Whirlpool SMO 658C/BT/IXL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool SMO 658C/BT/IXL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Nick 05-11-2023

Niet wat je ervan zou verwachten.

Vanwege een nismaat van 48x56 had ik weinig keuze in kookplaten om de defecte gasplaat te vervangen. De meeste zijn namelijk 49cm diep. (Verder uitfrezen had een risico op breuk in het stenen blad.)
Deze Whirlpool ziet er op papier mooi uit. Iets groter dan normaal, veel intelligente functies en je kunt de pan overal neerzetten.
De werkelijkheid is helaas anders. Wanneer je een pan van 28cm plaatst, heb je op alle andere vlakken een probleem. Vooral de diepte is heel erg klein, dus zorg dat je in kleine pannetjes gaat koken. Het plaatsen van een pan komt op de centimeter nauwkeurig. Staat hij niet goed, dan verwarmt hij niet goed, maar geeft géén foutmelding! Wanneer je de pan echt helemaal verkeerd zet, dan krijg je wel een melding.
Het verwarmen gaat niet egaal, je ziet precies waar de spoel zit en de rest van de pan is een stuk minder warm.
Wanneer je één pit op maximaal vermogen wil gebruiken (stand P), dan kan je geen andere pit gebruiken, want dan gaat hij steeds aan- en uitschakelen. (Het vermogen staat echt op 7,4kW ingesteld, aangesloten op 2 fasen.) Een pan water aan de kook brengen duurt dan ontzettend lang.
Die extra 5cm breedte is gewoon een extra randje glas, dus geen extra kookoppervlak.
De intelligente functies werken niet goed. De plaat blijft eindeloos doorverwarmen en doet niet wat er is omschreven. Zo'n functie cancellen werkt vaak niet waardoor je de hele plaat dan uit moet zetten.
Wanneer er water of vetspettertjes op de bediening komt gaat de kookplaat vanalles doen wat je niet wil.
Schoonmaken is ook vervelend omdat de plaat dan continu gaat piepen totdat hij weer helemaal droog is.

Pluspunten

• kleine nismaat van 48cm diep
  • kan aangesloten worden op 2 echte fasen
  • mooi oppervlak, redelijk goed te reinigen
  • aparte bediening voor elk element
  • inclusief snoer.

Minpunten

• extra breedte is nutteloos
  • verwarmt niet egaal, kieskeurig
  • Hoog vermogen (stand P) werkt niet goed
  • 6th sense werkt niet goed
  • gevoelig voor kleine spettertjes

Marianne en Bert 03-09-2019

Whirlpool inductiekookplaat SMO 658C/BA/IXL

Onze oude keramische kookplaat begon moeilijk te doen dus moest worden vervangen.
Onze keus viel op boven genoemde inductie kookplaat i.v.m. met de vele mogelijkheden die de plaat bied.
Voordeel is ook nog dat de plaat mooi past in de uitsparing van ons hardstenenblad waar eerst de keramische plaat was gemonteerd.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • gunstige prijs
  • leuk welkomsgeschenk op de koop toe

Minpunten

• gebruiken hem nu vanaf april,geen problemen
  • geen

yvonne 07-08-2019

kookplaat

spijt als haren op mijn hoof wat een rotding bij beetje water gaat hij al uit alle toeters en bellen gaan af en je krijgt hem heel moeilijkweer aan de praat zou deze zeker niet aanbevelen

A.Coenen 20-04-2019

Inductie kookplast

Ok. Zijn tevreden over de aanschaf en het gebruik.makkelijk in onderhoud en energie sparend.
Geen gas. Dus goed voor het milleu.
Zeker met zonnepanelen.
Service was o.j
Nadat we een klacht hadden is deze correct en zonder kosten opgelost.
Lag aan de software.

Co 19-04-2019

Mooie flexibele kookplaat

Eerste kennismaking met inductiekoken is een zeer positieve ervaring. Vermogen is goed te doseren, plaat is gemakkelijk ter reinigen

Pluspunten

• Reinigen
  • Gemak

yvonne 19-04-2019

kookplaat

heb spijt als haren op mijn hoofd om dit merk te kiezen hij gaat zomer uit en dan krijg je hem niet snel aan de praat bij een beetje water gaat hij ook uit kinderslot is er moeilijk af te krijgen

John 19-04-2019

Fijne inductiekookplaat

Koken op een inductieplaat blijkt nu veel fijner te zijn dan op gas. Het gaat veel sneller en het schoonmaken is ook een fluitje van een cent. Alleen het bakken van pannenkoeken hebben we nog niet onder de knie. Infuctiekookplaat van Wirlpool voldoet volledig aan onze verwachtingen. Het combineren van kookzones mag wat duidelijker worden uitgelegd.