Sony WF-1000XM3 zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WF-1000XM3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Marius Terbeek 16-02-2021

Super nieuwe optie voor oortjes met noisecancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3

Al lange tijd op zoek naar oordopjes met een goeie noisecancelling. Vooral omdat ik mijn headphone niet overal naar wil meenemen. Met deze oordopjes eindelijke een goed alternatief gevonden met mooi geluid en een degelijke noisecancelling tegen een redelijke prijs.

Pluspunten

• Prijs
  • Noisecancelling
  • Accu

Minpunten

• Kan nooit op tegen een koptelefoon

Ruben 07-11-2020

Pluspunten maar ook veel minpunten

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Heb de oortjes nu meer als een halfjaar, maar toch val ik elke keer weer terug op mijn oude oortjes van House of Marley die des tijds nieuw € 79,99 kosten. De earbuds van Sony hebben een mooie geluidskwaliteit en het is fijn dat je via de app zelf kan instellen hoe jij het liefst naar muziek luistert. Ook met het design is niks mis.

Bij de earbuds krijg je 2 soorten dopjes die zijn gemaakt van verschillende materialen in verschillende maten. Bij het ene materiaal vallen de oortjes telkens opnieuw uit (maakt niet uit welke grote ik doe) het andere materiaal begint na een tijdje te jeuken, waardoor je de earbuds elke keer uit je oren haalt. Wat nog een groot minpunt is aan de earbuds van Sony is dat de verbinding bizar slecht kan zijn. Veel haperingen vinden er dan plaats en het verschil van geluidskwaliteit gaat hierdoor ook enorm achter uit.

Voor de prijs waarvoor ik ze heb gekocht (€ 180,00 euro) zijn ze het zeker niet waard en ook voor wat ze nu kosten zijn er vast betere oordopjes op de markt. Dus NEE ik raad dit product niet aan.

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• De dopjes vallen uit en jeuken
  • Veel haperingen en slechte verbinding

Gerard 09-11-2019

handige oortjes

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Ik zocht een paar draadloze oordopjes met noise canceling en zag dat de Sony WF-1000XM3 dit zou moeten kunnen. Geluid is voor zulke kleine dingen best goed maar de noise canceling doet volgens mijn niets en daar had ik ze juist voor gekocht, ze gaan dus weer terug.

Pluspunten

• goed geluid
  • handig opladen

Minpunten

• ANC doet niets

Lin 19-08-2019

Goede noisecancelling

Draagcomfort:
Ik moest erg wennen aan de in-ears. In het begin bleven ze ook niet goed zitten. Ik durf er zelf niet mee op straat te lopen, bang dat ze uitvallen, maar op mijn werk en in het openbaar vervoer draag ik ze dagelijks

Accuduur:
Ik heb deze in-ears nu bijna 2 wkn en pas 2x op hoeven laden. De accuduur is boven verwachting lang.

Geluidskwaliteit:
De kwaliteit van het geluid is erg goed. Heb verschillende muziekstijlen beluistert en niks op de geluidskwaliteit aan te merken

Noise-cancelling:
Persoonlijk vind ik de noise cancelling van mijn over-ear headphone beter, omgevingsgeluid wordt hier nog beter gedempt, maar desondanks ben ik wel blij met de in-ears.

Pluspunten

• Goede noise cancelling
  • Een mooi design
  • Verschillende maten van dopjes
  • Accuduur is echt lang

Minpunten

• Prijs
  • Bang dat ze tijdens het lopen uitvallen

Iris-psv 19-08-2019

Comfortabele in-ear oordopjes met goede noise-canceling

Draagcomfort:
Als je geen in-ear oordopjes gewend bent, dan is het even wennen om deze te dragen. In het begin zit het nogal raar in je oor. Als je er eenmaal aan gewend bent, zitten ze een stuk comfortabeler. Ik blijf zelf earpods comfortabeler vinden zitten, maar ik denk wel dat noise-canceling dan een stuk lastiger/slechter zal zijn. Al met al is het draagcomfort prima, zeker voor korte ritten (maximaal een uur). Ik denk dat ze op een lange vlucht op den duur minder comfortabel zullen zitten. Wat wel een groot pluspunt is qua draagcomfort, is dat er veel verschillende maten oordopjes bij zitten in twee verschillende materialen: siliconen en foam, hierdoor kun je zelf het materiaal én de maat kiezen die het beste bij je past!

Vormgeving
Het design is erg mooi en strak. Je kan kiezen uit een zwarte of een zilveren/beige variant van de oordopjes. Ook de case waar de oordopjes inzitten is erg mooi en strak.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit vind ik erg goed en de verschillende tonen van de muziek komen erg goed naar voren via de oordopjes en door de noise canceling hoef je de muziek helemaal niet hard te zetten om ervan te genieten.

Noise canceling
De active noise canceling werkt perfect en hierdoor kun je optimaal van je muziek genieten. In een enorm lawaaiierige trein heb je nauwelijks last van hard omgevingsgeluid (geluid wat normaal pijn doet aan je oren!). Ook stemmen worden redelijk weggefilterd, alleen als mensen hard praten blijf je het er wel doorheen horen als je geen muziek aan hebt en enkel de noise canceling functie gebruikt. Een nadeel hierbij is wel dat bij lopen je voetstappen erg hard doorklinken, wat erg onprettig is.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak is erg prettig. De bijgeleverde case zorgt ervoor dat je oordopjes mooi en heel blijven. Daarnaast is het ook gelijk een oplaadcase, wat ervoor zorgt dat je nooit met lege oordopjes komt te staan! Ik gebruik de oordopjes nu een paar weken dagelijks en heb ze nog niet hoeven opladen (dit gebeurt automatisch als je ze in de opbergcase doet en de batterij hiervan is erg goed).

Pluspunten

• Verscheidenheid aan grootte en materiaal oordopjes
  • Uitstekende active noise cancelling
  • Goede batterij

Minpunten

• Lopen onprettig
  • Bij erg lang dragen minder comfortabel

Wendytjes 18-08-2019

Mooi geluid!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Fijne draadloze oortjes die voor (openbaar vervoer) reizen zeer gezicht zijn. De noise cancelling werkt prima voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer in de bus, maar voor in het vliegtuig zou ik aanraden om voor de over ear koptelefoon van Sony te gaan.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Batterij houdt het lang vol
  • noise cancelling
  • robuust gebouwd
  • prima draaf comfort

Minpunten

• noise cancelling is matig
  • prijs

Raul87 17-08-2019

Geluidskwaliteit uitsekend, matige microfoon

Uiterlijk en Pasvorm

De WF-1000MX3 vind ik er elegant uitzien, ze voelen degelijk aan en zitten stevig en comfortabel in het oor. Persoonlijk kon ik ze zonder irritatie een paar uur inhouden.

Touchpads

Op allebei de hoofdtelefoons zit een touchpad, hiermee kun je verschillende zaken regelen door erop te tikken met je vinger. Zo kun je op de linker hoofdtelefoon ‘Ambient Sound’ activeren, hiermee kun je de hoeveelheid omgevingsgeluid naar wens doorlaten. Vervolgens heb je de standaard mode, hiermee staat Noise Cancelling en Ambient Sound modus uit. En als laatste is er de Active Noise Cancelling modus.

Door op de linker hooftelefoon kun je de muziek pauzeren, naar het volgende muzieknummer gaan of teruggaan naar het vorige muzieknummer. Wanneer je je vinger een paar seconde op de touchpad houdt, activeer je de Google Assitent of Siri.

Geluidskwaliteit

Wanneer ik deze hoofdtelefoons vergelijk met concurrenten zoals de AirPods en Powerbeats Pro, wind de WF-1000MX3 met vlag en wimpel op het gebied van geluidskwaliteit. De WF-1000MX3 produceert een warm en vol geluid; de lage, midden en hoge tonen zijn goed in balans. Daarnaast klinken stemmen goed helder.

De bluetoothverbinding is stabiel, ook wanneer je bijv. de naar de eerste verdieping loopt terwijl de telefoon beneden is.

Active Noise Cancelling

De WF-1000MX3 is een van de weinige in ear hoofdtelefoons op de markt met active noise cancelling. Vergeleken met over ear hoofdtelefoons valt de active noise cancelling tegen, echter is dit ook geen eerlijke vergelijken aangezien het twee verschillende technieken zijn.

Afhankelijk van het omgevingsgeluid werkt active noise cancelling op de WF-1000MX3, beperkt tot redelijk goed. Omgevingsgeluiden zoals een druk treinstation of op kantoor worden redelijk goed gefilterd. Andere geluiden zoals auto’s en scooters worden in mindere maten gefilterd.

Batterijduur

De hooftelefoons gaan ongeveer 5 uur meer wanneer ze volledig opgeladen zijn en de noise cancelling aanstaat. Met de meegeleverde oplaaddoos kan je ze drie keer herladen. Daarnaast zit er een handige functie genaamd ‘Quick Charge’ op, hiermee kun je weer 90 minuten gebruik maken van de hooftelefoons wanneer je ze 10 minuten hebt opgeladen.

