Sony WF-XB700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-XB700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

s*********@l****** 15-08-2021
Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ze zijn plomp, ze voelen plomp(groot). Oplaad case voelt niet echt hoogwaardig. Maar geluid (Bass) is diep en clear. Ben blij dat mijn jabra 65 T de geest gegeven hebben (na 20 uur bedrijfstijd). De Sound is way better!!

Marike 02-11-2020

Goed geluid, pasvorm kan beter

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik heb deze oortjes voor Reviewclub mogen testen. Het geluid is erg goed, vooral voor deze prijs. Er zit een goede, maar niet overheersende bass in. De batterijduur is lekker lang en ze laden snel op. De oortjes verbinden super snel met mijn telefoon, zodra ik ze uit het oplaaddoosje heb gehaald en in heb gedaan zijn ze al verbonden. Ook zitten de knopjes op een fijne plek, zodat ze makkelijk te vinden en te bedienen zijn.
Wat voor mij het enige minpunt is, is dat ze bij mij niet helemaal fijn zitten. Ook al zitten er vier verschillende maten siliconen dopjes bij, ze blijven toch niet in mijn oren als ik beweeg. Als ik aan het werk of fietsen ben kan ik ze ongeveer twee uur dragen voor ze oncomfortabel worden, maar tijdens lopen vallen ze bij mij gelijk uit. Ik heb dit probleem echter vaker met in-ear oordopjes dus dit kan ook een persoonlijk probleem zijn.

Pluspunten

• batterijduur
  • geluid
  • compact
  • fijne knoppen

Minpunten

• pasform

MarlieH 30-10-2020

Super tevreden!

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Dit zijn echt super oordopjes. Ik ben zeer tevreden! Lange tijd was ik op zoek naar draadloze oordopjes die wèl zouden blijven zitten. Ik heb zelf nogal kleine oren, waardoor oordopjes vaak uitvallen.

Je ontvangt 4 soorten “opzetstukjes” zodat ze eigenlijk altijd zouden moeten passen. Het is wel even uitvogelen hoe je ze op de juiste manier indoet. Maar eenmaal in blijven ze zeker goed zitten. Ook tijdens het sporten!

Het geluid is ook erg goed. Zelfs de bass is super! Ondanks dat de oortjes geen noice cancelling hebben, vind ik ze toch aardig “afsluitend”.

Het is wel even wennen om de dopjes te bedienen via de knopjes aan de oortjes. Deze zijn erg klein en zeker als ze in je oor zitten minder makkelijk te gebruiken. Ik ervaar dit zelf niet als storend en het is denk ik een kwestie van wennen.

Super draagcomfort, top geluid en ze gaan ook nog eens erg lang mee. Ik ben erg enthousiast!

Pluspunten

• Gaan lang mee
  • Blijven goed zitten

Minpunten

• Bediening is niet altijd handig

CarolienH 29-10-2020

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik gebruik deze oordopjes voornamelijk tijdens mijn werk. Ik bel heel veel en dan is het fijn om niet 'vast' te zitten. Het bellen gaat echt heel erg goed, ik hoor de andere kant duidelijk en ik ben zelf ook goed te verstaan.

Tussen het bellen door luister ik graag radio en ook daarvoor zijn ze heel fijn, heel mooi geluid.

De oplaadcase werkt heel erg makkelijk. Ondanks mijn vele gebruik heb ik nooit een lege batterij.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Goed geluid
  • Goede microfoon

Minpunten

• Zien er een beetje gek uit als je ermee videobelt

Hidde 27-10-2020

Geweldig geluid, wel vrij groot

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Voor de ReviewClub heb ik deze mogen testen.
Twee dingen die ik heel duidelijk uit elkaar wil halen is de kwaliteit van het geluid en de oordopjes zelf.

Om te beginnen met het geluid, daar kan ik heel kort over zijn, deze is super. Een lekker vol geluid en is verbaas me over de bass die uit deze dopjes komt, echt zo lekker.

Dan het draagcomfort. Het gedeelte dat in het oor gaat is zeer comfortabel. Waar ze bij Sony niet over na hebben gedacht is het meeste gewicht boven in te doen. Hierdoor voel je een beetje dat het dopja aan/uit je oor hangt. Waar ik zelf ook behoorlijk mee aan het ruzieen was is het knopje dat aan de achterkant zit. Als je een wat dieper oor (grote oorschelp heb) kom je bijna niet bij het knopje.

