Parrot Zik zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Parrot Zik zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

brtrbbn 18-08-2014

Positief

- Uitmuntende geluidskwaliteit
- Uitmuntende ruisonderdrukking
- Prettige bediening
- Prettig draagbaar
- Prima ‘ventilatie’ (eerdere hoofdtelefoons gaven mij altijd het gevoel dat mijn hoofd een snelkookpan werd)
- Sterke kabels

Negatief

- Niet altijd compatible met derden (PS3)
- Relatief korte accuduur
- Geluidsinstelling alleen via mobiel en niet via desktop

Geert Egg 26-06-2014
Geschreven voor: Parrot Zik zwart, zilver

Heerlijk !!! ik kan in de woonkamer weer op de bank een goed boek lezen terwijl mijn vrouw door de TV zapt. Met m’n Parrot Zik op mijn hoofd die draadloos mijn muziek afspeelt …heerlijk.
De bluetooth verbinding zet je aan met de aan-en-uit-knop. De bluetooth koppeling met m’n iPhone en iMac verliep zonder problemen. (bij andere smartphones kan de Zik ‘n NFC koppeling maken) De swipe bediening met het rechter oorkussen werkt perfect. Een veeg omhoog of omlaag en het volume gaat harder of zachter. Met een veeg naar rechts of links ga je naar het volgende / vorige nummer. Met een korte tik op het oorkussen gaat de muziek op pauze. Als je de koptelefoon van het hoofd haalt gaat de muziek ook op pauze. Ook het aannemen van je iPhone en spreken via je gekoppelde telefoon verloopt perfect. Als brildrager ben ik meer dan tevreden over het zitcomfort. De zachte kussens vallen goed over mijn oren en de lederen band voel ik bijna niet op het hoofd zitten. Bij andere headphones irriteren praktisch altijd de oorkussens die mijn oren tegen de pootjes van mijn bril aanduwen. Bij de Zik had ik daar geen last van. De geluidskwaliteit in combinatie met de noise-cancelling is prima. Met de Zik werd al het omgevingsgeluid goed weg gefilterd. De kwaliteit van het geluid uit de Zik is goed. Met de app Parrot Audio Suite heb ik mijn muziek perfect afgestemd op mijn smaak. Je kunt ermee de noise-cancelling aan / uit te zetten, de batterijstatus te checken en het “Parrot Concert Hall”-effect aanzetten. Hiermee kan je de diepte van het geluid instellen en heb je de keuze uit een stille ruimte, woonkamer, jazz club of een concertzaal. Daarnaast kun je de richting van de speaker instellen met een hoek van 180-, 150-, 120-, 90-, 60- en 30-graden. Hiermee kun je ook met de equalizer de muziek perfect afstemmen op smaak en omgeving. Per saldo door de Parrot Zik ben ik weer een gelukkig mens. Het enige wat ik jammer vind is dat de Parrot Zik,
( geldt ook andere bluetooth headphones) niet aan rechtsreeks aan SONOS te koppelen is ( maar dat ligt aan SONOS die met WIFI en (nog) niet met bluetooth werkt)

jorisboy45 25-06-2014
Geschreven voor: Parrot Zik zwart, zilver

ik ben door Parrot uitgekozen voor dit product te testen. ik heb vrijwel meteen veel gebruik van gemaakt; met reizen o.a. op de fiets en in de trein, met hardlopen, klussen.
het geluid is hemels, je kan met de equalizer het geluid mooier maken.

toen ik hem leeg had gemaakt pakte ik een stopwatch en sloot de de zik aan op m'n pc en tegelijk starte ik de stopwatch en liet ik hem opladen. na ong. 33 minuten was de accu op ong. 58%. dus als ik hem een 1 uur laad opladen zou hij dan volledig opgeladen zijn. dat is snel vergeleken met de andere apparaten die ik heb.

de kabels die erbij horen ( de USB oplader en de audio kabel ) zijn niet plastic maar het lijkt wel of ze van touw zijn gemaakt, het zorgt ervoor dat het sterk is.

de technologie dat je met je vinger over de rechter oorkap beweegt van onder naar boven (volume omhoog) , van boven naar onder (volume omlaag), van voor naar achter (vorig nummer), van achter naar voor (volgend nummer) is gewoon GEWELDIG! het mindere er van is dat het niet alles registreert.

de applicatie is zeer goed en stabiel. je hebt een optie om de settings van Lou Reed in te schakelen. verder heb je de mogelijkheid om de ruisonderdrukking aan te zetten, zelf krijg ik er na ongeveer een half uur hoofdpijn ervan. er zit een equalizer op en de setting die daar hebt gemaakt blijft zoals je hebt ingesteld. je kan de batterij niveau zien hoe vol/leeg hij is, ik heb al gemerkt dat niet echt accuraat is.

Fries1984 17-06-2013

De Parrot ZIK,

Uiterlijk, vormgeving en bediening kloppen. Je merkt dat al bij het in handen hebben van de doos dat aan alles zorg is besteed. De koptelefoon voelt degelijk (stevig) aan.

Voor welk gebruik is deze koptelefoon geschikt? Om eerlijk te zijn; geschikt voor alle dagelijkse dingen behalve sport. Bij sporten (veel bewegen) blijft hij door zijn gewicht minder goed zitten en is het hierdoor eerder een last dan ontspannen.

Lekker muziek luisteren hangend op de bank, zittend achter de pc/tv een film kijken is simpelweg een genot.

Installatie;

Dit is klaar in handomdraai en zonder een gebruiksaanwijzing nodig te hebben;
- verpakking openen
- meegeleverde accu gaat achter een magnetisch deksel
- app installeren vanuit de appstore
- en genieten maar.

Bediening;
Eenmalig de app installeren en de koptelefoon doet de rest! De rechter kant van de Parrot ZIK is een aanraakgevoelige schelp.

Wil je de muziek harder/zachter? --> vinger omhoog/beneden vegen.
Wil je een volgend nummer? --> vinger links/rechts vegen.
Wil je een nummer pauzeren? --> tik eenmaal met je vinger.

Ook zitten er diverse sensors en microfoons in de ZIK, deze meten het omgevingsgeluid en anticiperen hierop voor een perfecte muziek beleving. Begin je te praten dan stopt de muziek automatisch.

Doe je de koptelefoon even af, ook dan stop de muziek automatisch. Zet je hem weer op, dan speelt hij weer verder.

Geluid;
De mensen van Parrot beloven een "supersound" en laten we eerlijk zijn... dat mag ook wel gezien het bedrag wat je voor deze mooie koptelefoon betaald. Kritisch dat ik ben moet ik ook toegeven dat het geluid gewoon goed is, wel lijkt de koptelefoon erg veel bass te produceren.

De ZIK sluit je oor volledig af waardoor je praktisch geen last hebt van omgevingsgeluiden. Het deed me denken aan zo'n koptelefoon waarmee je vroeger zo'n piepjestest moest doen...heerlijk stil om je heen als je hem draagt!

Geluidsinstellingen en equalizer zijn erg uitgebreid en makkelijk in te stellen met de gratis app.

Minpunten;
Elk product kent zijn/haar minpunten zo ook deze parrot ZIK

- Geen L/R regelaar (dit kan natuurlijk ook via het device waarop je hem aansluit)
- Sensors zijn leuk en soms handig alleen kun je ze niet uitschakelen, zo stopt mijn ZIK tijdelijk met afspelen van muziek als ik even gaap (best irritant). (update?)
- Is de accu leeg dan merk je dit pas op het moment dat de bluetooth connectie stopt (lees: muziek stopt). Een waarschuwing-toon/ knipperend ledje zou handig zijn) (update?)

Ik ben zeer tevreden met deze aankoop en zou hem dan ook zeker aanraden op het moment dat jij opzoek bent naar een high-end koptelefoon. Het design kunnen veel fabrikanten een voorbeeld aan nemen.

TomH-2 06-06-2013
Geschreven voor: Parrot Zik zwart, zilver

Goed aanvoelend, degelijk apparaat in een mooie displaydoos. Verbinden met de Bluetooth- speler gaat probleemloos, zo ook het downloaden van Parrot AudioSuite, een app om de geluidsinstellingen van de koptelefoon op je mobiel te verstellen. Werkt probleemloos die app met aan/uit voor NoiceCanceling, speakerinstelling en equalizer. Settings voor energiebeheer en updates. Battery level. Wijst zichzelf.
Tot zover het speelgedeelte... komen we nu aan op waar het om gaat: het gebruik en functioneren van de koptelefoon:
De eerste keer lang opladen via het meegeleverde USB- kabeltje. Li-Ionaccu dus in tegenstelling tot NiCad's ook te laden als íe nog niet helemaal leeg is (geen geheugeneffect).
De Zik zit goed maar vrij stevig om m'n groot uitgevallen hoofd. Ook zonder NoiceCanceling sluit íe de buitenwereld voor een groot deel buiten. Met de NoiceCanceling aan hoor je nauwelijks iets van wat er buiten de koptelefoonwereld gebeurd. Dat doet íe door met een microfoon op elke oorschelp de omgevingsgeluiden op te vangen en te compenseren met tegengestelde speakergeluiden waardoor een geluidsstilte ontstaat. Monotone geluiden zoals van een auto- of vliegtuigmotor worden grotendeels weggewerkt en zijn niet of nauwelijks te horen. Veel andere geluiden klinken nog maar ver op de achtergrond... mooi systeem!
Muziek is prima aan te horen, mede door de verstelmogelijkheden via AudioSuite op de speler. Even flink spelen met equalizer en ConcertHall instellingen en het klinkt zoals ik het wil, vrij vlak en natuurgetrouw. Meer bas? Kan ook, of Clear, helder geluid door de hogere tonen op te halen. Meer volume is geen probleem, het blijft zuiver. Veel bas? Prima, zonder rommelig te worden.
Ik luister veel soorten muziek, van Hiphop tot klassiek en 't klinkt allemaal prima, zeker als je wat actief bent met de instellingen. In lawaaierige omgevingen zijn ook de kleine, zachte nuances in klassieke pianomuziek te horen die je al snel mist bij het gebruik van speakers.
Telefoongesprekken klinken helder, alsof je gesprekspartner pal naast je zit, ook het geluid van Zik's microfoon is helder en duidelijk vlgns de man aan de andere kant van de lijn.
Na geruime tijd begint de Zik wat warm aan te voelen, het bekende koptelefoonprobleem, warme wat zweterige oren en dan zet je 'm even af, waarbij de muziek automatisch op pauze gaat, zet je 'm op dan gaat de muziek weer verder.
Volume en track bestuur je door langs de rechter oorschelp te 'vegen', naar boven harder, naar beneden zachter, naar voren het volgende nummer en achteren... idd een nummer terug. Even aantikken is pauze cq telefoon opnemen. Werkt redelijk en dat wat beter kan is (denk ik) meer een probleem van/ met de telefoon. Moet ik nog een beetje uitdokteren.
Kortom: een draadloze koptelefoon met veel mogelijkheden (en ook bedraad te gebruiken!) met prima geluid voor allerlei muzieksoorten, goede handfreetelefoonset en goedwerkend als NoiceCanceling bij lange vluchten en (stiekem) s'nachts tijdens lange ritten...

TomH-2 06-06-2013

P.S.: gekocht bij de 4allshop, die hebben 'm niet in voorraad, levering duurt (zoals op de site vermeld) een dag of drie, vier. Mooi op de hoogte gehouden via Email in binnen 4 dagen binnen. Niets op aan te merken, internet-winkelen zoals het hoort en aanzienlijk voordeliger dan een aantal 'collega-winkeliers'.
En het kwam niet helemaal uit de verf in m'n review maar... wat is 't toch een mooi apparaat!!