vooral tijdens het wandelen is het dragen van oordopjes een must, geen gedoe met draadjes en je kunt muziek luisteren of een telefoongesprek voeren zonder problemen.
Wat betreft de geluidskwaliteit ben ik tevreden, er zit een goede kwaliteit in. Ik had nog niet echt ervaring met Noise cancelling, dus heb dit nog niet eerder mogen ervaren. Het is bijzonder als je tijdens het wandelen helemaal opgaat in de muziek. Of tijdens een online meeting je volledig kunt focussen omdat de achtergrond geluiden worden gefilterd. Dat is met kinderen of de hond op de achtergrond echt een uitkomst. De belactiviteit/kwaliteit is voldoende, je hoort alles luid en duidelijk.
Ik moet wel wennen aan de bediening, dit komt toch heel precies en gaf enige problemen in het begin, maar nu ben ik er helemaal aan gewend.
De batterij gaat tijdens het gebruik 4 uur mee, dit is voldoende tijd voor het wandelen of tijdens een ochtend werken. Doordat de oplaadtijd maar 1 uur is, kun je bijvoorbeeld de oordopjes tijdens de lunch opladen en s `middags weer volop gebruiken. Hiermee kun je een werkdag dus wel meer doorkomen.
De case waarin je de oordopjes bewaart in van een prima kwaliteit, hard materiaal en van een compacte formaat zodat je die bijvoorbeeld in je jas kunt stoppen. En doordat er een speciaal uv licht in de case zit verwerkt, doodt het 99,9 % van alle bacteriën tijdens het laden.

Pluspunten

• mooie pasvorm
  • hip design
  • goed geluid
  • active noise cancelling
  • makkelijke te installeren

Minpunten

• Bedienen doormiddel van touch knoppen is lastig

Sven 27-02-2021

Mooi vormgegeven oordopjes met fijne pasvorm

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Als tester gebruik ik deze oordopjes van LG nu anderhalve week. Dit is mijn eerste ervaring met draadloze oordopjes, handig nooit meer in de knoop met je draadjes! Heerlijk dat ik nu kan hardlopen zonder met mijn armen in de snoeren van mijn oortjes te hangen.

De oortjes worden bijgesloten in een mooi vormgegeven case, handig om ze altijd netjes in op te bergen. Hier worden ze natuurlijk ook in opgeladen met de bijgeleverde kabel, dit gaat eenvoudig en snel. Ik kan na het opladen wel een week ermee vooruit, maar dit ligt natuurlijk aan hoe vaak je ze gebruikt. Het eerste gebruik wijst zich eigenlijk voor zich, de handleiding heb je eigenlijk niet nodig. Eenmaal aangesloten op je telefoon via Bluetooth werkt dit ontzettend goed. Zodra je de oortjes in doet ben je eigenlijk al direct verbonden. Perfect!

Een grote plus vind ik het draagcomfort van deze oortjes, met de verschillende maten opzetstukjes die worden bijgeleverd zit er altijd wel een goede tussen. Ik voel amper dat ik de oortjes in heb. Als ik de oortjes gebruik voor het hardlopen dan kies ik voor een iets groter opzetstukje zodat ze goed blijven zitten. Voor ieder wat wils! Wel zijn de touchknopjes op de oortjes erg gevoelig, hier heb ik tijdens het hardlopen wel eens last van gehad dat ik de muziek onbedoeld uitzette omdat ik de dopjes wilde aandrukken. Verder geen problemen hiermee gehad.

De geluidskwaliteit is naar mijn idee prima voor dergelijke oordopjes. Erg leuk dat je dit via een app naar je eigen voorkeuren in kunt stellen ook. Via deze oortjes heb ik ook mijn eerste ervaring met Active Noise Cancelling. Vooral buiten heb ik hier profijt van. bij andere dopjes zat ik continu het geluid te verstellen, daar heb ik bij deze dopjes geen last van.

Verder is er nog een grappige toevoeging dat de case is uitgerust met UV licht om de dopjes te reinigen tijdens het laden. Tja of dit effectief is valt niet te testen, gimmick of niet, het is een leuk extraatje.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is prima!
  • Verschillende maten opzetstukjes
  • ANC werkt echt ja!
  • Product voelt solide aan
  • App is een leuke toevoeging!