Naast het daadwerkelijke dragen van de dopjes is het verder een top product. gaat lekker lang mee (6 uur+) laat super snel op in het doosje.
Ook klikken de dopjes lekker makkelijk in het doosje.

Conclusie, super dopjes waarbij je even moet wennen hoe ze in het oor voelen.
In het begin ben je een beetje aan het zoeken naar het knopje, maar als je daar aan gewent ben is dat geen probleem.

Pluspunten

• Vol geluid
  • Verbazingwekkende bass
  • Goede accu capaciteit, zeker met doosje erbij

Minpunten

• Knopje aan achterkant
  • Wat groot in de oorschelp

Berry Maas 99 26-10-2020

Goede kwaliteit geluid, wel grote pasvorm

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik heb voor Reviewclub dit product mogen testen. Al toen ik het product uit de verpakking haalde viel me op dat het vrij grote oordoppen zijn. Ik heb er voor mezelf de kleinste maat oordopjes op gezet maar dat is natuurlijk per persoon verschillend wat je fijn vindt. Ik heb de oordoppen gebruikt met mountainbiken en wandelen maar ook om thuis mee te werken. De oordoppen blijven dan ook goed in je oor zitten, echter het comfort was minder als ik verwacht had. Na een paar uur wil je ze wel echt uit je oor hebben gewoon omdat het niet echt helemaal lekker zit. Het geluid is erg goed en je merkt ook heel erg goed de bass functie die erop zit. Echt lekker geluid als je goed aan het sporten bent. Ik heb diverse podcasts geluisterd maar ook gewoon muziek zoals radio en Spotify. Jammer dat er geen noice cancelling op zit. Ik heb ze vooral willen testen omdat ik zelf draadloze oordoppen aan wil schaffen om te sporten maar ik denk niet dat dit mijn eerste keuze zou zijn nu ik deze getest heb. De batterij gaat overigens lang mee en opladen is erg gemakkelijk met het oplaaddoosje.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lekkere bass
  • Laadt snel en goed op met het oplaaddoosje

Minpunten

• Aan de grote kant
  • Draagcomfort laat geen hele dag toe

Iris Wubbolts 20-10-2020

Top geluidskwaliteit, minder draagcomfort

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Deze oordopjes hebben echt een top kwaliteit qua geluid. De extra bass is echt geweldig en liegt er ook zeker niet over. Ook kun je ze voor een langere tijd gebruiken en als ze leeg zijn, laad je ze 10 minuten op en kun je ze voor een uur gebruiken! Tijdens het sporten zijn ze ook goed te gebruiken, want ze zijn spatwaterdicht. Het enige wat aangepast zou kunnen worden (vind ik zelf) is de manier van dragen. Dit is vrij onduidelijk.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Batterijduur
  • Spatwaterdicht

Minpunten

• Draagcomfort

Rene Kool 19-10-2020

De oplaadcase waar de oortjes in zitten is lekker klein

Geschreven voor: Sony WF-XB700

De bedoeling was om binnenkort zo product te kopen, omdat ik veel buiten loop vond ik deze wel handig en ben der wel te vrede over .In het begin vond ik het dragen niet lekker maar met kleinere dopje ging het een stuk beter . de bediening van de knopjes voor volume en telefoon werkte ook goed. het fijnste vond ik de snelle pairing uit de oplaacase en gelijk muziek geweldig.

Pluspunten

• de snelle pairing

Minpunten

• de extra bass heb ik gemist

Wilco 19-10-2020

1 week getest

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Voor de reviewclub mag ik deze oordopjes testen. Heb ze nu een week getest, het geluid is zeer goed. Wat ook een pluspunt is dat ze tegen regen kunnen omdat ik ze regelmatig tijdens het werk gebruik. Vindt ze wel wat aan de grote kant maar dat is nog niet echt een probleem. Verder nog te kort getest om een uitgebreide mening te geven.

