Sony WF-XB700 blauw - Reviews

draadloos
Kleur(en)
blauw
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-XB700 blauw op Kieskeurig.nl.

7,4

Knnth8020 14-06-2020

Kwalitatief geluid voor een betaalbare prijs!

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Deze oortjes van Sony zijn wel degelijk hun geld waard! Vergeleken met draadloze oortjes van andere A-merken zijn deze van Sony heel kwaliteitsvol binnen een lagere prijsklasse dan de concurrentie. Het geluid is net alsof je op een concert staat, met de nadruk op een prachtig basgeluid. Vanaf je de oortjes uit hun case haalt maken ze connectie met je apparaat.
Dankzij de spraakbediening kan ik via mijn oortjes ook alles aan Siri vragen op mijn iPhone zonder hem uit mijn zak te halen. De oortjes filteren ook goed het omgevingsgeluid waardoor je optimaal van de muziek kan genieten.
Ik heb ze nu enkele weken en het enige negatieve dat ik erover kan zeggen is dat ze niet altijd even makkelijk zitten. En als je slechts 1 oortje wilt gebruiken (bv. om nog steeds omgevingsgeluid te horen) dan moét dat het linkse oortje zijn - het rechter oortje kan niet werken zonder het linker.

Pluspunten

• Basgeluid
  • Spraakbediening door een druk op de knop
  • Snel opgeladen dmv oplaadcase

Minpunten

• Draagcomfort
  • 1 oortje gebruiken kan enkel met het linkse

emeryf 11-06-2020

Oortjes met een top basweergave met een lange batterijduur!

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Absoluut niet mijn eerste draadloze oortjes die ik gebruik dus ik kan goed vergelijken. Vele van deze oortjes blijven niet zitten omdat ik lastige oren heb. Met deze oortjes blijven ze zelfs zitten als ik fiets of loop. Handige case met ingebouwde batterij. In totaal 18 uur speelplezier (9u oortjes + nog 9 uur in de case: top! Wat het eerste is dat je opvalt met het luisteren naar muziek door deze oortjes is de basweergave. Wat een openbaring ten opzichte van andere oortjes die ik heb. Je voelt je als het ware in een discotheek. Minpuntje dat ik vaststelde (enkel voor gebruikers van een logitech-keyboard en -muis: het geluid valt soms weg als je typt of de muis gebruikt als je deze ook via bluetooth hebt gekoppeld. Indien je dit niet (tegelijk) gebruikt, zeker niet twijfelen, want geluid en de rest van de werking is super. Wel geen mogelijkheid om bas vb via een app op gsm in te stellen, dat zou nog extra leuke feature zijn. Wil je niet teveel bas: neem dan deze oortjes niet.

Pluspunten

• batterijduur (met case erbij 18u)
  • super basweergave
  • zitten goed bij mij

Minpunten

• duurdere klasse
  • samenwerking met logitech muis en toetsenbord

Neto 10-06-2020

Uitstekende oortjes met goede (geluids)kwaliteit

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Sony heeft met deze oortjes weer een pareltje ontwikkeld, vooral het geluid is echt geweldig, o.a. door de extra bas. De vormgeving van de oortjes is prima, alhoewel ze iets uitsteken, is dat niet hinderlijk. De verbinding via bluetooth is goed en gaat ook erg gemakkelijk. Accuduur is ook prima en opladen van de oortjes gaat gemakkelijk via de meegeleverde case. Via de knoppen op de oortjes kun je muziek pauzeren, nummer doorspoelen en geluid harder/zachter zetten.

Ook de microfoon is prima, heb er meerdere keren een Teams meeting mee gedaan, daarin was ik goed verstaanbaar. Oortjes hebben geen noisecancelling, maar dat is zeker niet storend.

