LG TONE FREE FN7 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de LG TONE FREE FN7 op Kieskeurig.nl.

Mike95 22-01-2021

Super noise cancelling!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Actieve ruisonderdrukking vermindert achtergrond- en omgevingsgeluiden zodat u echt van uw audio kunt genieten. Dompel jezelf onder in rijke, heldere audio. Een ingebouwde equalizer levert indrukwekkende lage en hoge tonen die klinken als de live-opname. Werkt super!

Pluspunten

• Noise cancelling

Minpunten

• Beetje prijzig

Annezegt 20-01-2021

geweldige oordopjes!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Ik overwoog apple airpods te kopen, toen ik de kans kreeg deze oordopjes te testen. Ik was op zoek naar oordoppen met active noise cancelling en goede kwaliteit van telefoongesprekken. Deze oordopjes hebben alles! Ik heb heel wat (draadloze) oordopjes versleten, waaronder recentelijk veel duurdere van een ander merk. De LG Tone Free oordopjes zitten comfortabel en toch strak genoeg in je oren, ook als je sport of loopt! Je moet zorgen dat je de juiste maat rubberdopjes erop zet, omdat ze goed aan moeten sluiten om de noise cancelling te kunnen gebruiken. Ik bezit een over-ear koptelefoon, deze sluit omgevingsgeluiden beter af dan de LG Tone Free, maar dit is logisch. Toch wordt veel uitgefilterd. Ik viel op de eerste dag met een rustgevend muziekje in slaap op de bank en mistte totaal dat mijn pubers pal naast me op de bank tegen elkaar schreeuwden. Dat zegt genoeg, toch? De oplaadcase zorgt voor extra power, zodat je je oordopjes kunt blijven gebruiken. Via de gratis app kun je het geluid nog verder aanpassen aan je wensen en tevens de dopjes zoeken wanneer je ze niet kunt vinden. Het blauwe licht in het doosje zorgt voor het doden van bacteriën die onvermijdelijk in de dopjes kunnen nestelen, wat een briljante optie! Geluid, design, ANC, ik ben overal even enthousiast over. Na uren in mijn oor doen de dopjes nog geen pijn, iets wat echt nieuw is voor mij. ik raad deze oordoppen van harte aan voor de kritische muziek luisteraar!

Pluspunten

• Geweldige bass
  • hygienisch
  • laadt snel op
  • toegevoegde waarde bijbehorende app

Minpunten

• Klein doosje, raakt makkelijk kwijt

BiancaReviewC 19-01-2021

Fijne oortjes

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

De noise-cancelling functie werkt echt! Wat heerlijk zeg! Eventjes momentje voor mezelf.
In de handige bewaar case waar je de oortjes ook mee op laad worden de oortjes met UV-licht bestraalt zodat “99,9 procent” van bacteriën gedood worden. Dat geeft een prettig gevoel, want dat was wel een reden waarom ik voorheen niet goed durfde te sporten met in ear oortjes...
Als je de oortjes uitneemt, wordt je muziek of video automatisch gepauzeerd. Heel handig als je de noise-cancelling functie aan hebt staan en snel een oortje uit neemt. Of als in mijn geval m’n dochtertje van 15 maanden ineens een oortje uit me oor trekt... zo hoef ik niet stresste zoeken waar ik was gebleven. En de bijbehorende app vind in fijn om geluid te fine tunen, instellingen te regelen en lose my pods functie.

Pluspunten

• Oplaad Case die reinigend werkte
  • Verschillende maten dopjes
  • Bijbehorende app
  • Noise canceling

Minpunten

• Bediening erg wennen op oortjes zelf

Annisa59 18-01-2021

LG Tone

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Na 3 weken gebruik te hebben gemaakt van de oortjes kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer enthousiast ben. Kwaliteit is zeer goed. Passen goed in de oren en vallen er niet uit tijdens het wandelen of sporten. Geluid zeer scherp en duidelijk met een telefoongesprek zowel inkomende als uitgaande gesprekken. Ook fijn is de noise cancelling functie. Het wegvagen van omgevingsgeluiden is een pre.
Wel is het niet handig in de auto deze functie te gebruiken omdat dan ook de verkeersgeluiden wegvallen. Verder ben ik heel tevreden hoe snel de oortjes weer volledig zijn opgeladen en het feit dat ik er wel 7 uur gebruik van kon maken zonder opnieuw op te laden. Zeer tevreden dus!