Conclusie

Voor muziekliefhebbers met een kritische oor biedt de WF-1000MX3 waar voor z'n geld, de active noise cancelling kan afhankelijk van de setting een mooie toevoeging zijn. Wanneer je ermee wilt gaan sporten of regelmatig bellen zou ik deze hoofdtelefoons niet adviseren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Brouwkwaliteit
  • Bediening
  • Batterijduur

Minpunten

• Niet geschikt om te sporten
  • Microfoon matig

Sonja 17-08-2019

Prachtige muziek, lastig voor telefonie

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Ik heb tot nu toe altijd een bose over ear noice cancelling headset gebruikt, maar wel graag iets wat subtieler is. Deze headset is prachtig. Hij ziet er luxe uit en zit comfortabel, hoewel je oren er wel aan moeten wennen.
Het spelen van muziek is super. Mooie klanken en makkelijke bediening.
Ik heb ook veel telefonische overleggen en daar was het resultaat wisselend. Veel gehoorde klacht was een robot stem.
Al met al tevreden over de muziek kwaliteit, maar voor mijn telefonische overleggen blijf ik toch mijn bose gebruiken.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Spraak is soms erg blikkerig

Marie-Claire Clausing 16-08-2019

Duur maar wel echt de moeite waard!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Wat een fijne oordoppen! In het begin heb ik wel moeite gehad om de oordoppen te koppelen aan de app maar nadat ik de oordoppen meerder keren had gerest waren ze gekoppeld met mijn telefoon. Elke dag ga ik met het openbaar vervoer en wat zijn deze oordoppen dan ene uitkomst! Al de omgevings geluiden waaraan ik mij normaal zo kan irriteren zijn minder of gewoon weg. Wat een uitkomst dat noise cancelling! De app is overzichtelijk en makkelijk te bedienen waardoor je echt het ultieme geluid uit je oordoppen kan halen!

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Makkelijk in gebruik
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Duur
  • Niet waterdicht

Jelle 13-08-2019

Fijn geluid, draagcomfort kan beter

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Ik heb deze in-ear oordopjes van Sony inmiddels een heel aantal keer getest. Dit deed ik voornamelijk op de fiets naar m'n werk (ongeveer half uur).

Gebruiksgemak
De dopjes komen in een handige case, die het makkelijk maakt om ze mee te nemen zonder ze te beschadigen. Het eruit halen en erin plaatsen werkt zeer makkelijk. Het koppelen met m'n telefoon (Apple Iphone) was snel gebeurd. De app was even wennen en vind ik niet de meest handige, maar uiteindelijk lukt het wel je weg te vinden. De doppen hebben ook nog aanraakgevoelige knoppen. Dit werk best handig, maar je moet ze wel vaak gebruiken om te onthouden wat nu ook alweer voor wat was.

Geluid
Het geluid is erg goed. Ik zet hem eigenlijk altijd op Ambient Sound en dit geeft een mooi en vol geluid. De bas is niet overheersend.

Noice cancelling (NC)
Deze functie heb ik nog niet echt goed kunnen gebruiken. Op de fiets kreeg ik last van windruis, ondanks dat ik in de app dit had aangepast naar windruisonderdrukking. Nu zet ik hem dus standaard op Ambient Sound (en dus geen NC) en dat werkt voor onderweg eigenlijk prima. Omdat de doppen mijn oren volledig afsluiten, heb ik i.c.m. de muziek geen last van het voorbijrijdende verkeer. Binnenkort ga ik vliegen en kan ze dan ook nog uittesten in het vliegtuig. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Draagcomfort
In de eerste filmpjes op Youtube zag ik dat men erg tevreden was over het draagcomfort. Ze bleven goed zitten en zaten ook aangenaam. Ik ben tijdens het testen erachter gekomen dat ik een koptelefoon over m'n oren toch fijner vind. Dit is wel iets persoonlijks, maar ik krijg snel last van mijn gehoorgangen en is het dus niet zo heel fijn. Ze blijven wel goed zitten, al moet ik ze af en toe nog eventjes aandrukken.

Eindoordeel
Al en met al ben ik tevreden met deze oordopjes van Sony. Vooral het geluid is erg goed. Het draagcomfort vind ik persoonlijk iets minder.

Pluspunten

• geluid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Draagcomfort
  • Noicecancelling op de fiets

Willem 12-08-2019

Fijne bluetooth headset

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Voor het eerst in mijn leven heb ik nu een bluetooth headset en één met noicecanceling.

Deze headset is mooi verpakt in een doosje die meteen lader is. Voorzien van NFC voor het koppelen met je android telefoon.

Ik heb zowel een android als iPhone. Als eerste wilde ik hem koppelen via de NFC aan Android. Helaas lukte dit niet. Ik heb hem uiteindelijk via bluetooth wel kunnen koppelen. Daarvoor dien je wel een app te installeren van Sony. De app kan wel wat aandacht krijgen. Vage termen als "CTRL omgevingsgeluid" of "DSEE HX" worden niet uitgelegd en je hebt dus ook geen idee wat het doet.

De adaptieve geluidsonderdrukking werkt op Android beter dan op iPhone. Op iPhone heeft hij niet snel genoeg door dat je in beweging bent. En zodra hij het wel doet valt het geluid even uit. Dit heb je niet op Android.

Ben wel fan geworden van Noicecanceling. Het werkt goed en je gesproken podcasts zijn beter te verstaan dan zonder.

Al met al een fijn product maar moeten nog wel zaakjes verbeterd worden.

