Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WH-1000XM4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

j**********@g******** 24-11-2023
Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Gekocht als vervanger van 5 jaar oude WH1000XM3. Erg tevreden. Goed vol geluid en fijne touch-bediening. De koptelefoon kan na een tijdje dragen wel een wat drukkend gevoel op het hoofd en de oren geven.

Diana 14-04-2023

Fantastisch!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Voldoet perfect aan verwachtingen! Ik zet het op als het druk is op kantoor met veel pratende mensen met ook harde stemmen. Het is echt genieten van de rust. Je kan het instellen als je toch wat wilt horen en ook hoe sterk je het wilt horen. Met je hand op de rechter kant kan je direct alles horen en wanneer je je hand weghaalt schakelt het weer over op noice canceling, echt geweldig!
Geluid is ook super, ben er heel blij mee!

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij
  • Mogelijkheden
  • Noise cancelling

Marc 20-01-2023

Goed geluid, dat is wat je zoekt

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

10'n geef ik nooit. Het kan altijd beter. Maar voor dit geld zo'n geluid, top. Een goede, meer neutrale basweergave. Muziek luisteren zoals het bedoeld is. Blij mee.

Pluspunten

• Goed geluid, daar gaat het om
  • Draagcomfort

Minpunten

• Niet echt vochtbestendig

c*************@g******** 27-12-2022

Sony Headset

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

De headset geeft draagcomfort.
Prijs kwaliteit is erg goed
Gebruiksvriendelijk
Blij met deze aankoop.
Zeer aan te bevelen bij vrienden.

Pluspunten

• Draagcomfor
  • Gebruiksvriendelijk
  • Noise Canceling toegevoegde waarde

Denis 13-02-2022

Prima ......maar ook ruimte voor verbetering.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Prima ANC koptelefoon.De prijs/kwaliteithouding is onevenaarbaar. Er zijn desondanks wel een paar punten ter verbetering of waar rekening mee gehouden moet worden.

- Oren worden best warm bij langer gebruik maar dit is bij mij het geval bij de meeste 'over-ear' koptelefoons.
- Bepaalde functies aan- of uitzetten is niet altijd logisch (zoals bijvoorbeeld het toontje uitzetten als je van plaats verwisseld (zitten naar lopen)).
- In combinatie met Android (ik weet niet hoe dit zit in combinatie met een Apple product): wanneer je van het hoogst mogelijke digitale kwaliteit wilt genieten in combinatie met bijvoorbeeld een HiFi abbonnement bij Tidal (LDAC) moet behoorlijk wat instellingen veranderd worden op jouw telefoon omdat Android telefoons standaard op het mindere AAC kwaliteit ingesteld zijn. De mogelijkheid om twee apparaten tegelijk te verbinden komt dan ook te vervallen omdat die optie dan uitgezet moet worden. Ik ben hier toevallig achtergekomen omdat ik in de eerste instantie enigzins teleurgesteld was met de ervaring van de 360 Reality Audio of audio opnames die van hoge kwaliteit zijn (Masters/HiFi/FLAC).
- Jammer dat het aan/uit knop niet 'klikt' bij het indrukken.
- Het meegeleverde oplaadkabel is erg kort.

Verder, zoals eerder genoemd, een prima ANC koptelefoon voor de prijs.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is warm/intiem
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Top kwaliteit noise canceling

Minpunten

• korte oplaadkabel
  • kan best warm worden bij lang gebruik
  • optimale instellingen kunnen lastig zijn

e*********@h********** 11-10-2021

Beste headset ever

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Het doet wat het moet doen. Geen minpunter. Baaterij gaat erg lang mee. In mijn situatie is dat 4 dagen waarbij ik dan8 a 9 uur perdag aan het bellen en MS TEAMS aan het gebruiken ben. Met de app kun je je resterende batterij niveau monitoren.

Pluspunten

• Snel, eenvoudig
  • Max 2 apparaten
  • Lange batterijduur
  • Super noise canceling

Minpunten

• Prijskaartje

Henk van der Donk 18-03-2021

Subliem

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Het is niet even een koptelefoon gebruiken om de ander niet te storen met jouw muziek, nee het is een beleving om naar muziek te luisteren met deze koptelefoon.