Pluspunten

• Geluid
  • Kan tegen regen
  • Accuduur

Minpunten

• Wat aan de grote kant

DW88 19-10-2020

Geweldig geluid - alleen de vormgeving minder

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Nu de oordopjes een week in mijn bezit. Ze waren super gemakkelijk te koppelen aan mijn telefoon en de het gebruik/bedienen gaat prima ! Ik vind persoonlijk de dopjes wel vrij groot van formaat, waardoor ze erg uitsteken bij het dragen. Maar het geluid, wow dat is helemaal geweldig en maakt echt een hoop goed aan de vormgeving. De bass is fijn ook tijdens een laag volume niveau. Nu voornamelijk gebruikt voor muziek en het beluisteren van podcasts. Ze kunnen ook gebruikt worden tijdens het bellen, maar dit is nog niet helemaal soepel verlopen bij mij. De accu gaat lang mee, zoals beloofd in de beschrijving. Met de case kun je nog eens extra lang genieten van de dopjes, zonder gelijk weer naar een stopcontact te moeten.

Pluspunten

• Geluid is top !
  • Bass is goed !

Minpunten

• vormgeving, vind ze erg groot
  • Vallen gemakkelijker uit

AnneKr 19-10-2020

Uitstekend op 2 manieren

Geschreven voor: Sony WF-XB700

In het eerste opzicht, toen ik de oortjes binnen kreeg, verbaasde de grootte mij. Ik had namelijk verwacht dat ze iets kleiner waren. Ze steken ook redelijk uit, dus met lange haren is dat soms lastig, doordat je haren erachter kunnen blijven haken. Ook ziet het er wat minder mooi uit. Ook was het eerste even zoeken hoe ik ze goed in kon krijgen. Echter toen ik ze eenmaal goed in had, zaten ze ook echt goed en bleven ze ook goed zitten (tenzij ik bleef haken met mijn haar een keer). Ze sluiten het geluid van buiten goed af van de muziek. Op de fiets heb je daarom ook geen last van het geluid van de wind, maar een fietsbel kun je nog wel goed horen. Verder is de geluidskwaliteit erg goed en is de bas erg duidelijk.

Pluspunten

• Goede afsluiting van de geluiden buitenaf
  • Blijven goed zitten
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Duurt even om ze goed in te krijgen
  • Beetje groot en uitstekend

Boj 18-10-2020

Goede bass

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik mocht de doppen testen.
Ze zijn makkelijk te koppelen en als je eenmaal de bediening weet gaat dat ook natuurlijk.
De dopjes zitten fijn en het geluid is goed, de bass is voor oordoppen prima en zeker een stuk beter wanneer je ze vergelijkt met andere oordoppen.
Verder gaat de accu lang mee en zijn ze snel weer opgeladen in de opberg unit.

Pluspunten

• Bass
  • Accu
  • Laden

illmore 18-10-2020

Sony oortjes

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik heb nu 2 weken deze oortjes en wat meteen opviel is de grote van de oortjes. Mijn zoon heeft ook oortjes en die zijn een stuk kleiner dan deze. Ik gebruik de oortjes vooral op het werk en thuis. Als ik ga wandelen met de honden heb ik ze ook ingehad maar vond het toch wat eng om ze in te hebben bang dat ze uitvallen. De bediening is even uitzoeken maar daarna wel fijn compact. Qua geluid ben ik best tevreden klinkt mooi vol en met de extra bass komt het allemaal tot een goed recht
De functie voor het bellen ben ik niet zo over te spreken deze veroorzaakt best wel wat ruis. Het opladen werkt ook erg handig en snel jammer van het super kleine kabeltje wat er bij zit. Het doosje om de oortjes in op te bergen doet z'n werk is niet te groot om in je zak te hebben en ligt fijn in de hand.
Zou ik deze oortjes aanbevelen? Ja maar niet aan mensen die er mee willen gaan sporten doordat ze redelijk groot zijn en bang ben dat ze vlug kwijt raakt.

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij duur

Minpunten

• Grootte
  • Ruis met bellen

MarlindaH 18-10-2020

Oordoppen

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Sinds een week gebruik fijne oordopjes voor je oren. Verbinding en geluid zijn echt goed. De bass kan je goed horen en som tweedeling in muziek waardoor nog beter beleeft!

