ETNA KIF672DS - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF672DS op Kieskeurig.nl.

Arjan 02-09-2020

Mooie kookplaat met voldoende mogelijkheden en veel vermogen

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Onze 11 jaar oude maar prima functionerende keramische kookplaat was aan vervanging toe vanwege glasschade. Een inductieplaat stond al een tijd op het wensenlijstje, maar nu moest de keuze wat sneller gemaakt worden. De Etna KIF672DS kwam al snel als aantrekkelijk geprijsd en kwalitatief uitstekend naar voren. Na het lezen van verschillende reviews overgegaan tot aanschaf. De reden dat ik voor deze plaat koos is het rustige uiterlijk, de 4 gelijke kookzones en dat deze wat breder is maar nog steeds in een standaard uitsparing past.

Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, en ook lastig in te schatten op basis van foto's op internet. De plaat is erg mooi om te zien, maar komt op ons donkere natuurstenen blad (Nero Impala) niet zo goed tot zijn recht als gehoopt. Desalniettemin misstaat het zeker niet, en blijft het al met al een bijzonder mooie plaat om te zien. De plaat heeft een rustig uiterlijk omdat er niet allerlei kookzones staan aangegeven en er geen lompe logo's op staan. De zones zijn voldoende duidelijk aangegeven met subtiele lijntjes. Veel beter dan een zwarte plaat met witte markeringen, al zeg ik het zelf.

Dat de plaat wat breder is, betekent dat een wat grotere pan niet half over het aanrecht hangt. En het staat wel mooi, een plaat die wat minder vierkant is. Effectief maakt het denk ik niet heel veel verschil ten opzichte van een reguliere plaat, de inbouwmaat is immers gelijk, maar het oogt net even wat mooier. Wel lever je zo 10cm aanrechtruimte in, dat kan iets zijn om rekening mee te houden!

Nou en dan in gebruik: flink meer functies dan onze oude keramische plaat.. die kon aan, uit, kinderslot en standje 1 t/m 9 voor de verschillende kookzones. De Etna heeft een timer per kookzone, kookwekker, automatisch verwarmen, smeltfunctie, warmhoudfunctie en pauze. En koppelbare kookzones links en rechts. Misschien vergeet ik nog wat, maar dat was het voornaamste wel denk ik. De timer per kookzone is erg handig moet ik zeggen. De rest nog niet geprobeerd, dat komt vast ooit wel.

Kwalitatief komt het allemaal ruim voldoende over, en de plaat werkt prettig. Ik zou de plaat zeker aanraden, met dien verstande dat je je bij een glanzend aanrechtblad even goed moet afvragen of je een glanzende plaat niet mooier vindt.

Pluspunten

• 4 gelijke kookzones
  • Mooi uiterlijk

Officiele reactie van Atag 04-09-2020

Beste Arjan,

Bedankt voor je mooie beoordeling en wij zijn erg blij dat je de moeite hebt genomen voor deze uitgebreide uitleg. Dit zal iedereen in de toekomst helpen om een keuze te maken die goed aansluit bij de wensen voor de keuken. Wij wensen je nog veel plezier met deze aankoop.

Claudia Webcare team ETNA.

Fred 01-02-2021

Geschikt als vervanging in bestaande (oude) keuken

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ben overgestapt van keramisch naar inductie met uitgangspunt de bestaande inbouwmaten 59x50x6 cm.
Nieuwe kookplaat heeft op alle posities veel ruimte voor grote pannen. Automatische detectie van pan-formaat en temperatuurinstelling per zone werk perfect. Het koken gaat aanmerkelijk sneller dan keramisch en het wisselen van temperatuurinstelling werkt direct.

Pluspunten

• Veel plek voor grote en kleine pannen
  • Pannen kunnen willekeurig worden geplaatst
  • werkt zeer snel snel en geruisloos
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 02-02-2021

Beste Fred,

Wat een mooie review en waardering. Bedankt, hier zijn wij erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de KIF672DS en dat het koken op inductie zo goed bevalt.

