Jabra REVO Wireless zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jabra REVO Wireless zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

rudoin 12-07-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Heb deze koptelefoon een maand. Geluidskwaliteit is minder goed dan mijn Sennheiser HD 205 die weliswaar bedraad is, maar ook maar 25 euro kost, die Sennheisers klinken ook gewoon goed, dus ja! Gesprekken via de koptelefoon klinken goed en ik krijg geen klachten dat ik slecht verstaanbaar ben.
Het zitcomfort is echter waardeloos. Ik heb een groot hoofd, dus je zou denken dat de koptelefoon strak zou zitten. Echter wanneer ik voorover buk dan gaat de hoofdband glijden. Ook als ik nee schud gaat de koptelefoon schuiven. Het geeft me een gevoel dat ik rustig moet rondlopen met de koptelefoon en rustig moet bewegen omdat de koptelefoon gewoon niet goed zit.
Contact opnemen met Jabra heeft niets opgeleverd, gewoonweg geen enkele reactie, via de mail niet, via hun facebook niet..... dus ik zou hem zeker niet aanraden.

Sane 19-02-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Prima geluid en draagcomfort. Koppeling via bluetooth zeer eenvoudig. Daarnaast een belangrijke plus dat je de headset met meerdere apparaten tegelijk kunt koppelen. Vormgeving fraai. Ook goede 'noice cancelling'. Doordat de Revo goed aansluit op de oren, heb je weinig last van omgevingsgeluid. Maar hier schuilt ook meteen een belangrijk nadeel. Ik had de Jabra Revo wireless met name gekocht vanwege de telefoonfunctie. Maar omdat je je eigen stemgeluid niet via de headset hoort - vergelijk het met spreken, terwijl je je oren volledig afsluit - werkt dit erg onplezierig. Geen idee of bij andere merken/typen je eigen stemgeluid wel langs de speaker wordt gevoerd, maar ik telefoneer nu toch maar weer via een 'in ear' van €7,95.

remmeisen 30-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Super goed geluid, bluetooth werkt ook super en de microfoon is ook top. Blijft ook goed op je hoofd zitten en oorschelpen zijn ook groot genoeg. Dit is echt een aanrader

PjotrWeter 27-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

De Jabra Revo werd aangeprezen om z'n geweldige geluid en comfort.
Na een paar weken gebruik vind ikk dat geluid inderdaad nog steeds mooi. NIet te veel bas. Mooie tonen, rijk spectrum van geluid en prima stereo. Als ik luister naar Phil Collins samen met een symfonieorkest... super!

t Bedieningsgemak met bluetooth-verbinding met m'n smartphone of tablet is uitstekend. Eenmaal de eerste connect maken en later gaat de connectie geheel vanzelf. Geen storing, geen hickups in het signaal tot ongeveer 10 meter zonder wanden, of 4 meter met een muur ertussen. Niet gek!
Hard en zacht is een kwestie van even langs de oorschelp draaien. Een volgend nummer selecteren is gewoon twee tikjes tegen die schelp. Perfect als je fiets, leest... een hand vrij, een heel natuurlijk beweging... en de Jabra doet wat je wilt!

Wil je bellen, skypen of i.d. dan sluit je de koptelefoon aan een snoer aan met microfoon. De Revo komt met twee prachtige oranje snoeren; luxe en met stof omwikkeld. Een is een usb-laadsnoer, 't andere een snoer van kopteleffon naar minijack met luidspreker.

Ik belde vaak met een jabra-oortje. Nu niet meer.
Ik hang de revo aan t snoer en bel of skype. Zelfs m;'n oude schoonmoeder verstaat me prima als ik 120 rijdt en met haar praat. Dat is echt klasse. Noice-cancelling in werking.

Twee minpunten heb ik slechts: De oorschelpen sluiten echt af: je krijgt er warm oren in! En daarnaast vind ik de hoofdband net niet lang genoeg om de oorschelpen precies lekker over m;n oren te krijgen. 5 mm meer zou perfect zijn geweest!

