Beats by Dr. Dre Solo HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beats by Dr. Dre Solo HD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Hans6578 04-11-2013

Ik heb deze koptelefoon niet in mijn bezit, maar ik heb er wel meerdere keren naar kunnen luisteren. Ik heb veel koptelefoons gehoord en een aantal in mijn bezit dus ik heb zeker vergelijkmateriaal.
Ik schrijf deze review om iedereen te waarschuwen die deze koptelefoon wilt kopen, de geluidskwaliteit is namelijk extreem slecht voor de prijs.
Het is een mooie koptelefoon qua design, dat is wel een reden om deze koptelefoon te kopen. Maar wat geluid betreft is het gewoon een slechte koptelefoon, niet veel bas, modderige middentonen en erg doffe hoge tonen. Qua geluid ben je op elk gebied beter uit met een koptelefoon van 40 euro van bijvoorbeeld Sennheiser, voor elke muzieksoort, zelfs HipHop en R&B klinken niet op de Beats Solo HD.
Kortom, design en de naam is een plus, maar de geluidskwaliteit is gewoon verbazend slecht.

Ik heb alles 2 sterren gegeven, omdat ik overal iets moest invullen en ik wil geen hogere cijfers geven want een gemiddelde van meer dan 2 sterren is gewoon niet terecht.

Emiledj 22-06-2013

Ik kan er vrij kort over zijn: prijs/kwaliteitverhouding is na bijna 1 jaar zwaar teleurstellend. Een hoop geld en uiteindelijk valt zowel het draagcomfort, geluid en duurzaamheid zwaar tegen.

Draagcomfort: na een maand begon de oorkussens wat klemmend te irriteren en kraakte regelmatig het kunststof bij het lopen.

Vormgeving: koptelefoon ziet er hip uit en is het handig dat het draad los te koppelen is. Tevens een +punt dat je 'm op kunt vouwen. De koptelefoon wordt meegeleverd met 2 typen draad: één met en één zonder bedieningsknopjes.

Geluidskwaliteit: na de juiste instelling op mijn iPod classic te hebben gevonden, krijg je een goed geluid. Maar als ik thuis mijn veel goedkopere Sennheiser opzet, valt op dat de Solo veel minder ruimtelijk is en details in midden en hoog wegvallen. Voor onderweg voldoende, maar thuis is het té beperkt.

Duurzaamheid: drama dat na een half jaar het rubber dat op je hoofd steunt, al loslaat. Beide kanten zitten namelijk met een dun dubbelzijdig tape vastgeplakt en voor ruim 160 euro verwacht je toch een betere oplossing. Daarnaast is het kraken en piepwerk erger geworden. Vrij irritant tijdens lopen.

Nee, ik had me er meer van verwacht en oriënteer mij inmiddels naar een andere merk. Mijn vrouw wil de Solo wel hebben, maar ik zoek naar iets meer waar voor mijn geld.

Anoniem 13-02-2013

Ik heb deze Solo HD headphones nu ruim 2 jaar in bezit en ben hier uiteindelijk matig ontevreden mee, dit allemaal in het licht van de aanschafprijs van 160 euro. Bovendien ben ik altijd zuinig op ze geweest en heb ze niet altijd veel gebruikt.

Ik was destijds opzoek naar een goede set headphones met een voor mij aantrekkelijk design. Al snel viel mijn oog op deze Solo HD headphones. Het geluid is OK maar naar mijn beleving zijn de lage tonen altijd teveel aanwezig geweest. Leuk als je bijvoorbeeld veel naar Hiphop luistert (waarschijnlijk oorspronkelijk ook de doelgroep), maar als je zoals ik naar vele verschillende genres luistert, wil je dat alle tonen goed weergegeven worden. In dit opzicht viel de Solo HD dus matig tegen.

Een ander belangrijk punt was de vormgeving. Deze Headphones zien er gewoon hip uit, al valt over smaak natuurlijk te twisten. In diverse kleuren beschikbaar dus grote kans dat er een leuk paar voor jou tussen zit. Handig dicht te klappen en op te bergen in de meegeleverde hoes.

Wat betreft draagcomfort ben ik matig tevreden. De headphones zijn zeker niet zwaar, maar na langere tijd zaten ze bij mij met name bij de oren minder fijn. Heel persoonlijk en wellicht ervaren anderen dit heel anders.

Wat betreft duurzaamheid ben ik ontevreden. De headphones komen soms iets fragiel over en je kunt er het beste dan ook voorzichtig mee omgaan. Bij mij kwam na een jaar het rubberen stuk onder het hoofdbandje er al lichtjes af en inmiddels na twee jaar ligt deze er compleet af. Natuurlijk valt hij nu buiten de garantieperiode ondanks dat het overduidelijk is dat dit probleem zich vroeg of laat bij bijna iedereen afspeelt. Ik vind het dan ook jammer dat het bedrijf zich hier wat coulanter opstelt. Dit zal ik dan ook zeker in overweging nemen bij een eventuele volgende aankoop.

Al met al, waarbij met name geluidskwaliteit en duurzaamheid een grote rol spelen, een kleine onvoldoende.

Ronalvdoorn 08-03-2013

Ik heb de zelfde voor .24.95 bij bexishop.com voor dit geld ben ik tevreden het zijn de originele. even zoeken loont en heel veel minder

Peteriseenbaas 20-06-2012

De Solo HD is erg goed qua geluidskwaliteit. Alleen gaat hij heel snel kapot. Je moet er heel erg voorzichtig mee zijn om hem heel te houden. De prijs is eigenlijk veel te hoog.

Boudewijn1980 04-06-2012

Ik heb de dr. Dre solo HD nu bijna een jaar. Ik heb hem vorig jaar op Schiphol gekocht voor 150 euro. Toen ik terug kwam na vakantie begon hij al in de rechter kant van de koptelefoon te storen. Ik heb hem terug gestuurd naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb en kreeg meteen een nieuwe. Mijn nieuwe dr. Dre heb een een paar maanden later laten vallen waardoor hij niet meer draagbaar was. Ik heb hem in elkaar moeten lijmen waarna hij wel weer draagbaar was maar niet meer zo goed als ik hem gekocht heb.
De dr. Dre ziet er leuk uit om te dragen, maar als je echt voor goed geluid en goede kwaliteit kijk zal ik niet voor een dr. Dre gaan. Hij gaat vrij snel kapot en voor hetzelfde geld heb je een 3x zo goede Bose koptelefoon.

beats 23 16-09-2012

naar waar heb je de dr. Dre solo HD gestuurd?
adres?

T8T 06-06-2012

Slechte koptelefoon, deze schaf ik niet aan.

bramerto 18-02-2012

heb deze prachtige koptelefoon eergisteren gekocht bij baxshop.nl (meteen de volgende dag in huis!)
ben helemaal overtuigd dat dit de beste compacte koptelefoon is, met tasje en al.
de doos openen is al een feestje. en zeker als je hem de eerste keer in je iPod plugt
wat een prachtig ding. ik vindt het het geld helemaal waard ondanks dat hij best wel prijzig is en je wel de moed er voor nodig heb om hem te bestellen/kopen

in de doos zit (voor degene die het willen weten)

- dr. dre solo HD red koptelefoon
- handig opbergtasje
- schoonmaakdoekje
- 3,5 mm inplug met control
- 3,5 mm inplug
- handleiding

reviewer98 12-01-2012

zit prima, geluidskwaliteit hangt af van het genre muziek dat je luistert (r&b, hip hop, en pop) voor mij de perfecte koptelefoon!