Pluspunten

• Lange batterij duur.
  • Snel opladen
  • Mooi geluid

Rooieduvel 16-01-2021

Goed klinkende en mooi uitziende earbuds, maar wel gevoelig

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Ik had al vaker zitten kijken naar draadloze oordopjes maar mij er nog nooit in verdiept. Dankzij de Reviewclub de kans gekregen om deze oortjes te testen. Ik was in eerste instantie bang dat ik de oortjes snel kwijt zou zijn zoals bij mijn bedraadde oortjes het geval is maar niets is minder waar. Vanaf het eerste moment dat ik ze in deed zaten ze prima in mijn oren en heb ik geen moment het idee gehad dat de oortjes uit zouden vallen. Na 10 minuten had ik zelfs niet meer het idee dat ik ze in had, aangezien ze vrij licht zijn en comfortabel om te dragen.
Het koppelen van de oortjes gaat erg snel. Doe het doosje open en je krijgt meteen een melding op de telefoon of de oortjes gekoppeld moeten worden. Druk je eenmaal op je dan zijn ze gekoppeld. Kind kan de was doen. Toen ik voor het eerst muziek afspeelde had ik zoiets van: wat hoor ik voor vreemde geluiden? Dat bleek de ambient functie te zijn van de oortjes. Ik hoorde de wind door de muziek heen blazen. Toen ik deze functie uitgezet had hoorde ik het geluid een stuk beter. Het is wel handig als je toevallig iemand tegen komt en de oortjes niet uit wilt doen.
Het geluid zelf klinkt echt goed. Ik hoorde ook geluiden die ik bij mijn gewone oortjes nooit hoorde. Ik werd zeker niet teleurgesteld. De muziek klonk kraakhelder met meer dan genoeg bas. En er zijn in de software ook 4 verschillende instellingen te vinden, variërend van veel bas tot veel treble. De software zit goed in elkaar en toont snel alle opties die beschikbaar zijn. Denk hierbij aan het horen van de tekstberichten die binnen komen.
Een paar opties zijn te regelen via de oortjes zelf. Tik je 1 keer op een oortje dan pauzeert de muziek. Doe je dat nog een keer, dan gaat de muziek spelen. Tik je 2 keer snel op het linker oortjes dan zet je het volume lager. Doe je dit op het rechter oortje dan zet je het volume juist harder. Dit geldt ook voor het 3 keer tikken: doe je dit links, ga je een nummer terug. Doe je dit rechts dan ga je een nummer vooruit. En laat je je vinger rusten op het oortje dan wissel je tussen de ANC en de ambient functie. Het grootste minpunt is echter dat deze oortjes echt gevoelig zijn. Ook moet je soms snel zijn met het tikken anders doen ze niet wat jij wilt. Zo wilde ik het volume aanpassen maar pauzeerde de muziek ineens. Of ik wilde het volume aanpassen maar het oortje registreerde 3 tikken dus ging hij naar het volgende nummer. Het is wel even wennen aan deze gevoeligheid. Dit geldt ook wanneer je je oortje in doet: hij registreert snel een aanraking. Wel handig: doe je je oortje uit, stopt de muziek met spelen.
Al met al zijn dit prima oortjes!

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • Koppelen gaat snel en probleemloos
  • Active Noise Cancelling werkt prima
  • App werkt goed en is duidelijk
  • Uiterlijk is netjes en chique