Pluspunten

• super geluid
  • veel draag comfort
  • eenvoudige in gebruik
  • makkelijk te installeren
  • eenvoudig te koppelen aan PC of phone

Minpunten

• nog niet gevonden

Menno 24-09-2020

Klinkt werkelijk als muziek in je oren!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Al langere tijd ben ik op zoek naar een headphone om muziek dagelijks te beluisteren en tevens zakelijke telefoongesprekken mee te voeren. Bij toeval kreeg ik de kans om de XM4 te testen, mijn eerste voorkeur voor eventuele koop. Allereerst zit de headphone prettig, wel warm om de oren en licht drukkend op het hoofd. Het gewicht is licht en maakt het draagcomfort prettig. De eerste muziekervaring is overweldigend. Klanken zijn scherp en helder, voor een persoonlijke afstemming is de equalizer manueel af te stellen. Muzieknummers die met 360 zijn opgenomen, maakt het mogelijk dat je het ware gevoel krijgt dat je in een concertzaal staat! Zakelijk heb ik de headphone gebruikt om mee te bellen. De extra features zijn handig en na oefening goed te bediening via de rechter oorschelp. Het bellen met de headphone viel wat tegen, komt voornamelijk dat de schelpen zo goed geïsoleerd zijn, dat je je eigen stem slecht hoort. Al met al zou ik niet meer anders willen, ik ben overtuigd en ga over tot koop van deze geweldige headphone!

Pluspunten

• Pasvorm
  • Prestaties
  • Vormgeving
  • Noisecancelling
  • Verbinden met 2 apparaten

Minpunten

• Telefoneren is niet ideaal
  • Net te groot om mee te sporten

Brjo 21-09-2020

Fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

In de Sony WH-1000XM4 hebben we een waardige opvolger gevonden voor de Sony WH-1000XM2. De XM4 heeft een geweldig draagcomfort. Deze was bij de XM2 al fijn, maar de XM4 draagt veel fijner als je een bril draagt.
Ook de geluidskwaliteit is subliem. De evenwichtigere bas en de betere details in de muziek een aangename verrassing. We hebben de koptelefoon vooral gebruikt met de streamingsdienst TIDAL. Door de muziek op cd kwaliteit af te spelen kwam het geluid ontzettend goed uit de koptelefoon.
Ook het gebruiksgemak van de sneltoetsen op de koptelefoon zijn sterk verbeterd. Met een kleine aanraking kan je het volume aanpassen. Dit gaat veel makkelijker dan op de XM2. Ook de noice cancelling is sterk verbeterd en naast de luisterkwaliteit de belangrijkste reden om deze koptelefoon te gebruiken.
Via de bijbehorende app kan je je voorkeuren makkelijk instellen. Een fijne instelling vind ik de optie als je praat dat de muziek uit gaat.
Al met al zou ik deze koptelefoon iedereen aanraden.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Geluidkwaliteit
  • Comfortabel

Gullie 21-09-2020

Perfecte headset

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Ik moet zeggen dat ik nu meer geniet van mijn favoriete afspeellijsten. Nummers klinken net iets anders en stukken beter door de goede bas van de sony XM4. De extra functies vind ik zelf niet zo boeiend, als de muziek maar goed klinkt, de headset goed op mijn hoofd blijft zitten en een lange accuduur. Dit heb ik allemaal als positief ervaren, dus ik ben zeer tevreden. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Blijft goed zitten
  • Goede bas
  • Compact
  • Lange accuduur
  • Te verbinden met 2 apparaten

Karlijn 20-09-2020

Wat een rust!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Wat een verademing deze koptelefoon! Dit was mijn eerste ervaring met een noise cancelling koptelefoon en ik wil nooit meer anders! Normaal gesproken ben ik altijd afgeleid, door alles wat ik hoor. Maar met deze koptelefoon hoor je verder niets meer!
De koptelefoon zit lekker, maar als ik vooroverbuig merk ik dat de koptelefoon snel naar voren zakt. De oorkappen sluiten verder wel goed aan en zitten fijn.
Wat ik erg handig vind is de adaptieve functie in de app. De koptelefoon registreert je bewegingen waardoor hij de intensiteit van de noise cancelling aan kan passen. Ideaal bijvoorbeeld op de fiets. Wat wel een nadeel is, is het ruizen van de wind op de fiets. Dit is te onderdrukken, maar dan mis je ook gelijk het omgevingsgeluid.
Tijdens de testperiode heb ik meerdere mensen de koptelefoon laten ervaren en iedereen was met stomheid geslagen over de werking van de noise cancelling. Ook de mensen die al eerder een noise cancelling koptelefoon opgehad hadden.
In eerste instantie was ik wat huiverig voor de batterijduur, ik ben zo’n persoon die altijd met een lege koptelefoon zit. Maar deze batterij gaat zo lang mee, dat dit nooit een probleem geweest is. Vooral omdat de koptelefoon binnen mum van tijd weer opgeladen is.