BJ 06-12-2020

Gunstige garantievoorwaarden bij Etna zelf

Goede kookplaat.
Kruis niet zomaar vakje "5 Jaar Garantie (60,-)" aan. Het eerlijke verhaal, dat Bemmel & Kroon er niet bij vertelt, is dat Etna zelf vijf jaar garantie niet voor 60 euro aanbiedt maar gratis. Het enige verschil is dat je bij Etna 71,50 voorrijkosten betaalt mocht je een keer een reparatie hebben.

Officiele reactie van Atag 08-12-2020

Beste BJ,

Hartelijk dank voor deze review met mooie review scores. Het is inderdaad zo dat wij vijf jaar garantie geven op alle apparatuur. Naast de eerste twee jaar volledige fabrieksgarantie geven wij ook voor het derde tot en met het vijfde jaar na aankoopdatum garantie op de onderdelen en arbeidsloon. Het enige wat we berekenen zijn de voorrijkosten van 71,50. Wat je hiervoor moet doen is jouw apparatuur binnen 30 dagen na aankoop registreren. Dit kan geheel kosteloos via onze site. https://www.etna.nl/garantie/

Frenske 06-12-2020

Grote kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Een mooie en brede kookplaat met 4 kookzones die je met een simpel aanraken van de tiptoets aan elkaar kunt koppelen. Goed beveiligd, schakelt automatisch uit en voorzien van een kinderbeveiliging. Verder kun je er mee ontdooien, automatisch warm houden en er zit een kookwekker in. Geeft aan of je pan geschikt is om te gebruiken. Ben je klaar met koken en haal je de pan van de plaat, schakelt de plaat automatisch uit en er verschijnt de letter H als waarschuwing voor restwarmte voor de gebruikte kookzone. Installateur was zo klaar met de montage, het meeste werk voor de installateur is het doormeten van het aansluitsnoer opdat de 5 draden correct worden aangesloten.
Ziet er strak en glad uit, schoonmaken geen probleem. Zeer tevreden mee, Toppie!

Pluspunten

• Een lage prijs voor een hoge kwaliteit
  • Eenvoudig te bedienen, strak design

Officiele reactie van Atag 07-12-2020

Beste Frenske,

Bedankt voor het nemen van de moeite om deze uitgebreide en mooie review te plaatsen.
Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Met deze "rapport"cijfers kunnen wij alleen maar zeggen : "Dank je wel!"

Veel kookplezier gewenst.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Spaargaren 01-07-2021

Inductiekookplaat, werkt prima, wel heel krasgevoelig

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De plaat werkt goed en is snel. Wel binnen 2 weken krassen, terwijl wij normaal koken. Voorheen 20 jaar een zwarte Siemens inductiekookplaat gehad en geen krasje op gekregen! Uit coulance een andere (dezelfde) plaat gehad, want dit valt niet onder de garantie. Vinden ze bij Etna dus normaal dat je binnen 2 weken met normaal gebruik krassen op de plaat krijgt.

Een verzoek dat ze een zwarte kookplaat zouden leveren, werd afgewezen omdat het technische onderstel niet werd vervangen. Logisch dat wij totaal geen vertrouwen hebben dat de nieuwe, matgrijze plaat krasloos blijft. Wat ons betreft halen ze deze matgrijze uitvoering uit het assortiment.

Pluspunten

• snel

Minpunten

• heel snel krassen bij normaal gebruik

Officiele reactie van Atag 02-07-2021

Beste heer/mevrouw Spaargaren,

Bedankt voor uw feedback. Zo te lezen is er nog ruimte voor verbetering. Wij streven ernaar ons bedrijf iedere dag een beetje beter te maken. ​​​Wij wensen u nog veel plezier met deze aankoop.

Niki Webcareteam ETNA

Ton Dekker 01-07-2021

Mooi design

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Mooie aanbieding mediamark en een strak design en 5jaar garantie en makkelijk te bedienen.
En goede review

Pluspunten

• Zie boven en makkelijk te bedienen

Minpunten

• Nvt

Officiele reactie van Atag 02-07-2021

Beste Ton,

Wat een top beoordeling! Bedankt hiervoor. Dit is waar we het voor doen, producten ontwikkelen waar men blij van wordt. Wij wensen je veel kook- en bakplezier toe.

