AEG HG654320NM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG HG654320NM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Diedo 13-12-2014
Geschreven voor: AEG HG654320NM

Wij waren op zoek naar een degelijke kookplaat waar twee middelgrote pannen "naast elkaar" konden staan. Bij de meeste kookplaten kon dat niet omdat de knoppen aan de zijkant waren geplaatst.
Na veel gezocht en bekeken hebben op het internet en in shops kwamen wij deze degelijke kookplaat van AEG tegen.

UITERLIJK:

Het is echt een prachtige kookplaat, ziet er heel degelijk uit en is echt een blikvanger in onze keuken. De draaiknoppen ziet er mooi uit, zijn stevig en zijn gemakkelijk schoon te maken/houden.

GEBRUIK EN ONDERHOUD:

De pannendragers zijn super. Bij onze vorige kookplaat waren de ijzers van glad materiaal waardoor de pannen gemakkelijk heen en weer konden worden geschoven. Op deze pannendragers staan de pannen heel stevig.

Met de veiligheid zit het goed. Het aanmaken van de branders gaat met behulp van een automatische ontsteking. Wel even kort de draaiknoppen ingedrukt houden in verband met de beveiliging. Het is onmogelijk om de gaskraan open te laten staan omdat er een hittebeveiliging is gemonteerd bij elke brander. Bij mij gaat het vaak mis (ongeduldig ;-) terwijl mijn partner het heel gemakkelijk vindt.

Het schoonmaken is een fluitje van een cent. Pannendragers eraf halen, natte doek er overheen en droogmaken met een vaatdoek. Heel belangrijk om te weten: Maak de kookplaat NOOIT droog met tissue/keukenpapier. Er kunnen dan krassen ontstaan. Gewoon een droogdoek gebruiken.

De draaiknoppen kunnen tijdens het koken warm worden maar dat levert geen enkel probleem op. Het is zeer goed materiaal.

Ik ben er zeer tevreden mee.

Diedo 10-01-2015

Een update op mijn vorige reactie.

Inmiddels ben ik erachter hoe je de branders perfect en in 1 keer aan kunt doen. Druk de draaiknop in, draai hem rustig naar links (in de laagste stand) en de brander is en blijft aan.
Hiervoor ging het altijd mis (ik heel boos) omdat ik de draaiknop direct naar het midden draaide. Het vuur ging steeds uit omdat er een veiligheid op zit.

Compliment voor AEG. Ik zag tijdens het schoonmaken van het fornuis dat de verf van de draaiknoppen eraf begon te gaan. Ik heb AEG een mail gezonden met het probleem en werd 2 dagen later teruggebeld. Na het doorgeven van de gegevens (serienummer etc.) kon ik een mail sturen naar de service afdeling. 2 dagen later ontving ik een pakje met spik splinternieuwe draaiknoppen. Hartelijk dank AEG!!!