JBL LIVE 220BT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL LIVE 220BT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Andy DP 11-07-2019

comfortabel met perfect geluid

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Deze JBL LIVE 220BT zit als gegoten in je oren. Ook al heb je deze enkele uren aan een stuk inzitten, je voelt geen beetje pijn in tegenstelling tot veel andere oortjes. Daarbovenop krijg je nog eens geluid te horen van topkwaliteit. Op 1 2 3 verbind je het toestel met je gsm en je bent vertrokken, nadien verbind dit toestel automatisch opnieuw als je het in gebruik neemt. De bediening is zeer vlot en voel je gemakkelijk aan door de relief knopjes die op de nekbeugel staan. De ingebouwde microfoon zorgt er dan weer voor dat je heel gemakkelijk, en ook hier opnieuw van super kwaliteit, telefoongesprekken kan voeren tijdens wat dan ook. fietsen, Joggen , ... de persoon aan de andere kant heeft totaal geen last van geluid van de wind of andere storende geluiden. En dit is niet alles, Dankzij deze ingebouwde microfoon kan je ook nog je gsm toestel bedienen via de google assistant zodat je heel gemakkelijk kan sms'en, gps'en, of wat dan ook. Dankzij de bijhorende app kan je nog allerhande informatie zien. Wat de batterij betreft hoef je zeker ook niet te vrezen, Deze gaat uren mee alvorens deze plat. Bij het verbinden met de gsm of via de app zie je de stand van de batterij zien en is ze dan toch plat, geen probleem, via een gewone oplader kan je deze opladen in no-time.

Pluspunten

• Super geluidskwaliteit
  • prijs valt goed mee
  • draadloos
  • comfortabel

Gloobi 11-07-2019

Een erg comfortabele wireless in-ear ervaring

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Via de Reviewclub heb ik deze een paar weken mogen uitproberen om te testen. Het was mijn eerste wireless in-ear headset (waar ik zelf al ook een tijdje naar op zoek was omdat ik altijd maar mijn standaard wires van mijn apple buds aan het ontwarren ben, true wireless buds zoals Airpods te duur vind en mijn Sony MDR headset te groot vindt om buitenshuis overal mee naar toe te nemen).

Ik moet zeggen dat het me aangenaam heeft verrast, zowel qua comfort / gebruiksgemak als qua geluid.

De neck strap is prima comfortabel en je merkt bijna niet je hem op hebt. Ik heb hem bewust dagen achtereen gebruikt op kantoor, onderweg en thuis en liep er af en toe standaard als halsketting bijna mee rond. Niemand die het storend vond en ikzelf merkte geen gewicht.

Qua geluid ook indrukwekkend, al moest ik de buds wel diep in je oren steken om de optimale geluidskwaliteit te krijgen. Dat was dus even pielen met de verschillende maten rubbers die bij de earplugs zitten. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ze helemaal perfect zitten (en bij mijn vriendin blijven ze zelfs uitvallen) maar dat heeft eerder te maken met dit type earplug dan met de JBL. Een oudere wired headset die ik vroeger had, had ik namelijk hetzelfde probleem mee. Let dus op, als je zelf hier al ervaring mee hebt.

Maar goed, als ze eenmaal lekker zitten (en dat kan dus wel) dan is het geluid echt indrukwekkende voor in-ear. Diepe bass, vol geluid en, door het oordopjes effect van een afgesloten oor, ook nog een soort van noise cancelling :).

Kortom, een prima wireless headset die echt heel makkelijk in gebruik is.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Comfort

Minpunten

• Niet voor ieder type oor / Paste niet optimaal

Elin 10-07-2019

Fijne headset, doet wat het belooft

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Wat ik fijn vind aan deze oortjes zijn de extra functies.
Hierdoor kan ik met deze headset oproepen aannemen en zelf bellen.
Daarnaast werkt het super goed samen met spotify en Google assistent, waardoor ik zelfs tijdens het autorijden of fietsen bijvoorbeeld van muziek kan veranderen zonder mijn mobiel aan te raken (heel handig als je op de fiets geen boetes wilt sinds begin juli ;) ).

Het verbinden met je telefoon via bluetooth gaat al vanaf de eerste keer dat je de headset aanzet vanzelf. Alles spreekt voor zich, en je went snel aan de knopjes en bediening.
Het geeft mij echt veel vrijheid, in de auto, op de fiets, tijdens het sporten of relaxen, het is altijd super handig om gewoon te kunnen bewegen en aan te kunnen passen zonder aan je mobiel vast te zitten.

Ik heb deze headset via reviewclub kunnen testen, en ben erg tevreden over hoe goed het voor mij werkt. De extra functies geven voor mij echt de doorslag, vooral de samenwerking met de Google assistent.

