JBL TUNE 120 TWS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL TUNE 120 TWS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Morenoo 05-02-2021
  • Product gekregen

Tegenvallende oortjes van jbl

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Uuuh ja hoe gaan we deze beoordeling beginnen...

Normaal echt te spreken over jbl, een van de beste in het gebied van audio (zelf groot gebruiker van jbl 13 producten) dusja kan wel zeggen dat ik redelijk wat van de jbl kwaliteit ken.

Zoals gewoonlijk is het design zoals je van jbl gewend kan zijn, strak en modern niks op aan te merken, ook de accuduur is prima zat en gaat lang mee.
Maar hier zijn we dan al weer ten einde met de goede punten.

Voor mij is dit een van de grote flops van jbl, en valt de kwaliteit beneden maats voor jbl. ("overigens vind ik alle andere beoordelingen raar die zo positief hierover zijn")
Wanneer je de oortjes uit de case wil halen valt er gelijk al op dat de klep steeds weer dicht valt (chill hoef je nie zelf dicht te doen, maar wel naar als je open moet doen oortje pakken dat al weer dicht valt en je dan weer moet openen om ander oortje te pakken).
De oortjes die voelen voor mijn gevoel ook zwaar aan, doordat ze zwaar zijn en ze niet zoals de normale in-ear oortjes zitten (zitten oppervlakkig en gaan met de kleinste je oren ook bijna nie in) vallen ze heel snel uit. Zeker geen aanrader om mee hard te lopen...

Al met al geen best product van jbl en dit valt me best tegen.....

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Accuduur

Minpunten

• Gaan bijna je oor niet in
  • Zijn te lomp buiten je oor (te zwaar)
  • Vallen snel uit (kunt hier niet mee hardlopen)
  • Klepje van de oplaadcase valt snel dicht
  • Steekt uit je oor

Daniël 03-07-2020

Wel goed

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

ik heb laast de jbl tune 120tws gekocht. En het geluid viel me meteen op. De basis is super goed. Maar hij is wel wat minder als het gaat om bellen. Het connecten gaat wat moeilijk als je belt, maar verder zijn ze perfect. Het doosje is overigens ook prachtig.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • hoesje
  • bass

Minpunten

• Connecten tijdens het bellen

McRay 05-11-2019

JBL Tune120TWS

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Bovenstaande in ears aangeschaft en ben meer dan tevreden qua draagcomfort, geluid en vormgeving!!!

Ze zijn wat vormgeving naar mijn mening prettiger als de Jaybird.
Jammer alleen dat je géén equalizer app hebt wat de Jaybird wél heeft, misschien een tip naar JBL toe!!

Pluspunten

• Vormgeving, draagcomfort, geluid

Minpunten

• Géén equilizer

SimoneP 20-07-2019

Comfortabel

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Ik heb nog niet eerder draadloze oortjes gebruikt en ik was bang dat ze makkelijk uit je oren zouden vallen. Dit is helemaal niet het geval! Ze zitten erg comfortabel.

Bossie B 11-07-2019

Leuk product met wat nadelen

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Ik heb een aantal weken de JBL Tune 120 in mijn bezit. Het is een leuk product, maar heeft ook een paar nadelen. Graag wil ik positief beginnen en wat vertellen over de plus-punten van het product. Het product kwam binnen in een prima verpakking met een duidelijke handleiding. Ik ben direct aan de slag gegaan met de oordopjes en ik draag ze bijna dagelijks. De oordopjes zitten erg lekker in het oor, doordat je de juiste maat oorplug kan kiezen. De True wireless oordopjes wordt namelijk geleverd met 3 maten oorplugs. Doordat de JBL Tune 120 True Wireless is heb je geen gezeur met een kabel en kan je fijn en vrij uit bewegen bij fitness. Ze zijn ook lekker licht, dus je hebt niet eens in de gaten dat je oordopjes draagt. Door de meegeleverde opbergcase heb je extra batterij, waardoor de accuduur van de oordopjes goed is. De kwaliteit van het geluid van de oordopjes is goed, maar niet bijzonder. Het zijn leuke oordopjes voorbij fitness en voor tussendoor als je van A naar B loopt.