Minpunten

• Touch bediening is erg gevoelig en wennen

Charlotte17 13-01-2021

Comfortabel, goed geluid, fijne app, soms te gevoelig

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Comfortabele oordoppen. Ik was altijd bang dat draadloze oordoppen zouden uitvallen, maar deze blijven perfect zitten - juist/ook tijdens hardlopen etc. Na lang dragen ervaar je geen vervelende druk. Maat af te stemmen aan de hand van de verschillende maten gel-dopjes.
Chique design (zowel de oordoppen zelf als de mat zwarte case). Uniek dat de case automatisch de oordopjes reinigt met het UV licht, fijn idee - zeker omdat ik draadloze oordopjes gebruik om mee te sporten. Tevens zijn ze zweetbestendig en je kunt er gerust mee in de regen lopen (meermaals uitgeprobeerd).
Batterij gaat lang mee en opladen gaat supersnel (binnen een uurtje zijn ze opgeladen en je kunt nauwkeurig de batterijtoestand aflezen aan het lampje op de case). Oplader heeft trouwens een prettige lengte, niet té kort. Draadloos opladen niet geprobeerd.
De "fast pairing" belofte komen deze LG TONE Free FN7 oordoppen zeker na. Wanneer ze al eerder met je telefoon verbonden zijn, hoef je de case maar te openen of ze verbinden opnieuw. Ook het instellen van de oortjes gaat supersnel aan de hand van de bijgeleverde simpele handleiding.
Geluidskwaliteit (Meridian) is ongekend. Wanneer je kiest voor "immersive" is het ruimtelijk en helder. Ook kun je aan de hand van de fijne app kiezen voor andere settings waaronder "bass boost".
Active noise cancelling ACN stelt niet teleur. Wel moet ik zeggen dat ik mijn noise cancelling over-ear koptelefoon gewend ben en in vergelijking daarmee bereik je zeker niet dezelfde mate van geluidsdemping/neutralisatie.
Een laatste minpunt vind ik de gevoeligheid van het touch-besturingssysteem van de oortjes. Je kunt tussen liedjes schakelen, volume regelen, geluid pauzeren/starten én switchen tussen ANC en ambient sound door de oordopjes aan te raken. Helaas zijn deze de ene keer overgevoelig en de andere keer ongevoelig, waardoor het mij niet lukt om effectief volume te regelen en te schakelen tussen nummers.
Overall zijn dit hoge kwaliteit oordoppen, die zich op diverse vlakken onderscheiden en de meeste beloftes nakomen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • App werkt prettig en biedt veel mogelijkheden
  • Fantastisch, ruimtelijk geluid

Minpunten

• Touch besturing werkt niet effectief
  • ANC niet zo dempend als gehoopt

Daniel O 13-01-2021

Premium dopjes met sterkte en minder sterke punten

Eerste ervaringen met lg tonen free FN7
- Premium uitstraling. Mooie mat zwarte oplaadcase van goed materiaal. Krast en kraakt niet. Voelt erg solide aan, net als de oordopjes zelf. Die zijn hoogglans zilver, vind ik zelf minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.
- Pairing makkelijk en vlekkeloos. Als je één dopje wilt gebruiken omdat je nog met de buitenwereld in contact wilt blijven haal je gewoon 1 dopje uit de case ipv 2. Ook het switchen tussen links en rechts gaat vlekkeloos, met een toontje dat je oortje geactiveerd wordt. Wanneer je een dopje uit je oor haalt gaat die automatisch "uit". Wanneer je hem weer in doet gaat hij weer "aan". Wanneer je beiden oortjes uit doet zorgt dit ervoor dat je muziek/podcast op pauze gaat. Erg handig alleen niet 100% nauwkeurig. Zeker met podcasts kan dat vervelend zijn als ze op de achtergrond toch door gespeeld hebben. Ook als je een oortje uit doet en even en je zak stopt gaat het niet goed, de beweging zorgt er dan voor dat je andere oortje telkens op pauze gaat. Je moet ze dus echt terug stoppen in het doosje, wat je dus altijd in je zak moet hebben. Voordeel is wel dat ik ze daardoor minder laat slingeren. Dus ik ben ze niet zo vaak kwijt als andere TWS dopjes. Mocht je ze toch niet kunnen vinden kan je ze vanuit de app zoeken, door ze een hard geluid af te laten spelen. Dit werkt vrij goed, mits je ze in een stille omgeving kwijt bent en de bluetoothverbinding tot stand blijft.
- Verbinding stabiel en sterk. Ik kan mijn hele huis doorlopen zonder dat de verbinding wegvalt of hapert, dit is beter dan bij mijn andere bluetooth headsets.
- Eerste indruk van de geluidskwaliteit is erg goed te noemen, vooral i.c.m de app waarin je de equalizer zelf in kunt stellen en ook de touch bediening naar eigen smaak in kunt stellen. ANC werkt vooral buiten erg goed. Ruis valt weg en volume hoeft niet hoog. Ook fijn dat het geluid van de muziek niet hoorbaar vervormd of er een druk op de oren ontstaat zoals bij mijn goedkopere ANC.

Pluspunten

• batterij
  • geluidskwaliteit
  • ANC
  • App

Minpunten

• prijs
  • bediening

Don13 13-01-2021

Fijn zittende oortjes.

