Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-SP800N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Floval 06-08-2021

Goede geluidskwaliteit, onvoldoende "draagkwaliteit"

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik had deze oordopjes gekocht met oog op gebruik tijdens het sporten, met name voor tijdens het fietsen, zoals ze ook stonden geadverteerd.
De oortjes zien er heel mooi en hebben zeker een goede geluidskwaliteit.
Ondertussen gebruik ik deze oortjes reeds 5 maanden en zijn de min punten ook duidelijk geworden.

Maar zal ik beginnen met de positieve zaken.
Zoals ik al zei, de geluidskwaliteit is zeker top en met name de bass is super goed en gemakkelijk aan te passen.
De batterij gaat lang genoeg mee en wanneer deze bijna leeg is kan je de oortjes makkelijk on the go opladen door ze in het opbergdoosje (powerbankje) te plaatsen.
En dan de noise cancelling, deze is fenomenaal.
Ik heb al meerdere "papa-ik-wil-... en papa-ik-moet-dat..." momentjes van de kinderen kunnen negeren en zelfs enkele preken van de vriendin en/of collega's gewoonweg niet gehoord doordat de noise cancelling zo goed werkt, zelfs op lagere volumes. Dus als je even wilt focussen zonder afleidende achtergrond geluiden is dit echt wel een topper.

Maar dan de hekelpunten.
Volgens Sony zijn deze oortjes ideaal voor een actieve levenstijl en sport, maar dan vermoed ik dat je je moet beperken tot de tak van het snelwandelen, iets actiever en je kan je oortjes om de 10 minuten van de grond oprapen. De oortjes garanderen zogezegd een perfecte pasvorm met boogondersteuning in 2 maten en wel 5 verschillende maten in verwisselbare oordopjes (waarvan tot op heden geen enkel combinatie mij lijkt te passen met als gevolg dat ik bij iedere hoofdbeweging die ik maak, de oortjes moet herplaatsen om een goede afsluiting op mijn gehoorgang te verkrijgen). Mijn vrees is dus dat ik de oortjes eerder zal verliezen tijdens een actief moment dan dat ze niet meer functioneren.
Over die boogondersteuning zou ik zelfs nog willen uitwijden. Deze zijn namelijk van zo'n materiaalkwaliteit gemaakt dat ik na 2 maanden gebruik al kon overschakelen op de andere maat doordat 1 van de boogjes gewoon doorscheurde. Nu ik de 2e maat boogjes ook al een tijdje gebruik, heb ik gemerkt dat deze ook begint te scheuren.En het beste van al? Sony biedt geen replacement boogjes aan, of toch niet via een eenvoudige webshop weg.
Ook iets waar je moet aan denken, als je de oortjes bijvoorbeeld gebruikt waar veel wind staat, is dat je er voor moet zorgen dat je de nois cancelling afzet iedere keer als je de oortjes aan doet, deze is namelijk actief by default en zorgt er voor dat als je in de wind zit (of op de fiets), je ook alleen maar wind hoort. Dit is een klein minpuntje, maar tikt toch wel aan.

Mijn finaal verdict is het volgende, als je oortjes wil kopen voor tijdens het sporten zou ik toch een ander goedkoper exemplaar aanbevelen dan deze, die ondanks de goede geluidskwaliteit, toch niet doen waar ze voor geadverteerd worden en dit aan een redelijk hoge prijs.

Pluspunten

• Goed geluidskwaliteit
  • Zeer goede noise cancelling
  • Goede batterij duur

Minpunten

• Slechte pasvorm
  • Niet goed voor tijdens sport, zoals geadverteerd
  • Kwaliteit van de steunboogjes

Mvh 02-11-2020

Mooi design

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Fijne oordopjes op te sporten. Het geluid is heel goed om aan te horen. Ik krijg je makkelijk in.
Lange batterij duur
Handige touch om geluid uit of aan te zetten
Nadelen:
met hardlopen blijven ze niet zitten
kan maar op 1 telefoon gebruikt worden

