Philips SHD9200/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHD9200/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

bg2rtv 17-06-2014
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Inmiddels mijn derde van deze gehad. Geluid valt steeds weg, laden wil steeds niet, soms wil hij niet uit. Wat je ook probeert, zoals de dB schakelaar,input meer of minder, audiostekkers eruit, andere batterijen, problemen komen steeds terug. Bij mij geen Philips meer. Weg geld. De hele hap ligt inmiddels verpletterd in de container.

rowosa3 17-02-2014
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Op zich prima koptelefoon. Maar geluid valt regelmatig weg. Door batterijen erin en eruit te doen is dit te herstellen. Dus eigenlijk: GEEN prima koptelefoon. Vandaar duurzaamheid 1.

ibenjeroen 04-02-2014
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Ik heb de Philips SHD9200 nu al een paar weken in bezit. Ik ben er nog steeds blij mee. Het geluid is goed en de hooftelefoon zit lekker. Het is makkelijk in te stellen. Alleen valt de verbinding
wel snel weg, je kan eventueel de batterijen er uit halen, alleen denk ik dat dat niet de bedoeling is. Je moet dan even een paar minuten wachten, dan gaat hij vanzelf uit

Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Update: Inmiddels weer 10 dagen verder en nog steeds geen koptelefoon ontvangen!! Er is wel contact geweest door een Philps medewerker en daar is het bij gebleven.

vanoevelen 09-12-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Update tot afhandeling met Philips. Er werd mij toegezegd dat ik een nieuwe koptelefoon zou krijgen, maar tot heden nog niets ontvangen. Daarna terug contact opgenomen en werd mij doodleuk medegedeeld dat helaas onze medewerker zich vergist heeft. Nu kan ik de procedure weer opnieuw beginnen. Ook vond ik dat deze medewerker van Philips op laatst van het gesprek beetje arrogant overkomen.

member 17-11-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Geluid is zeer acceptabel in relatie tot de aanschafprijs. Het materiaal kraakt af en toe. Wanneer de beugel iets losser wordt gezet is dat minder, maar dan beweegt de koptelefoon iets meer over je hoofd. Dat went!

Wat niet went is het wegvallende geluid. Door het apparaat enige minuten op de lader te plaatsen wordt het apparaat mogelijk gereset, want daarna werkt de koptelefoon weer.
Batterijen er uit halen en terugplaatsen kan, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dit is dus zeer storend en had ik zeker niet verwacht van dit Philips product.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-11-2013

Hi,

Ik kan me voorstellen dat dit niet is wat je verwacht van de SHD9200. Wel goed te horen dat je tevreden bent over het geluid. Het lijkt alsof er iets fout gaat in de verbinding tussen het basisstation en de koptelefoon zelf. Ik zou dan ook graag in contact met je komen om te zoeken naar een oplossing.

Zou je hiervoor contact met mij op kunnen nemen via Facebook of Twitter?

Mocht je liever via de klantenservice contact opnemen, kunnen mijn collega's met referentienummer 50-1447245670 de zaak naar mij doorzetten.

Groet, Jeroen - Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

member 16-12-2013

Zoals hier te zien is heeft Philips snel gereageerd. Nadat ik gereageerd had op de vraag om contact op te nemen kwam er wederom een snelle reactie. Deze manier van opvolgen vind ik zeer klantgericht.
De oplossing die Philips heeft aangeboden heeft het probleem opgelost.

De (her)beoordeling komt vwb de geluidskwaliteit komt op een 8 uit. De duurzaamheid gaat natuurlijk ook omhoog, daar de koptelefoon nu doet wat die moet doen.

vanoevelen 12-11-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Ik heb de Philips shd9200 nu 1 maand in gebruik(is al de 2e) maar ben er nog niet tevreden over. Het geluid valt regelmatig uit, dan moet je de baterijen er uit halen en opnieuw in doen dan doet hij het weer. Dit is zeer irritant en hoort niet voor zo een duur apparaat.

vanoevelen 19-12-2013

Update: Pakketdienst heeft juist koptelefoon afgeleverd, nu maar hopen dat ik heel gelukkig wordt.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-11-2013

Beste vanoevelen,

Bedankt voor het plaatsen van deze review, fijn te horen dat je tevreden bent over het geluid van de SHD9200. Het hoort zeker niet dat deze regelmatig uitvalt. Mocht je nog geen contact hebben gehad met onze klantenservice, zou je dan contact met mij kunnen opnemen via Facebook of Twitter?

Mocht je liever via de klantenservice contact opnemen, kunnen mijn collega's met referentienummer 50-1447194593 de zaak naar mij doorzetten.

