De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-1000XM3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marius Terbeek 16-02-2021

Super nieuwe optie voor oortjes met noisecancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3

Al lange tijd op zoek naar oordopjes met een goeie noisecancelling. Vooral omdat ik mijn headphone niet overal naar wil meenemen. Met deze oordopjes eindelijke een goed alternatief gevonden met mooi geluid en een degelijke noisecancelling tegen een redelijke prijs.

Pluspunten

• Prijs
  • Noisecancelling
  • Accu

Minpunten

• Kan nooit op tegen een koptelefoon

Ruben 07-11-2020

Pluspunten maar ook veel minpunten

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3

Heb de oortjes nu meer als een halfjaar, maar toch val ik elke keer weer terug op mijn oude oortjes van House of Marley die des tijds nieuw € 79,99 kosten. De earbuds van Sony hebben een mooie geluidskwaliteit en het is fijn dat je via de app zelf kan instellen hoe jij het liefst naar muziek luistert. Ook met het design is niks mis.

Bij de earbuds krijg je 2 soorten dopjes die zijn gemaakt van verschillende materialen in verschillende maten. Bij het ene materiaal vallen de oortjes telkens opnieuw uit (maakt niet uit welke grote ik doe) het andere materiaal begint na een tijdje te jeuken, waardoor je de earbuds elke keer uit je oren haalt. Wat nog een groot minpunt is aan de earbuds van Sony is dat de verbinding bizar slecht kan zijn. Veel haperingen vinden er dan plaats en het verschil van geluidskwaliteit gaat hierdoor ook enorm achter uit.

Voor de prijs waarvoor ik ze heb gekocht (€ 180,00 euro) zijn ze het zeker niet waard en ook voor wat ze nu kosten zijn er vast betere oordopjes op de markt. Dus NEE ik raad dit product niet aan.

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• De dopjes vallen uit en jeuken
  • Veel haperingen en slechte verbinding

Gerard 09-11-2019

handige oortjes

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3

Ik zocht een paar draadloze oordopjes met noise canceling en zag dat de Sony WF-1000XM3 dit zou moeten kunnen. Geluid is voor zulke kleine dingen best goed maar de noise canceling doet volgens mijn niets en daar had ik ze juist voor gekocht, ze gaan dus weer terug.

Pluspunten

• goed geluid
  • handig opladen

Minpunten

• ANC doet niets

Lin 19-08-2019

Goede noisecancelling

Draagcomfort:
Ik moest erg wennen aan de in-ears. In het begin bleven ze ook niet goed zitten. Ik durf er zelf niet mee op straat te lopen, bang dat ze uitvallen, maar op mijn werk en in het openbaar vervoer draag ik ze dagelijks

Accuduur:
Ik heb deze in-ears nu bijna 2 wkn en pas 2x op hoeven laden. De accuduur is boven verwachting lang.

Geluidskwaliteit:
De kwaliteit van het geluid is erg goed. Heb verschillende muziekstijlen beluistert en niks op de geluidskwaliteit aan te merken

Noise-cancelling:
Persoonlijk vind ik de noise cancelling van mijn over-ear headphone beter, omgevingsgeluid wordt hier nog beter gedempt, maar desondanks ben ik wel blij met de in-ears.

Pluspunten

• Goede noise cancelling
  • Een mooi design
  • Verschillende maten van dopjes
  • Accuduur is echt lang

Minpunten

• Prijs
  • Bang dat ze tijdens het lopen uitvallen

Iris-psv 19-08-2019

Comfortabele in-ear oordopjes met goede noise-canceling

Draagcomfort:
Als je geen in-ear oordopjes gewend bent, dan is het even wennen om deze te dragen. In het begin zit het nogal raar in je oor. Als je er eenmaal aan gewend bent, zitten ze een stuk comfortabeler. Ik blijf zelf earpods comfortabeler vinden zitten, maar ik denk wel dat noise-canceling dan een stuk lastiger/slechter zal zijn. Al met al is het draagcomfort prima, zeker voor korte ritten (maximaal een uur). Ik denk dat ze op een lange vlucht op den duur minder comfortabel zullen zitten. Wat wel een groot pluspunt is qua draagcomfort, is dat er veel verschillende maten oordopjes bij zitten in twee verschillende materialen: siliconen en foam, hierdoor kun je zelf het materiaal én de maat kiezen die het beste bij je past!

Vormgeving
Het design is erg mooi en strak. Je kan kiezen uit een zwarte of een zilveren/beige variant van de oordopjes. Ook de case waar de oordopjes inzitten is erg mooi en strak.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit vind ik erg goed en de verschillende tonen van de muziek komen erg goed naar voren via de oordopjes en door de noise canceling hoef je de muziek helemaal niet hard te zetten om ervan te genieten.