Kortom, een geweldige koptelefoon, waardoor ik weer heerlijk heb kunnen genieten van mijn tuin zonder de geluiden van de buren :)

Pluspunten

• batterijduur
  • noise cancelling

Minpunten

• pasvorm
  • ruizen op de fiets.

jacobvdmei 18-09-2020

Geweldig geluid met super goede ruisonderdrukkin

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

De geluidskwaliteit van de koptelefoon is fantastisch. Zowel de hoge tonen als de lage tonen komen goed tot hun recht, alhoewel ik de bas bij fabrieksinstellingen aan de zachte kant vind. Dat is echter prima bij te stellen met de equalizer in bijhorende app.

De 360 Reality Audio configuratie zorgt daarnaast voor een nog betere ervaring. Ik heb hiervoor een proefabonnement bij Tidal genomen (je krijgt een gratis proefperiode bij de koptelefoon). Bij de tracks waarbij 360RA mogelijk is zit je werkelijk middenin de muziek. Het aanbod op Tidal is echter heel heel erg beperkt dus heb je er in feite weinig aan.

Ook over de ruisonderdrukking niets dan lof. Je kunt de mate van onderdrukking zelf instellen op 20 verschillende niveaus. Bij volledige ruisonderdrukking hoor je ook echt daadwerkelijk helemaal niets (en ik woon in Amsterdam in een drukke straat met veel verkeer en trams en onder een aanvliegroute voor Schiphol dus ik weet wat herrie is).

De adaptieve geluidsregeling werkt naar mijn mening niet heel goed. De koptelefoon beoordeelt dan zelf welke mate van ruisonderdrukking het meest geschikt is aan de hand van je locatie en beweging. Ik moet daaraan toevoegen dat de app aan geeft dat het een tijdje duurt voordat de koptelefoon de patronen leert. Daar ben ik simpelweg te ongeduldig voor, het kost drie seconden om zelf de instellingen even aan te passen als je bijvoorbeeld op de fiets stapt.

Het draagcomfort van de koptelefoon is naar mijn idee wat je mag verwachten van een koptelefoon van bijna vierhonderd euro: gewoon goed. Maar ook deze koptelefoon doet na 3 uren gewoon pijn (is ook niet meer dan logisch lijkt me). Ik heb me tijdens het testen wel meerdere keren afgevraagd of dit ook geldt voor mensen met een klein hoofd. Ik heb altijd in de veronderstelling geleefd dat ik een vrij groot hoofd heb, maar de koptelefoon staat bij mij altijd op de kleinste stand. Het zou me daarom niet verbazen dat de koptelefoon de groot is voor mensen met een klein hoofd.

Tenslotte nog een aantal extra functies waar ik erg goed over te spreken ben. Allereerst de speak-to-chat functie. De ruisonderdrukking wordt uitgeschakeld wanneer je begint te praten. Na een aantal seconden stilte wordt het weer automatisch ingeschakeld. Erg handig op het werk wanneer je even iets aan je collega wil vragen!

Daarnaast werkt de aanraak- en veegbediening erg fijn. Hierdoor hoef je niet meer te zoeken naar kleine knopjes waarna je alsnog de verkeerde knop indrukt...

En als laatste de mogelijkheid om twee apparaten te verbinden. Wanneer je je muziek op een ander apparaat dan je telefoon hebt staan werkt dit fantastisch. In mijn geval luister ik muziek op mijn privételefoon en gebruik ik een aparte werktelefoon. Wanneer je gebeld wordt kun je met één aanraking je telefoon opnemen. De muziek pauzeert dan en zodra je op hangt gaat de muziek verder. Deze functie heeft mijn leven echt een stuk gemakkelijker gemaakt 😊

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Ruisonderdrukking
  • Twee apparaten tegelijk verbinden
  • Touchbediening

Minpunten

• Kost veel geld

Christiaan Loeber 17-09-2020

Fijne hoofdtelefoon met enorme featureset

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Als thuiswerker was ik nieuwsgierig of een dergelijke hoofdtelefoon meerwaarde biedt ten opzichte van de iPhone oortjes of mijn eigen AKG NC hoofdtelefoon.

Het geluid is fantastisch, goede kwaliteit en duidelijk stereobeeld. Slecht bronmateriaal wordt snel duidelijk. Met de Sony app zijn allerlei instellingen aan te passen, waarbij ik lang niet alles begrijp. Soms klinkt er een geluidje door de muziek, waarvan ik dan niet begrijp waar dit een melding van is.

De noise cancelling is echt heel goed, samen met het over-ear ontwerp. Mijn oude AKG NC on-ear koptelefoon is duidelijk minder in het wegfilteren van omgevingsgeluid. Ik ben me dan ook al een paar keer een hoedje geschrokken omdat er ineens iemand naast me bleek te staan. De mate van NC is echter goed in te stellen dus dat helpt wel.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Instelmogelijkheden Sony Headphones app
  • Meegeleverde accessoires
  • Noise Cancelling

Minpunten

• Draagcomfort

iric 15-09-2020

Geluid, accuduur en noise-cancelling van het hoogste niveau

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Om te beginnen met de noise-cancelling, die is magnefiek. De geluiden van de buren die buitenzitten met krijsende kinderen, het is gewoon weg, terwijl de muziek op de koptelefoon niet hard staat. Als ik dan zelf iets wil zeggen gaat de koptelefoon op stil en ik kan, met de koptelefoon op, met anderen praten. Het staat natuurlijk een beetje raar, maar het werkt. Meestal dan. Probeer eens mee te zingen, je koptelefoon denkt dat je aan het praten bent en gaat uit. Dat is nou net niet helemaal de bedoeling.
Het draagcomfort is erg goed. Hij blijft zelfs zitten bij het joggen/rennen, ook al is deze koptelefoon hier niet speciaal voor bedoeld. Ondanks de kunstleer oorschelpen wordt het allemaal niet te zweterig of plakkerig. Ook als je deze koptelefoon langer draagt blijft hij comfortabel.
De accuduur is ook fenomenaal. En je kunt tussendoor altijd 10 minuten snelladen voor weer een aantal uur muziek.
Als je de koptelefoon om je nek hangt gaat de muziek op pauze. Dit werkt ook bij oudere apparaten (bijvoorbeeld een iPod touch 5th gen) helemaal goed. Net als de touchbediening. Het enige nadeel is als je op je oorschelp "tikt" dat nogal doordreunt.

Pluspunten

• Accu gaat erg lang mee
  • Geluid is erg goed
  • Noise-cancelling is van een zeer hoog niveau

Minpunten

• Touchbediening vrij luidruchtig
  • Spraakmode werkt niet altijd goed

Jasper 13-09-2020
  • Product gekregen

Zit als gegoten

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Vanaf het eerste begin zit de koptelefoon als gegoten. Kussens zijn heel zacht en je merkt amper dat je 'm op hebt totdat je 'm afzet: dan hoor je opeens weer de omgeving.

Ideaal voor het thuiswerken: snel schakelen tussen telefoon en laptop, van muziek naar calls. Kinderen, wasmachine, je vrouw; je hoort het niet meer en je kunt lekker gefocust doorwerken.

Top ding! Enige nadeel: de prijs is hoog, maar 't is het waard denk ik. (ik heb m gekregen, maar kan me voorstellen dat het anderen kan tegenhouden...)

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • fijne app
  • zit heerlijk
  • wil 'm niet afzetten

Joepie 13-09-2020

Geweldige noise cancellation en super geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Vanwege de goede reviews van de vorige versie heb ik uitgekeken naar de komst van de opvolger. Met name het verbinden met twee apparaten tegelijk leek mij ontzettend handig. Toen de mogelijkheid voorbij kwam om de nieuwe versie te testen heb ik mij direct opgegeven.

Had nog geen ervaring met on ear headsets. Alleen met in ear (ook noise cancellation) varianten. Aangezien in ear na een tijdje begint te irriteren bij mij, wilde ik heel graag een goede over ear variant proberen. Dat heb ik dan nu gedaan.

De koptelefoon voelt erg stevig aan en het kussen in de hoofdband zorgt voor een prettig draagcomfort. Hopelijk zorgen 'gel' producten in het haar er niet voor dat het leer snel aangetast wordt. De hoofdband is ook goed te verstellen, zodat hij niet te strak op het hoofd zit.

Via de app kun je de firmware updaten van de koptelefoon. Ook gebruik je de app voor allerlei instellingen van de koptelefoon. De eerste keer doorloop je een wizard en wordt zelfs de atmosferische druk van de koptelefoon op jou afgestemd. Ga er maar vanuit dat het verschil maakt, maar heb geen vergelijking kunnen maken.
Verder kun je nog wat zaken instellen over of het geluid gedempt moet worden als je spreekt, maar dat vond ik niet zo'n fijne optie. Een harde kuch of een beetje meezingen met met een liedje zorgde er al voor dat hij dan ook ging dempen.

De geluidskwaliteit vond ik echt goed. Geluid is erg persoonlijk, maar ik kon enorme verschillen horen met mijn in ears koptelefoons. Ik gebruikte voorheen de AirPods pro van Apple. Die vond ik eigenlijk best wel goed klinken, maar de Sony klinkt toch aanzienlijk beter. Is ook een heel ander type koptelefoon, dus ook weer niet echt goed te vergelijken.
De lage, midden en hoge tonen komen goed in detail naar boven. Eventueel kun je via de Equalizer in de app nog kiezen voor een ander klankbeeld of zelf instellen als je daar behoefte aan hebt.
In de app zitten ook instellingen voor activiteiten (wandelen bijvoorbeeld). Hier kun je instellen dat bij zo'n activiteit er dan wel geluid doorgegeven wordt (noise cancellation wordt dan minder gezet). Er zijn zelfs mogelijkheden om o.b.v. de locatie (thuis of werk) instellingen te maken.
Aangezien ik nog vanuit huis werk op het moment heb ik daar nog niet mee kunnen experimenteren. Voor mij hoeft dat overigens niet.