Pluspunten

• mooi geluid

Minpunten

• niet fijn met hardlopen
  • kan maar op 1 telefoon

Houston 31-10-2020

Heerlijk geluid, maar pasvorm kan beter

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Mijn oude wireless oortjes waren aan vervanging toe na twee jaar forenzen en veel sporten. Knopjes kapot, kabel versleten. Tijd dus voor wat nieuws! Ik ben sowieso al decennia Sony fan dus toen ik deze zag, in a heart beat besteld!
Zoals verwacht biedt de Sony zijn vertrouwde sound met heldere ietwat bassige ondertonen. Mocht je dit niet prettig vinden geen punt, want je kan dit aanpassen via de Headphones app. Deze app is heel handig, want hier kan je veel instellingen customizen, zoals de functies van de oortjes; volumeregeling of liever Noise Cancelling of speelfuncties (spelen/pauze/skip).
Warm aanbevolen voor de fanatieke sporter. Door de Noise Cancelling komen er geen vervelende achtergrondgeluidjes door die je van je topprestaties afhouden. Oortjes zijn, ondanks dat ze wel wat zwaar voelen, nooit uit mn oren gevallen. De oortjes willen allen niet wennen en zitten niet echt lekker.

Heb de oortjes ook getest tijden conference calls vanuit huis en vind ze hiervoor ideaal. Helder geluid.

Grootste nadeel vind ik het ontbreken van drukknopjes voor volume en uit/aan knop. Volume moet je nu via je telefoon/laptop/PC aanpassen.

Pluspunten

• Heerlijk geluid
  • extra batterijlading met oplaaddoosje

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen stekker meegeleverd
  • Pasvorm niet prettig
  • Geen fysieke knopjes op oortjes

Ruud2468 25-10-2020
  • Product gekregen

Goede accu, heerlijke bass

Design
Wat mij betreft is dit een geslaagd design. Ze zitten comfortabel, voelen niet zwaar en zijn niet lelijk ;-)

Accu
De batterij gaat lang mee, de aangegeven 9u is zeker haalbaar.
Door de oortjes op te bergen in het oplaadcase kun je, mits opgeladen, nog eens uren extra genieten.

Pasvorm
De oortjes zitten comfortabel, zelfs na een aantal uren luisteren. De bijgeleverde kussentjes zijn zacht, het gebogen ontwerp zorgt voor een goede pasvorm.

Bluetooth
Koppelen met Bluetooth gaat erg eenvoudig. Tot op heden nog geen enkele keer gehad dat hij niet kon verbinden. Verbinding gaat, na de eerste keer, automatisch zodra je de oortjes uit het doosje haalt. Bij het indoen hoor je direct wat de accu status is.

Geluid
Wat mij betreft is dit beter dan prima. Met de extra bass functie is het alsof er een subwoofer in je oren zit; heerlijk!

NC/Omgevingsgeluidsmodus
Je kunt van in-ears natuurlijk niet verwachten dat de NC hetzelfde is met over-ears, maar deze doen goed hun werk. Pratende mensen zijn niet meer horen, het geluid van de stofzuiger wordt ook onderdrukt.
De omgevingsgeluidsmodus is verrassend genoeg erg praktisch. Zo wordt je activiteit gedetecteerd en daar de modus op aangepast. Tijdens het fietsen laat hij je nog steeds de auto's horen. Als je een lawaaige omgeving binnen loopt zal hij weer meer filteren.

Functies op de oortjes
Via de Sony app kun je zelf instellen welke functies de aanrakingen van de oortjes hebben. Zo kun je er voor

Pluspunten

• Extra Bass
  • Omgevingsgeluidmodus
  • Accu

Jill Pigmans 22-10-2020

Precies zoals verwacht

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik was best sceptisch over het gebruik van oortjes tijdens het sporten. Even zoeken naar de juiste dopjes en dan even snel installeren en binnen 5 minuten kon ik sporten.
De batterij gaat veel langer mee dan airpods maar dat is ook logisch aangezien de Noise cancelling veel beter is en dus veel energie verbruikt. Zowel het doosje/oplader en de oortjes zijn wel erg groot, wel heel jammer. Het is even wennen met de doppen in je oor en zoeken hoe ze er het beste in passen. Als ze er in zitten blijven ze ook over het algemeen goed zitten. Ondanks het extra stukje rubber die in je oorschelp geschoven word. Hierdoor voelt het meteen al steviger aan.