Het enige kleine nadeel van deze oortjes, vind ik het draagcomfort. Er zit een grote ergonomische rand aan de dopjes, echter is mijn oorschelp eigenlijk net te klein, waardoor bij lang dragen, de oortjes wat pijnlijk kunnen worden. Ook kun je de oortjes vrij diep je oor in duwen, wat enerzijds de muziekkwaliteit ten goede komt, maar in het begin wel wat ging irriteren.

Ik beveel deze oortjes zeker aan, vooral vanwege het geweldige geluid!

• Accuduur
  • Microfoon
  • Opladen via case

Minpunten

• Geen noise cancelling
  • Draagcomfort

Judith 10-06-2020

Prima geluid, vallen niet uit

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

De koptelefoons Sony WF-XB700 zijn de eerste draadloze koptelefoontjes die ik uitprobeer. Ik was blij verrast met de verschillende maten oordopjes die je meegeleverd krijgt, zodat je de goede maat voor jouw oren kan uitproberen. Ze worden geleverd in een mooi zwart doosje, dat tevens je koptelefoon oplaadt. Qua batterijduur heb je daardoor echt niets te klagen: je koptelefoon is altijd opgeladen. Het doosje zelf heb ik in drie weken slechts één keer hoeven opladen. Ook fijn: de dopjes gaan automatisch aan als je ze uit het doosje haalt. Ik ben er alleen nog niet achter of je de oordopjes ook uit kan zetten, zonder ze in het doosje te doen!

Het koppelen via bluetooth aan je telefoon gaat prima als je eenmaal weet hoe het werk. Wel had ik wat gedoe toen ik ze ook aan m'n laptop wilde koppelen en vervolgens weer terug naar m'n telefoon. Eenmaal gekoppeld is de verbinding hartstikke goed.

Dan het geluid. De kwaliteit is voor in-ear oortelefoontjes echt prima. De EXTRA BASS™ technologie merk ik daarentegen niet op bij het luisteren, dus dat zou niet een doorslaggevende reden zijn om deze oortelefoontjes aan te schaffen voor mij. De microfoon voor bellen is niet fantastisch, ik kreeg meermaals terug dat ik slecht verstaanbaar was.

Qua draagcomfort ben ik tevreden. Ze zijn vrij groot dus esthetisch gezien niet wonderschoon, maar ze blijven goed zitten. Ook tijdens het hardlopen/sporten. De bediening (muziek pauzeren, volgende/vorige nummer, volume regelen) gaat via twee minuscule knopjes op de dopjes zelf. Heel fijn dat het wel op de koptelefoontjes zelf te regelen is, maar tijdens het sporten soms even een gehannes.

Een paar minpuntjes dus voor deze Sony WF-XB700 oordopjes, maar al met al een fijn product met goede geluidskwaliteit!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Batterijduur

Minpunten

• Grootte
  • Microfoon

Cel85 09-06-2020

Erg goed geluid maar draagcomfort niet optimaal

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

De Sony WF-XB700 wordt geleverd in een zwart vierkant doosje. In dit doosje vind je een een handleiding, een oplaadkabel en het doosje waar de oortjes inzitten. Dit is een opbergdoosjes maar dit doosje laadt ook gelijk je oordopjes op. Ook worden er verschillende maten oordopjes bijgeleverd.
Ik zou aanraden om even goed te passen welk oordopje voor jou ideaal is. Met de 4 geleverde formaten moet er wel eentje bijzitten die jou goed past. Het indoen is makkelijk zodra je weet je ze moet indraaien. In de handleiding zitten een aantal plaatjes die dit verduidelijken. En als je de beweging eenmaal onder de knie hebt is het indoen van de oortjes een koud kunstje.
De oortjes zitten comfortabel. Wel vind ik het oortje vrij groot en 'zwaar' aanvoelen. Ook omdat deze niet langs het oor naar beneden lopen ben je je, zeker de eerste periode, heel erg bewust van de oortjes in je oor.
Over het geluid via de oortjes ben ik erg tevreden. Dit is heel erg goed. Of ik nu daadwerkelijk kan zeggen dat de bass extra goed doorklinkt, daar twijfel ik over. Dit hangt natuurlijk ook samen met de keuze van je muziek.