Helaas steken ze wel stuk uit je oren, dit vond qau uiterlijk echt minpunt. Het opbergdoos is wel erg fijn. Echter vallen soms nog wel eens uit. Ik hoop dat nog beter gaat als ik meer ervaring mee heb.

Stephanfh87 18-10-2020

zeer goed geluid, matig ontwerp.

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Ik heb sinds kort de oordoppen en ik ben over het algemeen positief over wat ik gekregen heb voor de prijs die ik heb betaald. Ik vind het geluid zeer goed , goede bass en geen ruis. Ik vind dat de oordoppen goed zitten, alleen in de regen kwamen ze vaker los van mijn oor ( dit kan natuurlijk aan mijn oren liggen. Ik vind dat de oordoppen geen mooi design hebben, ze staan naar mijn mening te ver uit de oren. Kortom, goed geluid, in principe goede pasvorm, matug design.

Pluspunten

• geluidskwalitei
  • bereik

Minpunten

• design

Knnth8020 14-06-2020

Kwalitatief geluid voor een betaalbare prijs!

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Deze oortjes van Sony zijn wel degelijk hun geld waard! Vergeleken met draadloze oortjes van andere A-merken zijn deze van Sony heel kwaliteitsvol binnen een lagere prijsklasse dan de concurrentie. Het geluid is net alsof je op een concert staat, met de nadruk op een prachtig basgeluid. Vanaf je de oortjes uit hun case haalt maken ze connectie met je apparaat.
Dankzij de spraakbediening kan ik via mijn oortjes ook alles aan Siri vragen op mijn iPhone zonder hem uit mijn zak te halen. De oortjes filteren ook goed het omgevingsgeluid waardoor je optimaal van de muziek kan genieten.
Ik heb ze nu enkele weken en het enige negatieve dat ik erover kan zeggen is dat ze niet altijd even makkelijk zitten. En als je slechts 1 oortje wilt gebruiken (bv. om nog steeds omgevingsgeluid te horen) dan moét dat het linkse oortje zijn - het rechter oortje kan niet werken zonder het linker.

Pluspunten

• Basgeluid
  • Spraakbediening door een druk op de knop
  • Snel opgeladen dmv oplaadcase

Minpunten

• Draagcomfort
  • 1 oortje gebruiken kan enkel met het linkse

emeryf 11-06-2020

Oortjes met een top basweergave met een lange batterijduur!

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Absoluut niet mijn eerste draadloze oortjes die ik gebruik dus ik kan goed vergelijken. Vele van deze oortjes blijven niet zitten omdat ik lastige oren heb. Met deze oortjes blijven ze zelfs zitten als ik fiets of loop. Handige case met ingebouwde batterij. In totaal 18 uur speelplezier (9u oortjes + nog 9 uur in de case: top! Wat het eerste is dat je opvalt met het luisteren naar muziek door deze oortjes is de basweergave. Wat een openbaring ten opzichte van andere oortjes die ik heb. Je voelt je als het ware in een discotheek. Minpuntje dat ik vaststelde (enkel voor gebruikers van een logitech-keyboard en -muis: het geluid valt soms weg als je typt of de muis gebruikt als je deze ook via bluetooth hebt gekoppeld. Indien je dit niet (tegelijk) gebruikt, zeker niet twijfelen, want geluid en de rest van de werking is super. Wel geen mogelijkheid om bas vb via een app op gsm in te stellen, dat zou nog extra leuke feature zijn. Wil je niet teveel bas: neem dan deze oortjes niet.

Pluspunten

• batterijduur (met case erbij 18u)
  • super basweergave
  • zitten goed bij mij

Minpunten

• duurdere klasse
  • samenwerking met logitech muis en toetsenbord

Neto 10-06-2020

Uitstekende oortjes met goede (geluids)kwaliteit

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Sony heeft met deze oortjes weer een pareltje ontwikkeld, vooral het geluid is echt geweldig, o.a. door de extra bas. De vormgeving van de oortjes is prima, alhoewel ze iets uitsteken, is dat niet hinderlijk. De verbinding via bluetooth is goed en gaat ook erg gemakkelijk. Accuduur is ook prima en opladen van de oortjes gaat gemakkelijk via de meegeleverde case. Via de knoppen op de oortjes kun je muziek pauzeren, nummer doorspoelen en geluid harder/zachter zetten.