Pluspunten

• Zeer lange oplaadduur
  • App met veel functies

Minpunten

• Grote van de oortjes en doosje
  • Niet draadloos opladen

daphne1990 22-10-2020

Grote doppen met goed geluid

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ideale oordopjes voor tijdens het hardlopen. Dankzij de boogjes blijven deze goed zitten in je oren tijdens het rennen! Ik had wel meer last van de wind dan bij mijn andere in-ear oordoppen. De volgende keer ga ik een andere maat proberen om te kijken of dat helpt. Voor het sporten ben ik blij met deze oordoppen, maar toen ik ze ook in mijn thuiswerkplek wilde gebruiken werd ik iets minder enthousiast. Het geluid wat uit mijn browser komt (bijvoorbeeld Google Meet) klinkt niet goed (blikkerig). Heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Na een uur krijg ik ook last van de boogjes die zijn bijgeleverd. Dankzij de boogjes blijven ze goed zitten tijdens sporten, maar echt comfortabel vind ik het niet. Vraag me ook af of de oordoppen het kunnen hebben als ik de bogen er steeds op en afhaal als ik ga hardlopen.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Mooi ontwerp oplaad case
  • Goede app

Minpunten

• Geluid blikkerig als geluid via mijn browser komt
  • Te grote pasvorm
  • Steken erg uit

Nobel83 22-10-2020

Goede accuduur

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik heb de oortjes nu twee weken in mijn bezit om uit te testen. Tot nu toe is het resultaat goed. Ik kan er mee hardlopen zonder dat de oortjes uit mijn oren vallen. Wel hoor ik wat windgeruis als ik flink hard loop. De batterij gaat enorm lang mee. Het lastige is wel dat er een heel kort oplaaddraadje bij zit. Ik heb mijn eigen telefoonoplader gebruikt om de oortjes op te laden.
Voorheen raakte ik altijd verstrikt in mijn draad oordopjes. Dat is nu verleden tijd. De koppeling met bluetooth was snel gemaakt. En nu kan mijn telefoon in een hardloop heup tasje en hebben de oortjes een perfecte verbinding.
Ik vind ze wel wat groot ogen, maar het is niet irritant. Verder moet ik alle instellingen nog uitvinden, daar heb ik ze nog iets te kort voor in bezit.

Pluspunten

• Vallen niet uit
  • Goed geluid

Minpunten

• Kort oplaaddraadje
  • Windgeruis

Dbrulez 21-10-2020

Groots in geluid en batterij

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik heb de oordopjes van Sony nu 2 weken in mijn bezit en zijn het oortjes die in enkele dingen uitblinken. Het geluid wat in de oortjes zit is erg goed en zuiver voor deze prijsklasse is dit erg goed. De batterijduur is optimaal van dit apparaat je kan er ruim 1 dag mee doen met ANC aan als je dit uit zet doet die het bijna dubbel zo lang. Via de app kan je de oortjes helemaal instellen hoe je dr touch bediening wilt hebben dit is er fijn omdat je toch op je eigen manier ze wil bedienen. Wat een leuke toevoeging is dat je ook geluid kan aanpassen via de oortje dit is erg handig kan je je telefoon in je zak houden. Ze zitten goed en vast in je oor ze vallen totaal niet makkelijk uit je kan rennen en springen en ze blijven zitten. Het zijn goede oortjes met een mooi geluid

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij duur

Minpunten

• Groot doosje

Nannn 18-10-2020

Fijne draadloze oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Hele fijne draadloze oordopjes. Ze hebben een mooi design, goede pasvorm (zitten goed) en heel goed geluid. Via mijn mobiel kon ik eenvoudig via Bluetooth de oortjes koppelen aan mijn muzieklijst. Helaas ging het koppelen met mijn sporthorloge Garmin, ging wat lastiger als ik ook mijn hardlooptijdmeting aanzetten. De muziek viel toen af en toe weg. De bediening is heel makkelijk en constant qua bereik en connectie. De noise cancelling en bass werkt goed. Wat ook heel fijn is bij het hardlopen is dat het lopen niet doorklinkt in de muziek, je voelt het niet bonken. Je hoort echt puur de muziek. Ook zijn de oordopjes waterdicht, fijn bij het hardlopen en er valt een bui. Ik heb dit niet getest nog.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Goede pasvorm
  • Sterke Bluetooth connectie
  • Strak design
  • Waterdicht

Minpunten

• Muziek sporthorloge haperig

Jerrybrusket 18-10-2020

Top oortjes

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Wat een fijne zittende oortjes zeker met sporten vallen niet uit zit alles gegooit.
Bij het open maken van het doosje merk je meteen dat Sony er weer veel werk aan heeft besteed goed en duidelijk wat je moet doen om ze te installeren en te gebruiken.
Zitten verschillende oordopjes in voor grote van je oor echt top.
Wel even opladen maar is zo gebeurd en dan ook echt super lang te gebruiken ik heb ze nu al denk 8 uur in gebruik en gaat nog steeds goed.
De app die kan installeren voor het gebruik van de set is erg duidelijk en in het Nederlands.
Je kunt het geluid er goed mee instellen en zitten ook paar voor geprobeerd set in. Ik gebruik eigen instellingen wat hou nog best wat van de Bas.
De teksten die oortjes gebruik zoals hoeveel procent de batterij nog heeft is heel makkelijk naar het Nederlands te zetten.
Maar ik moet zeggen top geluid heel veel mogelijk hebben om in te stellen dus eigenlijk naar je eigen hand te zetten.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede pas vorm
  • Accu erg lang
  • App zeer duidelijk