Pluspunten

• kwaliteit geluid
  • batterijduur
  • design

Minpunten

• draagcomfort

Dirk 09-06-2020

Goed geluid, ideaal voor het sporten

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Bij het openmaken van de doos was ik blij verrast door het design van het doosje en de oorddopjes. Zowel het doosje als de oordopjes zijn compact ontworpen en nemen niet veel ruimte in. Daarnaast zorgt de magneet in het oplaad doosje ervoor dat de oordopjes weer makkelijk op hun plaats teruggaan in het doosje.
Bij het verbinden merkte ik dat de De Sony WF-XB700 oordopjes heel makkelijk in gebruik zijn , na het uitpakken en opladen kon ik ze zonder enige moeite verbinden met mijn telefoon. De extra opzetstukjes voor de oordopjes zorgen ervoor dat ze gemakkelijk zitten. Ik gebruik de oordopjes vaak tijdens het sporten en ze blijf goed zitten, ondanks de vele bewegingen die ik maak. Het geluid van de oordopjes is erg goed, mits ze goed in het oor zitten. De de krachtige tonen van de extra bass technologie zijn alleen goed te horen als de oordopjes perfect in het oor zitten. Over het algemeen is de kwaliteit van het geluid zeer goed.
De bediening van het geluid/op pauze zetten gebeurt via kleine knopjes op de oordopjes. In principe werkt dit prima, alleen tijdens het sporten merk ik dat het geluid zachter zetten af en toe wat lastiger werkt, hiervoor moet je het knopje op het linker oordopje wat langer ingedrukt houden.

Pluspunten

• Goede kwaliteits van het geluid
  • Makkelijk te verbinden

Minpunten

• Bediening geluid zachter zetten

RAB 07-06-2020

Mooi geluid, batterij gaat erg lang mee

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Voor het eerst dat ik draadloze oortjes heb gebruikt en het bevalt erg goed. Het bereik is heel goed, je kan makkelijk door het huis bewegen zonder dat het begint te storen. Het opladen gaat super snel en de batterij gaat heel lang mee. Heel handig dat je ze als je onderweg bent gewoon even in het doosje kan doen en ze dan weer even mee kunnen. Prettig dat ze gelijk aangaan als je ze uit het doosje pakt en direct verbinding maken met je telefoon en aangeven hoeveel batterij er nog beschikbaar is. Het geluid is goed, de EXTRA BASS klinkt goed zonder dat je de muziek te hard hoeft te zetten. Ook tijdens telefoneren is het geluid goed. Fijn om tijdens werken te gebruiken, sluiten goed af voor andere geluiden ondanks dat het geen noise cancelling is. De oortjes zitten in een mooi doosje, niet te groot. Ze zijn redelijk makkelijk te bedienen met de knopjes (bijvoorbeeld volgende nummer, harder zetten, telefoon opnemen of spraakbediening). Echter de muziek zachter zetten gaat niet met de knopjes. Het draagcomfort valt wat tegen, ze zijn vrij groot en na een aantal uren ze gedragen te hebben begint het wat onprettig te zitten. Zelfs met de kleinste maat past het maar nauwelijks in mijn kleine oren. Ze steken vrij veel uit. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik goed.

Pluspunten

• Batterijduur

Minpunten

• Draagcomfort

Mich86 05-06-2020

goede geluidskwaliteit en snel opgeladen

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Sinds enige tijd gebruik ik de WF-XB700 oortjes, waarbij ik tijdens mijn werk gedurende de dag muziek afspeel en tussendoor belletjes kan doen. De oordopjes voelen premium aan, mede door de case waarin ze zitten. Het opladen gaat snel en makkelijk. Zijn de oordopjes 'leeg' dan klik je ze in de case, die ze vervolgens oplaadt. Het mooie is dat dit dus ook onderweg kan (zonder stroomaansluiting). Na tien minuten laden kun je weer een uur van muziek genieten. De Extra Bass is goed merkbaar als je de muziek harder zet, de kwaliteit is dan kraakhelder. Bij telefoongesprekken heb ik er soms wat ruis in zitten, wat ik voorheen niet had met mijn bedrade oortjes. De geluidskwaliteit bij de ontvanger van het gesprek is kraakhelder.