Ook de microfoon is prima, heb er meerdere keren een Teams meeting mee gedaan, daarin was ik goed verstaanbaar. Oortjes hebben geen noisecancelling, maar dat is zeker niet storend.

Het enige kleine nadeel van deze oortjes, vind ik het draagcomfort. Er zit een grote ergonomische rand aan de dopjes, echter is mijn oorschelp eigenlijk net te klein, waardoor bij lang dragen, de oortjes wat pijnlijk kunnen worden. Ook kun je de oortjes vrij diep je oor in duwen, wat enerzijds de muziekkwaliteit ten goede komt, maar in het begin wel wat ging irriteren.

Ik beveel deze oortjes zeker aan, vooral vanwege het geweldige geluid!

Pluspunten

• Geluid
  • Accuduur
  • Microfoon
  • Opladen via case

Minpunten

• Geen noise cancelling
  • Draagcomfort

Judith 10-06-2020

Prima geluid, vallen niet uit

Geschreven voor: Sony WF-XB700

De koptelefoons Sony WF-XB700 zijn de eerste draadloze koptelefoontjes die ik uitprobeer. Ik was blij verrast met de verschillende maten oordopjes die je meegeleverd krijgt, zodat je de goede maat voor jouw oren kan uitproberen. Ze worden geleverd in een mooi zwart doosje, dat tevens je koptelefoon oplaadt. Qua batterijduur heb je daardoor echt niets te klagen: je koptelefoon is altijd opgeladen. Het doosje zelf heb ik in drie weken slechts één keer hoeven opladen. Ook fijn: de dopjes gaan automatisch aan als je ze uit het doosje haalt. Ik ben er alleen nog niet achter of je de oordopjes ook uit kan zetten, zonder ze in het doosje te doen!

Het koppelen via bluetooth aan je telefoon gaat prima als je eenmaal weet hoe het werk. Wel had ik wat gedoe toen ik ze ook aan m'n laptop wilde koppelen en vervolgens weer terug naar m'n telefoon. Eenmaal gekoppeld is de verbinding hartstikke goed.

Dan het geluid. De kwaliteit is voor in-ear oortelefoontjes echt prima. De EXTRA BASS™ technologie merk ik daarentegen niet op bij het luisteren, dus dat zou niet een doorslaggevende reden zijn om deze oortelefoontjes aan te schaffen voor mij. De microfoon voor bellen is niet fantastisch, ik kreeg meermaals terug dat ik slecht verstaanbaar was.

Qua draagcomfort ben ik tevreden. Ze zijn vrij groot dus esthetisch gezien niet wonderschoon, maar ze blijven goed zitten. Ook tijdens het hardlopen/sporten. De bediening (muziek pauzeren, volgende/vorige nummer, volume regelen) gaat via twee minuscule knopjes op de dopjes zelf. Heel fijn dat het wel op de koptelefoontjes zelf te regelen is, maar tijdens het sporten soms even een gehannes.

Een paar minpuntjes dus voor deze Sony WF-XB700 oordopjes, maar al met al een fijn product met goede geluidskwaliteit!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Batterijduur

Minpunten

• Grootte
  • Microfoon

Cel85 09-06-2020

Erg goed geluid maar draagcomfort niet optimaal

Geschreven voor: Sony WF-XB700

De Sony WF-XB700 wordt geleverd in een zwart vierkant doosje. In dit doosje vind je een een handleiding, een oplaadkabel en het doosje waar de oortjes inzitten. Dit is een opbergdoosjes maar dit doosje laadt ook gelijk je oordopjes op. Ook worden er verschillende maten oordopjes bijgeleverd.
Ik zou aanraden om even goed te passen welk oordopje voor jou ideaal is. Met de 4 geleverde formaten moet er wel eentje bijzitten die jou goed past. Het indoen is makkelijk zodra je weet je ze moet indraaien. In de handleiding zitten een aantal plaatjes die dit verduidelijken. En als je de beweging eenmaal onder de knie hebt is het indoen van de oortjes een koud kunstje.
De oortjes zitten comfortabel. Wel vind ik het oortje vrij groot en 'zwaar' aanvoelen. Ook omdat deze niet langs het oor naar beneden lopen ben je je, zeker de eerste periode, heel erg bewust van de oortjes in je oor.
Over het geluid via de oortjes ben ik erg tevreden. Dit is heel erg goed. Of ik nu daadwerkelijk kan zeggen dat de bass extra goed doorklinkt, daar twijfel ik over. Dit hangt natuurlijk ook samen met de keuze van je muziek.