Minpunten

• Wel prijzig voor oortjes
  • Soms ruzie met touch knopjes op de oortjes

Carlendy 25-02-2021

Even een zijn met de muziek

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik ontving deze oordopjes op een druiligere dag. Een ideale dag om ze meteen te testen. De kinderen speelden in de woonkamer en ik heb heerlijk rustig kunnen genieten van de muziek. Het installeren van de app en de werkwijze van de oordopjes is makkelijk en volgt zich vanzelf. Wat ik fijn vond is dat in de app ook wordt uitgelegd hoe alles werkt. Als verrassing kwam ik erachter dat je met deze oordopjes ook handsfree kunt bellen iets wat helemaal handig is.
De oordopjes zaten in eerste instantie niet meteen fijn. Gelukkig zitten er andere dopjes bij zodat je ze passend kunt maken en ze goed aansluiten op je oren.
De optie actieve noise cancelling werkt ook goed maar het is fijn en veilig (bijvoorbeeld in het verkeer) dat je tussen drie verschillende opties kunt kiezen.
Na afloop de oordopjes in het bijgeleverde doosje opbrengen en ze worden gereinigd en weer opgeladen voor een volgend gebruik. Kortom een product om aan te bevelen.
Enig minpunt vind ik de prijs. Ik zou zelf nooit zoveel betalen voor oordopjes in het algemeen. Hoewel bij deze oordopjes de kwaliteit wel echt goed is.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • makkelijk in gebruik
  • goede geluidskwaliteit
  • verschillende opzetstukjes (goed aansluiten)

Minpunten

• prijs

AngelaB 28-01-2021

Top geluid, minder comfort

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Deze LG Tone mogen testen.
Super mooi geluid dat met de app persoonlijk ingesteld kan worden. ANC werkt goed, maar niet vergelijkbaar met een over-ear-headphone.
Helaas voor mij absoluut niet fijn qua draag comfort. Ondanks de 3 verschillende maten silicone dopjes vallen ze constant uit, zelfs bij stilzitten.
De zelfreinigende bewaarcase is ideaal evenals de snelle oplaadt tijd en het gebruik.

Pluspunten

• Geluid
  • Zelfreinigende functie
  • ANC
  • Lange gebruiksduur
  • Snelle opladen

Minpunten

• Deaggcomfort

Mike95 22-01-2021

Super noise cancelling!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Actieve ruisonderdrukking vermindert achtergrond- en omgevingsgeluiden zodat u echt van uw audio kunt genieten. Dompel jezelf onder in rijke, heldere audio. Een ingebouwde equalizer levert indrukwekkende lage en hoge tonen die klinken als de live-opname. Werkt super!

Pluspunten

• Noise cancelling

Minpunten

• Beetje prijzig

Annezegt 20-01-2021

geweldige oordopjes!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik overwoog apple airpods te kopen, toen ik de kans kreeg deze oordopjes te testen. Ik was op zoek naar oordoppen met active noise cancelling en goede kwaliteit van telefoongesprekken. Deze oordopjes hebben alles! Ik heb heel wat (draadloze) oordopjes versleten, waaronder recentelijk veel duurdere van een ander merk. De LG Tone Free oordopjes zitten comfortabel en toch strak genoeg in je oren, ook als je sport of loopt! Je moet zorgen dat je de juiste maat rubberdopjes erop zet, omdat ze goed aan moeten sluiten om de noise cancelling te kunnen gebruiken. Ik bezit een over-ear koptelefoon, deze sluit omgevingsgeluiden beter af dan de LG Tone Free, maar dit is logisch. Toch wordt veel uitgefilterd. Ik viel op de eerste dag met een rustgevend muziekje in slaap op de bank en mistte totaal dat mijn pubers pal naast me op de bank tegen elkaar schreeuwden. Dat zegt genoeg, toch? De oplaadcase zorgt voor extra power, zodat je je oordopjes kunt blijven gebruiken. Via de gratis app kun je het geluid nog verder aanpassen aan je wensen en tevens de dopjes zoeken wanneer je ze niet kunt vinden. Het blauwe licht in het doosje zorgt voor het doden van bacteriën die onvermijdelijk in de dopjes kunnen nestelen, wat een briljante optie! Geluid, design, ANC, ik ben overal even enthousiast over. Na uren in mijn oor doen de dopjes nog geen pijn, iets wat echt nieuw is voor mij. ik raad deze oordoppen van harte aan voor de kritische muziek luisteraar!