Pluspunten

• Goede Noicecanceling
  • Mooi product

Minpunten

• Slechte app
  • NFC onboarding slecht

frijlir 12-08-2019

Onderscheidende Wireless Noise Cancelling technologie

Design en draagcomfort
De Sony WF-1000XM3-hoofdtelefoon vind ik persoonlijk zeer fraai vormgegeven. De hoofdtelefoon is weliswaar groter dan bijvoorbeeld AirPods, maar sluiten goed aan op het oor. Omdat natuurlijk elk oor uniek is worden er diverse verwisselbare opzetstukjes bijgeleverd. Hiermee kan je zelf de gewenste pasvorm afstemmen. Bij het bewegen blijft de hoofdtelefoon verder goed in het oor zitten. Belangrijk aandachtspunt is wel dat de hoofdtelefoon niet tegen water kan. Dit maakt dat de hoofdtelefoon ook ongeschikt voor de meeste sporten, aangezien ook transpiratie schadelijk is.

Bediening en geluidskwaliteit
De hoofdtelefoon is voorzien van touche bediening en is eventueel ook zelf te programmeren. Met tikjes op het oordopje aan de linkerzijde kan je de geluidsmodus aanpassen en aan de rechterzijde kan je o.a. pauzeren en voor- en achteruit spoelen. Over de geluidskwaliteit ben ik wel zeer te spreken. Zelden heb ik bij oordopjes zo’n helder geluid en goede bassen ervaren. Daarnaast kan de hoofdtelefoon door middel van de Digital Sound Enhancement Engine HX (DSEE HX™) techniek comprimeerde digitale muziekbestanden omzetten naar hi-res audiokwaliteit.

Wireless Noise Cancelling
De wireless Noise Cancelling techniek heeft mijn verwachtingen overtroffen. Dit is echt iets waar deze hoofdtelefoon zich mee onderscheid van de concurrentie. Met deze techniek worden achtergrond geluiden naar de achtergrond of zelfs helemaal weg gefilterd. Met behulp van deze hooftelefoon kon ik me volledig afschermen van de irritante kantoorgeluiden en kon ik sinds tijden weer eens goed geconcentreerd in de kantoortuin werken. De omgevingsgeluiden verdwenen als sneeuw voor de zon, zonder dat je nog langer zelf een gehoorbeschadiging oploopt door een te hoog volume. Alleen als je je buiten in de wind bevind kan je deze functie beter uitzetten, omdat de wind een harde ruis veroorzaakt.

Accuduur
De accu van deze hooftelefoon gaat lang mee en is in bijgevoegde oplader ook snel bij te laden. Hiermee zou de hoofdtelefoon 24 uur moeten meegaan. In de dagelijkse praktijk kan ik dit bevestigen. In de app kan je ook op elk moment zien hoe vol de accu nog is. Indien de accu tijdens het luisteren bijna op is wordt dit ook medegedeeld in de hoofdtelefoon. Het enige wat ik lastig vind is dat je niet kan zien wanneer je de accu in de case zelf moet opladen. Ook vind ik het bijgeleverde kabeltje voor het opladen van de case wel erg kort.

Conclusie
Ik kan Sony WF-1000XM3-hoofdtelefoon zeker aanbevelen. Het design, draagcomfort, bediening, geluidskwaliteit en accuduur zijn zeer goed te noemen. De hoofdtelefoon onderscheid zich met de Wireless Noise cancelling technologie echt van de overige wireless hoofdtelefoons. Het enige nadeel en/of aandachtspunt is dat de hoofdtelefoon niet waterdicht is.

Pluspunten

• Wireless Noise Cancelling technologie
  • uitstekende pasvorm
  • uitstekende geluidskwaliteit

Minpunten

• niet waterdicht

Bianca 10-08-2019

Noice cancelling, mooi design en extra opties

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Ik gebruik de Sony WF-1000XM3 oordopjes nu enkele weken en ben erg tevreden. Belangrijkste, de oordoppen zitten goed, laten niet los en zien er mooi uit. Met een simpele aanraking van de oordopjes kan je een nummer pauzeren of overslaan. Geen gedoe met je telefoon erbij pakken bij een minder nummer.

Met je linker oordop kun je noice cancelling en sound ambience inschakelen. De noice cancelling werkt perfect, dusdanig goed dat je zeker moet opletten bij het bv dragen op de fiets. Ik hoor de collega die naast mij zit niet bellen. Terwijl de sound ambience weer prettiger is als je wat van de omgevingsgeluiden wilt meekregen (met een aanraking van de oordop kan je de muziek ook tijdelijk een paar seconden uitschakelen om bv omroep op station te horen).

Heeft daarnaast een microfoon en makkelijk te gebruiken met bluetooth, ook zonder de app.

Als je op zoekt ben naar oordopjes die lekker zitten en een uitstekende noice cancelling hebben, zou ik deze zeker aanbevelen!

