Siemens EH845BFB1E - Reviews

Plaatsing
inbouw
Aansluitwaarde
Aantal gasbranders/kookzones

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Martijn 29-03-2017 Product paar dagen in bezit

Prima kookplaat

Net in bezit dus hier een korte indruk na een aantal dagen

Handige kookzones o.a. braadzone en warmhouder in het midden zijn echt een goede aanvuling.
Snel warm, groot en ziet er goed uit. Bediening soms wat wennen (voor mij eerste inductie kookplaat). Timer per pit in te stellen is handig.

Pluspunten

• snel warm
  • groot
  • flexibele kookzones
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Bediening wennen

de Jong 18-03-2017 Product paar weken in bezit

Groot en gemakkelijk in gebruik

Onze eerste inductie kookplaat. Oogt heel degelijk en gebruik is zeer gemakkelijk. Het wijst zich vanzelf.

Gerard 27-02-2017 Product paar maanden in bezit

Goede inductie kooplaat

Met de nieuwe keuken zijn we geswitched van Keramisch naar Inductie.Wat een verbetering.Sneller warm en voorasl stuk veiliger.

Pluspunten

• Snel Warm
  • Goede verdeling
  • Goedwerkende touchknoppen

Jorn v Grinsven 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Topper

Snel en makkelijk schoon te houden met een simpel aansluitschema geen kracht groep nodig. En veel ruimte voor grotere pannen. Ideaal!!

Pluspunten

• RVS Rand tegen kapot stoten
  • strak design
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• NVT

Pieter274 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie strakke kookplaat, bediening soms omslachtig

Geachte kookplaatkiezer,

Wij hebben deze Siemens EH845BFB1E nu 1 dag. We zijn al jaren gewend te koken op inductie en de voordelen zijn dat een inductieplaat erg snel reageert op lager/hoger zetten van het vermogen. Hij heeft een "boost" stand waarmee je een pan heel snel warm kunt maken. Dit gaat echt supersnel.

Deze plaat heeft een opstaand randje rondom waardoor de pannen er niet zomaar af kunnen glijden, dit is erg prettig zeker wanneer onze kinderen van 8 en 10 gaan meekoken. Ook zit de bediening (tiptoetsen) gecentreerd in het midden, zodat er veel ruimte overblijft om de voorste pannen neer te zetten.

De bediening van deze kookplaat is nogal wennen. Je moet eerst op de zone tippen die je wilt bedienen en dan met de - en + toetsen het niveau instellen. Dit moet je dus steeds doen als je van verschillende zones na elkaar het niveau wilt aanpassen.
Wil je meerdere stapjes tegelijk omhoog of omlaag, dan moet je je vinger op de toets laten rusten totdat de gewenste stand is bereikt. Maar dat duurt best lang (ca 10 seconden van 0-9) en dit werkt beduidend minder prettig dan bij onze vorige plaat, die 4 schuiftiptoetsregelaars had met directe niveaukeuze. Bij aanzetten van een zone kun je meteen naar 4 ("-" toets) of 9 ("+" toets). Het werkt allemaal prima, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan een directe regeling per zone. Een zone gaat vanzelf na een aantal seconden uit wanneer de pan eraf gaat. Wil je de zone uitzetten maar de pan laten staan, dan moet je het niveau helemaal terugstellen naar nul of voorbij de boost stand, dus dat is wel nogal omslachtig.

De pieptonen zijn best hard, maar in het basismenu kun je er een aantal uitzetten. Dat is erg handig.

Groet Pieter

Pluspunten

• Inductie werkt snel en krachtig
  • Veel ruimte voor pannen
  • Instellingen in menu zijn handig
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• Bediening omslachtig

AJ van der Veer 29-12-2016 Product paar maanden in bezit

Ruime inductiekookplaat met mooi uitstraling

Met andere Siemens apparatuur aangeschaft en tevreden over deze aankoop. Het is een ruime inductiekookplaat, waarop je veel pannen tegelijk kwijt kunt. In het midden is een zone met warmhoudfunctie: makkelijk voor het op temperatuur houden van al bereide producten. Kwalitatief prima plaat.

Pluspunten

• ruimte voor pannen
  • intuïtieve bediening
  • waarmhoudzone

Minpunten

• harde piep bij aanpassen sterkte

Arslan 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Groot Scherm, Makkelijk in gebruik

De vormgeving van de kookplaat is heel mooi. Het gebruik van de zones is duidelijk en makkelijk. Je kunt er alle soorten pannen op gebruiken vanwege de vrije zone. Door het ruime formaat is er ook genoeg ruimte voor meerdere grote pannen tegelijk.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • grote pannen mogelijk
  • Vormgeving
  • Makkelijk schoon te maken

M 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

grote sterke kookplaat

we hebben voor deze kookplaat gekozen omdat het een sterke kookplaat is met heel veel power
je kan er lekker op bakken en vlees wordt lekker bruin