Pluspunten

• design
  • extra bass
  • snelladen

Minpunten

• ruis bij telefoongesprekken

Tom 05-06-2020

Hardlopen zonder snoertjes

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

De oordopjes komen in een handig opbergdoosje dat tevens kan worden gebruikt om ze op te laden. Het is jammer dat het doosje geen plek biedt voor het bijbehorende snoertje, waardoor deze extern moet worden vervoerd. De geluidskwaliteit is goed, lekkere bass waardoor je opgaat in de muziek. Ik gebruik de oordopjes tijdens het hardlopen. Andere geluiden worden gereduceerd. De dopjes blijven goed zitten, maar zijn wel wat groot. De bediening werkt naar behoren, even doorhebben wat allemaal mogelijk is en hoe het precies werkt. Het is niet mogelijk om maar één oordopje te dragen.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Vrij grote doppen

ABPES 03-06-2020

Comfortabele oortjes maar bass mag sterker

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Het design van de oortjes is vrij standaard. Het is een simpel design, dat er vrij goedkoop uit ziet. De oortjes en het doosje waar ze in opgeladen worden voelen echter wel stevig aan en zijn van goede kwaliteit. Een groot pluspunt van deze oortjes is het gebruiksgemak. Zodra je ze de eerste keer uit het doosje haalt hoef je slechts je bluetooth aan te zetten en de oortjes zijn al verbonden. De connectie blijft goed en wanneer je de oortjes opnieuw pakt verbinden ze direct. Ook het opladen van de oortjes gaat super makkelijk. In een super korte tijd is het doosje helemaal opgeladen en zodra je de oortjes in het doosje doet laden deze weer bij. In tegenstelling tot mijn draadloze koptelefoon heb ik met deze oortjes nog nooit onderweg gestaan met een lege batterij. Want ook als je last minute bedenkt dat je doosje leeg is, kun je na slechts 10 min weer een uur luisteren. Ideaal dus.
Ook is het erg fijn dat de oortjes zeggen hoeveel percentage van de batterij nog over is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. De extra bass technologie viel me wel een beetje tegen. Er is iets meer bass maar ik vind dit minder dan ik had verwacht. Ook werkt dit niet bij iedere muzieksoort even goed. Dit doet echter niks af aan de kwaliteit van de muziek want die is gewoon super. Echter vind ik wel dat het hoogste volume van deze oortjes niet zo hard is. Je kunt prima op het hoogste level muziek luisteren zonder dat dit pijn aan je oren doet. Om te bellen werken deze oortjes dan wel weer heel goed. Je kunt de ander goed verstaan en de ander kan ook jou goed verstaan, zelfs wanneer je in de wind op de fiets belt. Dit is dus wel echt ideaal. De spraak ondersteuning gebruik ik zelf eigenlijk nooit maar deze werkt wel goed (getest met google). Waar ik vooral erg blij mee ben is dat deze oortjes zo goed blijven zitten bij allerlei activiteiten, of dit nu hardlopen, fietsen of paardrijden is en dat ik me geen zorgen hoef te maken over zweet dat eventueel mijn oortjes kan beschadigen. Ze worden ook geleverd met meerdere maten dopjes. Naast het feit dat ze goed blijven zitten voel je de oortjes ook bijna niet en zitten ze onmiddellijk erg comfortabel. In tegenstelling tot mijn draadloze JBL oortjes waar de binnenkant van mijn oor steeds pijn doet. Afgezien van het feit dat het volume iets harder had mogen zijn en de extra bass wat meer aanwezig had mogen zijn ben ik zeer tevreden met deze gebruiksvriendelijke en comfortabele oortjes!