Pluspunten

• kwaliteit geluid
  • batterijduur
  • design

Minpunten

• draagcomfort

Dirk 09-06-2020

Goed geluid, ideaal voor het sporten

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Bij het openmaken van de doos was ik blij verrast door het design van het doosje en de oorddopjes. Zowel het doosje als de oordopjes zijn compact ontworpen en nemen niet veel ruimte in. Daarnaast zorgt de magneet in het oplaad doosje ervoor dat de oordopjes weer makkelijk op hun plaats teruggaan in het doosje.
Bij het verbinden merkte ik dat de De Sony WF-XB700 oordopjes heel makkelijk in gebruik zijn , na het uitpakken en opladen kon ik ze zonder enige moeite verbinden met mijn telefoon. De extra opzetstukjes voor de oordopjes zorgen ervoor dat ze gemakkelijk zitten. Ik gebruik de oordopjes vaak tijdens het sporten en ze blijf goed zitten, ondanks de vele bewegingen die ik maak. Het geluid van de oordopjes is erg goed, mits ze goed in het oor zitten. De de krachtige tonen van de extra bass technologie zijn alleen goed te horen als de oordopjes perfect in het oor zitten. Over het algemeen is de kwaliteit van het geluid zeer goed.
De bediening van het geluid/op pauze zetten gebeurt via kleine knopjes op de oordopjes. In principe werkt dit prima, alleen tijdens het sporten merk ik dat het geluid zachter zetten af en toe wat lastiger werkt, hiervoor moet je het knopje op het linker oordopje wat langer ingedrukt houden.

Pluspunten

• Goede kwaliteits van het geluid
  • Makkelijk te verbinden

Minpunten

• Bediening geluid zachter zetten

RAB 07-06-2020

Mooi geluid, batterij gaat erg lang mee

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Voor het eerst dat ik draadloze oortjes heb gebruikt en het bevalt erg goed. Het bereik is heel goed, je kan makkelijk door het huis bewegen zonder dat het begint te storen. Het opladen gaat super snel en de batterij gaat heel lang mee. Heel handig dat je ze als je onderweg bent gewoon even in het doosje kan doen en ze dan weer even mee kunnen. Prettig dat ze gelijk aangaan als je ze uit het doosje pakt en direct verbinding maken met je telefoon en aangeven hoeveel batterij er nog beschikbaar is. Het geluid is goed, de EXTRA BASS klinkt goed zonder dat je de muziek te hard hoeft te zetten. Ook tijdens telefoneren is het geluid goed. Fijn om tijdens werken te gebruiken, sluiten goed af voor andere geluiden ondanks dat het geen noise cancelling is. De oortjes zitten in een mooi doosje, niet te groot. Ze zijn redelijk makkelijk te bedienen met de knopjes (bijvoorbeeld volgende nummer, harder zetten, telefoon opnemen of spraakbediening). Echter de muziek zachter zetten gaat niet met de knopjes. Het draagcomfort valt wat tegen, ze zijn vrij groot en na een aantal uren ze gedragen te hebben begint het wat onprettig te zitten. Zelfs met de kleinste maat past het maar nauwelijks in mijn kleine oren. Ze steken vrij veel uit. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik goed.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Geluid

Minpunten

• Draagcomfort

Mich86 05-06-2020

goede geluidskwaliteit en snel opgeladen

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Sinds enige tijd gebruik ik de WF-XB700 oortjes, waarbij ik tijdens mijn werk gedurende de dag muziek afspeel en tussendoor belletjes kan doen. De oordopjes voelen premium aan, mede door de case waarin ze zitten. Het opladen gaat snel en makkelijk. Zijn de oordopjes 'leeg' dan klik je ze in de case, die ze vervolgens oplaadt. Het mooie is dat dit dus ook onderweg kan (zonder stroomaansluiting). Na tien minuten laden kun je weer een uur van muziek genieten. De Extra Bass is goed merkbaar als je de muziek harder zet, de kwaliteit is dan kraakhelder. Bij telefoongesprekken heb ik er soms wat ruis in zitten, wat ik voorheen niet had met mijn bedrade oortjes. De geluidskwaliteit bij de ontvanger van het gesprek is kraakhelder.