Groet, Jeroen - Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

Hhakkelaar 11-01-2014

Ik heb ook dat het geluid uitvalt, vaak al na 5 minuten of zo soms duurt het langer. Heb hem net een paar weekjes. Nog nooit langer dan een uur kunnen luisteren achter elkaar.
Hij zit echt goed op m'n hoofd, geluid ook goed vind ik. Dus ik vind het uitvallen echt wel een groot probleem!

hielko 05-10-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Ik sluit me volledig aan bij de review van 'ijsbergsla'. Maar het wel een echt Philips produkt; het is het net niet. Want als je de koptelefoon wilt gebruiken in iets waar alleen een koptelefoonaansluiting in zit, kun je weer naar de winkel om een verloopstekker te halen. Want de verloopstekker zit er niet bij, hetgeen ook door de handleiding bevestigd wordt.

MvdT 02-07-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Een herbeoordeling/herkansing na omruil i.v.m. probleem in 1e exemplaar. Een prima koptelefoon met een voor de aanschafprijs geweldige geluidskwaliteit. Zeer positief ervaar ik de vrijheid van draadloos en toch storingsvrij, met de kwaliteit van een aanmerkelijk duurdere "bekabelde" koptelefoon.
Ik gebruik hem alleen via de digitale ingang en heb de analoge ingang niet uitgeprobeerd.

MvdT 09-06-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Als alles goed functioneert een prima koptelefoon met een voor de koopprijs prima geluidskwaliteit.
Maar het probleem dat oplaadbare batterijen in de uit stand binnen een dag leeg zijn en tijdens gebruik maximaal zo'n anderhalf uur meegaan is erg vervelend.
Dit zal een exemplarisch probleem zijn, maar na contact met diverse Philips afdelingen lijkt een oplossing door Philips beloofd ver weg. Ik verneem niets meer van Philips.
Verder valt de verbinding af en toe weg, en alleen door batterij eruit en erin te plaatsen werkt het weer net als in andere beoordelingen gemeld.

Officiele reactie van Philips Nederland 10-06-2013

Hi MvdT, vervelend dat je geen reactie meer hebt gehad van onze klantenservice. Dit hoort natuurlijk niet. Ik zoek dit dan ook graag voor je uit om tot een goede oplossing te komen. Zou je contact met me kunnen opnemen via Facebook of Twitter? Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Groet,
Jeroen
Philips Webcare

MvdT 28-06-2013

Probleem opgelost door omruil, nu dus helemaal tevreden!!
Een exemplarische fout blijkbaar. De betrouwbaarheid zou ik nu op 6 zetten, vanwege mijn 1e exemplaar met domme pech!

Aemeliar 15-04-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

De SHD 9200 koptelefoon van Philips is een prima koptelefoon, die alles doet wat je van een koptelefoon mag verwachten. Het comfort is excellent, ik heb hem vaak lang op en zelfs na een uur of 2-3 heb ik niks te klagen. Ook ben ik zeer tevreden over de 3d sound functie, door het surround geluid heb je toch net even wat meer dimensie bij het kijken naar de tv of tijdens het gamen.

Qua uiterlijk ziet het er allemaal prima uit en ook het bereik is erg goed. Het enige nadeel vind ik (persoonlijk) dat de bijgeleverde tulpsnoer wat aan de korte kant is. Hierdoor komen de kabels helemaal strak te staan tussen de tv, de ontvanger en het stopcontact.

ijsbergsla 26-03-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Ik heb de Philips SHD9200 nu al een tijdje in gebruik en ik ben er nog steeds erg tevreden over. De koptelefoon zit lekker op je hoofd en drukt niet irritant hard op de oor regio, maar precies goed dankzij de lekkere zachte oorstukken. Dus het langer dragen van de koptelefoon is geen enkel probleem. Het systeem is qua uiterlijk best goed uitgevoerd alleen de recharger is naar mijn smaak net iets te groot, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Geluidskwaliteit is erg goed en zeker met de 3D sound aan. Dan heb je toch wel het gevoel dat er tijd en moeite in is gestoken in hetgeen wat eigenlijk in mijn ogen (of in dit geval oren) het belangrijkste is. Verder kan ik eigenlijk geen minpuntje bedenken aan deze koptelefoon. Dus ik ben een zeer blije eigenaar van de SHD9200

lalex 14-03-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Op zich een prima wireless hoofd telefoon, maar ik hoor duidelijk een storing met name in mijn linker oor. Het is niet heel hard, maar duidelijk aanwezig bij stille passages.
Ik had dit ook al bij de 8900 die ik hiervoor had en geruild heb voor deze. Lijkt een beetje op modem geluid van 'vroeger'. Maar dan sneller en zachter en continu.