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Zwart design is top, en doordat je er 3 maten opzet dopjes bij krijg kun je ze mooi pas maken en zitten ze heerlijk. Ik gebruik ze om te wandelen, hardlopen en in sportschool en ze blijven altijd goed zitten zonder te irriteren na verloop van tijd.

De batterij duur is prima, ik laad ze eens per week op (draadloze met de case) en dat is voldoende.
De noise canceling is ook goed, je merkt weinig van wat er om je heen gebeurd. Is vooral fijn als je een film kijkt op de iPad bijvoorbeeld.
Kortom, het is een mooi product, zwart met goed design, meer dan voldoende batterij duur, prima om te bellen. En het geluid is mooi, en redelijke bass.

• Batterijduur
  • Opzetdopjes

Minpunten

• Redelijk prijzig

Van der Veen 12-01-2021

Mooi strak design, fijne app, goed geluid

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Ik heb de oortjes nu 1,5 week in mijn bezit. Bij het uitpakken trok mij het stijlvolle design van de earbuds meteen aan. De earbuds zitten in een kleine mat zwarte houder en de buds zelf zijn stijlvol zwart van kleur.
De gebruiksaanwijzing is duidelijk en makkelijk en binnen no time had ik de earbuds in gebruik. De gebruiksaanwijzing is eenvoudig en makkelijk te volgen door middel van icoontjes en afbeeldingen.

Voorheen had ik bedrade oordopjes, dus het draadloze gebruik is heel prettig. Ik vind het geluid goed en ook de verschillende functies als ( noice cancelling) werken goed. In het begin had ik niet door dat de verschillende oordopjes die meegeleverd waren, verschillend zijn, waardoor er altijd wel eentje is die goed bij je oren passen.

Verder werkt de app heel prettig en vind ik het ook erg fijn dat de earbuds meteen actief worden, zodra je het houdertje opent en de earbuds eruit haalt. Al met al zeer tevreden!

Pluspunten

• Draadloos
  • goede app

An80 12-01-2021

Zeer handig!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Ik mocht deze oordopjes testen, en gebruik ze nu ongeveer 1,5 week en ze bevallen mij prima. Omdat ik tot nu toe alleen maar "simpele" oordopjes zonder extra functies gewend was is het voor mij even wennen aan de mogelijkheden. De dopjes laden op in de case, ideaal! Wat ook heel handig is, is dat er verschillende maten dopjes meegeleverd worden. Een groot pluspunt vind ik het automatisch in- en uitschakelen van de verbinding zodra je de dopjes in of uit de case haalt. De dopjes laden snel op en kunnen daarna weer uren gebruikt worden. Het geluid is mooi vol, met de app kan je dit nog aanpassen naar wens.

Pluspunten

• Laadt snel op
  • Laadt op in case
  • Stevigheid

Minpunten

• Snelle functiereactie bij aanraking vd dopjes

RS65 12-01-2021

Stijlvol, mooi en handig

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Deze oordopjes ter test gevraagd aan de Reviewclub omdat het chineese modelletje wat ik bezit me toch niet kon bekoren.
En inderdaad, wat een verschil...
De 'out of the box'-ervaring was niet direct werken maar na wat stoeien en gevraagde hulp alles voor elkaar gekregen.
Geluid is mooi en door de Noise Canceling is het genieten.
Ik doe ook buiten hardlopen en had daarvoor altijd hoofdtelefoons die mij ook nog wat van de omgevingsgeluiden meegaven om achteropkomende fietsers te kunnen horen. In-ears heb ik daardoor nooit gebruikt en ook het comfortabel blijven zitten van oordopjes was nooit optimaal.
Deze LG TONE FREE FN7 heb ik voorzien van de kleinste meegeleverde gel-dopjes en dan passen ze mij prima. Blijven zitten bij het hardlopen en irriteren niet. En dan is er de optie om omgevingsgeluid te horen. Wat mooi! Muziek blijft helder maar verkeer is duidelijk waarneembaar en zorgt voor veilig lopen.
Opbergdoosje is mooi klein. Opladen via USB C kabel of draadloos.
Ben er heel blij mee en denk dat ik ze na de test niet meer wil missen.

Pluspunten

• Prima geluid
  • Achtergrondgeluid dempen of juist horen

Minpunten

• App nodig om sommige mogelijkheden te gebruiken

Martin87 12-01-2021

Go-with-the-flow In-Ear Dopjes

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Misschien ben ik nog wat ouderwets, maar ik was altijd wat sceptisch tegenover in-ear oordopjes. Ok, technologie gaat razendsnel vooruit, maar het kan toch niet zo zijn dat zulke kleine dopjes het geluid van echte headphones kunnen evenaren. I stand corrected, want absoluut kan dat.

