Pelgrim IDK464ONY

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Pelgrim IDK464ONY op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Karel Klumpers 29-07-2017

Prima werkend en mooi.

Geschreven voor: Pelgrim IDK464ONY

Ik heb deze PELGRIM kookplaat inmiddels 8 maanden en ben er heel blij mee. Het is onze derde inductiekookplaat en de beste tot nu toe. Mogelijk zijn de fabrikanten van dit soort apparaten inmiddels verder in de ontwikkeling van deze efficiënte manier van koken? Onze vorige plaat was een FAGOR. Je kon daarop niet op 4 zones tegelijk op maximale sterkte koken. Als je de ene zone op maximaal schakelde, halveerde een andere zone de kookcapaciteit. Ik vond dat onprettig. De Pelgrim IDK464ONY heeft hier geen last van: je kunt vier pannen tegelijk op maximale sterkte verwarmen. Bovendien kreeg onze FAGOR na enkele jaren uitvalsverschijnselen: steeds regelmatiger viel de stroom een tijdje uit als je aan het koken was. Na enkele minuten deed het apparaat het dan weer, dus dat was geduld oefenen. Uiterst frustrerend als je haast had! De Pelgrim werkt tot nu toe perfect.
Misschien een minor point, maar ik vind de PELGRIM ook mooier dan onze vorige platen. Vooral het metalen randje maakt 'm net iets chiquer.
Kortom, een goed apparaat met een fraai uiterlijk.

Als ik minpuntjes moet noemen: vorige platen hadden iets meer kookcapaciteit en je hoefde de tiptoetsen minder hard in te drukken. Maar dat went snel.

(O ja. We hadden de Pelgrim IDK464ONY een week in huis, toen hij er opeens mee ophield. De winkel adviseerde de fabriek te bellen. Die stuurde direct een monteur die het akkefietje kosteloos oploste: er bleek een draadje los te zitten. Zoals gezegd: daarna heeft het apparaat altijd perfect gefunctioneerd.)

Pluspunten

• Vier krachtige kookzones
  • Functioneert prima
  • Oogt mooi
  • Goede fabrieksservice

Minpunten

• De kookcapaciteit
  • Ongevoelige tiptoets