De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Steba IK 23 OT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Oedjepoed 31-03-2012
Geschreven voor: Steba IK 23 OT

Ik ben laaiend enthousiast bij het eerste gebruik van Steba inductiekookplaat IK 23 OT.
Even het volgende. Ik werd heel nieuwsgierig gemaakt nadat ik bij Wouter Klootwijk van het tv-programma
De wilde keuken (behoort tot mijn favorieten) dit toevallig heb gezien. Jarenlang met gasfornuizen, keramische- en
electrische kookplaten in de bedrijfskeuken gewerkt en nu sinds kort een vrijstaand inductiekookplaat voor thuis aangeschaft daar
ik aan een nieuwe kookplaat toe was. Mijn eerste ervaringen als hobbykok zijn heel positief moet ik
zeggen. Het is heel veilig vooral voor senioren zoals ik, kookt en bakt sneller als mijn
oude vertrouwde electrische kookplaat, werkt heel prettig, zuinig in energieverbruik, makkelijk in onderhoud en heeft een prachtig disign.
Kenmerk van Inductiekoken met Steba IK 23 of Steba IK 50 een iets duurder model d.w.z. wordt standaard met inductiepan geleverd.
1 liter vloeistof kookt in 4 minuten!
Een elektromagnetisch krachtveld verwarmt direct de bodem van de pot, waardoor
tot 50% minder stroomverbruik, tot 30% snellere opwarmtijd,
pan detectie-en power-off als er geen pan op het apparaat staat.
Geschikt kookgerei zijn geëmailleerde juiste pannen of inductiepannen. De minimale diameter
12 cm. Let wel, kan niet worden gebruikt, potten gemaakt van aluminium, koper, glas, keramiek. Zorg bovendien er wel voor
dat de bodem van de pot niet te dun is. Verwarm nooit een lege pot of pan, dit kan leiden tot verkleuring en kromtrekken.