AEG IKE64471XB - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IKE64471XB op Kieskeurig.nl.

RBreview 30-03-2021

Mooie veelzijdige kookplaat

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Sinds we in dit huis wonen (3 jaar) zijn we gewend aan inductie koken, altijd ruzie met het apparaat. Pannen tegen elkaar aan, leek wel of het van hard naar zacht ging. Sinds 2 weken mogen wij nu de AEG inductie kookplaat testen. Super makkelijk in gebruik en wat een verademing dat de warmte stabiel blijft. Als je de wekker aanzet dan schakelt de plaat bij de laatste minuut de warmte al uit zodat je met de restwarmte verder kookt, erg energie zuinig. Stand 1-10 hebben we eigenlijk nog weinig gebruikt, boven stand 10 is de plaat erg snel warm. Je kan meerdere pannen makkelijk kwijt alleen stoei ik soms wel met de gelijkmatige warmte, het lijkt vaak of de helft van de pan alleen goed bakt, maar als het goed is kan je zones samenvoegen en moeten wij de gebruiksaanwijzing goed lezen.
Grootste voordeel is met kinderen dat als je de plaat uitzet hij niet nog lang warm blijft waardoor kinderen makkelijk hun vingers kunnen branden, en uiteraard het schoonmaak gemak! Conclusie een mooie, makkelijk kookplaat met veel verschillende functies waar je de tijd voor moet nemen om te testen.

Danny 30-03-2021

Erg fijne kookplaat!

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

De kookplaat is nu 6 weken in gebruik en ik ben er erg tevreden mee!

Ik kook al langere tijd op inductie maar, wat naar mijn mening deze kookplaat beter maakt dan zijn voorgangers, is vooral de bediening. Met één druk op de knop de gewenste stand op de gewenste zone instellen is echt een verademing in gebruik. Daarbij moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk zinvoller geweest zou zijn om de slider te verplaatsen naar 1-8 ipv 10-14. Uiteindelijk gebruik je de hogere standen het meest en 5 of 6 voor sudderen. Verder reageert de bediening erg vlot, bij het aanpassen van het vermogen van een zone is dit ook goed te merken.
De FlexiBridge gebruik ik momenteel vooral om een extra steelpan te gebruiken voor bijvoorbeeld een saus. Dit moest ik voorheen vaak voor- of achteraf doen omdat er maar één zone is voor een 16 cm pan. De warmhoud functie die gepaard gaat met de FlexiBridge heb ik een aantal keren geprobeerd te gebruiken, maar de meerwaarde hiervan heb ik nog niet ontdekt. De restwarmte in de pan en kookplaat voldoet vaak zelf al en normaal gesproken time je toch dat alles ongeveer tegelijkertijd klaar is.
In de toekomst zal er nog wel een Hob2Hood afzuigkap komen, al is het alleen omdat mijn partner vaak de neiging heeft om deze bewust niet aan te zetten vanwege de herrie. Als dit automatisch gaat dan zie ik hier ook de meerwaarde wel van in.
De aluminium rand beschermd de randen goed en het staat ook nog eens goed in een zwart natuurstenen aanrechtblad. De vorige kookplaat had nogal wat chips uit de rand.

Een verbeterpunt zou de timer kunnen zijn. Ik gebruik deze veel en om het piepen te stoppen zou het fijn zijn als deze automatisch gestopt wordt wanneer je de pan van de kookplaat tilt. De panherkenning werkt erg goed, dus deze functies aan elkaar koppelen zou het gebruik nog eenvoudiger maken.

Anoniem 27-03-2021

AEG IKE64471XB

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

De kookplaat is nu 6 weken in gebruik en ik ben er erg tevreden mee!

Ik kook al langere tijd op inductie maar, wat naar mijn mening deze kookplaat beter maakt dan zijn voorgangers, is vooral de bediening. Met één druk op de knop de gewenste stand op de gewenste zone instellen is echt een verademing in gebruik. Daarbij moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk zinvoller geweest zou zijn om de slider te verplaatsen naar 1-5 ipv 10-14. Uiteindelijk gebruik je de hogere standen het meest en 5 of 6 voor sudderen. Verder reageert de bediening erg vlot, bij het aanpassen van het vermogen van een zone is dit ook goed te merken.
In de toekomst zal er nog wel een Hob2Hood afzuigkap komen, al is het alleen omdat mijn partner vaak de neiging heeft om deze bewust niet aan te zetten vanwege de herrie. Als dit automatisch gaat dan zie ik hier ook nog wel wat in.

Het voornaamste verbeterpunt zou de timer kunnen zijn. Ik gebruik deze veel en om het piepen te stoppen zou het fijn zijn als deze automatisch gestopt wordt wanneer je de pan van de kookplaat tilt. De panherkenning werkt erg goed, dus deze functies aan elkaar koppelen zou het gebruik nog eenvoudiger maken.

Design is een kwestie van smaak, maar de aluminium rand zal wel voorkomen dat er splinters op de rand ontstaan. In een zwart natuurstenen aanrechtblad staat de kookplaat erg goed.

familie-kooij 06-02-2019

Van gas naar inductiekoken! Wennen?

Geschreven voor: AEG IKE64471XB

Eind januari zijn wij van Gas naar Inductiekoken overgestapt. We dachten dat dit toch wel wennen was. Het is ons 100% meegevallen. Het koken op inductie gaat zonder problemen. De AEG Kookplaat voldoet naar wens. Onze vorige keuken had alleen maar AEG producten en daar hebben we nooit spijt van gehad, vandaar dat onze keuze weer op een AEG product viel.