De laadtijd van de Revo (in bluetooth-mode) is vlot. En ik gebruik het apparaat dan 2 dagen ongeveer. Met het snoer vervalt de stroom-noodzaak: het apparaat werkt dan als elke andere koptelefoon: alleen met een geweldig geluid en microfoon.

Mvveen 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Ruim een maand geleden heb ik de Jabra Revo Wireless bij iBood besteld met de reden dat ik al een tijdje een goede koptelefoon voor in het openbaar vervoer zocht.---------------

De koptelefoon werd geleverd in een hard kunststoffen verpakking waarin de koptelefoon met velcro bevestigd was op een paar rubber houders, dit zodat de koptelefoon minder snel zou beschadigen.

Accessoires

Naast de koptelefoon zelf zaten er ook een aantal accessoires in de verpakking, namelijk:

- Een zacht stoffen zakje om de koptelefoon in op te bergen.
- Een USB naar Micro-USB kabel voor het opladen en het aansluiten van de koptelefoon op een computer
- Een 1,2 meter lange AUX-kabel met geintegreerde bediening en microfoon
- Code voor de Jabra-Sound applicatie (Android en iOS)

De kabels zijn overigens met stof bekleed zodat ze minder snel beschadigen en in de knoop raken.

Ontwerp

De koptelefoon zelf is gemaakt van een combinatie van materialen, de hoofdband is van kunststof gemaakt met een rubberachtig zacht materiaal aan de binnenkant voor comfort. De oorschelpen die bekleed zijn met een zacht materiaal zitten bevestigd met Aluminium beugels aan een stevig stalen scharnier. Het resultaat is een stevige koptelefoon die doordat hij ingeklapt kan worden erg makkelijk meegenomen kan worden zonder dat hij snel zal beschadigen.

Verder zijn de oorschelpen uitgerust met een aantal (aanrakingsgevoelige) knoppen, aan de linker oorschelp een knop om de Jabra-Sound app te openen(hierover later meer) aan de rechterkant zit aan de binnenkant een play/pause knop die tevens gebruikt wordt om telefoontjes te beantwoorden. De aanrakingsgevoelige knoppen zitten verborgen in een ring om de middelste knop heen, met de klok meedraaien is het volume harder zetten, en tegen de klok in is het volume zachter zetten, ook kan er als er twee keer achterelkaar aan de linkerzijde 'geklikt' wordt naar het vorige nummer gesprongen worden, en naar het volgende nummer als hetzelfde gedaan wordt op de rechterzijde.

Onder aan de koptelefoon kan je aan de linker oorschelp de AUX aansluiting vinden, en bij de rechter oorschelp een micro-USB aansluiting, de aan/uit en pair schakelaar en twee microfoons voor het telefoneren.

Verder zit er een accu ingebouwd die ongeveer, bij normaal gebruik een uur of 10 tot 12 meegaat en binnen aan paar uur opgeladen is, deze accu wordt overigens niet gebruikt als de koptelefoon via een kabel is aangesloten.

Aansluiten

Het aansluiten van de koptelefoon gaat erg makkelijk. Als de aan/uit en pair schakelaar tot de verste positie wordt geschoven en daar 3 seconden wordt vastgehouden komt de koptelefoon in de pairing mode. De koptelefoon zelf kondigt dit aan door middel van een stem die je vervolgens helpt de koptelefoon te pairen. Mocht je een telefoon of een tablet met NFC hebben is het pairen nog makkelijker. Na het in pairing mode zetten hoeft dan alleen maar de telefoon of tablet tegen de linker oorschelp gehouden te worden en dan is de koptelefoon gekoppeld.

Geluid

Na het aansluiten is de koptelefoon gereed om muziek mee te luisteren, dit kan zowel via de app of programma op het apparaat zelf, maar als de Jabra-Sound app geinstalleerd is kan deze ook gebruikt worden daarvoor. Een groot voordeel van de app is namelijk dat deze door Jabra in samenwerking met Dolby ontwikkeld is en daarom de Dolby Sound technologie ingebouwd is, dit zorgt voor een beter geluid onder andere door de (betere) ingebouwde Equalizer.

