Sony WH-XB900N zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WH-XB900N zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

rmohabiersing@gmail.com 15-07-2021

Sony headphone met mooi geluid

Geschreven voor: Sony WH-XB900N blauw

Super comfortabel en geluid en design. Aparte gebruiksfuncties dmv touchcontrol. Er is ook een app voor op jouw mobiele telefoon om de sound aan te passen.

Pluspunten

• Mooi
  • Niet te duur

Harrie 26-05-2020

Aanrader

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

De tijd dat ik voor audi- apparatuur heel goed spul kocht is voorbij. Nu let ik meer op de prijs, maar dat wil niet zeggen dat deze keer met veel mindere kwaliteit genoegen neem. Na ingebruikname was ik echt onder de indruk. Geluid is echt goed, draag comfort idem. BT werkt ook probleemloos en heb door 't hele huis ontvangst. In eerste instantie viel de noise canc. tegen, maar na de beugel goed op mijn hoofd aangepast te hebben, werkte dat prima. Niet al het geluid wordt onderdrukt, maar de vraag is of dat wel gewenst is.

Pluspunten

• Geluid klinkt
  • Draagcomfort
  • Noise canc.
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Bluetooth bereik goed

Minpunten

• Welke?

M. Wester 07-08-2019

Sony’s 'budget' ANC vlaggenschip koptelefoon ??

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Sony's WH-XB900N draadloze hoofdtelefoon met 'Active Noise Cancellation' is de betaalbare variant van Sony's topmodel, de WH-1000XM3. Voor stuk minder minder biedt Sony je veel van dezelfde functies incl. ACN, aanraakgevoelige afspeelknoppen en een superlange batterijlevensduur, maar wel allemaal erg zorgvuldig geselecteerd door Sony, waar je op sommige vlakken echt wel merkt dat dit de budget variant is van het flagship model.

Het uiterlijk van de XB900N lijkt op zijn grotere broer. De hoofdtelefoon voelt echter een beetje plasticy aan en onder de scharnieren zie je brede ventilatieopeningen met een glanzend plastic en dat ziet er wat goedkoop uit.

De cups zijn diep en de vulling is dik en zacht, waardoor ik ze voor een tijdje comfortabel kon dragen, al werd het wel snel warm en een beetje zweterig. Ze zijn niet ideaal voor sport, omdat ze niet de meest stabiele en ademende hoofdtelefoon zijn.

Sony WH-XB900N heeft extra bass, maar het wordt te veel benadrukt en komen sommige tonen, evenals de bass net niet lekker tot zijn recht. In de middentonen heeft de XB900N een kleine dip die resulteert in plattere zang en minder eruit springende hoofdinstrumenten.

Voor ANC scoort de XB900N gemiddeld. Het onderdrukt wat mid en highs, zoals kantoorgeluiden en het geluid dat uit een AC komt, maar in een bus of trein vermindert het lage de relatief lage tonen niet zoals zijn grotere en duurdere broer. De microfoon zou ook beter kunnen scoren. In een drukke omgeving is het niet heel fijn voor de ontvanger. In rustigere omgevingen kan je goed uit de voeten met de ingebouwde microfoon.

Sony heeft het slim aangepakt met de batterij. Ze vermelden dat je met 4 uur opladen 30 uur afspeeltijd hebt. De waarheid is echter dat het bijna 6 uur duurt om de hoofdtelefoon volledig op te laden en dat de afspeeltijd dan ook bijna 38 uur is, maar dat opladen is gewoon echt te lang.

Tot slot: deze hoofdtelefoon is perfect voor gemengd gebruik en daar blijft het bij. Ze zijn niet voor degenen die ze naar de sportschool mee willen nemen, ook woon-werkverkeer is het niet de beste optie voor, evenals televisie. Persoonlijk gebruik ik ze graag op kantoor, omdat de ANC het daar goed doet. De prijs is aantrekkelijker dan zijn grotere broer, de Sony WH-1000XM3, maar wat terugkrijgt met dit goedkopere, XB900N model is zorgvuldig geselecteerd door Sony.

Pluspunten

• Lange batterijduur (37,5u)
  • Comfortabel design
  • Goede App met veel aanpassingsmogelijkheden
  • Google Assistant ingebouwd en gecertificeerd

Minpunten

• Opladen duurt 6 uur
  • Wordt snel warm en zweterig aan je oor
  • ANC had beter gekund
  • 'Extra bass' is te veel (aan te passen via de app)

Rene 07-08-2019

Leuk alternatief voor de xm3

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Out of the Box is het netje ingepakt en mooie presentatie. Een doos die vraagt om uitgepakt te worden. In de doos de beschrijving, hoofdtelefoon, een oplaadkabel. (Deze is wel erg kort. In de lader hangt de hoofdtelefoon bij mij aan de adapter. Deze had wel wat langer gemogen.), een 3,5 audio Jack en een travelpouch. Een degelijk tasje met een zachte binnenzijde. Toch wel jammer dat je niet zoals bij Sony’s vlaggenschip een travelcase krijgt.

De hoofdtelefoon ziet er mooi discreet uit. Wel veel plastic maar voelt solide. Erg licht en voelt prettig op je hoofd en vooral om oren. Wel mis ik hierin het gevoel wat met de WH-1000XM3 komt. Deze is wat zwaarder maar je voelt dan ook wel dat je wat in handen hebt.

Meteen uit de doos aangesloten krijg ik automatisch de vraag of ik de App wil installeren. Scheelt zoeken in de Appstore. Zonder de app schrok ik wel van de overweldigende bass. Deze is voor mijn smaak erg aanwezig en zelfs storend voor de lage en midden tonen. Trekt het geluid uit zijn verband.

