Sony WI1000XM2B.CE7 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WI1000XM2B.CE7 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Leo Logister 05-02-2020

Fijne compacte koptelefoon en toch noise cancelling

Geschreven voor: Sony WI1000XM2B.CE7 zwart

Nu een paar weken deze koptelefoon in de test.
Gebruik hem met name in kantoortuin op het werk en daar is deze echt top voor.
Soms wel eens vreemde reacties omdat je niet reageert! ;-)

Het bellen gaat prima hiermee, maar ook hier af en toe vreemde blikken....je staat in de ruimte te praten zonder telefoon.

Muziek heeft gewoon een mooi geluid.

Twijfelde in begin nog of dit type wel zou bevallen en of een volledige koptelefoon voor over de oren niet beter was. Maar ik ben om, dit is echt ideaal.
Je merkt nauwelijks dat je de koptelefoon om hebt hangen en als je de oortje uit hebt, klikken ze magnetisch tegen elkaar. Lekker handig.

Pluspunten

• lekker compact
  • mooi geluid
  • Veel instellingen

Minpunten

• systeem geeft piep bij omschakelen

The Cyberdude 31-01-2020

Apart design, uitstekende geluidskwaliteit.

Algemeen;
Nu alweer enige weken deze Sony WI-1000XM2 noise canceling wireless hoofdtelefoon in huis. De verpakking ziet er keurig uit. Er zitten verschillende maten oordopjes bij en een oplaad snoertje voor de hoofdtelefoon. Er zit geen oplader bij, die moet je van je mobiele telefoon of tablet gebruiken. Je kan de hoofdtelefoon opbergen in een bijgeleverd tasje.

Geluid;
Ik vindt het geluid erg goed klinken, helder met een niet overheersende bass. Hoge en midden tone klinken ook erg zuiver. De noise cancelling werkt goed maar ik moest in het begin wel wennen aan de stilte om mij heen.

Design en draag comfort;
Ja, dat is even wennen. De oordopjes zitten met een kabeltje aan een soort nek band. Eigenlijk merk je die nekband na een tijdje niet meer op met dragen en dat is natuurlijk goed. Ik vindt het geheel niet erg mooi staan maar je kunt de nekband ook wel onder je overhemd dragen zodat het geheel wat minder opvalt. De oordopje zijn in-ear dopjes en door de verschillende maten die meegeleverd worden is er altijd wel een passende maat voor je oren. De dopjes zitten bij mij erg comfortabel en heb niet de neiging ze na enkele minuten uit te doen. Als je de dopjes uit je oor doet stopt de muziek en als je ze weer in doet gaat de muziek verder. Handig! Wat ook handig is, is dat de dopjes met magneetjes aan elkaar klikken als je ze uit doet en voor je borst hangen.

Bluetooth/NFC
Werkt prima. En dan spreek ik over Bluetooth. De hoofdtelefoon laat zich moeiteloos zowel met mijn iPhone of tablet verbinden. Ook de televisie ziet de oordopjes meteen. Het bereik is prima. NFC heb ik niet uitgeprobeerd.

Gebruiksgemak;
De afstandsbediening zit aan de linkerkant in het snoer van het oordopje. In het begin is het even lastig welk knopje waar voor dient want ze hebben allemaal meerdere functies. Na enige tijd gaat dat feilloos. Telefoneren gaat ook prima. Ik ben volgens ‘de andere kant’ prima te verstaan zonder ruis of gekraak. De nekband trilt als er een gesprek binnenkomt. De interne batterij gaat met noise canceling aan ongeveer 10 uur mee wat behoorlijk lang is. 10 minuten opladen is ongeveer weer 80 minuten gebruiken en dat is prima.

Conclusie;
Overall ben ik erg tevreden over deze Sony hoofdtelefoon. Het geluid is uitstekend. Noise canceling werkt goed. Het voelt kwalitatief allemaal goed aan. Bediening en installatie ook prima. Als ik al iets negatiefs zou moeten zeggen zou dat misschien de prijs zijn. Meer dan €300,- blijft natuurlijk een bak geld. Of je dat voor een stel oordopjes over hebt is een beslissing die een ieder voor zichzelf moet nemen. Ook vindt ik zelf het design wat minder mooi. Kwestie van smaak. Over levensduur kan ik niets zinnigs zeggen na twee weken gebruik.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise canceling
  • Draag comfort van de oordopjes

• Prijs

Ralph 31-01-2020

Test Sony WI-1000XM2

Geschreven voor: Sony WI1000XM2B.CE7 zwart

Ik heb deze headset mogen testen voor The Insiders en was vooral benieuwd naar de noise cancellation. Na een aantal weken testen zijn dit mijn bevindingen.

Design,
Bij het openen van de verpakking viel het me al meteen op. Er is veel aandacht besteed aan de verpakking en de bouwkwaliteit. Het design is mooi en goed afgewerkt. Wel was het even zoeken naar de juiste oordopjes. Ik ben zelf in het bezit van een bluetooth headset van een ander merk waarbij ik memory foam oordopjes heb. Daar ben ik erg tevreden over, jammer dat deze niet bij deze headset geleverd worden. Ik ben begonnen met de foam-achtige dopjes die bij de Sony geleverd werden maar uiteindelijk heb ik de grootste flexibele dopjes gebruikt. Het is erg belangrijk om de juiste pasvorm te kiezen om een goed geluid te kunnen beleven en het juiste effect van de noise cancellation te kunnen ervaren.
Na een halve werkdag dragen van de headset begonnen de oordopjes wel oncomfortabel aan te voelen.

Geluidskwaliteit,
De geluidskwaliteit is heel goed met mooie bassen, goed gebalanceerd en helder. Wel heb ik het op mijn persoonlijke luister beleving aangepast met de equalizer in de te downloaden app.

Noise Cancelling,
Over de noise cancellation ben ik iets minder tevreden. Hij werkt wel maar vooral bij een laag geluidsniveau hoor je de omgevingsgeluiden weliswaar gedempt maar op een irritante blikkerige manier zijn de omgevingsgeluiden door de muziek heen, zeker bij een laag geluidsniveau van de muziek. Mijn eigen headset met de memory foam oordopjes, zonder noise cancellation, dempen de geluiden van buitenaf weliswaar iets minder maar door de goede pasvorm wordt het geluid van buitenaf afdoende geremd.
Wat wel een handige functie is, is de adaptieve noise cancellation. Hierdoor wordt bij verschillende activiteiten het noise cancellation niveau aangepast een wat je aan het doen bent. Een hoog dempend niveau als je stil zit en minder als je opstaat en loopt.

Nadelen
De prijs is erg hoog (3 x hoger dan mijn huidige headset
De headset wordt volledig uitgeschakeld tijdens het laden en is dus niet te gebruiken tijdens opladen
De oordopjes zijn pijnlijk bij langdurig dragen
Geen memory foam oordopjes meegeleverd.

• Geluidskwaliteit
  • Afwerking
  • De bijbehorende app

Minpunten

• Oordopjes pijnlijk bij langdurig dragen
  • Volledig uitgeschakeld tijdens het laden

jpnieuws 24-01-2020

Goed geluid en lekker compact.

18-1-20

Ik heb nu een BoseQuietComfort 35, over ear. Die werkt heel goed maar laat de stemgeluiden in het vliegtuig door, je hoort dus de motor niet maar de stem des te beter. Als je met je hoofd tegen de kopsteun zit krijg je een “feedback” brom, met slapen vervelend.
De koptelefoon opgehaalt en gelijk geprobeerd want ga zondag het vliegtuig in.
Ik zag niet gelijk hoe hij aanging, dit zit dus niet bij de bediening maar op de nekband.
Met de standaard rubbers vielen de oordopjes uit, er zitten diverse maten bij en na wat proberen de kleinste genomen en dan blijven ze zitten. Wat ik na een uurtje al merkte is dat 1 oor begon te irriteren, wellicht heb ik ze te hard aangedrukt maar dat merken we wel op de vlucht, 10 uur naar Houston. Zo ver is het geluid erg goed en de noise cancelling werkt ook goed, ik zit in de woonkamer en hoor de tv niet en ook als er iemand tegen me praat hoor ik het niet.
De app vind ik wel onduidelijk, je kan instellingen doen maar wat die precies inhouden is me niet helemaal duidelijk (Ik durf van mezelf te zeggen dat ik het meestal wel snap). Ik zie ook dat je de set moet “calibreren” als de luchtdruk verandert, dus in en uit het vliegtuig. Ter vergelijking de ose app is veel eenvoudiger. Een plus is de afmeting, logisch maar toch, voor degene die beperkt ruimte heeft is dit zeker een voordeel. Opladen gaat snel lees ik, zal het testen want voor de terugreis wil ik hem weer gebruiken. Ik zie dat het geen mini USB maar een iets anders dus das niet practisch.

24-1-20
Ik heb hem dus in het vliegtuig getest. Om en om afgewisselt met de Bose om het verschil te kunnen bepalen en iets als referentie te hebben. De noise cancelling is prima maar minder dan de over ear. De eerste indruk dat stem geluid niet doorkwam was in het vliegtuid niet zo, net als de Bose hoorde je dit wel. Ik denk dat dit ook niet te voorkomen is overigens, heb wel eens van een industriele versie gehoord die wel de hoge tonen doet maar dan heb je het over een heel andere aanschafprijs.

Zou ik ze kopen?
Voor puur gebruik in het vliegtuig waarschijnlijk niet, maar in de trein, tram, om gewoon muziek te luisteren, etc. zeker wel aangezien de geluidskwaliteit erg goed is, makkelijk in gebruik en opslag.

Design
Ziet er netjes uit, mooi afgewerkt.

Geluidskwaliteit
Heel goed, (veel voller in vergelijking met mijn Bose)

Noise cancelling
Dit is natuurlijk relatief maar ik denk voor in ear erg goed. T.ov. Mijn Bose over ear wat minder maar dat is logisch denk ik.

App
Ik vind niet alles even logisch, je moet soms even uitzoeken wat het is en doet maar daarna prima.

Opladen
Ik vraag me af waarom er geen standaard mini usb is gebruikt bij de laadkabel die aan de head set gaat. Wel makkelijk is dat hij niet positie afhanelijk is, je kan hem er dus blind insteken.

Gebruik
Als je met je hoofd draait valt er wel eens een dopje uit je oor.
Tasje is lekker klein.

Pluspunten

• compact
  • npise canceling
  • geluid

Minpunten

• app spreekt neit helemaal voor zich

Noreen 23-01-2020

Helder en mooi geluid, maar oordopjes zitten niet zo prettig

Geschreven voor: Sony WI1000XM2B.CE7 zwart

Ik heb nu een tijdje deze Sony WI-1000XM2 headset in gebruik. Het apparaat heeft een strak design en is mooi verpakt in een compacte reisetui, waardoor je hem op een veilige manier overal kunt meenemen. Het koppelen aan je telefoon doe je met een app die je kunt downloaden, Sony headphones Connect, en dat gaat prima en snel.

In de doos heb je verschillende maten en materialen van oordopjes die je kunt gebruiken. Dat is heel prettig. Toch komt voor mij daar het grootste minpunt. Ik heb verschillende maten geprobeerd, maar ik vind de oordopjes te lomp aanvoelen in mijn oren en ze zitten ook niet zo vast in mijn oren, waardoor ze regelmatig uit mijn oren vallen. Als je stil zit, gebeurt dat niet, maar vooral als ik in beweging ben.

De oordopjes zijn noise-cancelling en dat werkt heel erg goed. Zelfs als je geen muziek luistert is het geluid gedempt. Dit kun je via de app zelfs nog handmatig aanpassen als je bijvoorbeeld veel omgevingsgeluid hebt. Overigens passen de headphones dit ook automatisch aan.

Het geluid uit deze headphones is zuiver en ook via de app goed te customizen. Wat dat betreft koop je hiermee echt kwaliteit en dit is ook het grootste pluspunt aan deze headphone.

De oordopjes zitten bevestigd aan een soort nekband. Heel handig vind ik dat niet, maar hierdoor is bijvoorbeeld het geluid wel makkelijk te regelen en hoef je je telefoon bijvoorbeeld niet nog aanvullend te gebruiken. Het aan en uitzetten van de headphones gaat ook via deze band. Het materiaal is wel fijn en als deze om je nek ligt, dan voel je daar eigenlijk weinig van.
Het opladen vond ik erg snel gaan en je hebt daarna 10uur luisterplezier. Dus dat is inderdaad fijn als je bijvoorbeeld lang onderweg bent. Daarnaast kun je als de batterij leeg is, na 10minuten laden alweer meer dan een uur de headphones gebruiken.

De prijs vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant, maar je merkt wel dat je echt kwaliteit in handen hebt en het geluid en noisecancelling zijn absoluut een pre! Zoals gezegd is voor mij het enige nadeel dat de oordopjes niet super lekker zitten, waardoor deze qua draagcomfort minder scoort.

Pluspunten

• Geluid is helder en naar wens aan te passen
  • Noisecancelling werkt perfect

Minpunten

• Oordopjes voelen wat lomp in mijn oor
  • ordopjes blijven niet goed zitten

vanakker 23-01-2020

mooi desing

Geschreven voor: Sony WI1000XM2B.CE7 zwart

Bij het uitpakken kwam er een mooi en degelijk oordopjes set uit. het installeren van de app's had nog wat voeten in de aarde, je blijkt namelijk 2 app's van sony nodig te hebben. Er bestaat een mogelijkheid tot 360 graden, het selecteren van het gezicht gaat goed, maar bij het selecteren van de oren gaat het fout, die pakt de app niet meerder keren geprobeerd, maar helaas het werkt niet. de oordopjes geven een zeeg goed geluid tot nu toen en de noise canceling werkt top, geen externe geluiden tot nu toe waargenomen.

Pluspunten

• geluid top
  • design goed
  • degelijke matriaal

Minpunten

• de 2 app's
  • prijs