Deze LG Tone Free FN7 sluit je gemakkelijk aan op een device (letterlijk twee drukken op een knop) en vanaf dan is het elke keer binnen no-time aangesloten. De dopjes registreren wanneer ze in je oren gaan, en vanaf dan zijn ze dan ook aangesloten aan je device. Dus je kan meteen luisteren.

De kwaliteit van de muziek is prima en zelf luister ik vaak ook naar podcasts of audioboeken. Daarom is het ook belangrijk dat ik naast een rijk geluid, ook goede vocalen kan verstaan. Dit lukt zeker.

En dan de grootste verrassing: naast een rijk geluid ook een diepe bass, wat ik nooit had verwacht. Een bass waarmee ik gewoon heerlijk van mijn favoriete muziek kan genieten.

De case is uitgerust met een speciaal UV-licht. Deze reinigen de dopjes tijdens het opladen....werkt dit? Geen idee, maar het is een toffe toevoeging. Daarnaast zijn de dopjes redelijk lang te gebruiken op de batterij. Door de oplaadcase is dit nog eens te verlengen tot bijna een dag intensief gebruik.

De bediening op de oordopjes is simpel en makkelijk te leren. Daarnaast is het mogelijk om active noise cancelling in te schakelen via de oordopjes. Dit is een onderdrukking van het overige geluid. Dit werkt niet compleet voor al het geluid, maar prima genoeg om het grootste geluid eruit te filteren.

Als ik dan toch een puntje van kritiek moet noemen, vind ik het jammer dat het product niet gemakkelijk aan meerdere producten te koppelen is. Stel dat ik thuis op mijn Macbook wil werken en onderweg wil gaan met mijn iPhone, kan ik niet makkelijk switchen...tenminste, niet zover ik gezien heb.

Toch denk ik dat dit een device is waarmee iedereen blij kan zijn. Of je nu van extreme muziek houd of juist lekker naar podcasts wil luisteren, het is een heerlijk product.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Snel opladen
  • UV Reiniging
  • Snelle connectie met device

Minpunten

• Niet voor meerdere apparaten

Indy65 10-01-2021

Blij verrast met de gebruiksbeleving ervan!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Wat mij het eerst opviel was het design van de oplaadcase van de LG tonefree HBS-FN7 klein van formaat, rond van vorm in mooi mat zwart. De oortjes daarentegen zijn glanzend zwart met een antraciet-grijze achterkant, ook heel stijlvol. Het geluid vind ik zeker goed. Hoewel ik zelf de ‘natural’ sound het mooist vind van de 4 geluidsopties kan je het geluid via de tone-free app helemaal personaliseren. Heel goed vind ik de ANC functie wat inhoud dat veel van de omgevingsgeluiden weggefilterd kunnen worden. Zeker een aanrader voor mensen die erg prikkelgevoelig zijn! De oortjes zijn licht van gewicht en dragen comfortabel. Ook bij flinke beweging vielen ze niet uit mijn oren en bleef het geluid constant De reinigingfunctie van de oplaadcase vind ik ook erg fijn.
Daarnaast vind ik de tone free app mooi en gebruiksvriendelijk! zeker een aanrader!

• Goed geluid
  • Goede pasvorm
  • Kan omgevingsgeluid dempen
  • Zelfreinigend in case

Minpunten

• Oortjes gevoelig voor aanraking
  • Beetje prijzig

AES 09-01-2021

Mooi geluid en mooi design

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Hiervoor gebruikte ik altijd de standaard meegeleverde oordopjes van mijn telefoon, bedraad. Het was voor mij dan ook echt een verademing om over te stappen naar draadloze oordopjes.

Het ontwerp van de oortjes en verpakking zijn super strak en modern. Echt een pluspunt wat mij betreft. Daarnaast zitten de oortjes super lekker. Vaak had ik bij de standaard meegeleverde oortjes die na een paar uur wat minder prettig zaten.

Vanwege het thuiswerken en de toegenomen online vergaderingen was ik al even op zoek naar een fijn alternatief voor de bedrade oordoppen. Voor calls etc. zijn deze oordoppen aan te raden. Mijn gesprekpartners konden mijn altijd goed verstaan en voor mij was het geluid altijd helder. Echter, vond ik de noise cancelling functie niet optimaal. Dit is met thuis werken jammer, het omgevingsgeluid wordt niet 100% gecanceled.

