De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Miele KM 3010 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Vd Eynde 29-09-2014
Geschreven voor: Miele KM 3010 G

voordeel: makkelijk te onderhouden
nadeel: onhandige bediening

Een jaar geleden, bij de renovatie van onze keuken, hebben we gekozen voor deze gaskookplaat. We hadden dit model gezien in de toonzaal. De kookplaat ziet er mooi uit, en blijkt ook makkelijk te onderhouden. Gaandeweg begonnen we ons echter meer en meer te ergeren aan de electrische ontsteking. Bij onze vorige kookplaat (een eenvoudige Whirlpool die 7x goedkoper was) was dit makkelijk: gasknop omdraaien, ontsteking indrukken en klaar. Niet zo bij onze Miele: bij deze kookplaat moet je secondenlang de gasknop ingedrukt houden, zoniet dan dooft de vlam weer. Omdat we toch nog garantie hadden op de kookplaat, besloten we om een Miele technieker langs te laten komen om dit euvel op te lossen. Nu ja: “euvel”? De technieker verwees ons naar de handleiding (“heeft u blz 25 al gelezen?”), waar letterlijk staat dat men de bedieningsknop 5 – 10 seconden moet ingedrukt houden na het ontsteken van de vlam. In de praktijk blijkt dit al snel erg irritant. Laat je de ontstekingsknop bovendien te snel los, dan moet je (zie handleiding blz 25) “minstens een minuut wachten voor u een tweede keer probeert om de brander te ontsteken”. Jammer dat we geen praktijk-filmpje kunnen toevoegen als bijlage aan deze review. Dat zou meer zeggen dan heel deze review samen.