Nu heb ik ook wat nadelen gevonden van de JBL Tune 120 TWS. Met de true wireless oordopjes kan er ook gebeld worden. Het bellen in een stille en rustige omgeving gaat goed. Zodra je een gesprek probeert te voeren in een wat drukkere omgeving, zoals een stad dan hoort de ontvanger alles en iedereen behalve jou. Het vermoeden is dat de microfoon niet helemaal goed gericht staat op de geluid vanuit de mond. Ik heb de oordopjes gebruikt tijdens het fietsen, waarbij je veel geruis hoort en weinig van de muziek. Het connecten van de oordopjes met mijn smartphone ging erg eenvoudig in het begin. Ik begin daar nu een beetje problemen mee te krijgen, waardoor ik de oordopjes een aantal keren terug in de case moet stoppen om op nieuw te connecten.

Kortom het zijn leuke oordopjes, maar niet ideaal om mee te bellen.

Pluspunten

• pasvorm
  • geluid
  • gewicht

Minpunten

• Microfoon
  • connecten

Jenna-Lee 10-07-2019

Goed geluid

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Allereerst erg fijn en mooi geluid, helemaal tevreden. Vergelijkbaar met de boxen van JBL. Qua oplaadduur, gaan de oortje ook goed mee. Heb ze al een week niet opgeladen (luister niet dagelijks). Ben wel geswitcht van grootte van de oortjes, standaard zitten er medium size oortje aan, maar deze waren iets te groot. Ze vielen hierdoor snel uit me oren. Size S past perfect!
Qua bediening is voor mij niet alles altijd even duidelijk, naar mijn idee zit er maar 1 knop op en is het elke keer weer een verrassing wat ik bedien. Maar goed, ik hecht hier zelf niet heel veel waarde aan, aangezien ik voornamelijk muziek ermee luister en mijn muziek toch altijd via mijn telefoon bedien. Kortom qua geluidskwaliteit en fitting, dus de basics, ben ik gewoon erg tevreden met dit product.

Pluspunten

• Geluid
  • Geluid
  • Geluid

Tess1606 09-07-2019

goed geluid, echter groot formaat.

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Erg mooi doosje van de JBL TUNE 120TWS waarin de oortjes met een magneet vastzitten wat erg handig is. Goede oplaadhoes die wat kan hebben. Bassen zijn van goede kwaliteit net als de rest van het geluid erg helder klinkt. Zelf heb ik “normale” grootte van mijn oren maar deze oortjes vind ik erg groot vallen, verder vind ik het design wel mooi en strak. Een groot deel hangt uit mijn oor waardoor het na ongeveer een uur niet erg lekker meer zit. Bellen is goed te doen, je moet wel met wat meer volume praten om goed verstaanbaar te zijn wat nogal raar overkomt op de omgeving. De bediening vind ik niet geheel logisch voelen waardoor ik toch op mijn telefoon kijk, maar misschien is dat gewenning. Het lijkt erop alsof de muziek app per se moet weten waar je je bevind om goed te kunnen funcitoneren, wat ik erg raar vind.

shamali 09-07-2019

Feel the Bass wireless

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

Na een paar weken in gebruik ben ik erg positief. Mooi design. Erg helder geluid tijdens het bellen geen echo of ruis ook in de wind of op de fiets geen probleem. De kwaliteit van de muziek is mooi zowel de lage, midden als hoge tonen zijn goed afgestemd op elkaar waardoor er niets overheersend is. De case is van goede kwaliteit en magnetisch waardoor de oortjes heel makkelijk in de case gaan..Ook de deksel is magnetisch waardoor het klepje vanzelf sluit om schade en verlies te voorkomen. De case zorgt er namelijk voor dat als je oortjes leeg zijn vaak pas na 15 uur( of langer) je nog eens 15 uur extra tijd hebt en door kan swingen op je favoriete muziek. Het enige puntje is dat je de oortjes alleen kan opladen in de case. Mocht je de case zijn vergeten, kwijt zijn of kapot is kan je niets met de oortjes. Dus jongens en meiden goed opletten anders kost de case 100 euro dat is eeuwig zonde. De case kan je laden via de meegeleverde micro usb kabel (15cm) erg handig zeker in combinatie met een powerbank of via je laptop/computer .Op de voorkant van de case zitten 3 ledjes die duidelijk laten zien hoeveel energie de accu van de case nog heeft. Als extraatje heeft JBL op het rechter oortje een knop gemaakt die als je 2 x kort erop drukt je Siri/Bixby of Google in je oor hebt voor echte handsfree bediening. De goede pasvorm is belangrijk, ook tijdens sporten zullen de JBL tune niet uit je oren vallen. Er worden 3 maten covers geleverd dus voor elk soort oor eentje. De extra lange speeltijd zonder stopcontact nodig te hebben 15 uur speel/spreektijd en 15 extra uurtjes plezier.. Ook na slechts 10 minuten in de case kan je zo weer uren extra plezier hebben. Zeker handig tijdens het reizen. Voor het bellen zit er een knop op het linker oortje die heel makkelijk te bedienen is.
Ondanks dat de oortjes niet goedkoop zijn , zijn ze elke euro echt waard.

