Alecto BC-05 - Reviews

• Slecht

Van der Ven 08-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Leuk design, maar de batterij gaat niet lang mee.

Leuke thermometer. Zo'n twee jaar geleden gekocht voor onze eerste kleine. Werkte in eerste instantie goed. Er kan best wel veel verschil zitten tussen twee opeenvolgende metingen ( 1 graad).

Al na een paar maanden begon het display duidelijk minder helder te worden en binnen het jaar was het eigenlijk onleesbaar geworden. Maar goed, de baby ging intussen gewoon samen met ons in de douche of bad en die thermometer hadden we eigenlijk toch niet meer nodig, dus verder geen aandacht meer aan geschonken.

Nu ons tweede kindje binnenkort verwacht wordt, toch maar eens gekeken hoe ik er een nieuw batterijtje in zou moeten doen, maar dat blijkt dus helemaal niet mogelijk te zijn! Volgens de handleiding is de levensduur van de batterij voldoende voor 24000 metingen (die elke 30 sec gedaan worden). Hij schakelt zichzelf bovendien na 10 min automatisch uit. Ik meen daaruit te kunnen berekenen dat dat genoeg zou moeten zijn voor zeker 1000 keer in bad gaan. Dat heeft die van ons bij lange na niet gehaald.

Pluspunten

• Leuk ontwerp
  • Ook brukbaar als badspeeltje

Minpunten

• Levensduur batterij
  • Batterij niet vervangbaar

Officiele reactie van Hesdo 10-10-2016

Het klopt dat de batterij niet te vervangen is, dat doen we uit veiligheidsoverwegingen. Stel je voor dat iemand de batterij verwisselt, hem niet goed afsluit en dan weer in bad gaat gebruiken. Dat willen we niet...
Ook op onze badkikkertjes geven wij twee jaar garantie, dus als de batterij zo kort meegegaan is gaan we dat netjes regelen: neem ajb even contact met ons op ( 073-6411355 of service@alecto.nl) dan komt het goed.