Niki Webcareteam ETNA

Siep 03-06-2021

mooie grote kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ben zeer tevreden met deze kookplaat en de plaat is groot terwijl hij in een normaal keukenkastje past van 60 cm vind ik een groot voordeel. En de prijs kwaliteitsverhouding is ook goed en ook nog eens 5 jaar garantie vind ik super zo krijg je toch vertrouwen in een Etna product. Ik raad dit product zeker aan.

Minpunten

• geen snoer en stekker erbij

Officiele reactie van Atag 04-06-2021

Beste Siep,

Allereerst wat leuk dat je voor ETNA hebt gekozen! Bedankt voor deze mooie beoordeling en wat fijn dat deze inductiekookplaat zo goed bevalt. Wij wensen je nog vele jaren kookplezier met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

GvdH 27-05-2021

Mooie extra grote kookplaat die past in een standaard nis

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ter vervanging van mijn oude keramische kookplaat viel mijn oog op deze kookplaat. Deze is 70 cm breed en valt in een standaard nis van 56 cm, dus ideaal qua ruimte. Makkelijk te installeren en wij hebben er veel plezier van.
Jawel, dit is een toppertje voor een mooie prijs.

Pluspunten

• mooi design
  • grote kookplaat van 70 cm
  • flexibele kookzones
  • onderhoudsvriendelijk

Officiele reactie van Atag 28-05-2021

Beste GvdH,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze mooie review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat de KIF672DS aan al je verwachtingen voldoet.

Selina 20-05-2021

Mooie, multifunctionele kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ik had hiervoor een keramische kookplaat. Ik kon hier niet aan wennen. Ik wilde toch elektrisch blijven koken en niet op gas. Dus voor inductie gegaan. Ik heb niet zoveel ruimte in mijn nieuwe woning maar wilde graag een wat grotere kookplaat. Deze kookplaat past in de standaard nis maar is wel 70cm breed. Ook graag wilde ik een kookplaat met veel ruimte voor de pannen. Bij deze kookplaat kan je de 2 kookzones combineren waardoor je rechts en links een grote kookzone kan maken. Er zit een kinderslot op, smeltfunctie en warmhoud functie. Ik vind het een ideale kookplaat voor een zeer goede prijs! Blij met mijn aankoop

Pluspunten

• Snel
  • Multifunctioneel
  • Te combineren kookzones

Officiele reactie van Atag 21-05-2021

Beste Selina,

Bedankt voor deze leuke review en dat je hiervoor de moeite hebt genomen.
Zoals ik lees is deze inductie de perfecte vervanger voor je! Het is fijn om te lezen dat je blij bent met je aankoop.

Ik wens je veel kookplezier.

Groet Heidi

Enrico 18-05-2021

Strak design goede performance

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Een geweldige kookplaat die ook nog eens een lust voor het oog is.
Hij past zonder aanpassingen in het gat van de oude kookplaat.
Boost functie is echt een uitkomst.
De bediening is makkelijk en soepel.
De 2 flex zones maakt het makkelijk om een braadslee te gebruiken.
De warmhoud functie klinkt goed, echter deze nog niet getest.
Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Kortom een perfecte kookplaat die eigenlijk gewoon in iedere keuken moet zitten.

• Flex zones
  • Boost functie
  • Warmhoud functie
  • Vrouw ontzettend blij

Officiele reactie van Atag 19-05-2021

Beste Enrico,

Bedankt voor het delen van deze mooie review.
Hier worden wij blij van, wanneer een klant zo tevreden is over ons product.

Met vriendelijke groet, Alice

Patrick 16-05-2021

Makkelijke installatie

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Installatie van de kookplaat was erg eenvoudig, Makkelijke bediening, bakken en koken gaat lekker snel. Door 2-fase aansluiting ook veel vermogen. Mooie uitstraling

Pluspunten

• snel warm
  • mooi design
  • eenvoudige bediening

Officiele reactie van Atag 17-05-2021

Beste Patrick,

Wat een positieve review, hartelijk dank hiervoor!
Wij vinden het leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over de inductiekookplaat KIF672DS van ETNA.
Veel kookplezier toegewenst.

Peter S. 15-05-2021

Mooie matzwarte, brede uitvoering

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Prachtig design met een hele simpele bediening. Werkt prima en heeft enkele handige ingebouwde functies.
Een top product.

Pluspunten

• dunne inductieplaat met 70cm breedte
  • strak design in matzwarte uitvoeing

Officiele reactie van Atag 17-05-2021

Beste Peter,

Wij vinden het fijn om te lezen dat je zo tevreden bent . Bedankt dat je voor ons mooie merk ETNA hebt gekozen. Wij wensen je veel kook plezier toe.

Hermes - Van Oss 03-05-2021

Compacte kookplaat met topklasse afwerking en mogelijkheden

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De kookplaat past in een standaard nis echter biedt door een uitgekiende vorm een groter (breder) kookoppervlak dan gebruikelijk. Pannen staan elkaar eigenlijk nooit meer in de weg.

Slimme functies als warmhouden, boost-programma (om bijv. water snel aan de kook te brengen), koppelfuncties (voor bijv. een grill-plaat) en een snelle en goede bediening maken de kookplaat compleet. De matte afwerking heeft door de nano-coating een exclusieve look. De plaat laat zich bovendien goed reinigen. Aansluiten is (bijna) kinderlijk eenvoudig en de ETNA-documentatie begeleid je daar goed in. Nadat we een eerste exemplaar wilden omruilen ivm een klein (optisch) productiefoutje (snel geregeld via Coolblue en Etna), zijn we erg blij met onze keus. Topklasse product, dito functies en uitstraling.

Pluspunten

• kookprogramma's
  • koppelbare kookzones links en rechts
  • boost en warmhoudfuncties
  • past in standaard inbouwnis

Officiele reactie van Atag 04-05-2021

Beste heer/mevrouw Hermes – Van Oss,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze uitgebreide en enthousiaste review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Erg fijn om te lezen dat zowel het uiterlijke design als ook de verschillende functies en de gebruiksvriendelijkheid het voor jou tot een topklasse kookplaat maken.

Wij wensen je veel kookplezier toe!

EVL 23-04-2021

super tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

heel tevreden , werkt goed , en is makkelijk in gebruik
ook prijs kwaliteit is super
als je ouder bent zijn veel apparaten moeilijk in gebruik
maar mijn kookplaat niet

Pluspunten

• makkelijk schoon snel

Officiele reactie van Atag 26-04-2021

Geachte heer/ mevrouw,

Dat horen wij graag, tevreden op alle fronten.
Bedankt voor het delen van deze review.
Wij wensen u veel kook plezier toe met deze mooie inductiekookplaat KIF672DS van ETNA.

Met vriendelijke groet, Alice

Barbara Wigmans 19-04-2021

Geweldig

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ik heb de Etna inductie kookplaat nu 1 maand in gebruik en ik kan niet anders zeggen dan dat ik vanaf dag 1 heel tevreden bent! Door de flexibele kookzones maakt het niet uit waar je welke pan plaatst. Elke pan past gewoon. De optie “warm houden” vind ik zelf geweldig doordat er bij ons wel eens onregelmatig gegeten wordt. Super handig. Wat ik ook fijn vind is dat hij geen herrie maakt! Hij is echt heel stil qua volume. Ook geen tikkende geluiden of pannen die geluiden maken tijdens koken. De booster functie is ook heel handig! Even snel een grote pan water aan de kook brengen in een paar minuten. Eigenlijk vind ik alle functies heel handig, zoals ook de kooktimer die je voor elke zone kan instellen. Zelfs de elektricien zei toen hij de plaat kwam aansluiten dat wij een hele goede keus hadden gemaakt voor een mooie prijs!

• Veel opties
  • Makkelijk in gebruik
  • Flexibele kookzones

Officiele reactie van Atag 20-04-2021

Beste Barbara Wigmans,

Hartelijk dank voor deze uitgebreide en enthousiaste review met mooie review score. Hier zijn wij uiteraard erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de inductiekookplaat.

Wij wensen je heel veel kookplezier toe.

Vanderwaeren 18-04-2021

Zeer mooi design en super gemakkelijke bediening

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

De aangekochte inductiekookplaat KIF672DS is zeer gemakkelijk te installeren en heeft een prachtig design . Met de zeer duidelijke handleiding is deze super makkelijk te bedienen en de werking is top . De prijs/kwaliteit verhouding behoord tot één van de beste toestellen . Na een vergelijking met andere merken van dezelfde prijsklasse en vele aanwezige functies kwam de ETNA KIF672DS er steeds als beste uit en na het gebruik ervan, kan ik dit enkel beamen . Zeker een aanrader voor wie een nieuwe inbouw kookplaat zoekt . Door de afmeting van 70 cm kookplezier is deze in te bouwen in een nisbreedte van 56 cm wat de installatie nog meer vergemakkelijkt . TOP PRODUCT met alleen maar pluspunten en ZONDER minpunten .

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • vele functies
  • zeer mooi design
  • topprestaties
  • onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• GEEN TE VINDEN

Officiele reactie van Atag 19-04-2021

Beste heer/mevrouw Van de Waeren,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie, positieve en uitgebreide review. Dit is waar we het voor doen, producten ontwikkelen voor consumenten waar men blij van wordt. Wij wensen u veel kookplezier toe.

Anjo66 09-04-2021

Grote kookplaat die past in nismaat 56cm!

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Met koken van het gas af, zoeken naar een inductiekookplaat. Nu had ik een grote gaskookplaat en wilde niet inleveren op mijn ruimte. Bij de Etna KIF672DS gekomen, mooie grote plaat die in een nismaat 56 cm past, helemaal super. En een redelijke prijs.
De zwartmaken versie staat erg chique in mijn keuken en veel mogelijkheden. Super is ook dat de kookzones gekoppeld kunnen worden. De boostfunctie, kookwekker/timer. En schoonmaken een makkie! kortom een mooi product. Ik heb er veel plezier van en spijt dat ik dit niet ben overgestapt.

Pluspunten

• Grote plaat past in nismaat 56cm
  • Koppelbaar kookzones
  • Timer
  • Boostfunctie

Officiele reactie van Atag 12-04-2021

Beste Anjo,

Bedankt voor je review. Wij vinden het fijn om te lezen dat de inductiekookplaat KIF672DS van ETNA aan je verwachtingen voldoet. Veel kook plezier gewenst met je aankoop.

Groet, Alice Webcareteam ETNA

FerryWijnanda 05-04-2021

Mooie en gebruiksvriendelijke inductieplaat

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Wij hebben hem nu ruim een week in gebruik en hij bevalt erg goed. De 2 dubbele zones vind ik ideaal. Ik zocht daar speciaal naar. Hij is verder erg gebruiksvriendelijk en de bedieningstoetsen in het midden is ideaal, waardoor ze niet onder de pan verdwijnen als hij beetje groot is

Pluspunten

• 2 grote dubbele zones
  • Bedieningstoetsen in het midden

Officiele reactie van Atag 06-04-2021

Beste Ferry Wijnanda,

We stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te schrijven. Hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat de kookplaat aan al je wensen voldoet.

Ina 01-04-2021

Meer ruimte door 70 cm breedte

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

Ruime opzet door de 70 cm breedte. Mooi design en makkelijk in gebruik.
Ruime bruikbare functies die je kan gebruiken

Pluspunten

• mooi design
  • veel nuttige functies

Minpunten

• tot nu toe geen

Officiele reactie van Atag 02-04-2021

Beste Ina,

Bedankt voor je mooie beoordeling. Wij wensen je nog vele jaren plezier met deze aankoop.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

jp 28-03-2021

luxe uitstraling

Geschreven voor: ETNA KIF672DS

het is simpel te installeren, wel door een erkend installateur laten doen.
de montage is eenvoudig net als de bediening.
het gebruiksgemak is groot en het koken is een stuk plezieriger dan op gas wat we niet verwacht hadden.
we hadden het eerder moeten doen

Pluspunten

• eenvoud bediening
  • mooie luxe uitstraling

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Officiele reactie van Atag 29-03-2021

Beste jp,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat de overstap van gas naar inductie zo goed bevalt.
We wensen je dan ook heel veel kookplezier toe.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA