Philips SHD9000/10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHD9000/10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ramona DG 13-07-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Volledig opgeladen(duurt ongeveer 8 uren)gaat deze hoofdtelefoon zo een 20 uren mee.Wanneer er geen audio is valt deze automatisch uit na 5 minuten.Bedraad gebruiken is niet mogelijk.De geluidskwaliteit blijft volledig gelijk met de oorspronkelijke opname en heeft een groot bereik.Het basisstation biedt u een handige locatie om uw ontvanger te plaatsen wanneer u deze niet gebruikt en laadt tegelijkertijd de batterij op.De hoofdband heeft een perfecte pasvorm. Het mechanisme past zich automatisch aan en geeft een optimaal comfort.De digitale transmissie van 2,4 GHz voorkomt compressie en gegevensverlies tussen de zender en de hoofdtelefoon. De digitale signalen worden aan het eind van het transmissieproces geconverteerd naar analoge signalen. Het eindresultaat is een fantastische geluidskwaliteit met vloeiende akoestiek en minimaal gegevensverlies.Toch een klein minpuntje en dat is dat ik af en toe wel merk dat er toch wat vertraging op zit maar dit terzijde.Over het algemeen zeer tevreden.

Schildermans Petra 13-07-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Onlangs de Philips SHD9000 hoofdtelefoon aangeschaft omdat mijn vorige het liet afweten door een defect aan een verbindingsdraadje.Nu maar meteen gekozen voor een draadloze hoofdtelefoon en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan.Mijn bevindingen wil ik dan ook via deze weg laten weten.Om te beginnen is er het draagcomfort.De meeste hoofdtelefoons zitten best wel goed maar gaan irriteren bij lang gebruik.Bij deze hoofdtelefoon is dit echter niet het geval.De hoofdband is zelf instelbaar zodat je ook lange tijd op een aangename manier kan blijven genieten van de muziek.Dit geeft heel veel comfort en daarom van mij ook een maximum score van 10 op 10. De vormgeving zelf vind ik nogal neutraal.Hij ziet er wel mooi uit met als hoofdkleur zwart. De geluidskwaliteit is echter fantastisch te noemen.De digitale transmissie van 2.4 GHz voorkomt compressie en gegevensverlies tussen de zender en de koptelefoon. De digitale signalen worden aan het eind van het transmissieproces geconverteerd naar analoge signalen. Het eindresultaat is een fantastische geluidskwaliteit met vloeiende akoestiek en minimaal gegevensverlies.Helemaal top dus.Natuurlijk kan het nog beter maar in deze prijsklasse is dit gewoon super.Daarom ook het maximum. De duurzaamheid is niet te beoordelen na korte tijd maar er zit genoeg garantie op.Op zich voelt hij wel stevig genoeg aan. Andere belangrijke punten zijn onder andere de tijd die je hem volgeladen kan gebruiken.Dit kan gaan tot wel 20 uren.Wanneer je hem niet gebruikt kan je de hoofdtelefoon op het basisstation plaatsen en gelijk ook weer opladen als dat nodig is.Het bereik zou kunnen gaan tot wel 100 meter maar dan wel zonder hindernissen in open vlakte.In mijn geval gaat hij nog perfect tot 2 verdiepingen hoger. Mijn eindconclusie is dan ook alleen maar positief -draadloos -uitstekend geluid -lang gebruik tot wel 20 uren en zijn uitstekende draagcomfort Ik heb lang getwijfeld tussen een Sennheizer RS170 en deze.Ik koos voor de goedkoopste(aanbieding) en ik heb er zeker geen spijt van.Dankzij kleer geen verlies bij overdaracht en de geluidskwaliteit blijft gelijk aan die van de opname. Als je op zoek bent naar een goede kwalitatieve hoofdtelefoon in een gemiddelde prijsklasse dan kan ik deze zeker aanbevelen.