Minpunten

• het touwtje maakt ruisend geluid bij draaien hoofd

Erwin.S 08-07-2019

Lichte bluetooth hoofdtelefoon met lange accuduur

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Afgelopen weken heb ik voor de reviewclub de JBL Live 220BT mogen testen. Een aanrader voor iedereen die zijn bedrade "oortjes" zat is wegens de beperkte geluidskwaliteit en de slechte bewegingsvrijheid. De JBL is binnen een zucht en een scheet gekoppeld aan je telefoon en via de JBL app uit de playstore kan je de hoofdtelfoon instellen. Geluidskwaliteit van de headset is zeker in vergelijking met de standaard oortjes dikke prima. De hoofdtelefoon heeft een aantal leuke features zoals TalkThrough waarmee je met de hoofdtelefoon op gewoon gesprekken kan voeren. De bewegingsvrijheid met deze hoofdtelefoon is echt een verademing, ik fiets dagelijks naar mijn werk en ik kan nu eindelijk gewoon naar links en rechts kijken zonder dat ik een van de oortjes uit mn oor trek door dat vervelende draadje! De accuduur van de hoofdtelefoon bedraagt een uurtje of 10 en de handsfree belfunctie is ook erg handig. Waar ook echt over nagedacht is, zijn de bedieningstoetsen op de headset, deze hebben vrij veel profiel dus je voelt goed wat je indrukt zonder dat je ernaar hoeft te kijken, vooral in het verkeer is dit erg praktisch. Ik heb eventjes gespeeld met de google assistent functie en dat werkt ook prima. Commandos als "ok Google" "bel contact x" werkt zoals verwacht en "navigeer naar straat x" word direct omgezet naar google maps. Je moet van te voren bij Google maps wel instellen dat je de fiets gebruikt. Al met al een prima headset die zeker voor die paar tientjes echt een hoop kan.

Pluspunten

• Licht
  • Goede geluidskwaliteit
  • Lange accuduur
  • Prijs/kwaliteit verhouding

DePemy 07-07-2019

Een nieuwe manier van muziek ervaren!

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Oke oke, voordat je je af vraagt; huh?! Een nieuwe manier van muziek ervaren? Hoe dat zo?! Wil ik je eerst laten weten dat ik dit product heb gekregen om te testen en te reviewen, dus krijg je hier dan ook mijn ongefilterde, neutrale en oprechte mening! Mocht je nou geen zin hebben om dit allemaal te lezen; onderaan deze review heb ik een TL;DR geplaats waar alles even in het kort staat beschreven.
IN EAR OORDOPPEN?! WAAAT!
Jaren lang ben ik een zogeheten “Apple fanboy” geweest en heb ik altijd Apple oordopjes gebruikt om mijn muziek te luisteren. Helaas omdat ik nu naar Android ben overgestapt heb ik deze oordoppen niet meer. Tevens heb ik zelf ook voor deze oortjes nooit echt in-ear oordopjes gehad! Wat een ervaring! JBL heeft een aantal fijne opzet stukjes om er voor te zorgen dat je oordopjes heerlijk zitten. Ik heb dit als bijzonder prettig ervaren en kan zo gerust de 10 uur batterijduur overleven! En dat is tevens ook een mooie “segway” naar mijn volgende punt

BATTERIJ DUUR VAN 10 UUR? YEAH-RIGHT…
Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik dit in het begin ook absoluut niet geloofde. 10 uur batterij? Dat is wel heel erg veel voor bluetooth oordopjes. Maar goed… Ik ben tijdens mijn review periode op vakantie gegaan, waarin ik eerst een aantal uur moest rijden, dan weer een aantal uur vliegen en toen nog eens een aantal uur rijden. En laat mij je daarbij ook even vertellen dat mijn oordopjes aan het einde van het reizen, aangekomen bij het hotel nog steeds niet leeg waren. Ik had nog een dikke 10% batterij over. Dus die 10 uur klinkt misschien bijzonder, maar is niks aan gelogen! Ik durf er op te wedden dat ze zelfs nog wel langer door kunnen gaan! Daarnaast zijn ze ook gemakkelijk in gebruik. (weer zo’n mooi ezelsbruggetje)