Zodra ik de headphones aanzet en verbinding tot stand komt, begint ie zo statisch te ruisen.

Bij mijn pa met de 8600 is dat niet te horen. Dus misschien is het een storing bij mij lokaal.

Meer mensen die dit horen? Of is de 9200 echt muis stil als je 'm aanzet, zonder geluid erop te hebben (wel aangesloten). Via analog of digitaal maakt geen verschil.

Geluid is behalve die ruis, uitstekend. Headphones zijn een beetje zwaar/strak maar dit is niet storend. Wel jammer dat afstelling met zo'n klik systeem gaat. Lastig omdat ik en mijn vrouw hem vaak gebruiken en we verschillende hoofd maat hebben. De 8900 was makkelijker, die had een rek band.

Grote plus vind ik het hangen op de lader. Andere systemen moet je de headphone in een bakje plaatsen en dan rommelen tot lader lampje eindelijk aangaat. Al moet ik zeggen dat de 8600 dit erg goed voor elkaar heeft. 8900 is lastiger.

Aan/uit knopje is vreemd. Lastig te vinden met je vinger en moet lang inhouden om aan te zetten.

Harder/zachter is super, kwestie van drukken op de rechte schelp.

Kortom; ik ben tevreden maar twijfel of ik niet toch terug zal gaan en verwisselen voor Sennheiser RS180. Die heeft echter zelfde Kleer digitale transmissie. Dus wellicht heb ik dan weer die digitale ruis te pakken.

Daanos 14-12-2013

Beste,

ik heb precies dezelfde ruis in het linker oor zoals jij die beschrijft. Ben je hiermee nog terug gegaan naar Philips of heb je het gelaten voor wat het is?

Officiele reactie van Philips Nederland 22-03-2013

Beste larsalex,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Jammer dat je niet volledig tevreden bent over de SHD9200. Wij nemen graag contact met je op over deze zaak. Zou je je e-mailadres en telefoonnummer willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1245763808 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

hans_p 23-05-2013

Het 'probleem' dat je beschrijft heb ik ook in mijn linker oor. Aangesloten op verschillende apparatuur en in verschillende ruimtes geprobeerd maar ik blijf dit horen, terwijl mijn ouders dit niet horen. Heb al contact opgenomen met Philips en de aanbieder en zij geven mij de mogelijkheid om deze te ruilen. Hoe is het bij jou afgelopen? Heeft Philips je 'probleem' opgelost of heb je voor een andere koptelefoon gekozen?

Marlijn1 03-03-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

De installatie en eerste ervaringen zijn heel positief. Een mooi ontwerp dat heel mooi past als onderdeel van mijn audio en video apparatuur. Ook het altijd direct gebruiksklaar zijn van de koptelefoon door de ingebouwde oplaadbare batterijen is heel fijn. Een echte aanwinst om muziek, al of niet gecombineerd met video te kunnen beluisteren, zonder storende invloeden van buitenaf. De koptelefoon draagt heel comfortabel en heeft een fijne pasvorm en is perfect instelbaar. Ook het direct instelbaar zijn van het het volume op de koptelefoon is heel prettig. De HiFi geluidskwaliteit met 3D sound is prachtig en ook op afstand, uit het zicht van de apparatuur, blijft de streaming van het geluid via de zender optimaal. Een puntje van aandacht is voor mij nog het gebruik van de digitale ingang. Hiervoor moet ik nog een speciale coaxkabel aanschaffen en ga ik zeker doen.

theo1102 26-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Heb de SHD9200 van Philips nu een kleine 2 weken in gebruik. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik er heel erg tevreden over ben. Meer dan tevreden zelfs.
Hij zit stevig maar draagt toch licht, zowel de hoofdband als de oorschelpen irriteren niet. Bij de hoofdtelefoon die ik hiervoor had veroorzaakten de schelpen toch wel transpiratie. Bij de SHD9200 is hier tot nu toe nog geen sprake van. Het ziet er uit, en voelt aan als een heel degelijk apparaat.Dat de zender meteen een standaard is, maakt het toch een mooi geheel, wat als het in het zicht staat, geheel niet misstaat. Het zal in elk interieur passen.

De dubbele ingang is heel erg praktisch, ik heb in onze aanbouw nu zowel de (digitale) televisie tuner als mijn computer er op aangesloten. Ik kan nu dus zonder kabeltjes wisselen flexibel van beide apparaten gebruik maken via de koptelefoon. Als ik een minpuntje zou moeten bedenken, is het misschien toch de aan/uit knop, deze is wel erg klein; maar goed hij gaat automatisch uit als je hem terugplaats op de standaard, dat compenseert weer.