Nathalie H. 12-07-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Deze hoofdtelefoon is een must have voor iedere muziekliefhebber.De muziek weerklinkt helder en hij is zeer comfortabel om te dragen.De hoofd-band is zelf instelbaar.De hoofdtelefoon heeft een bereik van wel 100 meter.Bij ons in huis kan ik er in ieder geval van onder tot boven muziek mee luisteren zonder ook maar enige storing.Hoofdtelefoons met kleer staan dan ook bekend voor hun overdracht zonder verlies.Het ergonomische oorkussen-ontwerp zorgt er voor dat hij geschikt is voor langdurig gebruik.Neodymium-luidsprekers van 40 mm leveren superieure HiFi-geluidsprestaties.Hier in huis is de hoofdtelefoon alleszinds heel gegeerd dus we zullen er eentje moeten gaan bij aanschaffen.De oplaadtijd is snel en je kan daarna tot wel 12 uren genieten van de muziek.Vanzelfsprekend zit dat basisstation erbij en deze kan ook gebruikt worden om de hoofdtelefoon op te zetten.Mijn besluit:
Draagcomfort:de hoofdtelefoon is zalig om te dragen,de hoofdband is zelf instelbaar en past altijd en heeft een ergonomisch hoofdkussen ontwerp.
De vormgeving of het design is prachtig.
De geluidskwaliteit is zowel voor hoge als lage tonen zeer helder zodat je kan genieten van superieure muziek met slechts een minimum aan overdrachtsverlies.
Deze hoofdtelefoon klinkt als muziek in je oren en is sterk aan te raden.

daviddev1990 11-07-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

In deze review beschrijf ik mijn ervaringen met de Philips SHD9000. Voor een conclusie over deze koptelefoon met plus- en minpunten kunt u naar onder scrollen. Overweegt u daadwerkelijk deze koptelefoon aan te schaffen, dan is het natuurlijk beter om de hele review te lezen. Succes met uw aankoop!

DRAADLOOS
Één van de redenen dat ik voor de Philips SHD9000 heb gekozen is omdat deze draadloos is. Hij kan maximaal 100 meter vanaf het laadstation gebruikt worden. Die 100 meter is echter wel gebaseerd op een open ruimte. Binnenshuis, met veel muren en storing door bijvoorbeeld een magnetron of DECT-telefoons, is die afstand een stuk korter. Maar ik heb vooralsnog binnenshuis geen hinder ontvonden en kan de koptelefoon ook op de tweede verdieping gebruiken als het laadstation beneden staat. Je kunt dus door het hele huis lopen met de koptelefoon. Door toepassing van de Kleer-technologie krijg je ook nog eens betere prestaties dan bij Bluetooth en gaan de batterijen langer mee.

BATTERIJDUUR
De Philips SHD9000 wordt opgeladen door middel van een laadstation waar je de koptelefoon in kunt zetten. Zodra er verbinding is gemaakt tussen de koptelefoon en het laadstation gaat het ‘Charging’-lampje branden.
In de Philips SHD9000 zitten twee oplaadbare AAA-batterijen. Deze zouden ervoor moeten zorgen dat de koptelefoon tot 20 uur meegaat. Of dit echt 20 uur is heb ik niet kunnen testen. Dit komt omdat ik de koptelefoon na gebruik vaak gewoon terug in het laadstation zet. Na verloop van tijd gaan de batterijen natuurlijk wel minder lang mee, maar hier heb ik vooralsnog geen last van.

DRAAGCOMFORT
De Philips SHD9000 is een over-ear koptelefoon. De klankkast heeft een gesloten ontwerp, dus je hoort nauwelijks omgevingsgeluid. De koptelefoon beschikt niet over een actieve noise-cancelling, maar dit is voor gebruik binnenshuis over het algemeen ook niet nodig.

De koptelefoon is licht (290 gram) en pas goed over de oren. De hoofdband aan de binnenzijde past zich aan de vorm van het hoofd aan. De koptelefoon zit goed stevig om je hoofd, maar ook weer niet te stevig. Erg comfortabel dus.

VORMGEVING
Smaken verschillen, maar ik vind de Philips SHD9000 er mooi uitzien. Het simpele ontwerp zonder toeters en bellen en de combinatie van pianozwart en zilver zorgen voor een mooie koptelefoon. Dit is doorgevoerd in het laadstation wat er een mooi geheel van maakt. De koptelefoon is niet opklapbaar, maar dat is in dit geval geen probleem, omdat het geen koptelefoon is die je meeneemt in bijvoorbeeld het vliegtuig.

DUURZAAMHEID
Het is lastig om de koptelefoon op zo’n korte termijn al op duurzaamheid te beoordelen. Er zit in ieder geval twee jaar garantie op, dus mocht er iets stuk gaan, dan zal dit waarschijnlijk binnen twee jaar gebeuren. Verder voelt de koptelefoon stevig aan en Philips is natuurlijk een goed merk. Ik neem dus aan dat het met de duurzaamheid wel goed zit. Alleen de batterijen zullen na twee jaar natuurlijk wel een stuk minder lang meegaan.

GELUID
Je koopt de koptelefoon natuurlijk vanwege het geluid. Wat kun je verwachten van het geluid voor deze prijs. Hij is duurder dan de meeste koptelefoons, maar een stuk goedkoper dan de HiFi-koptelefoons. Het is dus echt een koptelefoon voor de consument die wat meer overheeft voor een koptelefoon vanwege het geluid, maar ook niet de hoofdprijs wil betalen.