Ook tijdens het sporten en wandelen blijven de oortjes goed zitten. Dit vond ik erg prettig. Het enige nadeel vind ik dat de touch knoppen op de oortjes erg gevoelig zijn. Als ik tijdens het sporten de oortjes opnieuw indeed of aandrukte, stopte de muziek meteen. Kwestie van wennen.

De app die je kan installeren op je telefoon voor de oordopjes is echt ideaal. Hier kan je instellingen customizen en de oordopjes updaten.

Pluspunten

• Snelle pairing
  • Strak design
  • Top draagcomfort
  • Goede accuduur

Minpunten

• Gevoelige touchpad op de oordoppen

Jens21 09-01-2021

Prima oortjes!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

~Als deel van een test gebruik ik de LG Tone Free FN7 nu zo’n anderhalve week. Ze bevallen tot nu toe erg goed. Eén van de grote voordelen van deze oortjes vind ik de aanwezigheid van Active Noise Cancelling. Ik heb dit wel eens gehad in een koptelefoon, maar nog niet in losse oortjes en het bevalt erg goed, dus dat is zeker een plus. Een tweede punt waarover ik zeer tevreden ben is de bluetooth-connectiviteit/Fast-Pairing: zodra ik de oortjes uit het hoesje haal en in mijn oren doe, zijn ze meteen verbonden – mits mijn bluetooth op de telefoon aan staat :). De geluidskwaliteit is prima, naar mijn idee vergelijkbaar met andere oortjes uit dit segment. De bass blijft soms een beetje achter, maar dat is volgens mij vrijwel onontkombaar met zulke kleine oortjes.

Pluspunten

• Active Noise Cancelling
  • Fast-Pairing

Minpunten

• Bass niet altijd even sterk

Anony Pluis 09-01-2021

Geweldig geluid

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Het geluid van de FN7 is fantastisch, zeker voor oordopjes (ipv koptelefoon). Zelfs 3D geluid en lage bastonen komen goed tot hun recht. Als je van klassieke muziek houdt, met veel hoge sopranen, is de FN7 echter minder geschikt.
Qua gebruiksgemak vind ik ze gemiddeld. De app die erbij hoort, maakt de ervaring wel beter, maar deze kan niet altijd detecteren dat de oordopjes verbonden zijn. Als je ze "gewoon" gebruikt, dus zonder de app, werken ze prima. Het is goed mogelijk om maar 1 oortje in te doen (bijv op de fiets), de noice cancelling en ambient sound functies werken goed. De noice cancelling is voor oordopjes zelfs bovengemiddeld goed. Om te schakelen tussen die functies, hoor je een geluidje. De geluidjes lijken echter erg op elkaar, en om te herkennen welke bij Noice Cancelling hoort en welke bij Ambient Sound, hoor ik eigenlijk alleen aan de omgeving.
Ik gebruik de kleinste rubbertjes en dan nog floepen ze er langzaam weer uit. Deze dopjes zouden geschikt moeten zijn om mee te sporten. Met fietsen gaat het goed, maar bij meer beweging, blijven ze bij mij niet zitten. Wellicht zijn mijn gehoorgangen erg klein....

Pluspunten

• mooi en goed geluid
  • gaan automatisch aan/als je zin in/uit doet
  • goed formaat oordopjes

Minpunten

• app werkt niet optimaal
  • schakelen tussen ASM en ANC onduidelijk

Nor1987 08-01-2021

Super oortjes!

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Dit zijn hele fijne oortjes, ik heb ze een aantal dagen getest en ben erg verrast door de geluidskwaliteit!

De batterijduur is ook erg goed te noemen! De oortjes gaan zeker 7uur mee en als ze leeg zijn, zijn ze zo weer vol geladen, binnen 5 min opgeladen en klaar voor gebruik.
Ook de noisecancelling is tijdens telefoon gesprekken goed te noemen.

Wat zeker nu in deze tijd van de vele overleggen ook erg fijn is , dat ze erg comfortabel in de oren zitten; Er zitten verschillende dopjes bij, hierdoor passen ze bij een ieder in t oor.