Pluspunten

• design
  • extra bass
  • snelladen

Minpunten

• ruis bij telefoongesprekken

Tom 05-06-2020

Hardlopen zonder snoertjes

Geschreven voor: Sony WF-XB700

De oordopjes komen in een handig opbergdoosje dat tevens kan worden gebruikt om ze op te laden. Het is jammer dat het doosje geen plek biedt voor het bijbehorende snoertje, waardoor deze extern moet worden vervoerd. De geluidskwaliteit is goed, lekkere bass waardoor je opgaat in de muziek. Ik gebruik de oordopjes tijdens het hardlopen. Andere geluiden worden gereduceerd. De dopjes blijven goed zitten, maar zijn wel wat groot. De bediening werkt naar behoren, even doorhebben wat allemaal mogelijk is en hoe het precies werkt. Het is niet mogelijk om maar één oordopje te dragen.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Geluidskwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• Vrij grote doppen

ABPES 03-06-2020

Comfortabele oortjes maar bass mag sterker

Geschreven voor: Sony WF-XB700

Het design van de oortjes is vrij standaard. Het is een simpel design, dat er vrij goedkoop uit ziet. De oortjes en het doosje waar ze in opgeladen worden voelen echter wel stevig aan en zijn van goede kwaliteit. Een groot pluspunt van deze oortjes is het gebruiksgemak. Zodra je ze de eerste keer uit het doosje haalt hoef je slechts je bluetooth aan te zetten en de oortjes zijn al verbonden. De connectie blijft goed en wanneer je de oortjes opnieuw pakt verbinden ze direct. Ook het opladen van de oortjes gaat super makkelijk. In een super korte tijd is het doosje helemaal opgeladen en zodra je de oortjes in het doosje doet laden deze weer bij. In tegenstelling tot mijn draadloze koptelefoon heb ik met deze oortjes nog nooit onderweg gestaan met een lege batterij. Want ook als je last minute bedenkt dat je doosje leeg is, kun je na slechts 10 min weer een uur luisteren. Ideaal dus.
Ook is het erg fijn dat de oortjes zeggen hoeveel percentage van de batterij nog over is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. De extra bass technologie viel me wel een beetje tegen. Er is iets meer bass maar ik vind dit minder dan ik had verwacht. Ook werkt dit niet bij iedere muzieksoort even goed. Dit doet echter niks af aan de kwaliteit van de muziek want die is gewoon super. Echter vind ik wel dat het hoogste volume van deze oortjes niet zo hard is. Je kunt prima op het hoogste level muziek luisteren zonder dat dit pijn aan je oren doet. Om te bellen werken deze oortjes dan wel weer heel goed. Je kunt de ander goed verstaan en de ander kan ook jou goed verstaan, zelfs wanneer je in de wind op de fiets belt. Dit is dus wel echt ideaal. De spraak ondersteuning gebruik ik zelf eigenlijk nooit maar deze werkt wel goed (getest met google). Waar ik vooral erg blij mee ben is dat deze oortjes zo goed blijven zitten bij allerlei activiteiten, of dit nu hardlopen, fietsen of paardrijden is en dat ik me geen zorgen hoef te maken over zweet dat eventueel mijn oortjes kan beschadigen. Ze worden ook geleverd met meerdere maten dopjes. Naast het feit dat ze goed blijven zitten voel je de oortjes ook bijna niet en zitten ze onmiddellijk erg comfortabel. In tegenstelling tot mijn draadloze JBL oortjes waar de binnenkant van mijn oor steeds pijn doet. Afgezien van het feit dat het volume iets harder had mogen zijn en de extra bass wat meer aanwezig had mogen zijn ben ik zeer tevreden met deze gebruiksvriendelijke en comfortabele oortjes!

Pluspunten

• Zeer comfortabel
  • Snel opgeladen
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Max volume is niet zo hard