Als dan eenmaal de app is geïnstalleerd krijg je de hoofdtelefoon volledig tot je beschikking en kan in de equalizer de bass ook afgesteld worden. De clearbass kan ook gelukkig omlaag. Met een resultaat wat er voor zorgt dat er een helder en zeer mooi geluid uit komt waardig van het Sony Logo. Wel blijft de bass me met bepaalde nummers storen. Het is geen mooie strakke bass maar meer een overheersende dreun. Zorgt er soms voor dat het geheel een beetje krakerig klinkt. Jammer

De controls zijn erg prettig. Heeft wel wat oefening nodig voordat he dit door hebt. Vooral overdreven het gebaar maken om er zeker van te zijn dat er gebeurd wat jij wil Ipv pauze of iets dergelijks. Wel erg prettig is de quick attention mode. Als je je hand of meerdere vingers tegen de linker oorschelp plaatst schakelt het geluid weg en worden de omgevingsgeluiden versterkt. Op deze manier krijg je snel mee als er iets wordt omgeroepen of als iemand wat zegt dan hoor je diegene ook. Erg prettig want dan hoef je niet telkens de hoofdtelefoon af te zetten en te herpositioneren.

De ruisonderdrukking op dit model vind ik matig en niet Sony waardig. In je woonkamer kan de ruisonderdrukking best wel wat betekenen maar op straat en in het OV haalt het niet voldoende omgevingsgeluid weg om echt geruisloos van je favoriete muziek te luisteren.

Prijs Kwaliteit. De hoofdtelefoon vind ik persoonlijk erg prijzig voor de €250 kostende hoofdtelefoon. Vooral vergeleken met andere merken op de markt. Ja het is een Sony, met een voortreffelijke sound. Maar als je 250 wil en kunt neerleggen voor een hoofdtelefoon zou ik zelf 100 meer neerleggen voor het vlaggenschip van Sony de WH- 1000XM3 met die chipset heb je het beste ruisonderdrukking die Sony te bieden heeft en zijn de tonen beter en mooier in balans. Naar mijn mening zijn er te veel consessies gedaan in dit model om de kosten te drukken. Maar desondanks had ik meer verwacht van de Sony WH-XB900N.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Innovatieve bediening

Minpunten

• Compatibiliteit met meerdere devices
  • Duur

Michta 06-08-2019

Licht op de hoofd

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Het beste aan de koptelefoon vind ik dat het licht op mijn hoofd zit en mij geen hoofdpijn bezorgt of pijnlijke, vastgeklemde oren, zelfs niet als ik uren achter elkaar muziek luister of een film bekijk. Ook heb ik voor het eerst een draadloze koptelefoon en ik vind het heel fijn dat ik bijna door het hele huis kan lopen zonder dat het geluid wegvalt. Noise canceling functie werkt best fijn, aangezien de meeste storende geluiden geblokkeerd worden.

Choepa 04-08-2019

Makkelijk in te stellen headset

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Heerlijke headset voor buiten, tijdens het wandelen of bellen. Je hoort weinig omgevingsgeluid, en de muziek hoort je heerlijk. Echt genieten van muziek.
Ideaal met de app in te stellen bij welke activiteit welke geluidsinstellingen je wilt.

Pluspunten

• In te stellen naar activiteiten
  • Gemakkelijk te koppelen

Nekiram 03-08-2019

Teleurstellend

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Ten eerste een karige gebruiksaanwijzing. Niet meteen zichtbaar wanneer de batterij helemaal is opgeladen. Het gebruiksgemak is prima en de koptelefoon sluit de oren mooi af en blijft goed zitten. Maakt makkelijk verbinding via blue tooth maar je kunt ook via het snoertje met je telefoon of laptop verbinden als je geen blue tooth wil gebruiken. Geluid is prima al hoeft voor mij die bas niet zo. Maar nu komt het: de 'noise canceling' is vergeleken met duurdere modellen (ander merk) ronduit teleurstellend en daar ging het mij nu juist om. Ik hoor nog veel te veel omgevingsgeluid en het verschil met 'ambient sound' of 'ambient sound control off' is minimaal.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • sluit oren goed af
  • met of zonder blue tooth te gebruiken

Minpunten

• noise canceling valt tegen
  • bas

Meau 02-08-2019

kwaliteit+++

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

ik heb hem nu sinds kort en kan niet anders zeggen dan dat het een topding is! hij zit goed, mooi qua design, goed geluid met vooral een goede bas.de noise canceling is ook erg goed. en daarbij is de prijs relatief erg gunstig in vergelijking met vergelijkbare modellen. kortom een aanrader.

Pluspunten

• geluid
  • bas
  • noisecanceling
  • design
  • prijs

076Expert 02-08-2019

Wauw!

Geschreven voor: Sony WH-XB900N zwart

Wauw! Wat ben ik hier blij mee!

Geluid
Het belangrijkste aan headphones is natuurlijk het geluid. En dat is werkelijk geweldig!! De bass is super, iets dat ik zelf essentieel vind. De noise cancellation werkt top en daardoor kun je nóg beter van je muziek genieten!

Design
In tegenstelling tot veel andere headphone modellen vind ik dit design erg strak. Zwart, minimalistisch en een mooie vormgeving. Dat het mooi staat vind ik stiekem een hele grote pre!

Draagcomfort
Naast dat het er goed uitziet, moet het natuurlijk ook lekker zitten. Dat is zeker het geval!

Conclusie
De headphones hebben me op alle vlakken positief verrast! Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid