De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HI6271MV op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Robert Jeroen 20-12-2016

Makkelijk te bedienen, handige features, enorm vermogen

Geschreven voor: ATAG HI6271MV

Een overweging om deze Atag kookplaat aan te schaffen is dat gewoon per zone regeltoetsen zijn. Veel handiger dan eerst een zone te moeten kiezen alvorens die te kunnen regelen. Praktisch is dat zones gecombineerd kunnen worden tot één lange zone, voor bijv. een grotere grillpan. Het ongekend hoge vermogen van deze kookplaat (max. 3700 W per zone) is bovendien een voordeel. Pannen worden sneller warm en een tandje vermogen erbij is zelden een probleem. Een ander pluspunt is dat de timer tot bijna tien uur ingesteld kan worden (!), wat voor langzaam stoven handig is.
Ook is prettig dat de kookplaat net iets breder is (64cm). Twee grote (tot 28cm) pannen kunnen daardoor makkelijk naast elkaar staan, precies op de zones. Helaas zitten de tiptoetsen op de kookplaat dan weer net niet optimaal, waardoor je met grotere pannen op de voorste zones per ongeluk de toetsen kunt storen.
De automatische kookfuncties zijn voor een deel handig (koken, sudderen, warmhouden) en voor een deel soms juist net niet altijd handig (wokken, braden, grillen), waardoor dit een feature is die niet heel veel wordt gebruikt. Het zou handiger zijn als je een exacte temperatuur kunt instellen, zodat je de kookplaat kunt gebruiken als slowcooker, of juist als grill of frituurpan al naar gelang de temperatuur die je kiest.

Kortom, de Atag HI6271MV inductiekookplaat heeft zeker een paar grote voordelen (bediening, features, vermogen) boven goedkopere inductiekookplaten. De prijs is echter wel navenant en dat maakt de keuze tamelijk moeilijk.
Onze vorige Atag inductiekookplaat heeft het bij intensief gebruik bijna twintig jaar (!) uitgehouden, dus ik heb goede hoop dat deze ook lang mee gaat. In dat geval is de prijs ook niet zo'n probleem.

Pluspunten

• Aparte regeltoetsen per kookzone
  • Combineren kookzones mogelijk
  • Kookplaat is breder
  • Heel hoog vermogen per zone
  • Handige features

Minpunten

• Plaatsing tiptoetsen kon beter

AagtenLisse 27-03-2014
Geschreven voor: ATAG HI6271MV

Bedieningsknoppen zijn onleesbaar.waardoor het moeilijk is de juiste opdracht in te geven.ook de bedieningsgevoeligheid is beneden mijn verwachtingspatroon.

AagtenLisse 15-07-2014

Mijn genoemde mening is nog steeds iet veranderd,ook worden geen oplossingen aangedragen