Sennheiser CXC 700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CXC 700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

lennyleendert 27-09-2015
Geschreven voor: Sennheiser CXC 700

Dit is mijn derde set ear plugs met noise canceling, hiervoor heb ik de volgende types gehad.

1. Sony MDRNC33
2. Pioneer SE-NC31C-K

Ik moet tegeven dat de types hierboven precies doen wat ze beloven en ze zijn met +/- 65 euro ook een klasse goedkoper.

Deze Sennheiser CXC 700 zag ik toevallig op schiphol in de aanbieding voor 89 euro.( weet niet of ze een 100tje vergeten waren ;-) ) Ik heb dit setje tot nu toe getest in een A380 en een 737 ( bij elkaar 22 vlieguren)

Plus punten zijn.
+ Oordopjes zijn lekker licht en hebben een perfecte pasvorm.
+ Noise canceling zoveel beter dan de boven genoemde (terwijl die echt niet slecht waren). bovenstaande blokte vooral geluiden tot 400hz terwijl deze veel hogere geluidsfrequenties aankan.
+ De ander dopjes wilde wel eens een lichte hoog frequente piep laten horen als de noisecanceling aan stond. De Sennheise heeft dit probleem gelukkig niet.
+ Werkt geweldig wanneer je in een fabriek werkt met veel machine lawaai.

Min punten.
- De AAA battery gaat echt maar 16 uur mee, gelukig heeft het bijgelverde opberg mapje ruimte voor een paar extra batterijen. (Pioneer alswel de sony van 100 uur mee op 1 AAA)
- De behuizing met de electronica voor de noise canceling heeft een ijzeren klip om hem aan je shirt/riem te bevestigen. Als hij aan je shrirt hangt dan zit hij zeker vast, maar krijg dat eerst maar eens voor elkaar . Dit had de sony en de pioneer veel beter voor elkaar.

Punten die er naar mijn idee niet toe doen.
* De behuizing met de electronica voor de noise canceling is vrij lomp maar omdat dit systeem alleen werkt met monotone geluiden zul je er tijdens het joggen sowieso weinig aan hebben.