Ook het draadloos laden van de case is erg handig. Daarnaast is de app ook erg fijn, want hier kan je een hoop in instellen/aanpassen naar eigen wensen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Volume zou iets harder mogen

Lovin’ dad of 2 07-01-2021

FREE(dom)

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Deze LG Tone Free hebben de aandacht getrokken, vooral omdat ik toe was aan nieuwe oordopjes. Mijn oude (bedrade) exemplaren zijn nu echt serieus aan vervanging toe. Met het toenemen van het thuiswerken en de flex werkplekken wilde ik graag elegante oordopjes, die niet alleen qua geluid, maar zeker ook qua uitstraling en bedieningsgemak positief opvallen.

Het uitpakken is op zichzelf echt een cadeautje en ondanks het ontbreken van een uitgebreide handleiding ben je met de quick tutorial in 3 tellen in verbinding. Zowel op smartphone als laptop. Jammer is het wel dat pairen met 2 devices tegelijk niet ondersteund wordt.

Het geluid valt zeker niet tegen, maar persoonlijk hou ik wel van enige bass in de oren en die ontbreekt in de basis instellingen. Echter, die is makkelijk via de app naar je eigen voorkeur aan te passen. Voor ieder wat wils dus. De ANC is voor dit type oordopjes echt prima. En afhankelijk van je wens kan je dit snel via de oordopjes bijstellen naar Ambient. En ben je direct meer onderdeel van je omgeving.

In gesprekken is het geluid helder en strak en ben ik ook goed voor mijn gesprekspartner te verstaan. Wel heb ik enkele momenten gehad dat ik in online calls soms kort wat wegviel, nog niet helemaal duidelijk hoe dit kon. Lijkt zich aan te dienen als ik mijn hoofd tijdens praten wat weg draai.

Het draagcomfort bevalt me voor dit type oordopjes echt heel goed. De kleinste dopjes voel je praktisch niet. Kan de dopjes echt lang dragen zonder een vervelend gevoel. De medium dopjes zitten iets strakker, dus beter geschikt voor het wat actievere werk. Maar de afwisseling is zo gepiept. En in vergelijk met eerdere dopjes die ik heb getest is dit echt het betere werk tot nu toe.

De dopjes komen in een elegant en dun doosje. Mat zwart, liggen erg fijn in de hand en makkelijk op te bergen in kleine ruimtes. Opladen is met de usb-c erg eenvoudig en snel. Bovendien laden de dopjes in de case ook erg snel bij op momenten van nood. Dus in mijn eerste week een goede en prettige kennismaking.

Pluspunten

• Makkelijk en vlot te koppelen
  • Draagcomfort
  • Uitstraling
  • Mooi klein

Minpunten

• Gevoelige tiptoetsen (even wennen)

Tom 07-01-2021

prima allround oordoppen

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

De LG TONE FREE FN7 zitten comfortabel in mijn oren. Er zitten silicone rubbers bij en bestaan niet uit één stuk zoals de airpods. Daardoor kan ik de dopjes makkelijk 2 uur in mij oren hebben. Daarnaast is het geluid prima. Geen overbodige bass. Er zullen vast koptelefoons met beter geluid zijn maar ik luister met plezier naar muziek en Netflix zonder mij te storen. Het enige jammere is dat als ik over moet schakelen van mijn telefoon naar mijn iPad dit nogal omslachtig is. Dat kost nogal wat tijd. Het oplaaddoosje is lekker klein en kan makkelijk in mijn broekzak mee. En de doos en de dopjes zijn mooi vormgegeven.

Pluspunten

• pasvorm
  • geluid
  • mooi design

Minpunten

• aanmelden meerdere apparaten

RvanS 07-01-2021

Handfree met design

Geschreven voor: LG TONE FREE FN7

Ik heb de LG Tonefree nu 1,5 week in gebruik. Bij ontvangst viel het strakke design gelijk op. Daarnaast is het doosje erg compact en chique.
Ik heb de LG app gedownload en deze was zeer makkelijk te koppelen met de oordopjes. De ANC werkt redelijk goed, ik gebruik de grootste oordoppen. Het geluid is helder, de bass is goed. Wel is het wennen om de oordopjes met je vingers te bedienen, soms tap je op je oor of ernaast. Echter, als je hem gevonden hebt werkt het ‘tikken’ echt heel handig en snel.
Ook de belfunctie werkt naar behoren. Omgevingsgeluid wordt voldoende gedempt en je bent goed verstaanbaar door degene die je belt.

Pluspunten

• Strak design
  • Goede geluidskwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Wennen aan ‘tikken’ op je oordopje