Bowers & Wilkins P3 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins P3 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

jasper64 21-03-2016

Fragile en weinig comfort

Geschreven voor: Bowers & Wilkins P3 zwart

Ik draag de koptelefoon een paar uur per dag om me af te sluiten van de geluiden in onze kantoor tuin. Wat direct opvalt is dat het snoertje veel te dun is om lang stand te houden. Het draag comfort kan beter, je moet er goed op letten hem goed op te zetten omdat anders het geluid slecht is. Het geluid is OK maar haalt het niet bij goedkopere Sony´s of een Marshall die ook een stuk goedkoper is. De blauwe was gelukkig 99 euro anders zou mijn oordeel minder gunstig zijn. Ook bied het geen basis bediening voor volume en pauze wat ik wel heb op de Marshall en een Samsung koptelefoon. Kortom, te weinig voor te veel geld.

EmilioSantos 30-12-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P3 zilver

Na 6 jaar trouwe dienst gaven mijn shure in-ears er de brui aan en moest ik op zoek naar een andere hoofdtelefoon. Na vele reviews gelezen te hebben kwam ik uiteindelijk uit bij de B&W P3.

Ik was in het begin een beetje bang voor het draagcomfort, dit omdat het een on-ear hooftelefoon is. Gelukkig is het draagcomfort van de P3 ontzettend goed! De hoofdtelefoon zit goed vast op het hoofd, en dankzij de traagschuim kussentjes krijg je geen last van je oren.

De retro look van de P3 vind ik helemaal geweldig, ik vind de P3 dan ook een van de mooiste hoofdtelefoons van het moment!

Dan het belangrijkste de geluidskwaliteit. Ik gebruik de P3 in combinatie met de Cowon J3 en ik speel hoofdzakelijk FLAC bestanden af. De geluidskwaliteit van de P3 is zeer goed, zowel de hoge als de lage tonen komen allemaal goed door. Ik heb wel de bas wat verzwakt in de equalizer, deze was net wat teveel aanwezig naar mijn zin.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik de P3 nog niet zo lang in bezit heb. Wel voelt en oogt de P3 zeer robuust en is hij perfect afgewerkt!

Olga20000 28-07-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P3 zilver

Ik zocht leuke koptelefoon op de oren zonder dat ik als prinses Leila (uit Star Wars) eruit zou zien. Daarnaast moest ik het met mijn iPhone kunnen gebruiken (witte) en het liefst kunnen opbergen. Oh ja, als ze geen fortuin kosten zou heel mooi meegenomen zijn. Uiteraard geluidskwaliteit mag er niet onder lijden.

En ik heb ze gevonden! P5 vond ik te groot en ik ben niet zo gek op echt leer bij koptelefoons. Daarnaast zag ik bij witte P5 dat leer heel snel geen wit meer was. Deze P3 heb ik eerst bij MediaMarkt geprobeerd. De geluid was geweldig! Toen was ik zeker van mijn keuze. Witte variant was hoe dan ook bij MediaMarkt uitverkocht. En gelukkig maar want overal kosten ze bijna 200. Ik heb ze bij iCenter voor nog geen 160 kunnen kopen! Het was een tijdelijke actie.

Na een paar weken gebruiken ben ik helemaal blij mee! Ze zitten lekker (geen druk op je oren) en blijven ook zitten zonder eraf te glijden. Geluid is fantastisch! IPhone bediening gaat ook soepel, zoals je gewend bent. Wit blijft voorlopig gelukkig wit. Gezien hoeveel en hoe vaak ik het buiten heb gebruikt, zou ik toch verwachten dat het een beetje vies zou beginnen te worden. Maar het is niet het geval.

Je moet wel weten dat je minder van omgeving hoort dan met in-oor koptelefoons. Tijdens fietsen zet ik dan geluid ook zachter. Maar omgevingsgeluiden niet volledig afgeschermd, al hoor je echt weinig tijdens muziek luisteren, vooral als geluid een beetje wat hoger is. Bass vind ik persoonlijk heel goed, maar ik kan mij voorstellen dat wellicht sommige mensen het wat voller zouden willen. Ik zou zeggen, ga maar eerst uitproberen, bv bij MediaMarkt.

Toch alles bij elkaar vind ikhelemaal een zeer goede aankoop en zou ik deze koptelefoon echt aanraden.

arnoldblaauwe 12-07-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P3 zwart

Ik heb deze P3 gekocht om de P5 te vervangen. Dit klinkt wellicht vreemd, maar daar is een reden voor. De P5 speelt prachtig maar heeft voor mij één groot nadeel. De leren kussens plakken nogal op warme dagen. Omdat ik een koptelefoon voornamelijk gebruik voor vakanties, loop ik hier vaak tegen aan. Tevens is de P5 net even te groot voor mobiel gebruik. Maar goed; is de P3 wel een goede vervanger? Ten opzichte van de hierboven genoemde nadelen; absoluut! Maar nu, klinkt hij ook net zo goed? Ja, ik denk het wel. Door de kleinere drivers werd gevreesd dat het laag minder zou zijn. Dit is niet het geval. Hij produceert een prachtig en evenwichtig laag. Vanzelfsprekend niet het laag uit die Beats by Dr.Dre koptelefoons komen (gelukkig maar). Als je een mooie audiofile koptelefoon zoekt voor mobiel gebruik, is dit een hele, hele goede.

Peter22222 14-07-2012

Arnold,
Mijn vraag is: sluiten de oorkussens ook bij zachte muziek het omgevingsgeluid goed uit?
Bijvoorbeeld in metro, vliegtuig, bus of kan je dan beter oorkkussens hebben die het oorgeheel omsluiten?

arnoldblaauwe 17-08-2012

Beste Peter,

Nee, omgevingsgeluid sluit deze P3 niet uit. De P5 deed dit beter. Zeker in het vliegtuig is dit te merken. Op de fiets en in de trein weet niet omdat ik nooit fiets met muziek op en in de trein zit ik nooit. Maar voor thuis en op vakantie een top ding. Nog steeds heel blij mee. En hij klinkt zeker niet minder dan de P5. Ik vind de P3 zelfs beter, maar dat is ook een kwestie van smaak. Het lijkt als of de P3 meer "lucht" geeft. Als een open systeem koptelefoon. Maar op je vraag terug te komen, ja helaas is het omgevingsgeluid in bv. een vliegtuig behoorlijk aanwezig. Het volume van je muziek apparaatje moet flink omhoog. Succes.