Minpunten

• Even zoeken in begin hoe te installeren

Paulina07 18-10-2020

Prachtig geluid

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Er zit werkelijk een fantastisch geluid in de oortjes. Echter qua vormgeving vind ik ze te groot. Ook doen ze na een tijdje pijn in mijn oren. Ondanks dat er verschillende maten siliconen dopjes zitten.

De oortjes gaan opgeladen 9 uur mee. Na opladen in de bewaarcase nog eens 13 uur. Ook zijn ze waterdicht wat ook een pluspunt is.

Je kunt een app downloaden waardoor je per oortje een functie kunt aanwijzen: bv geluid veranderen met het linker oortje en noisecanceling met rechter oortje. Dit is tegelijk ook wel weer een nadeel, omdat er meerdere functies zijn, maar je per oortje maar 1 functie kunt toewijzen.

Over het algemeen een prima product. Groot nadeel vind ik toch echt de vormgeving en pasvorm. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde oren waardoor deze oortjes bij een ander misschien super goed zitten

Pluspunten

• Geluid
  • Lange batterijduur
  • Waterdicht
  • Bewaarcase om op te laden

Minpunten

• Vormgeving
  • Per oortje maar 1 funtie toe kunnen wijzen
  • Te klein oplaadkabeltje

RichardH 17-10-2020

Goed geluid en comfortabel

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik heb deze oortjes nu een week in bezit en vind het geluid echt super! De app die erbij hoort laat je het geluid precies zo instellen als je wilt. Basgeluid is erg goed.
Je moet wel zorgen dat je de juiste maat dopjes erop zet anders heb je veel last van omgevingsgeluid.
Vandaag tijdens het dragen stopten ze er ineens mee. Batterij was nog vol, maar er kwam geen geluid meer uit. Na een tijdje pielen deden ze het weer. Erg vreemd.
Minpuntje vind ik dat er geen stekker mee wordt geleverd en ook het laadkabeltje is erg kort.
Ook is er op de fiets behoorlijk wat windgeruis te horen

Pluspunten

• Batterijduur
  • Geluid
  • Afwerking

Minpunten

• Geen stekker om te laden
  • Korte laadkabel
  • Ze vielen zonder aanleiding uit

Noa 17-10-2020

Heerlijk sporten!

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De draadloze sport headphones hebben me heel erg verbaasd. Ik had er niet heel veel van verwacht, maar uiteindelijk vind ik ze zo fijn, dat ik ze niet alleen bij het sporten gebruik. In de sportschool wordt meestal ook muziek afgespeeld, daar hoor je gelukkig niks van met deze oortjes. Het geluid is ook veel beter dan ik had verwacht, de bass is zeer goed! De pasvorm is prima, de kleinste maat is nog net iets te groot voor mij waardoor ze soms een beetje pijn gaan doen. Maar je krijgt er verschillende maten bij zodat je zelf kunt kijken welke het beste bij je passen. Soms kreeg ik het gevoel dat ze niet heel stevig zitten, maar dit is dus zeker wel het geval want zelf ben ik bijvoorbeeld al gaan springen om zo te kijken of de oortjes wel bleven zitten. Je kunt er alles mee doen! Maak je ook geen zorgen over zweten, daar kunnen zeg ook tegen.
Kort samengevat ben ik meer dan tevreden, je kunt lekker wegdromen met de muziek in je oren zonder dat je veel last hebt van al het andere geluid om je heen en er zitten veel opties op, je vindt in het begin steeds weer nieuwe dingetjes uit die ze kunnen.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Kunnen tegen het zweten
  • Blijven goed zitten

Minpunten

• Pasvorm iets te groot

hennii 17-10-2020

Uitstekend geluid en prima om mee te bellen

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Enkele dagen geleden heb ik dit product ontvangen. De premium ogende verpakking viel mij onmiddellijk op.
De oortjes zien er mooi uit en worden samen met een oplaadcase, 4 maten oordopjes, 2 maten oorclips, een oplaadkabel (zonder oplader) en een gebruiksaanwijzing geleverd.

