Philips Fidelio S2BK/00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio S2BK/00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

I-Know 22-09-2016

Pure schoonheid

Ik heb veel oordopjes de laatste 10 jaar in mijn oren gehad, met laat ik heel eerlijk zijn meestal een teleurstellend geluid of kwaliteit.
Prijs variërend van 20 tot 180 euro. Dopjes die je elke dag gebruikt moet toch wel 2 jaar meegaan. Maar de meeste hebben dit bij althans niet gehaald. Meestal was er toch altijd weer die kabelbreuk.
Laat ik voorop stellen dat ik de laatste 20 jaar absoluut geen Philips fan ben geweest totdat het moment een collega mij de Philips Fidelio X2 liet horen. Toen was ik direct verkocht en om! (bedankt Erik)
Dit heeft mij ook doen besluiten deze Philips Fidelio S2 te kopen, en wederom weer zeer verassend !!! Ze klinken buitengewoon zuiver.
De afwerking is echt absoluut geweldig.

De verpakking zelf verraad al dat je iets bijzonders in handen hebt.
Alles is aanwezig een mooi mapje om je oordoppen in op te bergen.
Verschillende maten dopjes voor ieder oor een must!

Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen, maar het ziet er allemaal veel belovend uit.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Afwerking design
  • Compleet op opbergmapje
  • Extra reserve dopjes

Minpunten

• Nog niet kunnen ondekken

Earth 12-06-2015

Dit zijn erg goede in-ears,ik heb ze nu meer dan een half jaar en ben nog steeds erg te spreken over de bouw- en geluidskwaliteit. Wel even de juiste dopjes proberen,dat maakt het verschil, bij mij zitten en klinken de foam varianten het best. Ik ben eigenlijk best wel een audiofiel en weet hoe een gebalanceerd geluid klinkt. Op deze in-ears klinkt de muziek dan ook zeer gecontroleerd van hoog naar laag. Mooie zuivere diepe bas zoals het hoort te klinken en geen opgeblazen boem-bas waarvan de jeugdigen onder ons denkt dat het hoort te zijn. Stemmen en hoge tonen zijn zeer helder maar worden nooit schel. E.e.a. is wel afhankelijk van de aangeboden muziek en bron. Een slechte mp3 klinkt nergens mooi op. Maar luisterend naar de cd-kwaliteit van Qobuz op mijn ipad of LG-G2 telefoon is het gewoon heerlijk luisteren. Er zullen best betere zijn maar de prijs kwaliteit verhouding is van deze S2 erg goed. Het is natuurlijk onzinnig om 500e uit te geven voor een koptelefoon voor mobiel gebruik.
Zeer zeker een aanrader!

ralfdas 21-04-2014

De Philips S2 is een erg fijne koptelefoon. Het design is erg mooi en praktisch. Er zitten verschillende oordopjes op maat bij, zodat hij bij iedereen een perfecte pasvorm heeft. Ook over het draad is goed nagedacht. Vorige koptelefoons raakte snel in de war, maar bij de S2 is dit geen probleem. Het geluid wat eruit komt is erg zuiver. Doordat de achtergrond niet meer hoorbaar is kan je optimaal genieten van de muziek. Ook zit er een fijn 'doosje' bij waar je de koptelefoon in kunt bewaren. Al bij al is dit een erg prettige en fijne koptelefoon! Ze zijn relatief duur ten opzichte van andere koptelefoons, maar ten opzichte van de kwaliteit is dit het dubbel en dwars waard!

LeonieM 14-04-2014

Het openen van de verpakking is al een beleving op zich, zeer mooie verpakking die je als een soort boek openslaat. De vormgeving van de oordopjes zelf is super, zeer modern en de kleurencombinatie van zwart en goud is prachtig.
Wat opviel waren de vele verschillende soorten en grootte opzet stukjes die er bij zitten, het is even uitproberen welke maat voor jou geschikt is maar er zit voor iedereen wel een juiste grootte bij. Dit is ideaal want andere in-ear oordopjes bleven bij mij nooit zitten. Dit zijn de eerste oordopjes die daadwerkelijk blijven zitten, hoe actief ik ook aan het bewegen ben.
De geluidskwaliteit is super, mooi helder geluid en er zit een goede bass in.
Daarnaast heb je geen last van omgevingsgeluiden, als je fietst of hardloopt hoor je geen wind door het geluid heen, je bent volledig afgesloten van omgevingsgeluiden.
Ook het beschermhoesje wat er bij zit heeft een mooie vormgeving en is zeer handig om je oordopjes in op te bergen zodat ze niet beschadigd raken.
De enige kleine kanttekening die ik bij dit product kan maken is dat er geen volumeregelaar op zit, maar als je dit niet gewend bent dan mis je het ook niet.
Over de duurzaamheid van het product kan ik nog niets vermelden aangezien ik het product daarvoor nog te kort in mijn bezit heb.