Pluspunten

• Geweldige bass
  • hygienisch
  • laadt snel op
  • toegevoegde waarde bijbehorende app

Minpunten

• Klein doosje, raakt makkelijk kwijt

BiancaReviewC 19-01-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

De noise-cancelling functie werkt echt! Wat heerlijk zeg! Eventjes momentje voor mezelf.
In de handige bewaar case waar je de oortjes ook mee op laad worden de oortjes met UV-licht bestraalt zodat “99,9 procent” van bacteriën gedood worden. Dat geeft een prettig gevoel, want dat was wel een reden waarom ik voorheen niet goed durfde te sporten met in ear oortjes...
Als je de oortjes uitneemt, wordt je muziek of video automatisch gepauzeerd. Heel handig als je de noise-cancelling functie aan hebt staan en snel een oortje uit neemt. Of als in mijn geval m’n dochtertje van 15 maanden ineens een oortje uit me oor trekt... zo hoef ik niet stresste zoeken waar ik was gebleven. En de bijbehorende app vind in fijn om geluid te fine tunen, instellingen te regelen en lose my pods functie.

Pluspunten

• Oplaad Case die reinigend werkte
  • Verschillende maten dopjes
  • Bijbehorende app
  • Noise canceling

Minpunten

• Bediening erg wennen op oortjes zelf

Annisa59 18-01-2021

LG Tone

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Na 3 weken gebruik te hebben gemaakt van de oortjes kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer enthousiast ben. Kwaliteit is zeer goed. Passen goed in de oren en vallen er niet uit tijdens het wandelen of sporten. Geluid zeer scherp en duidelijk met een telefoongesprek zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Ook fijn is de noise cancelling functie. Het wegvagen van omgevingsgeluiden is een pre.
Wel is het niet handig in de auto deze functie te gebruiken omdat dan ook de verkeersgeluiden wegvallen. Verder ben ik heel tevreden hoe snel de oortjes weer volledig zijn opgeladen en het feit dat ik er wel 7 uur gebruik van kon maken zonder opnieuw op te laden. Zeer tevreden dus!

Pluspunten

• Lange batterij duur.
  • Snel opladen
  • Mooi geluid

Rooieduvel 16-01-2021

Goed klinkende en mooi uitziende earbuds, maar wel gevoelig

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik had al vaker zitten kijken naar draadloze oordopjes maar mij er nog nooit in verdiept. Dankzij de Reviewclub de kans gekregen om deze oortjes te testen. Ik was in eerste instantie bang dat ik de oortjes snel kwijt zou zijn zoals bij mijn bedraadde oortjes het geval is maar niets is minder waar. Vanaf het eerste moment dat ik ze in deed zaten ze prima in mijn oren en heb ik geen moment het idee gehad dat de oortjes uit zouden vallen. Na 10 minuten had ik zelfs niet meer het idee dat ik ze in had, aangezien ze vrij licht zijn en comfortabel om te dragen.
Het koppelen van de oortjes gaat erg snel. Doe het doosje open en je krijgt meteen een melding op de telefoon of de oortjes gekoppeld moeten worden. Druk je eenmaal op je dan zijn ze gekoppeld. Kind kan de was doen. Toen ik voor het eerst muziek afspeelde had ik zoiets van: wat hoor ik voor vreemde geluiden? Dat bleek de ambient functie te zijn van de oortjes. Ik hoorde de wind door de muziek heen blazen. Toen ik deze functie uitgezet had hoorde ik het geluid een stuk beter. Het is wel handig als je toevallig iemand tegen komt en de oortjes niet uit wilt doen.
Het geluid zelf klinkt echt goed. Ik hoorde ook geluiden die ik bij mijn gewone oortjes nooit hoorde. Ik werd zeker niet teleurgesteld. De muziek klonk kraakhelder met meer dan genoeg bas. En er zijn in de software ook 4 verschillende instellingen te vinden, variërend van veel bas tot veel treble. De software zit goed in elkaar en toont snel alle opties die beschikbaar zijn. Denk hierbij aan het horen van de tekstberichten die binnen komen.
Een paar opties zijn te regelen via de oortjes zelf. Tik je 1 keer op een oortje dan pauzeert de muziek. Doe je dat nog een keer, dan gaat de muziek spelen. Tik je 2 keer snel op het linker oortjes dan zet je het volume lager. Doe je dit op het rechter oortje dan zet je het volume juist harder. Dit geldt ook voor het 3 keer tikken: doe je dit links, ga je een nummer terug. Doe je dit rechts dan ga je een nummer vooruit. En laat je je vinger rusten op het oortje dan wissel je tussen de ANC en de ambient functie. Het grootste minpunt is echter dat deze oortjes echt gevoelig zijn. Ook moet je soms snel zijn met het tikken anders doen ze niet wat jij wilt. Zo wilde ik het volume aanpassen maar pauzeerde de muziek ineens. Of ik wilde het volume aanpassen maar het oortje registreerde 3 tikken dus ging hij naar het volgende nummer. Het is wel even wennen aan deze gevoeligheid. Dit geldt ook wanneer je je oortje in doet: hij registreert snel een aanraking. Wel handig: doe je je oortje uit, stopt de muziek met spelen.
Al met al zijn dit prima oortjes!