Als iemand je wat wil vragen, dan kun je je hand op de oorschelp leggen om het geluid te dempen, maar dat vind ik toch erg onpersoonlijk. Ook wordt de muziek dan niet gepauzeerd en mis je een stuk. Wat daarom ontzettend handig is, is dat de muziek gepauzeerd wordt als je de koptelefoon af zet. Zet je hem weer op, dan gaat hij weer vanzelf verder. Ideaal.
Je kunt op de oorschelp ook het volume bedienen of het volgende nummer kiezen door veegbewegingen te maken. Het is even wennen, maar het werkt wel. Wil je echter het volume in een keer van zacht naar hard zetten, dan blijf je wel aan het vegen. Dan is bedienen op de telefoon wat makkelijker.

Bij deze koptelefoon gaat het met name om de actieve noise cancellation en die is in één woord geweldig! Als je de koptelefoon opzet en aanzet, dan wordt er al direct ontzettend veel omgevingsgeluid gefilterd. Als er veel stemmen in de buurt zijn, dan hoor je die nog wel, maar wel heel erg gedempt. Zodra je dan muziek op zet, dan verdwijnen die geluiden.

Het verbinden van twee apparaten is ontzettend fijn. Ik wilde hem eerst gebruiken om via de PC dan werkgerelateerd te kunnen vergaderen. Hier gebruiken wij Teams voor, maar dat krijg ik niet werkend, ondanks dat de bluetooth in de pc vrij recent is. Lees hier wel meer problemen over. Als je via de telefoon gebruik maakt van Teams werkt het overigens wel.
Echter vind ik persoonlijk het bellen met zo'n afgesloten koptelefoon niet fijn. Je hoort je eigen stem heel raar. In andere reviews heb ik gelezen (en zelfs gehoord) dat de microfoon in de XM4 sterk verbeterd is (zouden er meer in zitten). Zelf had ik al een perfecte mono headset om te kunnen vergaderen, daar houd ik het dan bij.

Het positieve is dan wel dat ik als 2e apparaat mijn iPad kon verbinden. Hierop kijk ik regelmatig ook gemiste tv programma's of YouTube filmpjes. Ik hoef hier niks extra's voor te doen om verbinding te krijgen. De koptelefoon aanzetten en luisteren maar.
Als er een telefoontje binnen zou komen, dan zou hij over moeten schakelen naar de telefoon. Heb dit zelf nog niet meegemaakt.

Voor mij zit de meerwaarde van deze koptelefoon dan in de verbindingsmogelijkheid van twee apparaten en de uitstekende noise cancellation en geluid. Daarnaast was de batterijduur ook van belang. Met 30 uur hoef ik hem maar 1 x in de 1 a 2 weken op te laden. Dat is toch wel een verademing vergeleken met draadloze in ears.

Zodra ik weer naar kantoor mag, dan ga ik hem daar ook zeker gebruiken. Je kan je heerlijk afsluiten van de buitenwereld en concentreren op je werk. Het is moeilijk te omschrijven hoe dat voelt, je moet het echt zelf ervaren.
Er zit een stevige opbergbox bij, maar ondanks dat je de koptelefoon deels in kunt klappen, blijft het een enorm groot ding om mee te nemen. Dan zijn de in ears voor onderweg een stuk compacter. Aangezien ik niet met het OV reis is het voor mij niet zo'n probleem.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Batterijduur
  • Instelmogelijkheden in de app
  • Uitstekende noise cancellation

Minpunten

• Bellen via de PC
  • Beetje groot voor onderweg

Calvin V 11-09-2020

Heerlijke pasvorm en geweldige noice canceling!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Als tevreden gebruiker van de WH-1000XM3 was ik toch erg benieuwd wat de XM4 te bieden had en heb de mogelijkheid gekregen om de grote broer te gaan testen. Een aantal punten waar ik specifiek op gelet heb bij het gebruiken van de XM4 waren de comfort, gebruikersgemak en natuurlijk de noice cancelling.

Op het gebied van comfort merk ik niet heel veel veranderingen, wat positief is want de XM3 zaten al heerlijk om de oren - hetzelfde geldt dus voor de XM4. De kussentjes zijn heerlijk zacht op de oren waardoor je ze voor een lange tijd kunt dragen.

Op het gebied van gebruikersgemak zijn er 2 verbeteringen waarmee ik erg blij mee ben, namelijk de mogelijkheid om 2 devices tegelijkertijd te koppelen en de Speak-to-Chat functie.
De XM4 biedt de mogelijkheid om bijvoorbeeld je telefoon en je laptop tegelijkertijd te koppelen, waarbij hij de laatst actieve bron pakt. Op het moment dat je dus muziek luistert vanaf je laptop en je gebeld wordt op je telefoon wordt de bron aangepast, waardoor je meteen kunt bellen met je headset op.

De Speak-to-Chat functie vind ik persoonlijk een hele leuke, met mijn "oude" WH-1000XM3 moest ik altijd mijn koptelefoon af doen om te reageren op iemand - omdat je door de noice cancelling ook echt niks hoort. Nu is het mede door de Speak to Chat functie mogelijk te praten met je headset op (misschien niet altijd even netjes, maar soms wel handig). Je hoort nu namelijk jezelf praten door de speakers van de koptelefoon (hij maakt gebruik van de microfoon in je headset).

Op het gebied van Noice Cancelling ben ik zeer tevreden gebleven, ik was al groot van van de Noice Cancelling bij de XM3 en dit is bij de XM4 nog steeds zo gebleven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet een heel groot verschil merk tussen de Noice Cancelling bij de twee versies, maar het kan zomaar zijn dat deze net iets beter is.

Al met al - een goeie koptelefoon met een high end Noice Cancelling is zeker het investeren waard. Het gebruiksgemak, comfort maar zeker de kwaliteit van Noice Cancelling van de XM4 maakt het een zeer goeie investering.

Pluspunten

• Kwaliteit van Noice Cancelling
  • Draag comfort
  • Mogelijkheid om twee apparaten te koppelen

Minpunten

• Geen druk knopjes voor geluid (moet swipen)

Duinkat 09-09-2020

Fantastische koptelefoon die je omgeving goed buitensluit.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Met deze mooie koptelefoon is het een feestje om muziek te luisteren. Echt erg goede geluidskwaliteit. Je kunt het geluid ook helemaal personaliseren met de app op je telefoon, erg handig. De noise cancelling is ook fantastische. Geen stemmen meer die door jouw muziek heen praten. Ook je podcast kun je nu altijd verstaan. Je kunt dit gemakkelijk uit zetten door te gaan praten, de koptelefoon herkent jouw stem en laat geluiden door. Hierdoor kun je zonder afzetten een gesprek voeren met je collega's. Na het gesprek start de muziek weer automatisch. Als je hem afzet dan pauzeert hij de muziek automatisch, want hij detecteert dat je hem op hebt. Hij draagt erg comfortabel en ook met de hele dag dragen heb je geen zere oren. Het enige nadeel vind ik dat ik vaak een piepje hoor. Ik heb in de app nu uitgezet dat hij de noise cancelling moet aanpassen aan wat ik doe, nu hoor ik dat niet meer.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijke bediening
  • mooi geluid
  • goede noise cancelling

Minpunten

• piepje door muziek heen

EFdeBoer 06-09-2020

Geweldige NC. Mooi geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Sinds een weekje heb de nieuwe Sony WH-1000XM4 in huis. Na onderzoek op oa Tweakers zag ik dat Sony zeer goede Noice Canceling hoofdtelefoons produceerde. Vandaar dat ik erg benieuwd was naar de WH-1000XM4. Het is een premium product en de verpakking, look en feel zien er goed uit. Het is even puzzelen wat de functies allemaal zijn, maar eenmaal onder knie is het een fijn apparaat. De Noice Canceling werkt erg goed. Je kan twee apparaten tegelijk pearen, wat erg handig is omdat de instellingen via de mobiel gaan. Er zit een soort touch bediening aan de zijkant van het toestel om het harder of zachter te laten klinken. Het geluid is super. Mijn favoriet is muziek in 8D opname. Het apparaat kan zich aanpassen aan atmosferische druk en aan de omgeving. Dat maakt de beleving zeer goed. Het is ook fantastisch in de trein of vliegtuig. De accuduur is ook goed. Je kan ca een uur of 30 luisteren en dat is meer dan genoeg voor intensief reizen. Doormiddel van snelladen heb je als het apparaat leeg is snel weer voor een uur of 5 power. Al met al is het superfijne hoofdtelefoon. Een absolute aanrader.

Pluspunten

• Noice canceling
  • Geluid
  • Uitstraling
  • Features

LMRTIE 03-09-2020

Sonys next best thing

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

De afgelopen week heb ik deze koptelefoon mogen testen.
De koptelefoon zit in een stevige en compacte case samen met de benodigde kabels.
De koptelefoon is mooi vorm gegeven en verrijkt met mooie bronzen details.
Ik heb de koptelefoon meerdere uren achter elkaar kunnen dragen zonder pijnklachten, dus het comfort is goed.
Voordat de koptelefoon gebruikt kan worden, moet je deze updaten. Dit ging makkelijk.
Het koppelen van mijn telefoon aan de koptelefoon was in no time gedaan. Het instellen van de koptelefoon naar mijn wensen werkt via de app erg makkelijk.

Het geluid van deze koptelefoon is mooi, diep en rijk van aard. Er is een optie om 360 graden geluid te ervaren, mits je de juiste diensten hebt. Hier heb ik geen gebruik van gemaakt.

De touchbesturing aan de rechter oorschelp werkt makkelijk en intuïtief.
Aan de linkerkant zit de powerknop en een custom knop.Deze kan je instellen voor verschillende functionaliteiten. Zoals het bedienen van je simme assistent of het controleren van de ANC.

De ANC werkt perfect. Tijdens een vliegreis heb ik nauwelijks iets meegekregen van het motorgeluid. Ook op kantoor filtert de ANC praktisch alles weg. Heerlijk rustig.

Deze sony heeft een aantal handige functionaliteiten welke het gebruik echt verrijken.
Bijvoorbeeld het pauzeren van de muziek als je de koptelefoon afzet, het tijdelijk overschakelen naar ambient geluid wanneer je je hand op de oorschelp houdt, het kunnen verbinden met meerdere apparaten tegelijkertijd en de eerder genoemde touchbesturing.

Kortom, een top koptelefoon als je iets meer te besteden hebt.

Pluspunten

• Geweldige ANC
  • hoog draagcomfort
  • slimme functionaliteiten

Sanne88 03-09-2020

Hele fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Deze nieuwe koptelefoon van Sony kwam precies op het goede moment binnen; vlak voor mijn vakantie. Ik heb een koptelefoon met noise canceling gekozen met name omdat ik een aantal keer per jaar met het vliegtuig ga. Ik heb een keer de koptelefoon van een vriendin geprobeerd tijdens het vliegen en dat geeft zoveel rust omdat je de continue ruis veel minder hoort. Helaas ging dat vliegen niet door maar de trein was ook een goede test en daar is deze koptelefoon zeker voor geslaagd. De stemmen van medepassagiers en de geluiden van de trein worden behoorlijk gedempt maar je hoort evengoed wel de omroepberichten. Het geluid is super goed! Ook fijn is de functie dat de muziek pauzeert zodra je de koptelefoon even af zet. Daarnaast gaat de batterij heel lang mee en als deze wel op is, gaat opladen super snel. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Muziek pauzeert bij afzetten koptelefoon
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Vrij groot om mee te nemen
  • Is iets te groot

Lovin' dad of 2 01-09-2020

High end model verbetert zichzelf

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Met de ervaring van zijn voorganger de XM3 in mijn hoofd, was de uitdaging er 1 om je in vast te bijten. Sony heeft zich met de voorganger namelijk gepositioneerd als 1 van de beste over ear headphones, zo niet de beste. Zeer benieuwd dus naar de verbeteringen in het nieuwste model en de extra en nieuwe functies.

En ben ik teleurgesteld...? Nou nee, beslist niet. Wat gelukkig gebleven is, is de superfijne geluidskwaliteit. Uitgebalanceerd en geschikt voor alle soorten muziek of podcast. Heerlijk om jezelf in onder te dompelen en passend bij hetgeen Sony in verleden waar heeft gemaakt. De noice cancelling functie is gewoon heel fijn om te ervaren, maar ook met de ANC functie aan is het op straat of in het openbaar vervoer prima luisteren.

Zelf maak ik veelvuldig gebruik van de koptelefoon tijdens en op het werk. Werkend in een nieuwe werkomgeving met gedeelde werkplekken is de Sony Xm4 echt perfect. Juist hier onderscheiden de nieuwe functionaliteiten zich. Het draagcomfort lijkt zelfd beter te zijn dan het vorige model, naar mijn idee een iets strakkere fit. Ook voor mijn kleinere hoofdomvang goed te doen.

Zodra je de headphone afzet gaat het geluid op de pauze stand en naadloos weer aan, als je hem opzet. Ook is het erg fijn dat de muziek stopt met spelen als je begint te praten, zodat je direct goed kan communiceren met een collega. Overigens is het fijn dat je dit ook uit kan zetten, want ook op luidkeels meezingen wordt gereageerd. Daarnaast is het feit dat er met 2 devices tegelijkertijd een verbinding gemaakt kan worden super handig om snel te schakelen tussen luisteren naar muziek op de laptop en een binnenkomend telefoontje aan te nemen. Moeiteloos wordt er geschakeld.

Al met al is de nieuwe koptelefoon echt een prima product. Geluid is en blijft top met nieuwe fijne features die toch een gemis waren bij het vorige model. Weliswaar vraagt het wel een forse investering die niet voor iedereen haalbaar is. In dat geval is de Xm3 een mooi alternatief.

Pluspunten

• High end geluid
  • Makkelijk en vlot te koppelen
  • Multi-pairing
  • NC en ANC top

Minpunten

• Aanschafprijs niet mals

Vito 31-08-2020

Geweldig geluid en volledig instelbaar

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Wat een geweldige koptelefoon! De vorige was al goed met een uitstekende geluid en de beste ANC. De verbetering op dit vlak is niet te horen door mij. Wat wel veel beter is, is de mogelijkheid om vrijwel alles in te stellen. Zo zijn er bijvoorbeeld extra functies dat de muziek stopt als je de koptelefoon afdoet (wat ikzelf erg prettig vind) en als je muziek luistert en je begint te praten (voor de google-assistant/siri) pauzeert de muziek ook even. Verder voel je de koptelefoon niet op je hoofd zitten, het draagcomfort is super. Hij is licht en het materiaal is uitstekend. Wat mij betreft een echte aanrader. Blijft wel dat hij erg duur is, dus als je voor geluid en ANC kijkt, probeer dan ook zeker de Sony WH-1000XM3 (voorloper), deze is inmiddels betaalbaar geworden.

Pluspunten

• Geluid
  • ANC
  • Draagcomfort
  • Volledig instelbaar

Minpunten

• Duur

Lien 31-08-2020

Een koptelefoon waar je echt blij van wordt!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Geen gedoe meer met het wisselen van Bluetooth devices! In de Sony headphones app kan je gemakkelijk twee apparaten opgeven waarmee je koptelefoon gekoppeld moet worden. Een keer instellen en je kan gemakkelijk switchen. Word je gebeld terwijl je Spotify aan het luisteren bent via je laptop? Geen probleem! De koptelefoon schakelt direct over. Als je telefoongesprek is afgelopen schakelt hij direct weer terug naar je muziek. Ik vind dat echt een groot pluspunt ten opzichte van andere koptelefoons op de markt. Als ik telkens moet connecten met Bluetooth gebruik ik de koptelefoon veel minder, wat dus ook gebeurde met mijn oude koptelefoon.

Daarnaast kan je ook gemakkelijk je muziek zachter zetten of doorspoelen naar het volgende nummer door te swipen op de rechter oorschelp. Dit voelt erg intuïtief aan als je een keer het plaatje hebt bekeken. Als je je koptelefoon afdoet stopt hij direct en gaat bij het opzetten direct weer verder. Door de heerlijke zachte oorkussens wil je de koptelefoon eigenlijk niet afdoen.

De Noice Cancelling werkt super, wat je ook wel mag verwachten met de opvolger van de XM3 waar al met lof over gesproken werd. Door je hand op de rechter oorschelp te leggen kan je de Noice Cancelling onderbreken om een gesprek te voeren. Wanneer je klaar bent haal je je hand weer weg en begint de muziek die je aan had staan weer verder af te spelen. Ook kan je de Speak to Chat functie activeren door zelf te gaan praten. Kortom: Een koptelefoon waar je echt blij van wordt!

Pluspunten

• Zit heerlijk
  • Twee devices te gelijk gekoppeld

Minpunten

• Je moet de Sony Headphones app installeren

rjbuitelaar 31-08-2020

Fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM4

Het is een erg fijne koptelefoon. Zit comfortabel en is niet zwaar. Het geluid is echt uitmuntend en in combinatie met de Noise Cancelling functie zeer ontspannen. Aan de rechterzijde zit een touchpad waarmee je makkelijk het volume kan bedienen en ook eventueel kan pauzeren of volgende/vorige nummer kan bedienen. Wat ik erg handig vind is dat als je je complete hand op dit touchpad legt de microfoons van de koptelefoon worden opengezet waardoor je alle omgevingsgeluiden luid en duidelijk hoort. Erg handig als bijvoorbeeld iemand tegen je praat. Wat ook handig is is dat als je de koptelefoon afzet de muziek automatisch wordt gepauzeerd. De batterijduur is erg goed! Ik heb hem al meerdere uren gebruikt en heeft nog 80% batterij. En als hij al leeg is dan is 10 minuten opladen om hem weer 5 uur te kunnen gebruiken natuurlijk perfect!

Ik wist van tevoren niet goed wat ik kon verwachten van deze koptelefoon omdat dit de eerste koptelefoon is die ik heb met noise cancelling. Ik ben inmiddels verkocht en wil eigenlijk niet anders meer!

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Draagcomfort
  • Touchpad
  • Accuduur

Minpunten

• GEEN