Pluspunten

• gaat zelf aan/uit ontkoppeld en ontkoppeld
  • lange speeltijd +extra speeltijd door case
  • helder geluid tijdens bellen en muziek luisteren
  • makkelijk in gebruik
  • Siri/Google/Bixby knop

Minpunten

• micro usb aansluiting
  • geen oplaadblokje meegeleverd
  • kort usb kabeltjes 15cm
  • oortjes zijn niet te laden zonder de case

Glas 08-07-2019

Niet de perfecte oortjes

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

De geluidskwaliteit is over het algemeen erg goed. Persoonlijk vind ik standaard de bass wat overheersend, dit is wel te ondervangen met een equaliser, maar dat kost dus wel extra moeite. Bellen gaat uitstekend en de kwaliteit voor beide kanten is erg goed.
De pasvorm en het draagcomfort is minder goed. De oortjes zitten alleen "vast" in de gehoorgang en vinden geen steun in de oorschelp. Daar de oortjes ook vrij fors zijn, ze steken een centimeter uit, maakt ze niet geschikt voor veel beweging / sporten.
Ik heb de oortjes getest met een Samsung A5 (Android 8), een OnePlus 6t (Android 9) en via de laptop (DELL Latitude 5590, Windows 10). Verbinden ging heel makkelijk en op het moment dat je de oortjes uit de case haalt wordt de verbinding automatisch weer tot stand gebracht.
Van de accuduur ben ik best onder de indruk; oortjes zeker 3,5 uur en de case heb ik nog maar 1 keer geladen toen deze nog 1 (van de 3) ledjes aangaf, na 10 dagen (gemiddeld intensief gebruik).
De bediening via de knopjes gebruikte ik in de praktijk niet, links is anders dan rechts en 1 keer klikken weer anders dan 2 keer en de lengte in tijd van de knop ingedrukt houden. Meer gedoe om te onthouden dan even de telefoon pakken en Google assistent aanklikken of op het volgende nummer drukken.
De case is solide, stevig en heeft 3 led indicatielampjes voor de accu. Het rubber, waarmee de laadingang wordt afgedekt, is lastig open te pulken. Met korte nagels heb je iets nodig om dit te openen, niet handig.
Al met al had ik iets meer verwacht van deze oortjes. Ik had gehoopt op makkelijkere bediening en dat deze beter zou blijven zitten.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit bellen
  • Zuivere tonen
  • Accuduur oortjes en case

Minpunten

• Bass overheersend
  • Formaat oortjes te groot
  • Oortje steekt uit oor
  • Lader aansluiten, rubber moeilijk open

Wouthuib 05-07-2019

Te zwaar en teleurstellend geluid

Geschreven voor: JBL TUNE 120 TWS zwart

De afgelopen weken heb ik deze JBL oortjes mogen testen maar ben niet enthousiast. De oortjes zijn vrij zwaar en hierdoor was ik genoodzaakt de oortjes diep in mijn oren te stoppen zodat ze er niet uitvallen. Wanneer je de oortjes diep in je gehoorgang duwt trekt het door de flexibele rubbertjes vacuüm waardoor je bijna niets hoort. Wanneer je ze wat losser draagt is het geluid beter maar, raken ze los en vallen eruit.
Het geluid is ook niet perfect, de base vind ik erg tegenvallen ten opzichte van Apple producten en dat is wat nu juist zo goed moet zijn.
Er bestaan voor de iPhone wel JBL apps die een equalizer beschikbaar stellen, maar teleurstellend genoeg stonden deze oortjes er niet bij en ben ik genoodzaakt genoegen te nemen met het standaard geluid.
Het pairen van de oortjes ging wel prima en ook het oplaadsysteem werkt goed en is handig mee te nemen. Bellen gaat ook goed maar ook hiervoor vind ik het geluid matig. Stereo geluid tijdens het bellen hoor ik zeker niet terug.

Ik beveel hierom het product niet aan.

Groeten,
Wouter

Pluspunten

• Eenvoudig oplaadsysteem

Minpunten

• Te zwaar!
  • Slecht geluid door gewicht.