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • Koppelen gaat snel en probleemloos
  • Active Noise Cancelling werkt prima
  • App werkt goed en is duidelijk
  • Uiterlijk is netjes en chique

Minpunten

• Touch bediening is erg gevoelig en wennen

Charlotte17 13-01-2021

Comfortabel, goed geluid, fijne app, soms te gevoelig

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Comfortabele oordoppen. Ik was altijd bang dat draadloze oordoppen zouden uitvallen, maar deze blijven perfect zitten - juist/ook tijdens hardlopen etc. Na lang dragen ervaar je geen vervelende druk. Maat af te stemmen aan de hand van de verschillende maten gel-dopjes.
Chique design (zowel de oordoppen zelf als de mat zwarte case). Uniek dat de case automatisch de oordopjes reinigt met het UV licht, fijn idee - zeker omdat ik draadloze oordopjes gebruik om mee te sporten. Tevens zijn ze zweetbestendig en je kunt er gerust mee in de regen lopen (meermaals uitgeprobeerd).
Batterij gaat lang mee en opladen gaat supersnel (binnen een uurtje zijn ze opgeladen en je kunt nauwkeurig de batterijtoestand aflezen aan het lampje op de case). Oplader heeft trouwens een prettige lengte, niet té kort. Draadloos opladen niet geprobeerd.
De "fast pairing" belofte komen deze LG TONE Free FN7 oordoppen zeker na. Wanneer ze al eerder met je telefoon verbonden zijn, hoef je de case maar te openen of ze verbinden opnieuw. Ook het instellen van de oortjes gaat supersnel aan de hand van de bijgeleverde simpele handleiding.
Geluidskwaliteit (Meridian) is ongekend. Wanneer je kiest voor "immersive" is het ruimtelijk en helder. Ook kun je aan de hand van de fijne app kiezen voor andere settings waaronder "bass boost".
Active noise cancelling ACN stelt niet teleur. Wel moet ik zeggen dat ik mijn noise cancelling over-ear koptelefoon gewend ben en in vergelijking daarmee bereik je zeker niet dezelfde mate van geluidsdemping/neutralisatie.
Een laatste minpunt vind ik de gevoeligheid van het touch-besturingssysteem van de oortjes. Je kunt tussen liedjes schakelen, volume regelen, geluid pauzeren/starten én switchen tussen ANC en ambient sound door de oordopjes aan te raken. Helaas zijn deze de ene keer overgevoelig en de andere keer ongevoelig, waardoor het mij niet lukt om effectief volume te regelen en te schakelen tussen nummers.
Overall zijn dit hoge kwaliteit oordoppen, die zich op diverse vlakken onderscheiden en de meeste beloftes nakomen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • App werkt prettig en biedt veel mogelijkheden
  • Fantastisch, ruimtelijk geluid

Minpunten

• Touch besturing werkt niet effectief
  • ANC niet zo dempend als gehoopt

Daniel O 13-01-2021

Premium dopjes met sterkte en minder sterke punten

Eerste ervaringen met lg tonen free FN7
- Premium uitstraling. Mooie mat zwarte oplaadcase van goed materiaal. Krast en kraakt niet. Voelt erg solide aan, net als de oordopjes zelf. Die zijn hoogglans zilver, vind ik zelf minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.
- Pairing makkelijk en vlekkeloos. Als je één dopje wilt gebruiken omdat je nog met de buitenwereld in contact wilt blijven haal je gewoon 1 dopje uit de case ipv 2. Ook het switchen tussen links en rechts gaat vlekkeloos, met een toontje dat je oortje geactiveerd wordt. Wanneer je een dopje uit je oor haalt gaat die automatisch "uit". Wanneer je hem weer in doet gaat hij weer "aan". Wanneer je beiden oortjes uit doet zorgt dit ervoor dat je muziek/podcast op pauze gaat. Erg handig alleen niet 100% nauwkeurig. Zeker met podcasts kan dat vervelend zijn als ze op de achtergrond toch door gespeeld hebben. Ook als je een oortje uit doet en even en je zak stopt gaat het niet goed, de beweging zorgt er dan voor dat je andere oortje telkens op pauze gaat. Je moet ze dus echt terug stoppen in het doosje, wat je dus altijd in je zak moet hebben. Voordeel is wel dat ik ze daardoor minder laat slingeren. Dus ik ben ze niet zo vaak kwijt als andere TWS dopjes. Mocht je ze toch niet kunnen vinden kan je ze vanuit de app zoeken, door ze een hard geluid af te laten spelen. Dit werkt vrij goed, mits je ze in een stille omgeving kwijt bent en de bluetoothverbinding tot stand blijft.
- Verbinding stabiel en sterk. Ik kan mijn hele huis doorlopen zonder dat de verbinding wegvalt of hapert, dit is beter dan bij mijn andere bluetooth headsets.
- Eerste indruk van de geluidskwaliteit is erg goed te noemen, vooral i.c.m de app waarin je de equalizer zelf in kunt stellen en ook de touch bediening naar eigen smaak in kunt stellen. ANC werkt vooral buiten erg goed. Ruis valt weg en volume hoeft niet hoog. Ook fijn dat het geluid van de muziek niet hoorbaar vervormd of er een druk op de oren ontstaat zoals bij mijn goedkopere ANC.