De bluetooth verbinding wordt snel tot stand gebracht en is zeer stabiel. Op geen enkel moment heb ik hier problemen ondervonden.
Met behulp van de applicatie "Headphones" is het mogelijk om de oortjes naar jouw wens in te stellen. Zo kun je kiezen tussen verschillende equalizers en kan je de touchcommando's van de oortjes naar jouw wens aanpassen.

De telefoongesprekken verlopen prima, het geluid was helder en duidelijk. De persoon aan de andere kant van de lijn merkte niet eens dat ik niet via telefoon maar via de draadloze oortjes had gebeld. De achtergrondgeluiden worden iets minder goed weggewerkt dan verwacht.

MAAR, en nu komen tot het allerbelangrijkste, het geluid. Prachtig ! Zeer vol geluid waarbij zowel lage, mid als hoge tonen prima tot hun recht komen. Het geluid is warm en voelt niet geforceerd aan.
Op een gegeven moment beluisterde ik een nummer, het geluid werd zo goed weergegeven, dat ik dacht dat er iemand achter mij stond.

Qua vormgeving en comfort vind ik ze fantastisch. Na enige tijd vergeet je dat je ze draagt, ze doen op geen enkel moment pijn, ook niet na uren onafgebroken dragen.

De oortjes hebben 3 verschillende geluidsmodi : normaal, Ambient-mode en noise cancelling.
De normale modus behoeft geen uitleg, deze gebruik ik meestal om gewoon muziek te luisteren.
De Ambient-mode versterkt de omgevingsgeluiden, waardoor je tijdens het sporten beide oortjes kan inhouden zonder verrast te worden door een auto die je niet gezien hebt. Tijdens het fietsen is deze functie echter waardeloos. Het windgeruis wordt dermate versterkt dat het storend wordt. Tijdens het hardlopen moet ik dit product nog testen, hier kan ik nog niets over zeggen.
De noise cancelling-modus vind ik iets minder. Het dempt het omgevingsgeluid maar filter bijlange niet alles weg.

De batterijduur is wat je van dit soort product kan verwachten, ruim voldoende (afhankelijk van de modus). De oplaadcase zorgt afzonderlijk voor een volledige laadbeurt.

Kortom : de oortjes voelen premium aan en geven een uitstekend geluid. De accuduur is goed en gesprekken voeren gaat prima.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • vormgeving
  • accuduur
  • draagcomfort

Minpunten

• ambient mode

AngeliqueB 16-10-2020

Perfect!

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Ik vind het geweldige oordoppen. Ik was eigenlijk een beetje sceptisch omdat ik dacht dat ze eigenlijk allemaal wel een beetje hetzelfde zouden zijn, maar hier ben ik echt op terug gekomen. Ze zijn zeer makkelijk te koppelen aan de telefoon (Android in mijn geval). Ze worden geleverd met 3 maten dopjes, dus voor elk oor passend te maken. Bij mij waren de standaard dopjes prima, en blijven ze prima zitten (ik heb zelfs een paar keer op en neer gesprongen, en aan het headbangen geweest).
Het geluid is erg helder en zuiver en klinkt gewoon goed. Ook tijdens het sporten in de sportschool blijven ze prima zitten, en glijden ze ook niet weg door het transpireren. Als je van wat luidere muziek houd, kun je door simpel tikken de muziek even op pauze zetten, als iemand een onbelangrijk gesprek tegen je begint, of niet natuurlijk, dat kan ook...
De Google miep doet het ook uitstekend, en je kan haar dus van alles vragen bijv wat er nog op de agenda staat, of hoe laat het is, en natuurlijk hoe laat je favoriete film begint. Ook dit werkt getob weer door het oordopje links aan te tikken.
Ze gaan ook erg lang mee qua batterijduur. En je kan het opberg doosje gebruiken als extra oplader, echt superhandig.
Al met al een paar uitstekende oordoppen die je niet zullen teleurstellen (of je moet ze vergeten)
Het zou misschien wel leuk zijn, als ze ook in andere kleuren te koop zouden zijn, nu zijn ze alleen in mat zwart.