En, last but not least, de geluidskwaliteit. Want daar gaat het in principe toch om bij een hoofdtelefoon. Deze is echt van hoge kwaliteit, erg zuiver en vol van klank. De 3D geeft ook echt een extra dimensie, al heeft de geluidsbron hier ook wel invloed op. Het bereik van 100 meter heb ik niet kunnen testen, maar kortere afstanden binnen huis wel, met verschillende muren ertussen: geen enkele storing of vervorming!

Nog geen moment spijt!!

Bram1979 24-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Nu een paar dagen in bezit en deze koptelefoon overtreft echt mijn verwachtingen. Hij zit super, hij heeft een enorm bereik zonder verlies van kwaliteit. Ik loop moeiteloos naar de schuur en de zolder. Tijdens een film wordt je echt meegesleept tot in de kleinste details. Het toestel misstaat niet bij het interieur en het aansluiten stelt niks voor!

Echt prima koptelefoon. Hij is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat!

Harver 24-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

De SHD9200 draadloze HIFI hoofdtelefoon van Philips, is wat mij betreft een zeer geslaagde high-end uitvoering geworden.

Op het gebied van design, zal het in menig interieur waarschijnlijk niet misstaan. Bij het draagcomfort en pasvorm is op verschillende manieren gezocht naar het optimale. De draagband en vooral de super zachte velours kussens, maken het mogelijk om de hoofdtelefoon zonder vervelende knelpunten of oververhitte oren, met gemak een aantal uren achter elkaar te gebruiken. Ook voor brildragende mensen, wat ik persoonlijk bij andere systemen wel eens anders heb meegemaakt. Makkelijk in gebruik, ook de tiptoetsen voor het harder en zachter zetten van het geluid.

Het bereik van 100 meter heb ik niet kunnen uitproberen maar uiteraard wel door heel het huis en ook de tuin. Het geluid blijft overal even goed, zonder ook maar een hinderlijke storing of hoorbare kraakjes.

En wat betreft dat geluid, kan ik maar een ding zeggen; werkelijk subliem. De keuze bij het ontwerp om gebruik te maken van een frequentiebereik van 17-24.000 MHz, viel mij bij de specificaties al meteen op en stelt in alle opzichten niet teleur. Wat een geweldig ruim geluid en perfecte balans in zowel de lage als de hoge tonen, met daar bovenop als optie de 3D knop wat het geluid helemaal dimensionaal maakt.

Of het nu gaat om de achtergrondtrompet in Racoons “Freedom”, de cello in Matt Simons “With you” of de Symphony No. 9 “From the New World” van Dvorak, het geluid komt in alle detail tot z’n recht zoals de muzikant het heeft bedoelt.

Kortom, wat mij betreft een zeer aanbevelingswaardige hoofdtelefoon die je echt gehoord moet hebben.

boorke 22-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

De SHD9200 is een mooi apparaat en heeft erg goede geluidskwaliteit. Het draagcomfort is goed, hij klemt niet te veel en is lekker zacht bekleed.

Het bereik is sterk, overal in huis is er goed ontvangst. Kortom een aanbeveling waard

Tessaloniki 21-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Pas deze hoofdtelefoon gekocht.
Een hele geweldige ervaring.
Toegegeven ik had nog nooit een draadloze
hoofdtelefoon gebruikt.

Het is heerlijk. Een geweldig draagcomfort,
een subliem geluid en een handig apparaat
om te bedienen.

Wel moest ik letten op het geluidsniveau
bij het omschakelen van TV naar radiogeluid.
Eerst moet dan de hoofdtelefoon zachter worden gezet.
Maar er komt ondertussen wel een geweldig geluid in je oren. Je bent in een eigen wereld met de muziek of de film.

Ook op grotere afstand werkt de hoofdtelefoon
nog prima zonder kraken of storen. Weer iets wat ik niet had verwacht

Het enige kleine nadeel is dat de meegeleverde RCA kabel erg kort is.

Verder is het apparaat van alle gemakken voorzien inclusief een modern design.

Een aanrader om aan te schaffen voor iedereen die van een mooi geluid wil genieten.

De duurzaamheid schat ik goed in, ondanks dat ik het appraat pas heb gekocht, dit op basis van de rest van de kwaliteit van het apparaat.

aske 21-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

De koptelefoon SHD9200 van Philips heeft een zeer aangename pasvorm en een werkelijk fantastisch geluid.
Het geluid is door het hele huis te ontvangen en levert ook op grote afstand, gehinderd door muren e.d. geen geluidskwaliteit in. Daarnaast is de SHD9200 eenvoudig te bedienen. Een klein minpuntje is dat je de koptelefoon nauwkeurig op de oplader moet plaatsen. Voor mij een geweldige aankoop die door mijn kinderen (pubers) zeer intensief gebruikt wordt.

marcellos1 20-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9200/10

Philips heeft duidelijk moeite gedaan om het fenomeen draadloze koptelefoon goed vorm te geven.

Het draagcomfort van de hoofdtelefoon is zeer goed. Alle delen die het hoofd raken zijn zeer zacht en comfortabel afgewerkt. Toch ontkomt ook Philips er niet aan om alle extra balast die komt kijken in een draadloze hoofdtelefoon, er in te verwerken. Denk daarbij aan de 2 AAA batterijen, de versterrker en de ontvanger. Deze zijn in harde kunstoffen ingekapseld.
Nogmaals alle delen die het hoofd raken zijn zeer zacht en comfortabel, echter wanneer je je hoofd neerlegd hoor je geluid van harde kunstoffen die hol klinken wanneer ze over je stoelkussen glijden. En bij sommige bewegingen kraken deze ook een beetje..
Ik kan dit niet vergelijken met andere hoofdtelefoons maar ik vind het niet hinderlijk. Het is inharent aan het draadloze deel.
Je merkt na verloop van tijd wel dat je wat massa op je hoofd zit. Desondanks is het draag comform meer dan uitstekend en 'drukt' de hoofdtelefoon nergens. Het zit prettig.

Geluidskwaliteit
Analoog is altijd mijn criterium geweest. Zonder digitale vervormingen. Rauw en puur. Weergegeven zoals de artiest het wilde en dus heeft opgenomen, een digitale 3D hoofdtelefoon is daarom voor mij een echte uitdaging.
Een bereik van 17 tot 24.000 Hz. Uitzonderlijk breed in mijn beleving. Het klinkt goed. Vol over alle toonhoogtes. De lage tonen zijn diep en de hoge tonen klinken helder. Bijna fragiel. Erg mooi.
Vaak is te merken dat bij portable audio producten er veel aandacht uitgaat naar de lage tonen. Deze overheersen dan in veel gevallen zonder meer. Bij de Philips is dat niet het geval. De scope is mooi in balans en verveelt niet.
Ik heb niet de indruk dat de lage tonen het bereik van de tweeters beinvloed. Het ene mag bestaan los van het andere. De enige ruimte die ik kan ontdekken betreft het midden bereik. Ik denk dat deze bij een opvolger wellicht wat meer benadrukt mag worden. Anderzijds sluit dit je niet af van de buitenwereld doordat stemgeluid van buitenaf nog wel waarneembaar is. Dit kan een bewuste keuze zijn geweest.

Bereik
Het bereik in dezelfde ruimte als de zender is perfect. Geen storingen of andere dingen. Buiten merk je af en toe als je echt uit de lijn van de zender bent dat soms de verbinding even stokt gedurende een fractie van een seconde. De Philips herstelt zich echter zeer snel. Ik heb er inclusief twee muren tot 35 meter van de zender afgestaan en hij gaf geen krimp. Goed gedaan.

Bediening
De bediening is zeer eenvoudig en intuitief. Er hoeft niets ingesteld te worden. Hij werkt direct. In mijn geval aangesloten op een eindversterker midddels tulp stekkers. Deze zijn meegeleverd. Ook prettig.

Vormgeving
Duidelijk is dat deze hoofdtelefoon niet de design-award 2013 gaat binnen slepen. De Philips moet het vooral hebben van andere kwaliteiten zoals het geluid. Het apparaat is zwart en oogt behoorlijk jaren tachtig. Ook zou ik sommige materiaalkeuzes anders hebben genomen. Toch heb ik niet de indruk dat concurrenten dit beter doen.

Aanbevelen?
Als draadloze hoofdtelefoon is deze Philips erg comfortabel. Hoewel niet hinderlijk is het een behoorlijke massa vergeken mijn bedrade Sennheiser. Ik denk dat dit bij alle draadloze toestellen is. Ik zou er daarom alleen voor kiezen als het voor jezelf echt meerwaarde biedt om draadloos te zijn.
Het geluid is zeer goed. Bereik is meer dan prima. De helderheid van de hogere frequenties, welke draadloos vaak wat vlakker worden, viel mij in positieve zin op. Ja, ik beveel je dit apparaat aan.