Pluspunten

• batterij
  • geluidskwaliteit
  • ANC
  • App

Minpunten

• prijs
  • bediening

Don13 13-01-2021

Fijn zittende oortjes.

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Zwart design is top, en doordat je er 3 maten opzet dopjes bij krijg kun je ze mooi pas maken en zitten ze heerlijk. Ik gebruik ze om te wandelen, hardlopen en in sportschool en ze blijven altijd goed zitten zonder te irriteren na verloop van tijd.

De batterij duur is prima, ik laad ze eens per week op (draadloze met de case) en dat is voldoende.
De noise canceling is ook goed, je merkt weinig van wat er om je heen gebeurd. Is vooral fijn als je een film kijkt op de iPad bijvoorbeeld.
Kortom, het is een mooi product, zwart met goed design, meer dan voldoende batterij duur, prima om te bellen. En het geluid is mooi, en redelijke bass.

• Batterijduur
  • Opzetdopjes

Minpunten

• Redelijk prijzig

Van der Veen 12-01-2021

Mooi strak design, fijne app, goed geluid

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik heb de oortjes nu 1,5 week in mijn bezit. Bij het uitpakken trok mij het stijlvolle design van de earbuds meteen aan. De earbuds zitten in een kleine mat zwarte houder en de buds zelf zijn stijlvol zwart van kleur.
De gebruiksaanwijzing is duidelijk en makkelijk en binnen no time had ik de earbuds in gebruik. De gebruiksaanwijzing is eenvoudig en makkelijk te volgen door middel van icoontjes en afbeeldingen.

Voorheen had ik bedrade oordopjes, dus het draadloze gebruik is heel prettig. Ik vind het geluid goed en ook de verschillende functies als ( noice cancelling) werken goed. In het begin had ik niet door dat de verschillende oordopjes die meegeleverd waren, verschillend zijn, waardoor er altijd wel eentje is die goed bij je oren passen.

Verder werkt de app heel prettig en vind ik het ook erg fijn dat de earbuds meteen actief worden, zodra je het houdertje opent en de earbuds eruit haalt. Al met al zeer tevreden!

Pluspunten

• Draadloos
  • goede app

An80 12-01-2021

Zeer handig!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Ik mocht deze oordopjes testen, en gebruik ze nu ongeveer 1,5 week en ze bevallen mij prima. Omdat ik tot nu toe alleen maar "simpele" oordopjes zonder extra functies gewend was is het voor mij even wennen aan de mogelijkheden. De dopjes laden op in de case, ideaal! Wat ook heel handig is, is dat er verschillende maten dopjes meegeleverd worden. Een groot pluspunt vind ik het automatisch in- en uitschakelen van de verbinding zodra je de dopjes in of uit de case haalt. De dopjes laden snel op en kunnen daarna weer uren gebruikt worden. Het geluid is mooi vol, met de app kan je dit nog aanpassen naar wens.