Pluspunten

• noice cancelling
  • pasvorm

Minpunten

• iets wat aan de dure kant

Linda2o 09-08-2019

Fijne oordopjes met goed geluid en lange batterijduur

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

De oordopjes zitten heel fijn, ook als je ze lang draagt gaan ze niet zeer doen in je oor. Geluid is goed en via de Sony app persoonlijk in te stellen via een piepjestest. Dit heeft voor mij het geluidscomfort geoptimaliseerd. Je merkt wel wat van de noise cancelling,maar niet zoals met een over-ear. Prima voor deze dopjes. Geluidsvolume kan alleen via de telefoon bediend worden, wel kun je geluid even pauzeren via een aanraking met een zelf ingestelde kant van je dopjes.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Laden snel op
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Prijzig
  • Volume alleen via telefoon regelbaar

Gijs04 08-08-2019

Super geluidskwaliteit, draagcomfort een minpunt

Eerste indruk

Mooie stijlvolle verpakking en opbergcase/oplader voor de oordopjes. Voelt solide aan wat je mag verwachten van Sony als premium merk.

In gebruik nemen

Heel eenvoudig in gebruik te nemen door een koppeling te maken tussen de oordopjes en de app op je telefoon. Bijgeleverd worden diverse maten opzetstukjes om zo goed mogelijk op ieders oren te laten aansluiten.

Gebruiken
Noice-cancelling werkt prima! Helemaal al het geluid verwijderen doet het niet, echter wanneer je noice-cancelling combineert met muziek afspelen merkt je amper iets van de geluiden in je omgeving. Dit werkt zelfs zo goed dat het voor je omgeving irritant kan worden omdat je echt niks hoort.

Het draagcomfort op langere tijd is een minpunt, wanneer je de dopjes 3u in de oren hebt ontstond bij mij wel wat irritatie, lang achter elkaar in de oren hebben gaat 'm voor mij dus niet worden.

Super geluidskwaliteit! Helemaal aan te passen naar eigen smaak bijvoorbeeld de bass, deze werkt echt goed voor oordopjes.

Batterijduur goed, na 2u muziek luisteren in combinatie met noice-cancelling geeft de app aan dat ik nog 70% batterij over heb. Het opladen in de case gaat heel erg snel, oordopjes weer opgeladen in no time!

Samengevat
Ik ben zeer tevreden over de Sony WF-1000M3! Geluid is uitstekend. Voor een forenzer voegt de noise-cancellation echt iets toe. Pasvorm is persoonlijk.

Maar al met al zeker een echte aanrader.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noice-cancelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Draagcomfort

RudyG. 08-08-2019

Prima Sony EarPods

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Eerste indruk uiterlijk mooi case iets groter dan ik had verwacht.
Qua pasvorm is het even zoeken en wennen. Maar naar mijn mening zit er voor ieder wel een pasvorm bij. Vergelijk je het met EarPods, is het met deze wel even zoeken.
De batterij is super. Uit is uit en na het weekend nog steeds goed opgeladen. Nadeel bij opladen is wel sar je uiteindelijk het veel te korte snoertje moet gaan gebruiken.
Persoonlijk zou ik ze vooral gebruiken in rust. Om mee te sport vind ik ze wat te grof.
De adaptive mode is veel aan het zoeken deze zal op den duur aan de omgeving aan passen maar vond dit niet zo goed werken. Bv de wind van buiten wil je geblokt hebben en dat gaan de oortjes naar ambient sound dus hoor je in eens veel geruis. Kun je uitschakelen in de app!
Begin even zoeken dus maar al met al prima oortje!

Pluspunten

• Goede batterij
  • Goed geluid

Minpunten

• Te kort oplaadsnoertje
  • Prijs
  • Geen handige EarPods voor actief sporten

Cindy 08-08-2019

goede geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Het was even zoeken hoe alles werkt, maar als snel had ik dit onder de knie.
In het begin was het ook even zoeken naar goed passende oordopjes. Ik heb de headphone gebruikt op kantoor, tijdens fietstochtjes en thuis tijdens het opruimen. De dopjes blijven goed zitten. Bij te lang gebruik is het wel wat gevoelig in mijn oor, maar dat heb ik ook met andere inears. Ik vind de headphone wel wat groot in de oren.

Het geluid is erg mooi en fijn. De keuze die je hebt om wel/niet geluid van buiten toe te laten is ook handig. Net zoals dat je met de toch-control het geluid uit kunt zetten. Het is even wennen om toch-control onder de knie te krijgen, vooral omdat ze vrij gevoelig zijn m.b.t. aanraking. De batterijduur en het opladen werkt prima en snel. Ook handig, dat de batterij percentage wordt aangegeven tijdens het gebruik. Dan weet je waar je aan toe bent.