Pluspunten

• Zeer comfortabel
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Max volume is niet zo hard

Jasper 02-06-2020

Fijne oortjes, met prima kwaliteit en goede accuduur

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Vanaf het eerste moment hebben de Sony in ears een goede indruk op mij gemaakt. Een kanttekening is wel dat ik geen vergelijking kan maken met andere in ears, maar dat neemt niet weg dat ik er minder tevreden mee ben. Nadat ik mijn pakketje had ontvangen met de oordopjes ben ik meteen aan de slag gegaan om ze aan te sluiten, dit was heel snel gelukt. Het is super eenvoudig om de oortjes aan elk willekeurig apparaat aan te sluiten, afhankelijk van of ik het huis uit moet of aan het werk ben koppel ik de oortjes zonder problemen aan mijn telefoon of laptop. Voor mijn werk gebruik ik ze ook om mee te bellen, dit gaat altijd zonder problemen. De microfoon vangt wel veel omgevingsgeluid op, zeker wanneer je op de fiets zit of buiten aan het sporten/wandelen bent. Ook de kwaliteit van de muziek ben ik erg tevreden mee. Zeker de extra bass technologie is echt een plus punt aan deze oordopjes. Zoals je kan verwachten is het geluid niet zo goed als een over ear koptelefoon, maar de extra bass maakt dit zeker goed! Zelf was ik nog bang dat de oortjes snel uit mijn oren zouden vallen omdat ik erg kleine oren heb, maar dit is mij in de praktijk nog niet gebeurd. Al al met al dus erg tevreden met deze oordopjes.

Pluspunten

• Extra Bass
  • Laadt snel op
  • Stabiele bluetooth verbinding

Minpunten

• Onwennig in het begin

Sanne88 02-06-2020

Prima oortjes maar niet geweldig

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Deze oordopjes van Sony geven een prima geluid maar niet spectaculair in vergelijking met andere merken. Ik gebruik ze met name in combinatie met 8d muziek zodat je echt de beleving hebt van een concert, een aanrader! Het is super handig dat de batterij van de oortjes zo lang meegaat en als ze leeg zijn, dan is het ook weer heel snel opgeladen. Extra handig is de optie om in 10 minuutjes te laden om daarna een uur lang te kunnen luisteren naar muziek.
Ik vind alleen de oortjes niet zo fijn zitten, ze vallen bij mij snel uit als ik mijn hoofd beweeg. Ik wilde ze eigenlijk gebruiken tijdens het hardlopen en voor op de fiets maar dat durf ik niet echt aan, ik ben bang om ze te verliezen. Ook zijn het nogal grote dingen waardoor het er niet zo mooi uit ziet, met m’n haar los is dat niet zo erg, maar met een staart in, is het nogal een gek gezicht.

Pluspunten

• Connect snel met telefoon
  • Laad snel op
  • Handig opbergdoosje

Minpunten

• Valt snel uit
  • Niet mooi

MarjoleinB 02-06-2020

Stilzit oortjes

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Als muziek liefhebber heb ik dit product mogen testen. Het heeft een handig doosje waarmee de oortjes snel opgeladen zijn en ook geven ze zelf aan wanneer de batterij leeg raakt. De kwaliteit van de muziek is goed en de extra Bass maakt echt een verschil. Helaas blijven de oortjes bij mij niet goed zitten. Als ik ga lopen/ bewegen dan vallen ze uit mijn oren, erg onhandig want ik wilde ze juist gebruiken met wandelen en skeeleren etc. De bluetooth verbinding is goed en stabiel en deze was ook zo gemaakt. Ook het bellen werkt prettig en met de knopjes op de oortjes kun je eenvoudig opnemen. Mijn vriend heeft ze ook geprobeerd, bij hem bleven ze wel goed zitten en hij vond ook de geluidskwaliteit erg goed. Mijn verwachting van te voren was heel anders dan mijn ervaring nu. Ik dacht, dat is handig! Geen draadjes en lekker vrij bewegen dan, dat viel helaas tegen.