Anoniem 13-02-2014

Na alle enthousiaste verhalen, hier toch een minder positieve beoordeling en dat heeft te maken met de praktische bruikbaarheid. Als je stil zit op een rustige plek dan is het geluid goed. Geluidstechnisch zit het wel goed, hoewel de bas naar mijn smaakt te zwak is.
Maar in praktisch gebruik valt de Philips S2 tegen. Ik vergelijk ze dan met mijn vorige Sennheiser CX400 oortjes. Bij fietsen hoor je sterk windgeruis. Bij het lopen wrikken en kraken de oortjes en gaan gemakkelijk los vanwege het hoge gewicht ondanks de knellende dopjes die nodig zijn om nog een beetje bas te horen. In de trein last van storende buitenherrie om de oortjes niet isoleren. Ook de neiging de muziek harder te zetten dan gezond is omdat de bas te zwak is.
Kijken naar de extreem positieve reviews hier en elders op fora denk ik dat de Philips medewerkers op social media training zijn geweest en opdracht hebben gekregen positieve reviews te schrijven. Zoek maar op Internet en typ dan de naam in van de reviewer:

Ncvdv88 30-01-2014

Na 3 jaar van trouwe dienst hadden mijn Sennheiser cx 400 oordopjes het begeven. Na lang zoeken op het internet kwam ik terecht bij de Philips Fidelio S2. In eerste instantie vond ik ze erg prijzig maar ik wou toch graag oordopjes die naast een goed geluid ook solide gebouwd zijn. Het platte snoer en de metalen behuizing zorgen hier zeker voor. Ik heb lang getwijfeld tussen de Philips Fidelio S2, JBL j33i en de Beats by Dre oordopjes. Uiteindelijk ben ik toch gegaan voor de Philips Fidelio S2 oordopjes. Dit ook omdat ik een hele brede smaak van muziek heb. Ik luister eigenlijk alles van Soul, R&B, Pop tot en met house. En ik was dus op zoek naar goede all round oordopjes. Dit was iets wat bij de beats by Dre toch ontbrak deze zijn vooral erg goed bij hip hop en r&b maar schieten tekort bij andere muziekstijlen. De JBL viel voor mij af door de goedkope uitstraling. Ik heb de Philips Fidelio nu een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen het geluid is bij alle muziek stijlen echt fantastisch. Hele goede pasvorm ook, met de 7 soorten opzet stukjes zit er altijd wel een goed bij. Voor de rest is de vormgeving echt heel mooi en solide. Ben je op zoek naar een goed all round in ear oordop in de 100 euro prijsklasse dan is dit zeker een aanrader.

Tom_amstelveen 21-01-2014

Prachtige vormgeving, zit perfect in n oren vanwege op-maat oordopjes en de kwaliteit van het geluid is prachtig/top!

Daanw18 02-09-2013

Super design en bovendien raakt het draad niet in de knoop. Het geluid wat eruit komt is fantastisch, het lijkt soms wel alsof ik hele boxen in mijn oor heb zitten. Een aardige prijs voor zo'n goed product.

