Siemens EH845BFB1E

Bekijk alle Kookplaten

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 40 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Pieter274 10-01-2017

Mooie strakke kookplaat, bediening soms omslachtig

Geachte kookplaatkiezer,

Wij hebben deze Siemens EH845BFB1E nu 1 dag. We zijn al jaren gewend te koken op inductie en de voordelen zijn dat een inductieplaat erg snel reageert op lager/hoger zetten van het vermogen. Hij heeft een "boost" stand waarmee je een pan heel snel warm kunt maken. Dit gaat echt supersnel.

Deze plaat heeft een opstaand randje rondom waardoor de pannen er niet zomaar af kunnen glijden, dit is erg prettig zeker wanneer onze kinderen van 8 en 10 gaan meekoken. Ook zit de bediening (tiptoetsen) gecentreerd in het midden, zodat er veel ruimte overblijft om de voorste pannen neer te zetten.

De bediening van deze kookplaat is nogal wennen. Je moet eerst op de zone tippen die je wilt bedienen en dan met de - en + toetsen het niveau instellen. Dit moet je dus steeds doen als je van verschillende zones na elkaar het niveau wilt aanpassen.
Wil je meerdere stapjes tegelijk omhoog of omlaag, dan moet je je vinger op de toets laten rusten totdat de gewenste stand is bereikt. Maar dat duurt best lang (ca 10 seconden van 0-9) en dit werkt beduidend minder prettig dan bij onze vorige plaat, die 4 schuiftiptoetsregelaars had met directe niveaukeuze. Bij aanzetten van een zone kun je meteen naar 4 ("-" toets) of 9 ("+" toets). Het werkt allemaal prima, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan een directe regeling per zone. Een zone gaat vanzelf na een aantal seconden uit wanneer de pan eraf gaat. Wil je de zone uitzetten maar de pan laten staan, dan moet je het niveau helemaal terugstellen naar nul of voorbij de boost stand, dus dat is wel nogal omslachtig.

De pieptonen zijn best hard, maar in het basismenu kun je er een aantal uitzetten. Dat is erg handig.

Groet Pieter

Pluspunten

• Inductie werkt snel en krachtig
  • Veel ruimte voor pannen
  • Instellingen in menu zijn handig
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• Bediening omslachtig

Seb 12-11-2016

Uitstekende kookplaat met kleine verbeterpunten

Over het algemeen is dit een heel fijne kookplaat. Hij kan heel zacht, en heel hard, en alles daar tussenin. Dit maakt de plaat perfect om snel wat te koken, maar ook om langzaam te stoven. De timer die je per pit kunt instellen is ideaal. Paar kleine verbeterpunten:
- Je moet de knopjes vrij stevig indrukken en ze reageren niet zo snel
- 1 pit uitzetten terwijl andere pitten aan staan werkt nogal omslachtig

Pluspunten

• Veel standen, van heel zacht tot heel hard
  • Timer per pit

Minpunten

• Knopjes lastig in te drukken
  • 1 pit uitzetten werkt omslachtig

Bob 05-10-2018

Mooi disign, strakke vorm, past in elk interieur,

Ideaal apparaat
Werkt net zo makkelijk als koken op gas
Geen open vuur meer in de keuken
Veilig in gebruik. Gaat vanzelf uit wanneer er niet wordt gekookt

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudige bedienjng
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Schoonmaken lastig
  • Randjes op het aanrechtblad niet vlak

Jos 23-08-2018

kookplaat

mooi design, gebruiksvriendelijk en goede prijs/kwaliteitsverhouding. Geeft wel snel aan zodra er iets ''zwaars'' op de plaat is geplaatst in sommige gevallen een lege pan, welke als vervelend kan worden ervaren of juist fijn.

Verder betrouwbaar en wij hebben er veel plezier van.

Pluspunten

• design
  • omgang
  • aansluiting

Minpunten

• hoge piepmelding.

Peter de Fietser 06-08-2018

Fijne en ruime inductiekookplaat

Koken gaat snel en gemakkelijk. De kookzones reageren zeer vlot op hogere of lagere standen.Erg fijn is dat er per kookzone een kookduur kan worden ingesteld met waarschuwingssignaal. Reinigen is buitengewoon eenvoudig.

nic 04-08-2018

makkelijk in bediening

Super snel, goed schoon te houden, makkelijk in gebruik. Ik vind zelf dat de glasplaat vrij snel krast. Altijd goed kijken of er niets aan je pan of op de glasplaat licht. Een korreltje zand kan al voor een krasje zorgen (zeker in een nieuwbouwwijk). Verder perfect. Ook super handig is de timer. De warmte bron gaat direct uit, dus geen haast. Ook vind ik de warmhoudfunctie super handig voor bijvoorbeeld satesaus.

