Siemens EH975SZ11E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EH975SZ11E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

J. Aerns 31-10-2014
Geschreven voor: Siemens EH975SZ11E

Erg gebruiksvriendelijke inductieplaat. Flexibele kookzones is echt een must. Een kind kan de was doen.

YumYum 29-11-2013
Geschreven voor: Siemens EH975SZ11E

Na 2 pogingen de kookplaat te repareren heeft siemens besloten een nieuwe te gaan plaatsen. Afgelopen dinsdag werdt de nieuwe kookplaat gebracht en gisteren aan gesloten en ja hoor alles werkt nu zoals je mag verwachten. De grote midden pit staat nu ook pannen toe die groter dan de eerste zone zijn.

Tja shit happends, de kookplaat is waarschijnlijk al stuk geweest toen hij voor het eerst gebruikt werdt alleen hadden we geen grote pannen die de 2de en/of 3de cirkel activeren. Hierdoor hebben wij dat pas na 3 maanden ontdekt, toen we nieuwe passende pannen hadden aangeschaft. Toch een pluim voor siemens die niet moeilijk hebben gedaan en de plaat netjes vervangen hebben toen reparatie niet lukte.

Duurzaamheid vul ik een 5 in hij moet zichzelf nu wel eerst bewijzen :)
Heb de andere punten iets verhoogt. Koken gaat echt tof beter als keramisch. Iedere pit heeft zijn eigenregelaar en timer wat koken echt makkelijker maakt aardappelen groenten ieder op eigen timer. Deze stopt dan vanzelf. Je hoeft er niet bij te gaan staan wachten.
Neem pannen met glazen deksel kun je hem precies goed zetten op net koken zonder overkoken.

YumYum 03-11-2013
Geschreven voor: Siemens EH975SZ11E

Kookplaat hebben we nu 12 weken. Wilde graag ook nieuwe pannen kopen bij de plaat. Keuze is op le creuset gevallen niet goedkoop wel heel duurzaam en mooi en volledig gietijzer. Omdat de midde zonne heel ruim is hebben we oa een 28 cm pan gekocht die over 2van de 3 zones valt.
Helaas als we hem op de plaat zetten in het midden krijgen we storing "gespiegelde 9" afgewisseld met een 6. Op de andere 4 zones werkt de pan prima en zet ik een klein broertje van 20 cm op de middelste dan werkt dat goed.
Siemens gebeld gevraagd wat de code betekent, willen of weten het niet , zeggen.
Moet meer dan twee weken wachten op een monteur. Moet de pannen maar terug brengen ivm garantie. Gaat om pannen van 249 euro per stuk.!

In de keuken hadden we alleen Miele spullen heb nu al spijt dat ik een siemens heb gekocht.
In de afgelopen 20 jaar 2x iets defect gehad van miele. Binnen 2dagen komt monteur. Verder kun je je garantie verlengen tot 10 jaar bij miele. Bij siemens kan dit alleen als je 4 apparaten tegelijk koopt.
Bij een nieuwe keuken is dat mogelijk maar bij vervanging van 1 apparaat dus niet.
Kortom had ik maar een miele gekocht :(.

Jan-10000 01-08-2013
Geschreven voor: Siemens EH975SZ11E

Wij hebben hem nu een paar dagen en zijn zeer tevreden over deze inductieplaat. Duurzaamheid weet ik niet maar er zit 2 jaar garantie op. Er is veel ruimte om drie grote pannen naast elkaar te plaatsen. Op de vario zones kun je je pannen net plaatsen waar je maar je wilt. Drie zones links midden en rechts kun je tegelijk op boost zetten. Dan gebruikt de plaat wel de volle 10k8 watt. Hiervoor zul je de plaat wel op 3fase kracht moeten aansluiten.
Voor degene die dit zelf willen doen heb ik wat tips hieronder.
De plaat heeft een 9 draads aansluiting. 3x aarde, 3x nul en 3x fase 220/240.
De drie geel/groene draden, drie blauw (achtlingen) en de drie fasen (bruin, zwart en grijs) zitten aan elkaar met een krimp connector
Je kunt de drie fases los maken van elkaar. Maar de aarde en nul zullen aan elkaar moeten blijven.
Nu komt het vervelende stuk. Normaal sluiten we dit aan met een 5 polige perilex stekker. Echter de fase en de null (3voudige) draad past niet in de haakse perilex. Het is te dik. De rechte perilex stekker heeft iets grotere aansluitgaatjes maar de 9 draden daarin prutsen is wel heel erg lastig.
Alternatief, er is een perilex stekker 5 polig voor 16A maar ook voor 32A die past wel. Maar een muur deel en stekker 32Ais alleen te bestellen. Groothandel had hem bij mij in de buurt niet op voorraad.
Heb nu maar gekozen voor lasdoos onder de kookplaat. Hierin laat ik een 5x2,5mm2 binnen komen aan mijn oorspronkelijke perilex stekker. Deze draad heb ik vast gesoldeerd aan de 9 draden van de kookplaat.
Zorg wel voor zeer grote kroonsteentjes om de aarde en nul die ieder uit 4draden bestaat er in vast te kunnen zetten. Plus de drie verschillende fases. Heb niet gekozen om de kroonsteentjes aan 2 kanten te gebruiken, iedere kant 1 draad. Omdat dan de kroonsteentjes de 3x 16A moet doorgeven. Nu is het alleen om de aarde, nul en 3fases vast te kunnen zetten.
Ps je mag de kookplaat niet rechtstreeks op je energie aansluiten, er moet stekker of schakelaar tussen zitten.

Eric 23-02-2017

Beste Jan,
Het is niet voor niets dat deze 3 draden niet passen in een 16Ampere perilex stecker.
Je laat nu 3x de nul over 1 (blauwe)draad retour gaan. Dit mag zomaar niet, in theorie kan er een te hoge belasting ontstaan waardoor deze draad kan smelten of zelfs ontbranden, met alle gevolgen van dien!
Deze drie nul draden mogen enkel aangesloten worden op één voldoende dikke nuldraad, ik vermoed van minimaal 4 of beter nog 6 mm.
Vandaar dat het wel past in een 32Ampere perilex maar niet in een 16Ampere uitvoering.

Gegroet Eric

Jan-10000 02-08-2013

Update !! :
Zie een foutje in de tekst de zin:
"Echter de fase en de null (3voudige) draad past niet in de haakse perilex."
Moet zijn:
"Echter de aarde en de null (3voudige) draad past niet in de haakse perilex."