Pluspunten

• Super geluid
  • Mobiele assistent
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Maar één kleur

Aljo 04-08-2020

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Sinds een aantal weken in mijn bezit.
Ik kan er al niet meer zonder.
Zeer eenvoudig te connecten met mijn android 10 telefoon.
Pasvorm van de oortjes is voor mij prima te noemen , zitten lekker ook voor langere tijd met sport
Geluid is echt subliem , mooi helder geluid met een echt goede bas.
Handsfree bellen is perfect te doen.
Mooie vind ik de noice cancelling functie , welke automatisch aanstaat.
Je kan heerlijk wegdromen met je muziek zonder dat je de omgeving duidelijk hoort
Ik vind deze dopjes echt een aanrader, goede prijs kwaliteit

Pluspunten

• fantastisch geluid
  • zitten heerlijk
  • noise cancelling
  • handsfree bellen
  • snel opgeladen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Tom Sykes 03-08-2020

Sony WF-SP800N zwart

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De oordoppen voldoen eigenlijk aan alle verwachtingen.
Ik was opzoek naar iets wat ik zowel op de klus/bouw kan gebruiken en in de sportschool.
Voordeel is dat ze spatwaterdicht zijn en met name in de sportschool is de noise canceling erg prettig.
Baterij duur is prima en het opladen in de opbergbox is erg handig

Pluspunten

• Spatwaterdicht
  • Noise canceling
  • Accu

Minpunten

• Gebruik touchpad

Pure 02-08-2020

Goede bass, goed geluid

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De oordoppen geprobeerd in verband met de goede specificaties m.b.t. het sporten. Ik was blij verrast toen hij binnen kwam. Het product heeft een mooi design en ziet er strak uit. Er zitten verschillende maten accessoires bij, zodat hij passend gemaakt kan worden. Echter is de kleinste maat nog te groot voor mijn oor, waardoor hij snel uitvalt. Ook zit de pasvorm hierdoor niet echt lekker en gaat het na een tijdje pijn doen. Echter is het geluid tijdens het sporten perfect. De omgeving wordt bij het binnensporten goed weg gefilterd. Bij het hardlopen buiten komen juist de geluiden van de omgeving wel door, zodat je kan deelnemen aan het verkeer.
De bass is zeer goed te noemen. Het beste uit de muziek komt echt naar boven. Tijdens het bewegen blijft de muziek gewoon doorgaan, zonder schokken.
Ook in de thuissituatie voor het luisteren van muziek of bellen is dit product aan te bevelen. Het is makkelijk te installeren en te gebruiken. De bijbehorende app spreekt zich vanzelf.
Al met al zal ik dit product zeker aanbevelen, tenzij je net als ik kleine oren hebt. Dan zit het gewoon echt niet fijn.

• Bass
  • Functies

Minpunten

• Pasvorm
  • Grootte bijgeleverde accessoires.

Simone 01-08-2020

Nieuwe ervaring in-ears tijdens hardlopen

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Mijn allereerste in-ear koptelefoon ervaring tijdens het sporten, ik was erg benieuwd hoe dit mij tijdens mijn lange hardlooptrainingen zou bevallen.
Toen ik de verpakking opende, was ik verbaasd over de grootte van de in-ears, het zijn echt wel grote units. Het kostte in het begin even wat tijd om de juiste maat en manier te vinden om ervoor te zorgen dat de oortjes goed blijven zitten, maar als ze eenmaal zitten, blijven ze echt goed zitten. Oók tijdens het hardlopen, ik had verwacht dat ze toch enigszins zouden bewegen in m'n oren, maar dat was geenszins het geval. Ik voel ze nauwelijks zitten, echt top!
Automatisch staat noice cancelling aan, wat fantastisch is als je stil zit. Maar wat ik heel irritant vind, is dat de in-ears dan tijdens het fietsen of hardlopen wind vangen, wat je door je muziek of podcast heen hoort. Dit moet je handmatig in de app (tijdens het hardlopen dus, niet fijn) uitschakelen. Ik ben er nog niet achter of en hoe dit anders kan.
De case, waarin de in-ears bewaard en opgeladen worden, is klein en handzaam. Ze laden snel op, zowel de case als de in-ears hebben een lange batterijduur.
De bluetooth verbinding met mijn iPhone is perfect.
De muziekkwaliteit is werkelijk fantastisch, mede door de verschillende sound options.
De sneltoetsen aan de zijkant van de in-ears zijn supergevoelig. Ik heb daarin nog niet helemaal de slag te pakken waardoor ik soms toch echt even mijn telefoon erbij moet pakken om de actie via de app uit te voeren. Wellicht is dat ook een kwestie van ervaring...
Al met al kan ik deze in-ears van Sony zeker aanraden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Batterijduur
  • Overzichtelijke app

Minpunten

• Grootte
  • Ruis tijdens sporten door grootte

Eenjordi 01-08-2020

Dure 'unit'

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Mijn laatste oordoppen waren de Earpods met draad en sindsdien altijd hoofdtelefoons met NC gedragen.
Ondanks dat ze top in het oor zitten schrok ik enorm van het formaat. Ze zitten ideaal tijdens het lopen maar wat een enorme 'unit'
Tijdens mijn werk bel ik vaak en toch schiet die bij mij android niet altijd automatisch over ondanks dat instellingen daarvoor aanstonden.
App daarin tegen is wel super! Misschien dat ik gewoon de tijd moet geven om ze te waarderen.

Pluspunten

• NC optie
  • Goede Batterij uur
  • APP

Minpunten

• Enorm groot
  • Valt soms uit
  • Prijs

LotteRoos 31-07-2020

Goede accuduur, fijn geluid, zitten fijn.

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Dit zijn mijn eerste draadloze oortjes. Ik was eerst best sceptisch, aangezien ik meestal de In Ear modellen niet lekker vind zitten of merk dat ze niet goed blijven zitten. Deze oortjes zijn echt super fijn. Ondanks dat ze wel wat uitsteken, voelen ze niet zwaar aan en blijven ze heel goed en comfortabel zitten. Ook tijdens sporten (bijvoorbeeld tijdens het hardlopen). Het is ook heel fijn dat de oortjes zich automatisch aanpassen aan de omgeving en dat de oortjes "leren". In de sportschool kon ik me echt goed afsluiten van de rest en zodra je dan in een rustigere omgeving komt stellen de oortjes zich bij. Het is fijn dat de accuduur ook goed is, en dat de case die meegeleverd is de oortjes tussendoor snel oplaadt. Daardoor kan je heel lang blijven luisteren zonder dat je je druk hoeft te maken over dat de accu misschien leeg is. De kwaliteit van de muziek is ook zeer prettig. Er zit een Extra Bass functie in voor de lage tonen, en dat hoor je goed. Dat vind ik voor deze prijs zeer positief! Wat ik wat minder vind is het aantal "sneltoetsen". Je kan heel fijn via de app zelf instellen waar de sneltoetsen/touches voor staan, maar je hebt wel de app nodig om te kunnen switchen. Als je dus tijdens het sporten even iets anders zou willen doen met de sneltoetsen, moet je dat wel in de app veranderen. De microfoon is prima, zeker voor oortjes. Wil je echt de functie gebruiken voor vergaderingen, zou ik toch voor iets anders kiezen. Maar voor bellen of de spraakassistent is het prima. Wat er verder nog is, is de 360 Reality Audio functie. Jammer dat je daar wel voor moet betalen. Maar zonder werkt het ook prima.

Pluspunten

• zit fijn en blijft goed zitten
  • goed geluid
  • adaptieve functie voor geluid en noise cancelling

Minpunten

• app nodig om de sneltoetsen te veranderen

Jeff 30-07-2020

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

2 weken geleden deze oordoppen binnen gekregen om te testen. Vooraf was ik erg hoopvol. Ik ben een gadgetfreak en ik had als enigste nog bekabelde oordoppen. Toen ik ze uitpakte zag ik een solide verpakking echter vindt ik het raar dat er geen stekkeraansluiting is meegeleverd. Ik moet ze dus of in een laptop/computer aansluiten om op te laden. Of de oplader van mijn telefoon slachtofferen.

Ik wilde deze oordoppen specifiek testen voor het sporten, omdat ik voor de rest geen oordoppen gebruik. Ik moet zeggen dat ik ze erg vindt tegenvallen. De oordoppen vallen tijdens het hardlopen telkens uit je oren. Dit verwacht je niet met de juiste pasvorm en design. ook steken ze erg uit en elke keer als je de oordoppen weer in je oor drukt, druk je op de tapfunctie. hierdoor stopt de muziek of beginnen de oordoppen opeens mensen te bellen. Erg irritant, helemaal bij het sporten. Geluidskwaliteit is prima alhoewel ik de titel noice cancelling niet zou gebruiken.

Persoonlijk zou ik deze oordoppen niet aanraden. Ik denk dat voor de prijs kwaliteitverhouding wel betere oordoppen op de markt zijn.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • verschillende oordopjes meegeleverd om te passen

Minpunten

• Geen stekkeraansluiting bijgeleverd
  • Slechte pasvorm
  • Niet goed genoeg om te sporten
  • Tapfunctie werkt erg irritant

Hollywood 28-07-2020

Geweldige geluidskwaliteit en fijne vormgeving/pasvorm

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Sony zet zijn nieuwe WF-Sp800N neer als echte sport headphones. Door de IP55 rating (stof en waterdicht) en de extra Bass-functie zouden dit de perfecte lifestyle headphones zijn voor de actieve sporter. Over het geluid kan ik kort zijn. Dit is echt subliem voor in-ear headphones en beter menig concurrent is deze prijsklasse. De bouwkwaliteit is ook wat ik van Sony gewend ben en zeer degelijk en de headphones verbinden kinderlijk eenvoudig met je GSM. De bluetooth verbinding is super stabiel en de ondersteunende optionele app werkt prima.
De headphones zitten héérlijk. Dankzij de speciale kussentjes en het gebogen ontwerp een van de fijnste welke ik tot nu toe in heb gehad. Ze blijven ook perfect zitten tijdens het sporten (ook tijdens het hardlopen)
Omdat deze headphones de gehoorgang geheel afsluiten zit er de zogenaamde advanced Adaptive sound control op. Deze functie zorgt ervoor dat de headphones het omgevingsgeluid afstemd op de ruimte en activiteit. Tijdens bus/treinritjes en binnen sporten werkt dit erg fijn en merk je de toegevoegde waarde van deze functie. Alleen bij het buiten sporten is deze functie net niet genoeg om te zorgen dat je je omgevingsgeluiden nog goed kan waarnemen en daarmee zijn deze headphones minder geschikt/ veilig voor buitensporten zoals hardlopen en wielrennen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • pasvorm
  • Adaptive soundcontrol functie

Minpunten

• minder veilig bij buitensporten zoals hardlopen

Jessa 28-07-2020

Oortjes bellen ongevraagd iedereen.

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

De jongen die ik tijdens het feestje van mijn intreeweek op de universiteit heb ontmoet.
Een “nummer” dat ik nog wel eens wilde bellen voordat ik naar een festival ging.
Mijn ex vriendje dat momenteel stage loopt op een jacht op de Atlantische oceaan.
Mijn baas.
En de moeder van een vriendin.

Wat hebben deze mensen met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal zonder mijn weet gebeld toen ik deze oortjes aan het testen was. In het begin leek het alsof ze bezeten waren, zoals de gevreesde Chucky pop. Maar inmiddels ben ik erachter; wanneer je deze oortjes te lang in je handen hebt, voeren zij stembediening aan naar je telefoon. Het geluid is wat uit de kleine apparaatjes komt is fantastisch, maar geen van deze personen had ik de afgelopen twee weken hoeven te bereiken, of in ieder geval niet op het desbetreffende tijdstip. Misschien een goede manier om eenzaamheid tegen te gaan, maar als je deze troublemakers aanschaft- lees dan heel goed de gebruiksaanwijzing door.

Pluspunten

• Bizar goed geluid
  • Noise cancelling

Minpunten

• Bellen iedereen zonder vragen
  • Groot

Emilie 28-07-2020

Hele fijne oortjes!

Geschreven voor: Sony WF-SP800N zwart

Oortjes zien er super uit en klikken erg makkelijk in het oplaaddoosje. Het is erg handig dat de oortjes opladen in het doosje en dat het doosje ook een bepaalde capaciteit heeft waardoor je dubbel veel batterijfunctie hebt. De batterijen gaan ook superlang mee. Moest wel wat moeite doen om alle functionaliteiten te ontdekken, er is nl veel mogelijk!!
Je kan per oortje bijvoorbeeld de instellingen wijzigen maar dus niet alle functionaliteiten (volume, trackwissel, geluidadaptie, persoonlijke instellingen) tegelijk op de 2 oortjes. De oortjes zijn erg gevoelig dus het is even wennen wanneer je 1,2 of 3 keer wil tikken omdat je al snrl vaker tikt dan je wil, zeker als je aan het sporten bent.
Persoonlijk vind ik het niet prettig om de noise cancelling tijdens het sporten aan te hebben omdat het met hardlopen erg doordreunt.
Verder zitten de oortjes lekker stevig en is de geluidskwaliteit super!!
De app die erbij hoort is ook erg uitgebreid, je kan zelfs een ooranalyse doen om zo de oortjes optimaal te laten functioneren al vind ik dit meer een gimmick dan dat ik het idee heb dat het echt werkt.
Erg handig is dat je in de app kan zien hoeveel batterij de oortjes én het doosje nog hebben.
Al met al erg tevreden over dit product!!

Pluspunten

• Veel functionaliteiten
  • Zitten stevig

Minpunten

• Noise cancelling tijdens hardlopen dreunt door