Comfort
Het feit dat de opzetstukjes enorm lekker zitten had ik al duidelijk gemaakt. Maar zoals je hierboven ook ziet bij de foto’s heeft JBL een soort van “nek-accessoire” gekoppeld aan de oordopjes. Dit lijkt misschien onpraktisch of apart op de foto’s, maar laat mij je even wijsmaken dat het oprecht het tegenovergestelde is! Het zit ultiem comfortabel! Als je eventjes een pauze moet houden om wat voor reden dan ook, doe je je oortjes uit en klik je de oortjes tegen elkaar aan met het magneetje. Hierdoor raak je je oortjes nooit kwijt, en zijn ze ultiem makkelijk in gebruik! En je merkt tevens ook niet dat ze om je nek hangen. Je moet alleen niet vergeten de oortjes uit te doen of een timer te zetten in je app -echt ik heb ezelsbruggetjes voor days!
Applicatie en gebruik
Vat dit niet verkeerd hoor, want je kan je oortjes prima gebruiken ZONDER de JBL app. Maar ho-lee-schitt, wat een kwaliteit MET de app! Ik ben zelf een dikke voorstander van de BASS EQ setting van de app. En echt, luister alsjeBLIEFT een keertje naar “Billie Eilish – Bad Guy” met deze instellingen aan! Swing de pan uit terwijl het net is alsof je je muziek hoort in je achterhoofd. Het heeft zo’n ontzettend bijzonder geluid en de kwaliteit is niet normaal lekker! Maar goed- de app. Je hebt aan je nek-accessoire een knop voor je Siri, Google Assistent, Alexa of welke telefoon assistent je ook mag gebruiken. Ik heb hier wat mee geëxperimenteerd, maar vond het totaal niet handig. Je hebt aan de rechterkant gewoon knoppen waarmee je al je muziek kan beheren (Yay voor muziek bedienen op de fiets zonder je telefoon in de handen te hebben en daardoor 90 euro besparen!).
Ik snap best dat mensen de assistent knop prettig kunnen ervaren, maar dat was voor mij absoluut niet het geval- maar goed meningen verschillen natuurlijk! Het is een extra foefje.. Speaking of extra foefjes!; In de app EN op de koptelefoon zelf heb je een aantal functies. Ambient Aware en TalkThrough. Leuke foefjes voor op de fiets, tijdens boodschappen etc. Maar naar mijn mening niet super interessant. Ambient Aware is wel een gevoel apart trouwens; stel je staat in de supermarkt en iemand praat tegen je hoor je dat door je oortjes heen! Freaky maar ontzettend grappig! Talkthrough is eigenlijk gewoon handig als je muziek zit te luisteren en iemand spreekt je aan. Druk op het knopje en je hoort wat ze zeggen! (en je hoort jezelf natuurlijk). En nu moet ik een ezelsbruggetje bedenken voor het slot paragraafje… uhmm….

SLOT PARAGRAAFJE! HE-HE. (TL:DR)
Kijk, de kwaliteit van je muziek is ontzettend tof en bijzonder. Het design is erg comfortabel en werkt makkelijk en snel, maar voor de extra foefjes hoef je het niet te doen.
Prijs en kwaliteit verhouding is overigens “insane”. Het had zo een 50 euro duurder kunnen/mogen zijn wat mij betreft!

Pluspunten

• Perfecte audio kwaliteit!
  • Te gekke batterijduur!
  • Super comfortabel!

Minpunten

• Technische foefjes zijn niet echt "belangrijk"

LMRTIE 03-07-2019

Prettige oordoppen met JBL kwaliteit

Geschreven voor: JBL LIVE 220BT zwart

Ik heb deze koptelefoon nu een kleine 4 weken kunnen testen.
De koptelefoon is makkelijk aan te sluiten op je telefoon. De JBL app helpt hierbij.
Deze app kan je gebruiken om de instellingen van de koptelefoon te veranderen, zoals de EQ en de stemassistent.
De koptelefoon is makkelijk in het gebruik. De oordoppen zitten goed (als je de juiste maat gebruikt) en de rubberen band om de nek zit goed. Tijdens het gebruik heb je geen last meer van snoertjes. De knoppen op de rubberen band zijn goed te vinden door het duidelijke profiel van deze knoppen.
Tijdens het gebruik kan je door 1 knop de stemassistent activeren. Dit heeft voor mij voornamelijk meerwaarde tijdens het fietsen.
De geluidskwaliteit is JBL waardig, zeker met de juiste EQ instelling.
De koptelefoon beschikt over twee extra standen. Namelijk de ambient aware en de talk through standen. De ambient aware heb ik veelvuldig gebruikt tijdens het fietsen. Door deze stand hoor je nog steeds wat er om je heen gebeurt zonder volume van je muziek in te moeten leveren. De talkthrough heb ik niet veel gebruikt, maar de keren dat ik het gebruikte ook niet echt de meerwaarde kunnen ontdekken.
Tijdens het gebruik van de ambient aware tijdens het fietsen sloeg het omgevingsgeluid af en toe "over" . Zeker wanneer er veel wind staat. Dit is af en toe wel irritant. Maar je kan niet alles hebben...
De batterij duur viel mij een beetje tegen. De 10 uur redde ik vaak niet, maar daarbij dient gezegd te worden dat ik de koptelefoon eigenlijk voornamelijk met ambient aware heb gebruikt. Dit kost uiteraard veel batterij. Gelukkig is de koptelefoon weer snel opgeladen.

De koptelefoon voldoet aan mijn hoge JBL eissen en raad iedereen aan die vaak fietst of sport deze koptelefoon te gebruiken.

Pluspunten

• draadloos verbonden
  • stemassistent
  • ambient aware

Minpunten

• ambient aware slaat af en toe over
  • batterij duur icm gebruik ambient aware