clout 01-09-2013

Ben sinds enkele maanden de gelukkige eigenaar van deze oortjes. Het eerste dat opvalt is het fraaie ontwerp. Er zijn mooie materialen gebruikt en ze zijn wat zwaarder dan ik gewend was, waardoor ze robust aanvoelen. Doordat ze relatief zwaar zijn, zijn ze wat minder geschikt om te gebruiken tijdens het sporten en is het belangrijk dat je de juiste opzet-stukjes gebruikt waardoor ze goed in je oor passen. Gelukkig worden verschillende maten meegeleverd, en er zit ook een mooie opberg-etui bij.
De kabel is ook erg prettig en raakt niet verstrikt. Ook de geluidskwaliteit heeft me verrast! Ik heb ze eerst een aantal uur in laten branden en ben gedurende het proces gaan luisteren. Vanaf het begin viel op dat het geluid erg realistisch en helder klinkt. In eerste instantie leek het geluid wat warmte te missen maar nu ze volledig zijn ingebrand ben ik ook hierover zeer tevreden en zijn de lage tonen beter uitgebalanceerd. Al met al een goede verbetering t.o.v. mijn vorige set, de Astrotec AM-90, waar naar mijn smaak te weinig lage tonen hoorbaar waren. Binnen deze prijsklasse een hele goede keuze!

Pgwkuypers 26-06-2013

Ik heb deze in-ears nu enkele weken in gebruik en ben zeer te spreken over de geluidskwaliteit. De bass is in goede verhouding en alle hoge tonen zijn zeer goed hoorbaar. Er zijn details in enkele nummers hoorbaar die ik voorheen nog niet gehoord had.

In de verpakking zitten meerdere maten dopjes waaronder ook dopjes die je naar je oor kan vormen dit is vooral bij het sporten fijn. Qua design vind ik de in-ears erg strak, de draad heeft twee kleuren en de dop is met koper afgewerkt.

Een nadeel vind ik dat je via de draad het volume niet kan regelen. Via de draad kun je wel eenvoudig inkomende gesprekken beantwoorden en door een korte dubbelklik skippen naar een volgende muzieknummer.

Remcoj 24-06-2013

Ik heb deze oortjes gekocht voor het hardlopen. Ik zocht oordopjes die én goed bleven zitten én waar een goed geluid uitkwam. De oortjes zitten prima tijdens het hardlopen, vooral met de dopjes die meevormen. Soms zelfs zo goed dat je het verkeer om je heen amper hoort :-) Als je ze niet voor het sporten gebruikt, kun je de andere dopjes ook makkelijk gebruiken. En het geluid is echt top, ik hoor eindelijk ook echt de bas, daar gaan andere oortjes vaak de mist in en blijft het geluid nogal vlak vind ik.

Bijkomend voordeel is dat de oortjes er ook mooi uitzien!

LordThalion 10-11-2013

Vraagje: hoor je de omgeving wel als je de muziek zacht hebt staan terwijl je deze oordopjes in hebt?

Ik zit te denken om deze aan te schaffen voor in het vliegtuig en heb wat meer vertrouwen in goede passieve isolatie.

Dreekes 18-06-2013

Deze in ears headset een weekje in gebruik. Ik heb ze al uitgeprobeerd op de laptop en de Ipad. Wat een supergeluid. Morgen eens een paar uurtjes luisterplezier ervaren in de trein met m'n nieuwe Iphone. Door de diversiteit van de meegeleverde earplugs is het draagcomfort gegarandeerd. Bevestigingspunten van de flatcable zijn degelijk wat voor mij belangrijk is gezien de slechte ervaring met mijn vorige oortjes . Mijn oordeel tot nu toe ; "Beats" the others.

sjvandenheuvel 15-06-2013

Zeer goede in-ears! Geluidskwaliteit is erg goed, zowel hoge, middel als lage bas-tonen. Details zijn supergoed hoorbaar en tonen scherp te onderscheiden. Helder geluid; zowel voor muziek als wanneer je ze gebruikt gebruik om te bellen.
Wordt geleverd met 4 maten plastic oortjes en twee zachte foam/rubberen oortjes en met een praktisch opberg doosje. Is even puzzelen maar wanneer je de juiste maat dopjes hebt gevonden, zitten ze erg lekker en komt vooral de bas lekker door.
Duurzaamheid kan ik na een paar dagen weinig over zeggen maar het is zeer solide ontworpen met een plat snoer (welke niet in de war raakt) en een plug welke meteen een knik maakt en niet recht uit je telefoon uitsteekt (en dus snel kapot gaat zoals mijn vorige set).
Slechts 1 'minder' puntje is dat het volume niet op de headset zelf te bedienen is maar weegt mijn inziens niet op tegen de geluidskwaliteit.