Gezien de prijs levert de Philips SHD9000 een uitstekend geluid. Zeker als je bedenkt dat dit geluid draadloos wordt overgedragen. De koptelefoon geeft een mooi driedimensionaal geluid met mooie volle bastonen. Enige vervorming in het geluid is niet tot nauwelijks merkbaar.

CONCLUSIE
Vanwege het gebruiksgemak en de geluidskwaliteit is deze koptelefoon zeker een aanrader. Zeker als je bedenkt dat deze koptelefoon draadloos is. Voor de meeste consumenten is het geluid meer dan voldoende. Alleen echte audiofielen zullen zich wellicht soms storen aan een enkele vervorming in het geluid. Maar dat is ook meer dan logisch voor een koptelefoon van deze prijs. Het is naar mijn mening een koptelefoon die zeker een aanrader is voor home entertainment.

VOORDELEN
+ Uitstekend geluid (geen HiFi, maar wel in de buurt)
+ Scherpe prijs
+ Mooie design
+ Draadloos

NADELEN
- Niet geschikt voor vakantie
- Geen actieve noise-cancelling
- Niet opklapbaar
- Soms geen contact tussen koptelefoon en laadstation voor het opladen

Ramona DG 09-07-2013

bloodiron 13-06-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Ik bezit de SHD9000 nu bijna twee jaar. Ik heb deze koptelefoon destijds gekocht tijdens een spontane "shopping spree" op Shanghai Pudong Airport. Over het algemeen zijn dit niet de meest doordachte momenten van mijn leven, maar bij deze koptelefoon was het alles behalve een slechte keus.

Op het moment van aankoop was deze koptelefoon pas uit en was het een aardig unieke verschijning wat betreft de digitale signaal overdracht. De grote gros van draadloze koptelefoons waren nog voornamelijk voorzien van het FM radio techniek met het bekende geruis/storing problematiek.

Toen ik eenmaal thuis was, heb ik de koptelefoon gelijk getest en kwam tot de ontdekking dat de koptelefoon een sprankelende geluidskwaliteit had, die niets te wensen overliet: nog geruis nog storing te horen.

Het eerste jaar van gebruik was ook probleemloos qua batterij duur. Maar na een jaar zal die wel vaker gaan zeuren dat de batterij leeg is, vooral richting het einde van een bioscoop film. De laatste half uur van een drie uur durend filmpje moet je dan vaker afmaken zonder koptelefoon.

Hoewel ik op zich wel erg tevreden ben met deze koptelefoon, zijn er wel een aantal minpunten in het design van deze koptelefoon.

1: Het draadje in de hoofdband van de koptelefoon is erg kwetsbaar. bij mij is deze al kapot gegaan en onder garantie vervangen. Ik kreeg gelijk een nieuwe gestuurd. Dit getuigt natuurlijk van een super service bij Philips. :)

2: De draagcomfort is niet zoals je dat zou verwachten van een koptelefoon dat rond de 180 euro kost. Je oren worden nog wel enigszins verdrukt en bij lang dragen kan er enigszins pijn aan de oren ontstaan. Maar dit merk je pas als je de koptelefoon hebt afgezet.

3: In alle SHD 9000 koptelefoons rammelt een onderdeel dat tijdens het lopen erg hoorbaar wordt. Verwacht je niet van een draadloze koptelefoon van dit kaliber.
4:De koptelefoon zit erg breed op je hoofd. Soms kan het voorkomen dat je de koptelefoon van je hoofd afstoot omdat je niet verwacht dat de koptelefoon zich zo ver van je hoofd bevind. Ik heb er zelfs een pijnlijke ervaring mee. De koptelefoon is daarbij niet beschadigd geraakt. Wel mijn ego. :)

Al met al een goede koptelefoon, die net niet perfect is. Ook heb ik gemerkt dat de kwaliteit nog varieert van de ene op de andere SDH 9000. Dit merkte ik toen ik de vervanging kreeg. Het geluidskwaliteit van de 2de leek net iets minder helder en het oorkussentje was verkeerd gemonteerd.

Zodoende kan ik ook concluderen dat deze koptelefoon niet geschikt is voor de fijnproevers onder ons. Maar met draadloze technieken zijn de fijnproevers sowieso slecht beholpen.

Qua gebruiksgemak en geluidskwaliteit is het zeker een aanrader voor de home entertainment(korte oplaadtijd). Een betere geluidskwaliteit dan dit gaat zeker lastig worden als je het hebt over draadloze koptelefoons in deze prijsklasse.