Noise canceling
De active noise canceling werkt perfect en hierdoor kun je optimaal van je muziek genieten. In een enorm lawaaiierige trein heb je nauwelijks last van hard omgevingsgeluid (geluid wat normaal pijn doet aan je oren!). Ook stemmen worden redelijk weggefilterd, alleen als mensen hard praten blijf je het er wel doorheen horen als je geen muziek aan hebt en enkel de noise canceling functie gebruikt. Een nadeel hierbij is wel dat bij lopen je voetstappen erg hard doorklinken, wat erg onprettig is.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak is erg prettig. De bijgeleverde case zorgt ervoor dat je oordopjes mooi en heel blijven. Daarnaast is het ook gelijk een oplaadcase, wat ervoor zorgt dat je nooit met lege oordopjes komt te staan! Ik gebruik de oordopjes nu een paar weken dagelijks en heb ze nog niet hoeven opladen (dit gebeurt automatisch als je ze in de opbergcase doet en de batterij hiervan is erg goed).

Pluspunten

• Verscheidenheid aan grootte en materiaal oordopjes
  • Uitstekende active noise cancelling
  • Goede batterij

Minpunten

• Lopen onprettig
  • Bij erg lang dragen minder comfortabel

Wendytjes 18-08-2019

Mooi geluid!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3

Fijne draadloze oortjes die voor (openbaar vervoer) reizen zeer gezicht zijn. De noise cancelling werkt prima voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer in de bus, maar voor in het vliegtuig zou ik aanraden om voor de over ear koptelefoon van Sony te gaan.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Batterij houdt het lang vol
  • noise cancelling
  • robuust gebouwd
  • prima draaf comfort

Minpunten

• noise cancelling is matig
  • prijs

Raul87 17-08-2019

Geluidskwaliteit uitsekend, matige microfoon

Uiterlijk en Pasvorm

De WF-1000MX3 vind ik er elegant uitzien, ze voelen degelijk aan en zitten stevig en comfortabel in het oor. Persoonlijk kon ik ze zonder irritatie een paar uur inhouden.

Touchpads

Op allebei de hoofdtelefoons zit een touchpad, hiermee kun je verschillende zaken regelen door erop te tikken met je vinger. Zo kun je op de linker hoofdtelefoon ‘Ambient Sound’ activeren, hiermee kun je de hoeveelheid omgevingsgeluid naar wens doorlaten. Vervolgens heb je de standaard mode, hiermee staat Noise Cancelling en Ambient Sound modus uit. En als laatste is er de Active Noise Cancelling modus.

Door op de linker hooftelefoon kun je de muziek pauzeren, naar het volgende muzieknummer gaan of teruggaan naar het vorige muzieknummer. Wanneer je je vinger een paar seconde op de touchpad houdt, activeer je de Google Assitent of Siri.

Geluidskwaliteit

Wanneer ik deze hoofdtelefoons vergelijk met concurrenten zoals de AirPods en Powerbeats Pro, wind de WF-1000MX3 met vlag en wimpel op het gebied van geluidskwaliteit. De WF-1000MX3 produceert een warm en vol geluid; de lage, midden en hoge tonen zijn goed in balans. Daarnaast klinken stemmen goed helder.

De bluetoothverbinding is stabiel, ook wanneer je bijv. de naar de eerste verdieping loopt terwijl de telefoon beneden is.

Active Noise Cancelling

De WF-1000MX3 is een van de weinige in ear hoofdtelefoons op de markt met active noise cancelling. Vergeleken met over ear hoofdtelefoons valt de active noise cancelling tegen, echter is dit ook geen eerlijke vergelijken aangezien het twee verschillende technieken zijn.

Afhankelijk van het omgevingsgeluid werkt active noise cancelling op de WF-1000MX3, beperkt tot redelijk goed. Omgevingsgeluiden zoals een druk treinstation of op kantoor worden redelijk goed gefilterd. Andere geluiden zoals auto’s en scooters worden in mindere maten gefilterd.

Batterijduur

De hooftelefoons gaan ongeveer 5 uur meer wanneer ze volledig opgeladen zijn en de noise cancelling aanstaat. Met de meegeleverde oplaaddoos kan je ze drie keer herladen. Daarnaast zit er een handige functie genaamd ‘Quick Charge’ op, hiermee kun je weer 90 minuten gebruik maken van de hooftelefoons wanneer je ze 10 minuten hebt opgeladen.

Conclusie

Voor muziekliefhebbers met een kritische oor biedt de WF-1000MX3 waar voor z'n geld, de active noise cancelling kan afhankelijk van de setting een mooie toevoeging zijn. Wanneer je ermee wilt gaan sporten of regelmatig bellen zou ik deze hoofdtelefoons niet adviseren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Brouwkwaliteit
  • Bediening
  • Batterijduur

Minpunten

• Niet geschikt om te sporten
  • Microfoon matig