Sharkynl 07-08-2019

Superieur geluid voor een headset

Na een 2 tal weken de Sony WF-1000XM3 getest te hebben hierbij mijn review:

Uiterlijk:
Smaken verschillen uiteraard maar de oordopjes zijn er degelijk uit. Ze zijn wat groter als de Apple Earpods maar daarvoor krijg je wel heel goede noise cancelling voor terug. De Case om op te laden is iets wat groot maar past nog net in je broekzak mocht dat nodig zijn.

App:
De oordopjes zijn gemakkelijk te gebruiken in combinatie met de Headphones app in de Android store. Hier kan je alles naar wens instellen van een equalizer om het perfecte geluid in te stellen die bij je past tot het controleren van het omgevingsgeluid. Je kan precies aangeven hoeveel je van je omgeving wilt horen, van bijna niets tot heel wat. Ook kun je hier de taal instellen van de stem in je oortjes tot welke functie je voor de rechter en linker drukknoppen op de oordopjes wilt gebruiken.

Gebruik:
Op het begin is het even zoeken welke pasvorm het beste past in je oor, maar doordat er heel veel soorten en maten erbij worden geleverd is er altijd wel 1 die goed past. Ik gebruik ze het meest als ik met openbaar vervoer reis. In het verleden had ik vaak last van pratende mensen in de trein waardoor ik de muziek niet goed kon horen of de muziek daardoor maar op standje hard zette om het omgevingsgeluid niet te horen, maar dankzij de geavanceerde noise cancelling kan ik nu op een normaal niveau muziek luisteren zonder gestoord te woorden door pratende mensen in de trein. Zelf was ik een set goedkope oordopjes gewend en ik dacht dat ze best wel goed geluid hadden totdat ik deze oordopjes ontdekte! Wat een verschil! Als er nu een gitaarsolo langs komt lijkt het net als ik me ogen dicht houd of er iemand voor me neus zit te spelen. Ook stemmen zijn zoveel zuiverder dan ik ooit gehoord heb. De bass is ook gewoon goed te noemen, misschien voor echte audiofreaks misschien aan de magere kant maar je kan geen thuisset verwachten met bass en subwoover uit zulke kleine oordopjes. Ik heb ze gebruikt in combinatie met me Samsung s7, Ipod Touch en Nvidia shield tv. Op me playstation 4 lukte het niet om de headphone te koppelen.
Op de android telefoon komen ze het beste tot hun recht, hier heb je maximale instel mogelijkheden door middel van de app en kun je met de microfoon functie ook gebruik maken van Google Assistant. Op de ipod touch werkt het koppelen ook prima alleen heb je daar geen app dus de instellingen zijn iets wat basic. Wel wordt er ook automatisch gepauzeerd als je de oortjes uitneemt en gaat het weer verder als je ze weer in stopt. Op me Nvidia Shield tv werkt het koppelen prima en speelt ie alles prima ook. Heb ook geen vertraging gemerkt bij afspelen van Youtube en Netflix filmpjes. Het enige wat niet wilde werken is de ok google detectie op me Shield
De microfoon valt meestal nogal tegen maar heb meerdere telefoongesprekken gevoerd en geluid is gewoon prima te noemen en iedereen kon me duidelijk verstaan.

Nadelen:
Zijn er dan geen nadelen? Nou als ik 1 nadeel kan noemen is dat ze niet waterdicht zijn. Hierdoor kun je er niet mee in de regen lopen. Ook kunnen de oortjes bij bv hardlopen wat gaan zweten waardoor ze losser in je oor gaan zitten. Ook de prijs is voor sommige misschien een drempel om ze aan te schaffen,

Conclusie:
Dit zijn denk ik wel 1 van de beste draadloze oordopjes die er op de markt zijn dus ben je op zoek naar het beste dat er is, dan moet je misschien wat dieper in de buidel tasten maar je krijgt er ook iets voor terug.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • meerdere oordopjes bijgeleverd
  • Noise cancelling

Minpunten

• Prijs

La1974 06-08-2019

De, tot nu toe, perfecte draadloze oordopjes

Sony

Eerste indruk
De oordopjes worden in een verpakking verstuurd die je tegenwoordig verwacht van een high-end audio product. De eerste indruk is belangrijk. Sony doet het hier prima. De verpakking bevat naast de oordopjes en de oplader waarin je de oortjes kunt opbergen, een uitgebreide set ‘kussentjes’ zodat ze iedereen kan passen.

In gebruik nemen
Het vinden van de juiste pasvorm koste me nog wel wat moeite. Ik ben gewend aan mijn Sennheiser in ear oordopjes met Comply kussentjes. Die pasvorm heb ik met de Sony’s nog niet kunnen evenaren. Wellicht dat een combinatie met Comply wel perfect is.

Gebruiken
Ik ben, voor mijn werk, een bus- en trein reiziger. In die omstandigheden wilde ik de noise-cancellation testen en dat viel niet tegen. Vooral het monotone geluid van zowel trein als bus werd zeer goed weggefilterd. Ik zat in een heerlijk rustige omgeving te genieten van de muziek.

Ook de geluidskwaliteit viel mij alles behalve tegen. Ik had van tevoren nooit verwacht dat de geluidskwaliteit van de Sony’s die van mijn Sennheisers kon evenaren maar ben achteraf zeer tevreden! De Sony’s bevallen qua geluid uitstekend.

Over de batterijduur ben ik nog niet echt te spreken. De beloofde zes uur haal ik bij lange n niet. Wel voldoende voor mijn woon-werkverkeer van bijna drie uur per dag.

De app
Je kan de oordopjes koppelen aan een app van Sony. Met deze app kan je o.a. de firmware updaten. Je kan de app ook gebruiken om, automatisch, te schakelen tussen de verschillende geluidsmodi. Dus lopen heeft een andere instelling dan OV.

Over deze app ben ik niet heel tevreden. Een ritje naar mijn werk bestaat uit lopen-bus-lopen-trein-lopen. Het schakelen tussen de verschillende geluidsmodi voegt in mijn optiek weinig toe. De maximum noise cancellation is het best ondanks de verminderde batterijduur. Ik heb deze dus uitgezet zodat ik de gewenste stand permanent heb ingeschakeld.

Samengevat
Ik ben zeer tevreden over de Sony WF-1000M3. Geluid is uitstekend. Voor een forenzer voegt de noise-cancellation echt iets toe. Pasvorm is persoonlijk. Ik denk dat Comply ‘kussentjes’ beter zijn.

Maar al met al een echte aanrader.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise cancellation

Minpunten

• Meegeleverde oordopjes
  • Batterijduur

Lisette 06-08-2019

Prima design, onder de maar noise cancelling

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

De oordopjes zien er mooi uit. Ze komen in een mooi doosje waarin je ze gemakkelijk kunt opladen.

Het dragen van de oortjes vind ik niet geheel comfortabel. Meerdere malen kreeg ik last van mijn linkeroor wanneer ik de doppen een tijdje in had. Ik heb alle opzetstukjes geprobeerd omdat ik dacht dat wellicht de maat niet goed was, maar daar lag het niet aan.

Het dragen zelf vind ik een beetje gek. Het ziet eruit alsof ik bij de security werk en ik continue in contact ben met mijn hoofdkantoor. Op een of andere manier vind ik het toch meer een mannengadget dan voor vrouwen.

Het geluid tijdens het dragen is niet altijd even goed. Ik heb een tijdje gewandeld met losse haren, en die hoor je af en toe langs het oordopje opgaan. Daarnaast hoor je dat ze bewegen tijdens het lopen.

De kwaliteit van het geluid is goed, maar had ik voor deze prijs echt veel beter verwacht. De noise cancelling is voor mij onder de maat. Je hoort gewoon alles, alleen net iets minder goed. Van Sony had ik meer verwacht.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Redelijk goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Doet na een tijdje gebruiken pijn aan de oren
  • Noise cancelling is onder de maat

PV 06-08-2019

Goed geluid van een degelijke headset!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

In de afgelopen twee weken heb ik de Sony WF-1000XM3 mogen testen en mijn eerste indruk was zeer positief. De casing en de headset voelen solide aan. Na het passen van verschillende maten heb ik de beste oordopjes gevonden, waarna ze stevig in mijn oren zaten en het geluid nog beter werd. Vooral voor het luisteren van muziek is deze headset zeer geschikt met goed, vol geluid inclusief stevige bas. Eventueel kan via een app de equalizer naar wens worden aangepast. Sowieso ging het pairen met mijn telefoon, laptop en tablet zeer eenvoudig (met en zonder het gebruik van de app). Nieuwe telefoons kunnen via NFC eenvoudig worden gepairt.

De headset zit dermate stevig in mijn oren dat er prima mee gesport kan worden. Het is echter niet waterdicht, dus in de regen of bij veel zweten is dit niet een geschikte headset.

Tijdens mijn testperiode heb ik de headset met name op werk gebruikt. Helaas is telefoneren met deze headset niet aan te raden. Ondanks het aanpassen van verschillende instellingen is het mij niet gelukt om goed te kunnen telefoneren. Regelmatig gaf de persoon aan de andere kant van de lijn aan dat ik slecht verstaanbaar was omdat het geluid wegviel.

Eén van de belangrijkste redenen voor mij om deze headset te testen was de functionaliteit van noise-cancelling. Op kantoor en in de bus werkt het prima. Niet 100% stil, maar een aangename vermindering van het omgevingsgeluid. In het vliegtuig viel het echter tegen. Het geluid van de motoren is flink minder, maar niet zo goed als met noise-cancelling koptelefoons. Hier had ik meer van verwacht.

In het algemeen ben ik positief over deze headset. Met name het gemak van het indoen en dragen zorgt ervoor dat ik ze veel gebruik, zonder geklooi met kabeltjes. Daarnaast gaan de batterijen dermate lang mee ( 6 uur) en worden ze opgeladen in de casing, zodat ik geen enkele misgreep. Ik merk duidelijk dat ik ze eerder erbij pak om te gebruiken en het geluid echt veel beter is dan voorgaande oordopjes (zowel bedraad als draadloos). Een functionaliteit die wat mij betreft nog mag worden toegevoegd is het eenvoudig schakelen tussen verschillende apparaten.

Zou ik dit product aanraden?
- Voor het luisteren van muziek? Jazeker!
- Voor de noise-cancelling functionaliteit? Ja, voor normaal gebruik. Nee, voor gebruik in zeer drukke omgevingen zoals een vliegtuig.
- Voor het sporten? Nee, want niet waterdicht.
- Voor het telefoneren? Nee, want microfoon niet goed genoeg.

Pluspunten

• Geluid met name voor muziek
  • Draagcomfort (volledig draadloos)
  • Eenvoudig pairen
  • Batterijduur (>6 uur)
  • Opladen via casing

Minpunten

• Noise-cancelling niet goed genoeg voor vliegtuig
  • Geen volumeregelaar
  • Niet geschikt voor telefoneren
  • Niet waterdicht
  • Relatief grote casing

Remko 05-08-2019

Perfect voor op kantoor en in de trein!

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Verbaast over de goede prestaties en de accu, het kristal heldere geluid met een lekker bass als één die je van een over-ear verwacht!

In de trein is de noise canceling echt perfect, je hoort niets meer van de achtergrond geluiden. Met de modus abient sound kun je goed met een ander praten.

Opladen in het doosje is ideaal, en makkelijk opbergen.

In de app die erbij hoort kun je van alles instellen, maar in de praktijk doe je dat eenmalig. Verder kun je dit product ook makkelijk zonder handleiding gebruiken.

Op kantoor stellen je dopjes je in staat goed te kunnen concentreren, want het geroezemoes hoor je niet meer!

Ben er blij mee.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Noise canceling
  • Google assistent

Minpunten

• Volume alleen op telefoon te regelen

sndrr 04-08-2019

Kwalitatief mooi product met een erg goed geluid.

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

De Sony WF-1000XM3’s zien er goed uit en hebben een high-end uitstraling. Daarnaast klinken ze in combinatie met noise-cancelling erg goed. Voeg daar een lange batterijduur aan toe en je hebt hele goede oordoppen. Minpunten zijn voor mij het formaat van de oplaadcase en het gemis van het aanpassen van de volume. Ook hangt er stevig prijskaartje van € 250,- aan. Maar als je op zoek bent naar hoge kwaliteit en bereid bent om daarvoor te betalen, dan zijn dit de oordoppen die je zoekt.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Uiterlijk (zwart met goud)
  • Geluid
  • Noise-cancelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Formaat oplaadcase
  • Aanpassen volume niet mogelijk
  • Prijs
  • Geen draadloos opladen

Dado286 04-08-2019

Voor wie kwaliteit en uitstraling wil

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Heb deze in ear draadloze oortjes nu een aantal dagen intensief gebruikt en ben behoorlijk tevreden.
Ze lijken door het model misschien wat topzwaar maar dat blijkt zeker niet zo te zijn. Wanneer je de juist passende dopjes gebruikt zitten ze goed stevig en ik heb tot nu geen last van mijn oren gehad.
Omgevingsgeluid uitzetten werkt echt fantastisch, als je dit wilt ben je echt helemaal van alles afgesloten. Kwaliteit van het geluid is echt uitstekend en waar ik wat bang voor was: hapering of achterlopen van audio bij beeld is gelukkig helemaal niet het geval.
Wat jammer is: de app is niet zo gebruiksvriendelijk net als een vreselijke gebruiksaanwijzing met alleen maar (onduidelijke) plaatjes dus geen tekst.
Design en kwaliteit oplader zijn top maar ik zou toch voor de zwarte kleur kiezen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Omgevingsgeluid uit

Minpunten

• De app
  • De gebruiksaanwijzing

T 04-08-2019

Groot maar goed

Geschreven voor: Sony WF-1000XM3 zwart

Het geluid is echt goed, de verschillende geluiden ('gewoon', ambient of noise cancelling) bieden verschillende voordelen. Ik was verrast dat alleen met gewoon geluid de wind buiten bleef tijdens fietsen, noise cancelling werkt dan dus niet.
Qua vormgeving zijn de pods groot, waardoor het doosje om ze in mee te nemen ook groot is. Dat is best jammer.
Ze zijn gemakkelijk te bedienen en ook (itt Apple pods) met een Android phone zijn functies te gebruiken. Ik mis nog wel volume aanpassing, maar dat is bij alle draadloze...
Uiteindelijk maakt de kwaliteit van het geluid en de opties het een goede koop.

Pluspunten

• Kwaliteit geluid
  • Doorspoelen etc
  • Makkelijk verbinden met apparaat

Minpunten

• Groot, ook het doosje
  • Op de fiets last van wind