Seb 12-11-2016 Product paar maanden in bezit

Uitstekende kookplaat met kleine verbeterpunten

Over het algemeen is dit een heel fijne kookplaat. Hij kan heel zacht, en heel hard, en alles daar tussenin. Dit maakt de plaat perfect om snel wat te koken, maar ook om langzaam te stoven. De timer die je per pit kunt instellen is ideaal. Paar kleine verbeterpunten:
- Je moet de knopjes vrij stevig indrukken en ze reageren niet zo snel
- 1 pit uitzetten terwijl andere pitten aan staan werkt nogal omslachtig

Pluspunten

• Veel standen, van heel zacht tot heel hard
  • Timer per pit

Minpunten

• Knopjes lastig in te drukken
  • 1 pit uitzetten werkt omslachtig

Paul 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heel fijne kookplaat

De kookplaat is zeer eenvoudig te bedienen middels de symbolen op de kookplaat. De boost functie is erg handig om snel water aan de kook te brengen, Het reinigen is super makkelijk. Erg blij met de aanschaf,

Pluspunten

• goede vermogensdosering
  • warmhoud functie
  • timerfunctie

Minpunten

• n.v.t.

Dalfs59 13-10-2016

Design Inductieplaat

Wij zijn onervaren gebruikers van deze mooie gestyleerde inductieplaat, na ontelbare jaren op gas te hebben gekookt, bleek het een probleemloze overgang op deze manier van baken en koken.
Bijna met één veeg schoon te maken.
Een prachtig product wat een luxe uitstraling geeft aan je keuken.

M. de Jong 12-09-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijke te gebruiken inductiekookplaat

We hebben de kookplaat nu een paar dagen in gebruik. De kookplaat is eenvoudig in gebruik, de plaat verrassend snel warm en de warmhoud functie is super. De kookplaat is makkelijk schoon te maken met de speciale product van siemens die we besteld hebben. Kortom eenvoud dient de mens.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Snel warm
  • Eenvoudig schoon te maken

Ingrid 04-09-2016 Product paar weken in bezit

super gebruiksvriendelijk apparaat

We hebben de kookplaat pas een paar weken in gebruik en eerlijk gezegd hebben we de gebruiksaanwijzing nog niet doorgespit,maar dat was ook niet echt nodig omdat het zich vanzelf wijst. Het koken op inductie went snel en we hoefden zelfs niet onze favoriete braadpan weg te doen. Het werkt gewoon. Ook heel blij met het gemak waarmee je de plaat schoon maakt en het ziet er prachtig strak uit.

Pluspunten

• schoonmaakgemak
  • gebruiksvriendelijk

Rik, Uden 24-08-2016 Product paar weken in bezit

Eerste in(tro)ductie

BRIL JANT. deze hadden we al jaren eerder moeten hebben. Net zoals alle andere producten van Siemens ziet ook de inductiekookplaat er Zeer gelikt uit en werkt navenant. Dit is het merk waar ik voor ga, qua uiterlijk, duurzaamheid, bedieningsgemak en werking.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Comfort
  • duurzaamheid

Minpunten

• Prijs(je)

B.E. frerichs 19-08-2016 Product paar weken in bezit

Groot overzichtelijk apparaat

Nog nooit inductie gekookt maar vindt het geweldig. Overzichtelijk en goed te bedienen. Een zeer goede aanschaf !!!

martijn de beijer 01-08-2016 Product paar dagen in bezit

Waar voor je geld

De zilveren rand is een licht minpuntje qua vormgeving. Qua bediening is het even wennen doordat je eerst het kookpunt moet selecteren voordat je het kunt bedienen. Wel lekker ruim opgezet en handige warmzone.

Onsan1 12-07-2016

Fijne kookplaat

Fijne kookplaat. Ik had mijn twijfels over het warmhoudplaatje, maar die is echt superfijn.dacht dat ik die niet zou gebruiken, maar heb al snel het gemak ervan ontdekt.

Brugts 06-07-2016 Product kwartaal in bezit

Siemens inductie kookplaat

Prachtige kookplaat met 4 kookzones en 1 warmhoud plaat, zeer snel en krachtig, slechts een 2 fase perliex 7.2 kwh aansluiting nodig in de meterkast. Boost functie alle pitteb. Makkelijk schoon.

GijsP1950 12-05-2016

Gebruiksvriendelijkheid

Mooi, strak design. Gebruiksvriendelijk. Even wennen, na vele jaren met gas te hebben gekookt. Schoonmaken levert wel soms extra geluiden op als men over de "knoppen" veegt, daarom wat lastig schoonmaken/vetvrij maken.

Krei01 19-04-2016

Kenmerken

Nwe keuken met inductieplaat. Mooi design, harde zoem bij opstarten op hoog niveau verder zeer prettig en snel in gebruik.