OmitZ 25-05-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Ik ben jaren in het bezit geweest van een SBC HC8852 draadloze fm hoofdtelefoon van Philips. Maar na al die jaren begon dit prachtige apparaat toch een aantal kuren te vertonen, logisch ook voor een apparaat van bijna 10 jaar oud.
Ik ben gaan zoeken en kwam uit op deze SHD9000/10. Omdat wij een computerkamer in symmetrie hebben wilde ik meteen 2 van deze hoofdtelefoons, duur grapje maar het is zo handig!
Het geluid van dit apparaat is misschien nog wel beter dan de vorige 8852 maar de bediening is dat duidelijk niet. Bij het harder en zachter zetten van het geluid moet je zoeken naar de knoppen en mocht je de hoofdtelefoon op haar zachts hebben gezet, dan krijg je dat met een schel pieptoontje te horen, als je daar geen gehoorbeschadiging van kan krijgen?? (dat is toch nergens voor nodig?).De hoofdtelefoon zit wel erg fijn maar het probleem zit 'm bij mij in de storingen.
Bij het beluisteren van muziek gaat erg vaak het geluid eventjes uit. Het lijkt erop alsof de hoofdtelefoon geen contact kan maken met het basisstation en die steeds aan het zoeken is. Dit is erg irritant. Bij de HC8852 had ik dat ook wel eens maar dan liep ik toch echt wel buiten bereik van het basisstation. Bij mijn nieuwe sdh9000 zit ik voor de computer met mijn hoofdtelefoon op. Het basisstation staat op nog geen 50cm bij mij vandaan, schuin boven mij.
Ik heb contact gehad met de philips-chat maar van hen hoef je ook geen hulp te verwachten. Omruilen was niet mogelijk, zelfs niet als je een hoop geld wilt bij betalen en het woord spijtig en helaas komt er vaak in beeld op de chat.

Harry Otto 06-03-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Gebruiksvriendelijk en makkelijk aan te sluiten
Draadloos is perfect. Geluid is ook helder. Kan werkelijk door heel het huis lopen.
Echt een aanrader!

ERWIL 02-03-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Erg blij met de aankoop van de hoofdtelefoon. Makkelijk aan te sluiten op verschillende apparaten zoals TV Computer Tablet enz... Geluidservaring is super, moois intens geluid. Samen met het bereik wat echt te gek is. Op de tweede verdieping gewoon perfect geluid zonder verlies en/of ruis. Pasvorm en comfort is goed, niet te zwaar en te strak om je hoofd.

Al met al een aanrader

ronnie H 22-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Een zeer comfortabele hoofdtelefoon met een flexibele pasvorm. De dubbele kussenwand zit goed en zacht om de oren. Het geluid is uitstekend, zowel in als buiten het huis, zodat het bereik van de hoofdtelefoon ook meer als voldoende is. Het design misstaat nergens in het huis, mede door de zachtblauwe signaalkleur. Een uitstekende aankoop !

gede 20-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Goede aankoop, zeer positief over het design en komfoor van het toestel. Toestel zorgt, vanwege het flexibele mechanisme, voor elke gebruiker voor een comfortabele pasvorm. Ook het geluid en het bedieningsgemak is zeer positief. Het bereik is door het gehele huis is goed. Kortom voor de liefhebber een absolute aanrader.

GEVL 19-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Uitstekende koptelefoon. Door iedereen hier in huis, ook de kinderen goed te dragen. Hele goede geluidskwaliteit ook de lage bassen. Draadloos bereik is door ons hele huis door van de zolder tot in onze aanbouw.
Ondanks dat we de koptelefoon pas hebben, wekt de bouwkwaliteit voldoende vertrouwen in de duurzaamheid.
Een aanrader.

O ja wel jammer dat in er geen verloopplug koptelefoonaansluiting-tulp bij geleverd wordt.

The wallet 13-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Positief: Deze hoofdtelefoon heeft door de dubbele hoofdband een zeer aangenaam draagcomfort. Het geluid is uitstekend. Ook het bereik ( zender/ontvanger) is zeer goed te noemen. De afsluiting over de oren is goed en gaat niet irriteren
Nadeel: je moet zeer zorgvuldig de koptelefoon in de lader plaatsten wil hij contact maken voor het opladen.

Jan Herps 12-02-2013
Geschreven voor: Philips SHD9000/10

Eindelijk een koptelefoon die het gemak van draadloos combineert met topkwaliteit geluid. Het apparaat sluit goed af en geeft toch een goed draagcomfort. Het geluid is top en gebruik het apparaat met grote regelmaat. Goeie aankoop !!