Het geluid is best goed voor een Bluetooth koptelefoon, maar neigt een beetje richting de lage tonen, afhankelijk van de muziek die je luistert kan dit een pré zijn. Zelf heb ik de lage tonen doormiddel van de Equalizer wat terug gebracht om een iets neutraler geluid te creëren. Ook zit er een klein verschil in geluidskwaliteit tussen het gebruik van de kabel of het draadloos gebruiken van de koptelefoon, de compressie van Bluetooth zorgt namelijk voor een kleine vermindering van de kwaliteit van het geluid.

Conclusie

Na zelf de koptelefoon een paar weken gebruikt te hebben in combinatie met een iPhone 4 ben ik nog steeds erg tevreden met de aanschaf van de koptelefoon. Zowel zonder als met de Jabra-Sound app is het erg fijn om muziek te luisteren in de trein zonder dat er steeds kabels in de weg zitten, ook het telefoneren gaat best goed ermee, andere mensen kunnen je goed verstaan dankzij de noise-cancelling doordat er gebruik gemaakt wordt van twee microfoons. De batterij gaat ook best lang mee, en mocht deze onderweg toch leeg raken kan de koptelefoon nog steeds met de kabel gebruikt worden.

Echter zijn er ook een paar minpuntjes, zo is de bediening van de koptelefoon erg wennen, in het begin had ik vaak het probleem dat ik het volume harder zette in plaats van naar het volgende nummer te gaan. Ook is er een nadeel aan de App. Deze werkt namelijk niet in combinatie met programma's zoals Spotify.

+Robuust
+Batterijduur
+Functies van de app
+Accesoires

-Bediening met de aanrakingsgevoelige knoppen is erg wennen
-Geluid niet geheel neutraal zonder app
- App werkt niet met Spotify

kiesricokeurig 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

De Jabra Revo Wireless zit erg lekker op mijn hoofd. De headset kan prima aangepast worden aan het formaat van je hoofd.

De linkerzijde van de koptelefoon is voorzien van een knop waarmee je de Jabra Sound App op kan starten. Met een knop aan de rechterzijde kan je een telefoongesprek opnemen of beeindigen. Ook kan je hiermee ‘doorspoelen’ naar het volgende nummer wanneer je muziek luistert.
Door met je vinger over een soort van fictief wiel te vegen aan de rechterzijde kan je de volume aanpassen.

Het geluid van de Jabra Revo is uitstekend. Ook gesprekken voeren met de koptelefoon op je hoofd gaat prima. Enig nadeel vind ik dat wanneer je buiten loopt en het waait, dat je de wind hoort suizen in je oren.

Verder vind ik de Jabra Revo echt een top koptelefoon.

ronald1967 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Als vervanging van mijn Philips bluetooth koptelefoon de Jabra aangeschaft via IBOOD (koopje) om te gebruiken tijdens het fietsen naar mijn werk.
Het koppelen aan de telefoon (iphone3gs) gaat makkelijk en de Jabra app geinstalleerd. De equalizer van de App op FLAT gezet, anders vond ik de bass te overheersend (maar jeugd zal er van smullen). Het standaard geluid vind ik uitstekend (hoor nu geluiden in nummers die ik met de Philips niet waarnam).
Geluidskwaliteit niet op 10 gezet aangezien tijdens het fietsen de koptelefoon de wind laat suizen in je gehoor.
Alleen bij volumes die jeugd gebruikt (ben 46) is dat niet hoorbaar, maar overig verkeer ook niet (heb het volume niet hard).
De bluetooth verbinding is uitstekend en ook ver. De Philips had al gestotter als ik achterom keek, de Jabra heeft tot meer dan 15 meter een storingsvrije verbinding.
Microfoon is prima al is al fietsend telefoneren voor de andere kant niet prettig door het windgeruis.
Draagcomfort is uitstekend, de kussen vormen zich naar je oor waardoor je na een minuut alleen door het geluid weet dat je een koptelefoon draagt.
De bediening via de oorschelpen (aanraken of middelste knop drukken) gaat prima en is snel onder de knie te krijgen. Zelfs met (leren) handschoenen aan doet de bediening het goed.
De Jabra is zeker aan te raden, enige wat ik nog zou willen is een koptelefoon die ontwikkeld is om mee te fietsen met die geluid heeft zonder het windgeruis.

