Hotpoint TD 640 S (BK) IX/HA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Hotpoint TD 640 S (BK) IX/HA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

wernerdev 03-11-2010
Geschreven voor: Hotpoint TD 640 S (BK) IX/HA

We hebben deze kookplaat bijna een jaar in gebruik en zijn alles behalve tevreden. Van de mooie vormgeving is na bijna aan jaar weinig over.

Ondanks dat de pandragers van geëmailleerd bandstaal zijn gemaakt begonnen ze binnen een paar maand aan de onderkant te roesten.

Ook de mooie glimmende gasbranders zitten binnen een paar maand onder de zwarte vlekken die je er met geen mogelijkheid af krijgt.

* Doekje met zeep.
* Uur laten inweken in een zeepsopje.
* Schuursponsje met zeep (geen schuurmiddel)

Niets helpt.

Een paar maand later gaan ook de schroeven onder de pandragers allemaal te roesten. Het ziet er niet uit. Ik vraag me af waarom ze zelfs voor die schroefjes geen RVS hebben gebruikt. Want zeg nou zelf, wat kost een RVS schroefje?

Ook hebben de gasbranders op een bepaalde stand een zeer vervelende pieptoon. Niet echt een groot probleem, maar wel het vermelden waard.

Over deze problemen heb ik contact gehad met de verkoper, en die heeft de gegevens aan Hotpoint-Ariston doorgegeven. Ik zou diezelfde week nog gebeld worden.

Het leek allemaal goed te gaan. We werden inderdaad 2 dagen later teruggebeld. Maar vanaf daar stopt het positieve gevoel.

"Sorry meneer, roest valt niet onder de garantie. Dat zijn onderhoudsproblemen."

Ik vertelde dat ik dat erg gemakkelijk vond. De pandragers horen niet binnen een jaar te roesten. Vooral niet omdat ik het model met geëmailleerd bandstalen pandragers heb gekocht. Die horen corrosie bestendig te zijn.

"Ja meneer, maar roest valt niet onder de garantie. Dat is een onderhoudsprobleem."

Vervolgens vroeg ik naar de vlekken op de gasbranders. Die waren al enkele maanden na aanschaf aanwezig. Dat is geen roest, maar zijn hardnekkige donkerbruine/zwarte vlekken.

"Meneer, dat is ook een onderhoudsprobleem. Dat hoort normaal niet."

(Dit gaat even zo door. De rest tussendoor zal ik jullie besparen.)

"Ja meneer, ik kan wel een monteur langs sturen. Maar daar zit wel een gevaar aan. Als het zoals ik verwacht een onderhoudsprobleem is dan krijg u minimaal een factuur van 65 euro."

Het komt erop neer dat volgens Hotpoint-Ariston al mijn problemen "onderhoudsproblemen" zijn. Dit hebben we zelf gedaan omdat de kookplaat vochtig is geworden. Ook is Hotpoint-Ariston zeer klant-onvriendelijk en totaal niet bereid om dit op te lossen.

We hadden deze kookplaat zonder vocht moeten schoonmaken en absoluut voorkomen dat een pan incidenteel overkookt.

Zoals jullie begrijpen zal ik deze kookplaat niet aanbevelen! Ook zal ik alle andere producten van Hotpoint-Ariston afraden dankzij de slechte ervaring met hun support afdeling.