De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG IKE74440CB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Dagmar 08-10-2021

AEG inductie

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat was ik blij toen deze AEG kookplaat eindelijk toekwam. De installateurs hadden deze in no time geïnstalleerd. En direct kon ik aan de slag. Paste ook perfect in het werkblad van onze vorige kookplaat die toch kleiner was, beter kon dus niet. De werking wijst zichzelf uit, ik maakte een macaroni, mijn water kookte echt verbazend snel met de boosterfunctie, nog nooit zoiets gezien. Dit gerecht was zeker 2x zo snel klaar dan met mijn keramischee kookplaat. Makkelijk schoon te vegen. Beste aankoop van het jaar!

Pluspunten

• Boosterfunctie
  • Makkelijk schoonste houden
  • Grote pan is geen probleem

Minpunten

• Kruipt wat vuil onder de randen

JipF 13-09-2021

Prachtige kookplaat!

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Mooie kookplaat met fijne knoppen! Vooral de gevoeligheid van de knoppen is top, de plaat springt niet uit als er een spat water of vet op komt. Verder is het formaat echt precies goed, op mijn vorige kookplaat (van de blauw/gele meubelgigant) was eigenlijk net niet genoeg ruimte voor 4 pannen en dat is hier geen enkel probleem.

Installatie was even puzzelen omdat er geen stekker bij zat en het niet een normale 3 fase aansluiting was, maar met een beetje googelen was het zo gepiept.

Verder is het ding lekker snel warm, duidelijke knopjes en verder bijzonder no nonsense.

Aanrader!

Pluspunten

• Goede knoppen
  • Snel warm
  • Erg fijn formaat.
  • Met gemak 4 pannen

Minpunten

• Installatie even puzzelen

Hellen 06-09-2021

Super gebruiksvriendelijk en snel koken

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Een erg gebruiksvriendelijke kookplaat! Ik had verwacht dat ik erg moest wennen aan een inductie kookplaat. Maar dat valt reuze mee, ik moet toegeven: ik wil nooit meer terug naar een gasfornuis. Het eten is veel sneller klaar en het smaakt ook beter. Dat komt waarschijnlijk door het gelijkmatiger verwarmen. De flexibele kookzones passen zich automatisch aan de pan aan. En gelukkig doen al mijn oude pannen het ook goed op deze inductie kookplaat. Doordat alleen het oppervlak van de bodem verwarmt wordt, is het schoonmaken als iets overkookt ook makkelijk. De gehele plaat is van glas, na het afkoelen een vochtige doek erover en het is weer schoon. De bediening is simpel met tiptoetsen. Na het koken is per zone, door streepjes te zien hoe heet de plaat nog is. Verschillende functies maken het koken nog makkelijker: een timer per zone, zodat het uit gaat als de ingestelde minuten verstreken zijn. De Booster-functie waardoor een zone op maximaal vermogen gaat en een pan water binnen een minuut kookt. Een automatisch programma, waarmee je na de Booster, in kan stellen dat de zone naar een lagere stand gaat. Ik gebruik ook een grote grillplaat, deze past op 2 zones, die te verbinden zijn tot 1 grote. Helaas zijn er na een paar keer gebruik een paar kleine krasjes ontstaan in het glas en als er licht op de kookplaat schijnt zijn vingerafdrukken en strepen van het schoonmaken goed te zien. Verder ziet de inductie kookplaat er mooi en chic uit. Ik ga er nog veel plezier van beleven.

JJ 03-09-2021

Geweldig toestel!

Geschreven voor: AEG IKE74440CB

Wat een geweldige kookplaat! Het was even wennen omdat ik nog nooit op inductie had gekookt, maar het valt me ontzettend mee! Met de handige timer maak je in een handomdraai gerechten die een langere gaartijd nodig hebben. De warmte wordt gelijkmatig verdeeld over de kookzones die zich automatisch aanpassen aan de grootte van je pot of pan. Daarnaast breng je in no-time water aan de kook met de boosterfunctie. Als je snel een lekker gerecht op tafel wil toveren is deze kookplaat écht een aanrader. Ik gebruik de kookplaat in combinatie met de AEG grill, dewelke je kan gebruiken door de twee linkse kookzones aan elkaar te koppelen. Ideaal om groenten, vis, vlees,... op te grillen. De kookplaat is zeer intuïtief in gebruik en kan ook gekoppeld worden met een AEG afzuiging. Het design ziet er fraai uit, het toestel is zeer kwalitatief en makkelijk in onderhoud. Ik ben een zeer tevreden gebruiker!

Pluspunten

• Kwalitatief product
  • Kookzones kunnen gekoppeld worden