Ebru 02-06-2020

Intense muziekbeleving met Sony WF-XB700.

Geschreven voor: Sony WF-XB700 zwart

Sony WF-XB 700 maakt echt alle beloftes waar. De Exra-Bass technologie geeft immense baslijnen in de muziek weer. Je hoeft het geluid niet extra hard te zetten om dit te ervaren, wat zeker een pluspunt is. Mocht je het wel extra hard willen zetten (via linkeroor of telefoon), hoef je niet bang te zijn dat iedereen met je mee kan genieten. Werkelijk waar, je omgeving hoort niets. Let wel op: jij zelf hoort de buitenwereld ook niet meer. Ze hebben geen noise-cancelling, maar ik heb het ook niet echt gemist omdat ze zo goed de buitenwereld afsluiten.
De oortjes hebben een ergonomisch design die ze comfortabel maken. Ze worden standaard geleverd met maat M en extra rubbertjes in de maten XS, S, en L, zodat je ze kan vervangen naar wens. Ik heb zelf vrij kleine oren waardoor ze esthetisch gezien minder mooi ogen. Ze steken namelijk best wel uit. Alhoewel kleinere oortjes waarschijnlijk ook veel minder Bass en dus muziekbeleving betekent. Het is dan wat je persoonlijk belangrijker vindt. Ondanks het design is het toch even zoeken hoe je de oortjes in doet en hoe ze het fijns zitten. Echter na wat trial & error is dat vrij snel opgelost. Je hoeft ook niet bang te zijn dat ze er uit vallen door beweging. Het is me wel een keer overkomen dat ik ze er per ongeluk uittrok bij het opsteken van mijn haar. Maar op een gegeven moment went dat ook en heb je geen ongelukjes.
Het aansluiten van de oortjes via Bluetooth ging gemakkelijk en rest spreekt eigenlijk voor zich. Er zitten duidelijke papieren handleidingen bij, en via de web handleiding kan je ook alles terugvinden. Ook handig als je tijdens het gebruik buitenshuis iets wil opzoeken. De bijgeleverde (batterij)case is klein van formaat en makkelijk op te bergen. Alhoewel het niet onopvallend in een broekzak kan, zoals andere cases van andere merken. De batterijduur is ook echt lang. Ze worden standaard 70% opgeladen geleverd, waardoor je ze gelijk kan gebruiken. Ik kon aan een stuk door met gemak paar uur muziek luisteren en had ik alsnog niet de helft van de batterij op gemaakt. De oortjes geven aan wanneer de batterij laag is. Toch kan je na de waarschuwing nog ruim 1 uur luisteren. Zodra ze leeg zijn, geen nood. Na 10 minuten opladen in de case kan je ze weer ruim een uur gebruiken. Wat ook erg fijn is, dat de oortjes aangeven hoe lang de batterijduur is wanneer je ze uit de case haalt. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.
Eenmaal in je oren, maakt eigenlijk ook niet uit waar je je telefoon laat. Zolang je niet verder dan +/- 10 meter verwijderd bent. Ontzettend fijn tijdens sporten vlakbij je telefoon of wanneer je in huis veel heen en weer gaat, hoeft niet steeds de telefoon mee.
Al met al, het enige echte minpunt voor mij is de esthetiek van het oortje wat wel door de muziekbeleving (extra bass) en het comfort weer helemaal goed wordt gemaakt.

Pluspunten

• Extra Bass geeft intense muziekbeleving
  • Snellaadfunctie van 10 min geeft extra uur
  • Comfortabel in de oren
  • Spatwaterbestendig
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Design, steekt uit je oor
  • Geen noise cancelling