willkamm 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Deze Jabra revo wireless bluethooth headset doet wat er van verwacht wordt. De installatie is eenvoudig zowel op de Android telefoon en tablet en ook op een Windows 8 tablet. De bluethooth connectie werkt probleemloos tot op ca 6 meter afstand en dan zakt het signaal in. Wat opviel is dat draadloos communiceren via Skype de microfoon niet werkte en je dus toch weer tot de kabelaansluiting veroordeeld was. Ik heb tot nu toe niet kunnen achterhalen waar dat aan ligt. Ik moet daarbij ook eerlijk bekennen dat ik daarin niet zo veel tijd gestoken heb. Geluidskwaliteit en microfoon kwaliteit is gewoon goed. De geluidskwaliteit is zo goed dat foutjes in de MP3bestandjes zeer goed te horen zijn. Dit betreft over het algemeen kopiëen van kopiëen. Originele MP3tjes, voor zover je daarover kunt spreken, geven een perfect geluid en dan is het genieten geblazen. Het draagcomfort is wat minder. Dat heeft te maken met de inklap mogelijkheid voor het opbergen van de headset. Ik vind deze wat te soepel. Na een uur dragen treedt er wat iritatie en vochtvorming op en moet er in mijn geval even gelucht worden. Afscherming van het omgevingsgeluid in de woon- en kantooromgeving is goed. In een wat lawaaierige omgeving met veel ruis, zoals tijdens de vlucht in een vliegtuig is het weer wat minder, maar wel dragelijk.
Wat kleine minpuntjes, maar al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop van deze Jabra headset!

wilvi 24-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

mooie degelijke koptelefoon met goede bediening.
Maar..... veel last van windgeruis op de fiets.
Jammer!!

sjoerd_1970 10-01-2014
Geschreven voor: Jabra REVO Wireless zwart

Ik heb deze hoofdtelefoon gekocht om draadloos muziek te kunnen luisteren op de fiets, maar ook op mijn werk. Belangrijk voor mij is dat deze telefoon met twee apparaten gepaard kan worden, bijvoorbeeld mijn laptop en iPhone. Zo kan ik muziek luisteren op mijn iPhone, maar als een call binnenkomt via Skype of Lync op de laptop, of op de telefoon, kan ik die ook opnemen. Dat werkt geweldig.

Ik ben helemaal weg van het geluid. Bedraad is het geluid strak en helder. Via bluetooth is het geluid wat zwaarder, maar in de zin dat zowel de lage als de hoge tonen mooi overkomen. Veel dynamiek en geweldige bas.

Het design is top. Alles straal echt kwaliteit uit. Lichtmetaal in plaats van plastic. Zacht memoryfoam in de hoofdband zit heel comfortabel. Met bril op iets minder, maar dat is denk ik met de meeste koptelefoons zo.

Sluit omgevingsgeluid beter af dan inear dopjes, maar nadeel op de fiets is dat je de wind hoort langs de schelpen. Dit heb je niet met in ear dopjes, maar is niet specifiek voor deze set denk ik. Is bij harde wind. Het is ook maar de vraag of het verstandig is om te fietsen met deze headset. Het is super vet, maar je hoort heel weinig omgeving!

Support is goed heb ik gemerkt. Binnen een dag antwoord op de vraag hoe ik op de PC Skype kon opnemen. Hiervoor installeer je een Jabra software pakket (mac en Windows). Op je Iphone, iPad of andere mobile hoef je niets te installeren, alleen te paren via bluetooth of NFC. Super simpel.

Duur ding (minimum prijs via kieskeurig vind ik het wel waard), dat wel, maar erg fijn kadootje aan mijzelf.