Pluspunten

• snel warm
  • timer
  • warmhoudfunctie

Minpunten

• krast gemakkelijk

Anne Kerver 27-07-2018

mooi groot scherm met meerdere afmetingen

Mooie kookplaat, modern, prima werking, snel, meerdere afmetingen en ook het warmhoudgedeelte is erg fijn

Pluspunten

• meerdere afmetingen
  • groot

JP Versteeg 13-06-2018

5 pits inductie kookplaat

Veilig en makkelijk in gebruik. Reageert direct. Makkelijk in onderhoud. Pannen blijven schoon.
Handvatten van de pannen worden nauwelijks warm tijdens het koken. Geen rookgassen zoals bij gas. Zuinig met energie.

• Onderhoud is eenvoudig

Minpunten

• Geen minpunten ontdekt.

InaB 04-06-2018

Duidelijke display. Snelle werking. Mooie grootte

Jaren in onze vorige woning een inductie van Siemens gehad. Hier kwamen we met een gasplaat.
Heerlijk nu weer de vertrouwde inductie. Plaat iets groter. Dus nog fijner

Wilson 17-05-2018

bediening is frustrerend traag

We wilde extra brede plaat zodat we genoeg ruimte hadden voor grote pannen en kwamen op deze uit. Achteraf gezien had ik toch beter voor een andere kunnen gaan. Ik heb hem nu een paar maanden maar het blijft lastig dat je eerst de juiste kookplaat moet selecteren voordat je de stand aan kan passen en dan duurt het ook nog een keertje heel lang omdat je de knop de hele tijd ingedrukt moet houden totdat je de gewenste stand hebt bereikt. Als je bvb aardappels zacht wilt zetten moet je het net zo lang ingedrukt houden tot je door de opties b - 9 - 8. - 8 - 7. -7 - 6. - 6 - 5. - 5 - 4. op de optie 4 uitkomt. Erg frusterend! Ze mogen bij Siemens wel meer industriële ontwerpers inhuren!

Pluspunten

• brede plaat

Minpunten

• bediening traag
  • geen aparte bedieningsknoppen voor groepen

Jos Lubbers 17-02-2018

Inductiekookplaat

Zeer uitgebreid, makkelijk in gebruik, eenvoudig schoon te maken, mooi design, elke warmtebron apart te "bedienen" met kookwekker. Duidelijk uitlezing controle paneel

Pluspunten

• Elke kookzone apart in te stellen met kookwekker
  • mooi disigne
  • makkelijk schoon te maken

Karel Knol 05-12-2017

Mooie grote inductiekookplaat.

Mooie grote kookplaat van 80 cm. met een praktische warm houd zone. We hebben nu genoeg ruimte als je grote pannen wilt gebruiken. Met deze inductie kookplaat is alles heel snel aan de kook. Geweldig!!

Pluspunten

• Snel heet
  • Warm houd zone
  • Makkelijk schoonhouden
  • Veilig voor kinderen

WilmaVerbeek 27-11-2017

Makkelijk bedienbare inductiekookplaat!

Vorige maand geplaatst in onze nieuwe keuken samen met 3 andere Siemens apparaten en zeer tevreden! Makkelijk bedienbaar en zeer snel opgewarmd!

NellStend 18-08-2017

Mooi

Gisteren in gebruik genomen,was nog even puzzelen hoe het werkt, bleek dat niet al mijn pannen geschikt waren voor inductie. (Een goed excuus om nieuwe pannen te kopen) verder heel tevreden.

SvHJ 10-08-2017

Erg eenvoudig in gebruik

Voorheen altijd op gas gekookt en verwacht dat ik wel erg zou moeten wennen. Niets bleek minder waar, zelfs een aantal pannen die ik nog gewoon kan gebruiken!

Jeroen 06-08-2017

geweldig gebruiksgemak, snel koken

Heerlijk snel koken, was altijd gas gewend, wat werkt dit apparaat dan heerlijk snel. Ook makkelijk schoon te houden.

Vera 26-07-2017

Koken is een feestje!

Wat een genot om nu te koken met inductie. Snel, makkelijk in de bediening en heel erg gebruikersvriendelijk. Ik was na de eerste keer gelijk verkocht en raad het iedereen aan. Een echt designapparaat in mijn keuken!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Makkelijk in gebruik

Avoird 12-06-2017

Het is even wennen.

Ik heb al 20 jaar een inductiekookplaat gehad. Waar ik nu naar zocht was een kookplaat met meer ruimte voor de pannen. Heb ik dus gevonden. Ideaal, kookt veel fijner. Alleen moet ik nog even wennen aan de instellingen.

Martijn 29-03-2017

Prima kookplaat

Net in bezit dus hier een korte indruk na een aantal dagen

Handige kookzones o.a. braadzone en warmhouder in het midden zijn echt een goede aanvuling.
Snel warm, groot en ziet er goed uit. Bediening soms wat wennen (voor mij eerste inductie kookplaat). Timer per pit in te stellen is handig.

Pluspunten

• snel warm
  • groot
  • flexibele kookzones
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Bediening wennen

de Jong 18-03-2017

Groot en gemakkelijk in gebruik

Onze eerste inductie kookplaat. Oogt heel degelijk en gebruik is zeer gemakkelijk. Het wijst zich vanzelf.