ETNA KIV154RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIV154RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk 22-03-2020

Fijne kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

Ik zocht een vrijstaande inductiekookplaat met vier kookzones om aan te sluiten op een 'normaal' stopcontact. Uiteindelijk kwam ik bij deze Etna en de Inventum VKI6010. De Inventum is aardig goedkoper, maar de Etna is ruimer en mooier afgewerkt. Hier zit de rand om de glasplaat heen.

Koken gaat makkelijk met de aanraakgevoelige toetsen: kookzone selecteren, twee keer op min drukken en hij begint op 9. De toetsen zijn redelijk luid en de ventilatie maak wat geluid, maar zeker niet storend. De boostfunctie heb ik nog nooit gebruik. De handleidinge is ook netjes en duidelijk. Schoonmaken gaat heel makkelijk met wat afwasmiddel.

De aansluiting met gewone stekker is een voor- en nadeel. De aansluitwaarde is 3,68 kW en de kleine zones zijn 1400 W, de twee grote 2000 W en 2300 W. Je kan dus drie zones tegelijk voluit hebben, want in dat geval moet ie de boel gaan verdelen. Voor mijzelf geen probleem.

Na een half jaar ben ik er nog steeds blij mee. Er is in tussentijd ook een opvolger: de KIV254RVS.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen en schoon te houden
  • Aansluiting met gewone stekker
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Aansluitwaarde mogelijk een beperking
  • De opvolger KIV254RVS heeft betere specificaties

Officiele reactie van Atag 23-03-2020

Beste Henk, bedankt voor je mooie en uitgebreide review. We wensen je nog veel kookplezier met deze inductiekookplaat. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.

BleuMink 14-11-2019

Mooie en ergonomische inductiekookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

Na ruim 30 jaar een Etna gas-kookstel gebruikt te hebben, nu dan over gegaan naar een inductiekookplaat.
Bediening van de kookplaat is zo heerlijk simpel en voor de hand liggend.
Daarnaast ook een uitstekende handleiding.
Installatie : Stekker in het stopcontact en koken maar !
Uitvoering van de kookplaat is strak en makkelijk schoon te houden.
Een aanwinst !

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Strakke uitvoering

Officiele reactie van Atag 15-11-2019

Beste BleuMink, fijn om te lezen dat de KIV154RVS zo goed bevalt . Bedankt voor uw review. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.

Jasper 07-09-2019

Precies Goed

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

De enige opzet inductiekookplaat die echt op een standaard 55cm koelkast past. Stevig, stabiel, degelijk, doet z'n werk goed.
Heeft een normale stekker, dus werkt overal. Je kan daardoor niet alle kookelementen voluit tegelijk gebruiken, dus prima voor normale maaltijden maar niet voor enorme maaltijden.
Die bediening is even wennen. Je hoeft niet op de toetsen te duwen, alleen je vingertop er even op laten rusten. Bediening gaat gepaard met een harde pieptoon, maar dat went.

Pluspunten

• past of standaard koelkast
  • gewone stekker

Minpunten

• bediening heeft harde pieptoon

Officiele reactie van Atag 09-09-2019

Beste Jasper,

Wat fijn te lezen dat je tevreden bent met deze ETNA vrijstaande inductiekookplaat. Dank voor deze review. We wensen je heel veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Webcare Team ETNA Alice

Allard 29-04-2018

Nog steeds erg tevreden

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

Ik gebruik de ETNA KIV154RVS nu twee maanden elke dag. Ik vind het nog steeds een top ding. Ook blijkt het energie verbruik niet zo hoog. Een ideaal kookstel voor bijvoorbeeld in een kleine keuken op een koelkast(past prima). Als inbouw moet je een andere nemen. Verder staat hij ook erg mooi en is makkelijk schoon te houden. Bij het overkoken van bijvoorbeeld water van de aardappels, slaat hij op ten duur uit. Super veilig dus. Blijft tot nu toe een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te houden
  • Kookt even goed en zelfs beter dan een gasstel.

Minpunten

• geen

Officiele reactie van Atag 30-04-2018

Fijn om te horen dat u zo tevreden bent. Veel kookplezier er mee gewenst. Met vriendelijke groet Kristi, Webcare Team ETNA

Allard 09-01-2018

Met gewone stekker en sneller dan mijn gas kookstel.

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

Ik ben nu van mijn gas aansluiting in mij woning af. Ik was bang dat het slechter zou gaan werken.
Totaal niet het geval. Hij kookt sneller dan mijn gas kookplaat, makkelijker schoon te maken. Simpele bediening en veilig.
In mijn kleine keuken past hij prima op mijn koelkast tafel model. Nooit meer bang voor een gas lek. Nooit meer bang de gas toevoer te vergeten. Zuinig in gebruik en met mijn zonnepanelen kosten vrij. Ik ben er super blij mee!!
En een simpele aansluiting met een gewone geaarde stekker. Dus geen techneut nodig voor meerdere fases.Wel pannen gebruiken die geschikt zijn voor inductie! Maar dat zijn nu de meeste.

Pluspunten

• werkt snel
  • makkelijke bediening
  • geen getoestand met fases
  • Milieu vriendelijk
  • veilig

Minpunten

• geen

Officiele reactie van Atag 10-01-2018

Beste Allard,

Bedankt voor uw review. Wat goed om te lezen dat u zo tevreden bent over uw kookplaat. Wij dragen graag bij aan een veilig gevoel. En wat een fijne bijkomstigheid dat u kostenvrij kookt. Veel kookplezier.

Mochten er toch nog vragen komen verwijzen wij u graag door naar onze website: www.etnaservice.nl

Groet Heidi
Webcare team ETNA

Doe u voordeel met mijn review 04-01-2018

Mooi en prettig product

Geschreven voor: ETNA KIV154RVS

Dacht dat op gas koken prettiger is v.w.b. regelen warmtetoevoer, aanbraden etc.
Maar vond dagelijkse schoonmaak van de gaskookplaat toch iedere keer weer een klus.
Daarom toch proef op de som genomen en de Etna inductiekookplaat aangeschaft.
Vanwege o.a. de boostfunctie ervaren dat het koken op de inductiekookplaat niet onder doet aan koken op gas. Prettig is dat de plaat op gewoon stopcontact kan worden aangesloten.

Pluspunten

• Overkoken overkomt je minder
  • Plaat wordt niet warm

Minpunten

• Even goed kijken of pan op de kookring staat

Officiele reactie van Atag 05-01-2018

Wat fijn te lezen dat je zo tevreden bent met de induktiekookplaat. We wensen je veel kookplezier. Groetjes Ursula Webcare Team ETNA