De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EX875LYC1E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Mw Freriks 03-01-2024

Slechte kwaliteit en na 4 jaar helemaal dood

Geschreven voor: Siemens EX875LYC1E

Zeer slecht "bedienings gemak" snel stuk... na 3 jaar werken nog maar drie pitten en na 4 jaar werkt er niets meer. Ik weet nog niet wat ik moet kiezen; een deskundige geeft aan dat het gaat om printplaat probleem. Er kan een nieuwe ingezet worden, kosten: € 250 + € 50 reparatiekosten.
Of ik kies voor een nieuwe plaat. Maar dan de vraag: welke?

Adriaan 22-07-2023

kwaliteit en bedieningsgemak

Geschreven voor: Siemens EX875LYC1E

zeer slecht "bedienings gemak" snel stuk... na 4 jaar werken nog maar drie pitten...

omdat het bedieningsgemak zeer slecht is wordt deze plaat niet gereparerd, doch vervangen door ander merk

Minpunten

• bediening
  • kwaliteit

4ever2 03-05-2016

Bijzonder praktische kookplaat!

Na ruim 10 jaar gas op glas, gekozen voor inductie vanwege:
- zonnepanelen ("gratis" elektriciteit)
- poetsgemak
- veiligheid (kinderen)
Voordelen:
- de flexvakken maken deze plaat geschikt voor alle afmetingen pannen (van het kleinste keteltje tot aan de grootste braadslee)
- 2 aparte bedieningen voor linker en rechter vlak
- touch bediening
- warmhoudfunctie
- boostfunctie op alle vlakken
- hoog vermogen om mee te wokken / snel water te laten koken
- braadsensor om gelijkmatige temperatuur in de pan te houden (ideaal!)
- eenvoudig schoon te houden
- aluminium stootranden aan de zijkanten
- eenvoudige bediening
- automatische herkenning van de (1ste) pan
- mooie rode verlichting
- vlakken worden niet (erg) heet, alleen indirect door de pan en dit wordt duidelijk aangegeven
- als iets overkookt, koekt dit niet vast en je krijgt een waarschuwing dat iets overkookt
- tijd instellen per kookvlak met automatische uitschakeling (of als je wilt alleen een kookwekker of stopwatch functie)

nadelen:
- pannen moeten goed gepositioneerd zijn voor de beste kookresultaten (als de pan maar een stukje op een vlak staat, herkent deze de pan niet en brandt alleen maar het vlak waar de pan grotendeels op staat)
- aparte bediening voor elk vlak zou nog fijner zijn
- nieuwe, duurdere pannen nodig voor inductie (adapter werkt niet voldoende om goed in de oude pannen te kunnen blijven koken)