Bose OE2i

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose OE2i op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Kees 15-07-2016

Bose on ear koptelefoon

Geschreven voor: Bose OE2i

Compacte koptelefoon met goede geluidskwaliteit. Gekozen voor on ear omdat de oorbedekking dan minder is dan bij over oor en daardoor ook minder warm bij het langer dragen van koptelefoon.
Aan te raden een verlengkabeltje te kopen zodat je meer bewegingsmogelijkheden hrbt dan bij oorspronkelijke kabeltje dat te kort is.
Compleet met opbergtasje.
Zeer geschikt voor ipad en iphone.
Wanneer telefoon gaat, schakelt muziiek gelijk uit.
In verschillende kleuren te verkrijgen.
Voor mij een geweldige aankoop.

donjr 26-08-2013
Geschreven voor: Bose OE2i

Anderhalf jaar geleden (op het moment van schrijven is het 26 augustus 2013) kocht ik, na veel luistersessies, de Bose On-Ear koptelefoon. Enorm tevreden was ik met deze koptelefoon. Enkele weken geleden begon deze echter ineens te kraken en stopte de linkerkant met spelen. Omdat ik het belachelijk vind dat een product van (toen) over de 180 euro al zo snel (na anderhalf jaar) de geest geeft heb ik beroep gedaan op mijn garantie.

Helaas konden ze mijn koptelefoon niet meer maken en hebben ze deze vervangen voor de opvolger de Bose OE2i.
In eerste instantie was ik verheugd dat ik zomaar een nieuwe koptelefoon kreeg (dat is nog eens waar voor je geld).
Maar na het uitpakken was ik toch iets minder tevreden. De Bose OE2i voelt in vergelijking met de Bose On-Ear iets minder kwalitatief, mede dankzij het lichtere gewicht denk ik. Als je de OE2i op je hoofd zet, zit deze daarentegen wel weer stukken fijner. Hij drukt minder had op je oren dan zijn voorganger dat deed waardoor je veel langer relaxt kan zitten.
Dan het belangrijkste punt, geluid. Dit valt mij erg tegen. De On-Ear had vele malen diepere geluidsweergave dan de OE2i dit heeft. De hoge en middentonen klinken goed maar de lage tonen missen mij. Persoonlijk baal ik hier wel van dus ik weet nog niet of ik terug ga om hem weer om te ruilen voor een ander model.