Pluspunten

• Laadt snel op
  • Laadt op in case
  • Stevigheid

Minpunten

• Snelle functiereactie bij aanraking vd dopjes

RS65 12-01-2021

Stijlvol, mooi en handig

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Deze oordopjes ter test gevraagd aan de Reviewclub omdat het chineese modelletje wat ik bezit me toch niet kon bekoren.
En inderdaad, wat een verschil...
De 'out of the box'-ervaring was niet direct werken maar na wat stoeien en gevraagde hulp alles voor elkaar gekregen.
Geluid is mooi en door de Noise Canceling is het genieten.
Ik doe ook buiten hardlopen en had daarvoor altijd hoofdtelefoons die mij ook nog wat van de omgevingsgeluiden meegaven om achteropkomende fietsers te kunnen horen. In-ears heb ik daardoor nooit gebruikt en ook het comfortabel blijven zitten van oordopjes was nooit optimaal.
Deze LG TONE FREE FN7 heb ik voorzien van de kleinste meegeleverde gel-dopjes en dan passen ze mij prima. Blijven zitten bij het hardlopen en irriteren niet. En dan is er de optie om omgevingsgeluid te horen. Wat mooi! Muziek blijft helder maar verkeer is duidelijk waarneembaar en zorgt voor veilig lopen.
Opbergdoosje is mooi klein. Opladen via USB C kabel of draadloos.
Ben er heel blij mee en denk dat ik ze na de test niet meer wil missen.

Pluspunten

• Prima geluid
  • Achtergrondgeluid dempen of juist horen

Minpunten

• App nodig om sommige mogelijkheden te gebruiken

Martin87 12-01-2021

Go-with-the-flow In-Ear Dopjes

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Misschien ben ik nog wat ouderwets, maar ik was altijd wat sceptisch tegenover in-ear oordopjes. Ok, technologie gaat razendsnel vooruit, maar het kan toch niet zo zijn dat zulke kleine dopjes het geluid van echte headphones kunnen evenaren. I stand corrected, want absoluut kan dat.

Deze LG Tone Free FN7 sluit je gemakkelijk aan op een device (letterlijk twee drukken op een knop) en vanaf dan is het elke keer binnen no-time aangesloten. De dopjes registreren wanneer ze in je oren gaan, en vanaf dan zijn ze dan ook aangesloten aan je device. Dus je kan meteen luisteren.

De kwaliteit van de muziek is prima en zelf luister ik vaak ook naar podcasts of audioboeken. Daarom is het ook belangrijk dat ik naast een rijk geluid, ook goede vocalen kan verstaan. Dit lukt zeker.

En dan de grootste verrassing: naast een rijk geluid ook een diepe bass, wat ik nooit had verwacht. Een bass waarmee ik gewoon heerlijk van mijn favoriete muziek kan genieten.

De case is uitgerust met een speciaal UV-licht. Deze reinigen de dopjes tijdens het opladen....werkt dit? Geen idee, maar het is een toffe toevoeging. Daarnaast zijn de dopjes redelijk lang te gebruiken op de batterij. Door de oplaadcase is dit nog eens te verlengen tot bijna een dag intensief gebruik.

De bediening op de oordopjes is simpel en makkelijk te leren. Daarnaast is het mogelijk om active noise cancelling in te schakelen via de oordopjes. Dit is een onderdrukking van het overige geluid. Dit werkt niet compleet voor al het geluid, maar prima genoeg om het grootste geluid eruit te filteren.

Als ik dan toch een puntje van kritiek moet noemen, vind ik het jammer dat het product niet gemakkelijk aan meerdere producten te koppelen is. Stel dat ik thuis op mijn Macbook wil werken en onderweg wil gaan met mijn iPhone, kan ik niet makkelijk switchen...tenminste, niet zover ik gezien heb.

Toch denk ik dat dit een device is waarmee iedereen blij kan zijn. Of je nu van extreme muziek houd of juist lekker naar podcasts wil luisteren, het is een heerlijk product.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Snel opladen
  • UV Reiniging
  • Snelle connectie met device

Minpunten

• Niet voor meerdere apparaten

Indy65 10-01-2021

Blij verrast met de gebruiksbeleving ervan!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Wat mij het eerst opviel was het design van de oplaadcase van de LG tonefree HBS-FN7 klein van formaat, rond van vorm in mooi mat zwart. De oortjes daarentegen zijn glanzend zwart met een antraciet-grijze achterkant, ook heel stijlvol. Het geluid vind ik zeker goed. Hoewel ik zelf de ‘natural’ sound het mooist vind van de 4 geluidsopties kan je het geluid via de tone-free app helemaal personaliseren. Heel goed vind ik de ANC functie wat inhoud dat veel van de omgevingsgeluiden weggefilterd kunnen worden. Zeker een aanrader voor mensen die erg prikkelgevoelig zijn! De oortjes zijn licht van gewicht en dragen comfortabel. Ook bij flinke beweging vielen ze niet uit mijn oren en bleef het geluid constant De reinigingfunctie van de oplaadcase vind ik ook erg fijn.
Daarnaast vind ik de tone free app mooi en gebruiksvriendelijk! zeker een aanrader!

• Goed geluid
  • Goede pasvorm
  • Kan omgevingsgeluid dempen
  • Zelfreinigend in case

Minpunten

• Oortjes gevoelig voor aanraking
  • Beetje prijzig

AES 09-01-2021

Mooi geluid en mooi design

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Hiervoor gebruikte ik altijd de standaard meegeleverde oordopjes van mijn telefoon, bedraad. Het was voor mij dan ook echt een verademing om over te stappen naar draadloze oordopjes.

Het ontwerp van de oortjes en verpakking zijn super strak en modern. Echt een pluspunt wat mij betreft. Daarnaast zitten de oortjes super lekker. Vaak had ik bij de standaard meegeleverde oortjes die na een paar uur wat minder prettig zaten.

Vanwege het thuiswerken en de toegenomen online vergaderingen was ik al even op zoek naar een fijn alternatief voor de bedrade oordoppen. Voor calls etc. zijn deze oordoppen aan te raden. Mijn gesprekpartners konden mijn altijd goed verstaan en voor mij was het geluid altijd helder. Echter, vond ik de noise cancelling functie niet optimaal. Dit is met thuis werken jammer, het omgevingsgeluid wordt niet 100% gecanceled.

Ook tijdens het sporten en wandelen blijven de oortjes goed zitten. Dit vond ik erg prettig. Het enige nadeel vind ik dat de touch knoppen op de oortjes erg gevoelig zijn. Als ik tijdens het sporten de oortjes opnieuw indeed of aandrukte, stopte de muziek meteen. Kwestie van wennen.

De app die je kan installeren op je telefoon voor de oordopjes is echt ideaal. Hier kan je instellingen customizen en de oordopjes updaten.

Pluspunten

• Snelle pairing
  • Strak design
  • Top draagcomfort
  • Goede accuduur

Minpunten

• Gevoelige touchpad op de oordoppen

Jens21 09-01-2021

Prima oortjes!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

~Als deel van een test gebruik ik de LG Tone Free FN7 nu zo’n anderhalve week. Ze bevallen tot nu toe erg goed. Eén van de grote voordelen van deze oortjes vind ik de aanwezigheid van Active Noise Cancelling. Ik heb dit wel eens gehad in een koptelefoon, maar nog niet in losse oortjes en het bevalt erg goed, dus dat is zeker een plus. Een tweede punt waarover ik zeer tevreden ben is de bluetooth-connectiviteit/Fast-Pairing: zodra ik de oortjes uit het hoesje haal en in mijn oren doe, zijn ze meteen verbonden – mits mijn bluetooth op de telefoon aan staat :). De geluidskwaliteit is prima, naar mijn idee vergelijkbaar met andere oortjes uit dit segment. De bass blijft soms een beetje achter, maar dat is volgens mij vrijwel onontkombaar met zulke kleine oortjes.

Pluspunten

• Active Noise Cancelling
  • Fast-Pairing

Minpunten

• Bass niet altijd even sterk

Anony Pluis 09-01-2021

Geweldig geluid

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Het geluid van de FN7 is fantastisch, zeker voor oordopjes (ipv koptelefoon). Zelfs 3D geluid en lage bastonen komen goed tot hun recht. Als je van klassieke muziek houdt, met veel hoge sopranen, is de FN7 echter minder geschikt.
Qua gebruiksgemak vind ik ze gemiddeld. De app die erbij hoort, maakt de ervaring wel beter, maar deze kan niet altijd detecteren dat de oordopjes verbonden zijn. Als je ze "gewoon" gebruikt, dus zonder de app, werken ze prima. Het is goed mogelijk om maar 1 oortje in te doen (bijv op de fiets), de noice cancelling en ambient sound functies werken goed. De noice cancelling is voor oordopjes zelfs bovengemiddeld goed. Om te schakelen tussen die functies, hoor je een geluidje. De geluidjes lijken echter erg op elkaar, en om te herkennen welke bij Noice Cancelling hoort en welke bij Ambient Sound, hoor ik eigenlijk alleen aan de omgeving.
Ik gebruik de kleinste rubbertjes en dan nog floepen ze er langzaam weer uit. Deze dopjes zouden geschikt moeten zijn om mee te sporten. Met fietsen gaat het goed, maar bij meer beweging, blijven ze bij mij niet zitten. Wellicht zijn mijn gehoorgangen erg klein....

Pluspunten

• mooi en goed geluid
  • gaan automatisch aan/als je zin in/uit doet
  • goed formaat oordopjes

Minpunten

• app werkt niet optimaal
  • schakelen tussen ASM en ANC onduidelijk

Nor1987 08-01-2021

Super oortjes!

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Dit zijn hele fijne oortjes, ik heb ze een aantal dagen getest en ben erg verrast door de geluidskwaliteit!

De batterijduur is ook erg goed te noemen! De oortjes gaan zeker 7uur mee en als ze leeg zijn, zijn ze zo weer vol geladen, binnen 5 min opgeladen en klaar voor gebruik.
Ook de noisecancelling is tijdens telefoon gesprekken goed te noemen.

Wat zeker nu in deze tijd van de vele overleggen ook erg fijn is , dat ze erg comfortabel in de oren zitten; Er zitten verschillende dopjes bij, hierdoor passen ze bij een ieder in t oor.

Ook het draadloos laden van de case is erg handig. Daarnaast is de app ook erg fijn, want hier kan je een hoop in instellen/aanpassen naar eigen wensen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Volume zou iets harder mogen

Lovin’ dad of 2 07-01-2021

FREE(dom)

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

Deze LG Tone Free hebben de aandacht getrokken, vooral omdat ik toe was aan nieuwe oordopjes. Mijn oude (bedrade) exemplaren zijn nu echt serieus aan vervanging toe. Met het toenemen van het thuiswerken en de flex werkplekken wilde ik graag elegante oordopjes, die niet alleen qua geluid, maar zeker ook qua uitstraling en bedieningsgemak positief opvallen.

Het uitpakken is op zichzelf echt een cadeautje en ondanks het ontbreken van een uitgebreide handleiding ben je met de quick tutorial in 3 tellen in verbinding. Zowel op smartphone als laptop. Jammer is het wel dat pairen met 2 devices tegelijk niet ondersteund wordt.

Het geluid valt zeker niet tegen, maar persoonlijk hou ik wel van enige bass in de oren en die ontbreekt in de basis instellingen. Echter, die is makkelijk via de app naar je eigen voorkeur aan te passen. Voor ieder wat wils dus. De ANC is voor dit type oordopjes echt prima. En afhankelijk van je wens kan je dit snel via de oordopjes bijstellen naar Ambient. En ben je direct meer onderdeel van je omgeving.

In gesprekken is het geluid helder en strak en ben ik ook goed voor mijn gesprekspartner te verstaan. Wel heb ik enkele momenten gehad dat ik in online calls soms kort wat wegviel, nog niet helemaal duidelijk hoe dit kon. Lijkt zich aan te dienen als ik mijn hoofd tijdens praten wat weg draai.

Het draagcomfort bevalt me voor dit type oordopjes echt heel goed. De kleinste dopjes voel je praktisch niet. Kan de dopjes echt lang dragen zonder een vervelend gevoel. De medium dopjes zitten iets strakker, dus beter geschikt voor het wat actievere werk. Maar de afwisseling is zo gepiept. En in vergelijk met eerdere dopjes die ik heb getest is dit echt het betere werk tot nu toe.

De dopjes komen in een elegant en dun doosje. Mat zwart, liggen erg fijn in de hand en makkelijk op te bergen in kleine ruimtes. Opladen is met de usb-c erg eenvoudig en snel. Bovendien laden de dopjes in de case ook erg snel bij op momenten van nood. Dus in mijn eerste week een goede en prettige kennismaking.

Pluspunten

• Makkelijk en vlot te koppelen
  • Draagcomfort
  • Uitstraling
  • Mooi klein

Minpunten

• Gevoelige tiptoetsen (even wennen)

Tom 07-01-2021

prima allround oordoppen

Geschreven voor: LG TONE Free FN7 zwart

De LG TONE FREE FN7 zitten comfortabel in mijn oren. Er zitten silicone rubbers bij en bestaan niet uit één stuk zoals de airpods. Daardoor kan ik de dopjes makkelijk 2 uur in mij oren hebben. Daarnaast is het geluid prima. Geen overbodige bass. Er zullen vast koptelefoons met beter geluid zijn maar ik luister met plezier naar muziek en Netflix zonder mij te storen. Het enige jammere is dat als ik over moet schakelen van mijn telefoon naar mijn iPad dit nogal omslachtig is. Dat kost nogal wat tijd. Het oplaaddoosje is lekker klein en kan makkelijk in mijn broekzak mee. En de doos en de dopjes zijn mooi vormgegeven.

Pluspunten

• pasvorm
  • geluid
  • mooi design

Minpunten

• aanmelden meerdere apparaten